بهترین مانیتور برای PS5

زمان مطالعه مطلب: 10 دقیقه

داشتن بهترین مانیتور برای ps5 تجربه ای شگفت انگیز را در جدیدترین محصول سونی برای شما فراهم می کند. PS5 آخرین مدل از کنسول های بازی شرکت SONY است که قابلیت پشتیبانی از بازی های 4K تا 120 هرتز با پهنای باند HDMI 2.1 را دارد. اگرچه شما می توانید از هر مانیتوری با پورت HDMI استفاده کنید اما فقط مانیتورهای HDMI 2.1 سطح بالا از فرمت VRR پشتیبانی می کنند، بنابراین اگر می خواهید توانایی های کنسول بازی PS5 را به حداکثر برسانید باید به دنبال تهیه بهترین مانیتور گیمینگ برای PS5 باشید. خوشبختانه بیشتر مانیتورهای گیمینگ رده بالای جدید از وضوح 4K و HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند و همچنین نرخ تازه سازی بالای 120 هرتز را ارائه می دهند.

اما با توجه به اینکه در انتخاب مانیتور قیمت نیز باید در نظر گرفته شود و از آنجا که مدل های رده بالا گرانتر هستند باید مدلی را انتخاب کنید که ارزش خرید را داشته باشد. ما برای کمک به شما در ادامه مشخصات بهترین مانیتور برای PS5 را به شما خواهیم گفت و همچنین لیستی از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 را نیز گردآوری کرده ایم که در میان آنها می توانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

مشخصات بهترین مانیتور برای PS5

دانستن اینکه بهترین مانیتور مخصوص ps5 چه مشخصاتی داشته باشند می تواند مسیر خرید را برای شما بسیار آسان تر کند. بنابراین قبل از خرید مانیتور ابتدا باید بدانیم که ویژگی های بهترین مانیتور گیمینگ برای ps5 چیست و در هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنیم. در ادامه به شما می گوییم که بهترین مانیتور ps5 باید چه ویژگی ها و مشخصاتی داشته باشد و دلیل ضرورت آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

وضوح صفحه نمایش

اولین موردی که برای انتخاب بهترین مانیتور برای ps5 باید در نظر گرفته شود وضوح یا رزولوشن است. کنسول بازی ps5 از رزولوشن های 720p تا 2160p که 4K است پشتیبانی می کند و در این اواخر نیز با درخواست زیاد کاربران، رزولوشن 2K یعنی 1440 × 2560 پیکسل نیز اضافه شده است. بنابراین می توانید از یک مانیتور 2K با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کنید و یا در صورت داشتن بودجه بیشتر پیشنهاد ما به شما تهیه مانیتورهای 4K است.

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش

نکته کلیدی دیگر که در هنگام خرید مانیتور برای ps5 باید در نظر داشته باشید refresh rate یا نرخ بروزرسانی نمایشگر است. سونی اطمینان داده که ps5 می تواند بازی های 120 هرتزی را همانند برخی از بازی های FPS اجرا کند، این یعنی برای داشتن بهترین تجربه بازی باید مانیتور شما از نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیبانی کند. توجه داشته باشید که مانیتورهایی با نرخ تازه سازی بیشتر از 120 هرتز نیز می توانند نرخ فریم پایین تری را نیز اجرا کنند، به این منظور که با تهیه یک مانیتور 165 هرتزی می توانید بازی های 120 هرتزی PS5 را با بهترین وضوح اجرا کنید.

نرخ بروزرسانی صفحه نمایش

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی مدت زمان لازم برای تغییر رنگ یک تصویر از سیاه به سفید و سپس از سفید به سیاه است که با میلی ثانیه اندازه گیری می شود. زمان پاسخگویی برای کاربران عمومی مهم نیست اما برای گیمرها اهیمت بالایی دارد و هر یک میلی ثانیه می تواند تعیین کننده سرنوشت باشد و نتیجه بازی را تغییر دهد. زمان پاسخگویی صفحه نمایش هرچقدر کمتر باشد بهتر است، بنابراین بهترین مانیتور های گیمینگ برای ps5 باید از کمترین زمان پاسخویی برخوردار باشد. در مانیتورهای معمولی زمان پاشخگویی معمولا کمتر از 10 میلی ثانیه است که این عدد در مانیتورهای جدید حتی به 1 میلی ثانیه هم می رسد و با توجه به اینکه قیمت مانیتور شیائومی مقرون به صرفه است اما برخی مدل های آن هم از این ویژگی برخوردار هستند.

نوع پنل نمایشگر

مورد دیگری که باید در هنگام تهیه مانیتور مناسب ps5 به آن توجه شود نوع پنل است. به طور کلی سه نوع پنل مانیتور وجود دارد یعنی IPS – VA و TN که هر کدام مزایا و معایب نسبت به خود را دارند. پنل TN ارزان است، نرخ پاسخگویی سریع و تاخیر کمی دارد و همچنین از حداکثر رفرش ریت نیز پشتیبانی می کند اما دارای کنتراست پایین، دقت رنگ کم و زاویه دید نامناسب است. در مقابل پنل های IPS دقت رنگ و زاویه دید بالاتری دارند و کنتراست بیشتری ارائه می دهند، اما نرخ بروزرسانی و زمان پاسخگویی در پنل TN بهتر است و همچنین پنل های IPS قیمت بیشتری دارند.

پنل های VA نیز حد میانی بین IPS و TN هستند، یعنی کیفیت تصویر بهتر و دقت رنگ بیشتری نسبت به TN دارند. با توجه به مزایا و معایب هر کدام از پنل ها می توان گفت مانیتورهایی که از پنل IPS استفاده می کنند بهترین انتخاب بای PS5 هستند و بعد از آن نیز VA بهترین انتخاب است.

هماهنگی رفرش ریت با فریم ریت (VRR)

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید در بهترین مانیتور ها برای ps5 جستجو کنید پشتیبانی از VRR است. VRR یا همگام سازی تطبیقی که یک ویژگی موجود در کنسول های بازی است به مانیتورها اجازه می دهد تا نرخ تازه سازی خود را با سیگنال خروجی تنظیم کنند. به طور خلاصه کار اصلی VRR هماهنگ سازی رفرش ریت با فریم ریت است که نمایش روان تری ایجاد می کند و در واقع Free SYNC در AMD و G-SYNC در انویدیا نیز همین کار را انجام می دهند.

پیشنهاد می کنیم در هنگام تیهه مانیتور مخصوص ps5 به این مورد نیز توجه کنید که از قابلیت VRR پشتیبانی کند. معمولا مانیتورهایی که از قابلیت Free SYNC و G-SYNC پشتیبانی می کنند باید از VRR پلی استیشن سونی نیز پشتیبانی کنند اما گزارش ها حاکی از آن است که مدل هایی همچون مانیتور گیگابایت G27Q با رزولوشن 2K با اینکه Free SYNC دارد اما از VRR پشتیبانی نمی کند.

پشتیبانی از HDMI 2.1

آخرین مورد اینکه بهترین مانیتور گیمینگ برای ps5 باید از HDMI 2.1 نیز پشتیبانی کند. PS5 با کابل HDMI 2.1 عرضه می شود اما متاسفانه تعداد کمی از مانیتورهای گیمینگ در بازار موجود هستند که از پورت HDMI 2.1 پشتیبانی کنند و یا قیمت بسیار بالایی نیز دارند.

Sony Inzone M9، بهترین مانیتور برای ps5

Sony Inzone M9، بهترین مانیتور برای ps5

Inzone M9 مانیتور رسمی سونی برای ps5 است. سونی Inzone M9 یک مانیتور 27 اینچی 4K با مشخصات بالا و نرخ رفرش 144 هرتز است که با بهره گیری از تنظیمات دوگانه یک نمایشگر ایدئال را برای کامیپوترهای شخصی و همچنین ps5 ایجاد می کند. این مانیتور با برخی از ویژگی های انحصاری سونی پلی استیشن 5 که شامل جابه جایی خودکار بین حالت های سینما و بازی و همچنین قابلیت بهینه سازی خودکار تنظیمات HDR پس از بوت شدن کنسول است، سازگاری دارد که این برای تغییر حالت از ps5 به کامپیوتر عالی است و لازم نیست تنظیمات مانیتور را تغییر دهید.

مانیتور سونی Inzone M9 دارای پنل IPS است و قابلیت پشتیبانی از VRR را نیز دارد که در نتیجه یک نمایش بدون نقص با وضوح فوق العاده بی نظیر را خواهید داشت. از نظر طراحی نیز این مانیتور از PS5 الهام گرفته و با شاسی سیاه و سفید یک ترکیب عالی در کنار پلی استیشن شما است، به همین دلیل به عنوان بهترین مانیتور پی اس فایو در اینجا معرفی می شود.

  • اندازه صفحه نمایش : 27 اینچ
  • رزولوشن : 3840 × 2160
  • نرخ رفرش : 144 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • قابلیت پشیبانی از VRR : دارد
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

خرید لب تاپ استوک با کمترین قیمت از فروشگاه آترین کالا

TUF Gaming VG27AQ، بهترین مانیتور 1440p برای ps5

TUF Gaming VG27AQ، بهترین مانیتور 1440p برای ps5

اگر به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ برای PS5 با وضوح 2K هستید ما ASUS TUF Gaming VG28UQL1A را به شما پیشنهاد می کنیم. اگرچه این مانیتور ظاهر ساده ای دارد اما این باعث نشده تا در لیست بهترین ها قرار نگیرد و قابلیت هایی همچون نرخ رفرش 165 هرتز، پشتیبانی از همگام سازی تطبیقی، نرخ پاسخ 1 میلی ثانیه و همچنین سازگاری با G-Sync و FreeSync را نادیده بگیریم.

این مانیتور 27 اینچ ایسوس از HDR10 نیز پشتیبانی می کند که با فعال کردن آن سطح رنگ و روشنایی بالاتری ایجاد می کند و بهترین مانیتور برای تدوین را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه براین، با فعال کردن فناوری Extreme Low Motion Blur Sync نیز یک تصویر روان و بدون نقص را تجربه کنید. مانیتور ایسوس TUF Gaming VG28UQL1A تعادل میان کیفیت تصویر، سرعت و از همه مهم تر قیمت را به خوبی حفظ کرده است، اما اگر به دنبال یک مانیتور عالی با بودجه کمتر هستید، مانیتور گیمینگ شیائومی Mi Desktop Monitor 2K می تواند انتخاب خوبی باشد.

  • اندازه صفحه نمایش : 27 اینچ
  • رزولوشن : 1440 × 2560
  • نرخ رفرش : 165 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • قابلیت پشیبانی از G-Sync و FreeSync
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

Samsung Odyssey Neo G8، بهترین مانیتور 32 اینچ برای PS5

Samsung Odyssey Neo G8، بهترین مانیتور 32 اینچ برای PS5

مانیتور سامسونگ Odyssey Neo G8 S32BG85 یکی دیگر از بهترین مانیتورهای 4k برای ps5 است. این مانیتور با نمایشگر 32 اینچ، وضوح تصویر 2160 × 3840، نرخ رفرش 240 هرتز بهترین نمایش را در بازی های 4k خواهد داشت. اگرچه ps5 نمی تواند از نرخ تازه سازی 240 هرتز این مانیتور استفاده کند اما به لطف پهنای باند HDMI 2.1 می توانید بازی های 4K را تا 120 هرتز بدون مشکل اجرا کنید و همچنین با اتصال به کامپیوترهای گیمینگ رده بالا می توانید بهترین تجربه بازی با نرخ رفرش 240 هرتز داشته باشید. پشتیبانی از VRR، پشتیبانی از HDR10 و طراحی منحنی از دیگر ویژگی های Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85 است که آن را در لیست بهترین ها قرار می دهد.

  • اندازه صفحه نمایش : 32 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 240 هرتز
  • نوع پنل : VA
  • قابلیت پشیبانی از VRR : دارد
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

Asus ROG Swift OLED PG42UQ، بهترین مانیتور PS5 اولد

Asus ROG Swift OLED PG42UQ، بهترین مانیتور PS5 اولد

Asus ROG Swift OLED PG42UQ بهترین انتخاب بدون در نظر گرفتن بودجه. مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG42UQ از جدیدترین محصولات شرکت ASUS برای کنسول های بازی و همچنین کامپیوترهای گیمینگ است که کیفیت تصویر فوق العاده روشن و با کیفیتی ارائه می دهد. این مانیتور دارای اندازه صفحه نمایش 41.5 اینچ است که یک نمایش بسیار بزرگ را ارائه می دهد و همچنین با بهره گیری از پنل OLED تصویری فوق العاده و با کیفیت را در بازی های 4K برای شما ایجاد می کند.

شایان ذکر است مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG42UQ نرخ رفرش 240 هرتز را ارائه می دهد و قابلیت پشتیبانی از نرخ تجدید اورکلاک 138 هرتز را نیز دارد. این مانیتور با داشتن ویژگی های متمرکز بربازی همچون زمان پاسخگویی فوق العاده 0.1 میلی ثانیه، پشتیبانی از Nvidia G-Sync و همچنین دو پورت HDMI 2.1 بهترین تجربه بازی 4K با نرخ رفش 120 هرتز را به شما می دهد. بنابراین اگر محدودیت بودجه ندارید و می خواهید بهترین مانیتور OLED برای PS5 تهیه کنید با توجه به ویژگی های مذکور، مانیتور ایسوس ROG Swift OLED PG42UQ بالاترین ارزش خرید را دارد.

  • اندازه صفحه نمایش : 41.5 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 240 هرتز
  • نوع پنل : OLED
  • قابلیت پشیبانی از VRR : دارد
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

Acer Predator XB253QGX، بهترین مانیتور 1080p برای PS5

Acer Predator XB253QGX، بهترین مانیتور 1080p برای PS5

مانیتور Acer Predator XB253QGX برای آن دسته افراد که می خواهند بهترین بازی ps5 با رزولوشن 1080p داشته باشند بسیار ایدئال است. سایز 25 اینچی این مانیتور شاید در نگاه اول معمولی به نظر برسد اما با در نظر گرفتن نرخ رفرش 240 هرتز و زمان پاسخگویی پیکسل MPRT بسیار کم 0.5 میلی ثانیه یک نمایش عالی خواهید داشت. Predator XB253QGX یک مانیتور گیمینگ ارزان برای ps5 است که قابلیت پشتیبانی از HDR را نیز دارد اما در قالب گواهی DisplayHDR 400 در سطح ابتدایی که این اوج روشنایی 400cd/m2 را تضمین می کند و با بهره گیری از پنل IPS یک نمایش زنده با رنگ های دقیق را به شما ارائه می دهد.

  • اندازه صفحه نمایش : 25 اینچ
  • رزولوشن : 1920 × 1080
  • نرخ رفرش : 240 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • قابلیت پشیبانی از VRR : ندارد
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

Gigabyte G27Q، ارزان ترین مانیتور مناسب ps5

Gigabyte G27Q، ارزان ترین مانیتور PS5

اگر به دنبال مانیتور برای ps5 ارزان قیمت هستید شاید بد نباشد Gigabyte G27Q نیز بررسی کنید. این مانیتور 27 اینچی است و رزولوشن 1440 × 2560 با نرخ رفرش 144 هرتز را پشتیبانی می کند که با بهره گیری از پنل IPS بهترین عملکرد را در بازی های shooters مانند Fortnite که تاخیر کم حرف اول را می زند به شما می دهد. مانیتور گیگابایت G27Q یک نمایشگر 2K است که قابلیت پشتیبانی از VRR را ندارد اما با فعال کردن HDR می توانید سطح بهتری از نمایش را در بازی های 2K تجربه کنید. پشتیبانی رنگ در این نمایشگر عالی است و با توجه به اینکه از فناوری IPS استفاده می کند می تواند برای کارهایی مانند ادیت عکس و فیلم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

  • اندازه صفحه نمایش : 27 اینچ
  • رزولوشن : 1440 × 2560
  • نرخ رفرش : 144 هرتز
  • نوع پنل : IPS
  • قابلیت پشیبانی از VRR : ندارد
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد

Gigabyte Aorus FV43U، بزرگ ترین مانیتور برای PS5

Gigabyte Aorus FV43U، بزرگ ترین مانیتور برای PS5

اگر به دنبال یک تجربه بصری حماسی برای بازی با PS5 هستید ما در اینجا مانیتور گیگابایت Aorus FV43U را پیشنهاد می کنیم. Aorus FV43U یک مانیتور 43 اینچی است که از رزولوشن 2160 × 3840 پیکسل با نرخ رفرش 144 هرتز پشتیبانی می کند و طبق گفته گیگابایت نرخ تاخیر یک میلی ثانیه را ارائه می دهد، این یعنی بهترین تجربه بازی 120 هرتز را در PS5 با رزولوشن 4K دریافت خواهید کرد. نمایشگر بزرگ این مانیتور در واقع همان ویژگی خاصی است که آن را در لیست بهترین مانیتور ps5 قرار داده و برای کسانی که می خواهند بازی های 4K را در اندازه بزرگ و وضوح بالا اجرا کنند انتخاب بسیار ایدئال و مناسب است.

  • اندازه صفحه نمایش : 43 اینچ
  • رزولوشن : 2160 × 3840
  • نرخ رفرش : 144 هرتز
  • نوع پنل : VA
  • قابلیت پشتیبانی از HDR : دارد
  • نرخ تاخیر : 1 میلی ثانیه

خرید بهترین مانیتور برای ps5

جدیدترین کنسول بازی سونی که همان ps5 است از بازی های 4k با نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند که برای دسترسی به این ویژگی باید بهترین مانیتور را تهیه کنید. در این مقاله در مورد ویژگی هایی که برای انتخاب بهترین مانیتور باید در نظر داشته باشیم توضیح داده ایم و همچنین 7 مدل از بهترین های موجود در بازار را معرفی کردیم. اگر به دنبال بهترین مانیتور پی اس فایو هستید می توانید در میان مدل های موجود بسته به بودجه خود بهترین محصول را انتخاب کنید که در مدل های رده بالا تا بهترین مانیتور از نظر بودجه موجود است. اگر باز هم می خواهید بودجه را کاهش دهید می توانید با مراجه به دسته بندی مانیتور در فروشگاه آترین کالا مدل مناسب برای خود را انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *