کروم بوک چیست؛ بررسی تفاوت آن با لپ تاپ

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

احتمالا شما هم جز آن دسته کسانی هستید که همیشه نیاز دارید آنلاین باشید تا توانایی انجام کارهای اینترنتی خود را داشته باشید،  باید سیستم عاملی مخصوص داشته باشید تا در زمینه ای که کار می کنید سرعت و عملکرد بیشتری داشته باشید، LAP TOP CHROME BOOK یکی از اختصاصی ترین لپ تاپ هایی است که مناسب شما طراحی شده است. طراحی ساده و قیمت لپ تاپ کرومبوک باعث شده که در دنیا جایگاه مخصوصی به خود بدهد، اگر تا الان درباره‌ی این مدل نشنیده اید و کنجکاو هستید که نحوه‌ی کارایی آن چطوری است با ما آترین کالا تا توضیحات کلی همراه باشید.
کروم بوک چیست؟

1. لپ تاپ کروم بوک چیست و چگونه طراحی شده است؟

لپ تاپ CHROMEBOOK جز اختصاصی ترین لپ تاپی است که مخصوص یه سری کاربرانی طراحی شده که فقط در مروگر اینترنت فعالیت دارند و اصلا نیازی به سیستم عامل ویندوز ندارند. دلیل اینکه کروم بوک در میان بعضی از کاربران به محبوبیت رسیده است سیستم عامل اختصاصی Chrome OS است. طراحی ساده و مورد نیاز لپ تاپ Chrome Book فقط به یک مرورگر اینترنت محدود می شود. نحوه‎ی کارکرد این سیستم عامل با ویندوز فرق دارد و بسته به نیازهای محدودی طراحی شده همچنین عاری از هر چیز غیر ضروری است.

لپ تاپ کروم بوک چیست و چرا دارای ویژگی CHROME OS است؟ در کروم أو إس همه چیز ساده و سریع راه اندازی می شود، کروم بوک با خیلی از سری های دیگر فرق دارد و همچنین خیلی مقرون و به صرفه است. اگر دانشجو هستید و با بودجه کمی که دارید انتخاب لپ تاپی با کمترین قیمت برای شما سخت است کروم بوک می تواند انتخاب عالی برای شما باشد.
لپ تاپ کروم بوک چیست و چگونه طراحی شده است؟

2. سیستم عامل کروم بوک چیست؟

با سیستم عامل لپ تاپ کروم بوک می توانید سرعت بیشتری در کار های آنلاین خود داشته باشید و دسترسی راحتی به اینترنت خواهید داشت.

سیستم عامل CHROME OS چیست؟ سیستم عامل کروم اوس مبتنی بر مرورگر کروم بوده و ایده‌ی اصلی آن مرتبط با همین مرورگر است. ساختار لپ تاپ کروم بوک فقط مختص وب گردی است که از نظر سرعت و امنیت نسبت به لپ تاپ های دیگر در رده‌ی بالاتری قرار دارد. به دلیل اینکه این سیستم عامل توسط خود گوگل طراحی شده است امنیت آن از هر نظری کامل و از داده های شما محافظت می شود. دسترسی آسان به اینترنت و افزایش سرعت در کار از مهمترین ویژگی های CHROME BOOK است. یکی از مورد نیازترین ویژگی لپ تاپ دانشجویی دسترسی سریع و آسان به اینترنت است که در این سری می توانید مشاهده کنید.
سیستم عامل کروم بوک چیست ؟

3. مزایا و معایب لپ تاپ CHROME BOOK

معایب : از نظر سخت افزاری کروم بوک نسب به لپ تاپ های دیگر ضعیف تر است و تفاوت های زیادی دارد. این سری از ظرفیت حافظه ذخیره سازی و رم پاینی برخوردار است و توانایی پردازش های سنگین را ندارد. همانطور که در بالا به آن اشاره شد کروم بوک فقط مختص وب گردی است و نمی توان بازی و برنامه هایی خارج از گوگل پلی با پردازش سنگین در این لپ تاپ نصب کرد. نحوه‌ی کاکرد کروم بوک کاملا محدود بوده و مختص به کاربران مخصوص خودش است. شما فقط می توانید کارهایی که مربوط به مرورگر است را انجام دهید و باید از انجام پردازش های سنگین جلوگیری کنید.

مزایا: از مهمترین ویژگی لپ تاپ کروم بوک قیمت مقرون و به صرفه‌ی آن است، کسایی که بودجه کمی برای تهیه لپ تاپ دارند و توانایی انتخاب لپ تاپ برای آنها سخت است می توانند با کمترین قیمت CHROME BOOK را تهیه کنند. دلیل اینکه این لپ تاپ محبوبیت خاصی در جهان پیدا کرده است امنیت کامل و دسترسی آسان و سریع به اینترنت است که شما چه آنلاین باشید چه آفلاین در هر صورت می توانید فعالیت های خود را به روز رسانی و آماده کنید. مشخصات سخت افزاری کم در کروم بوک باعث شده که وزن کمی داشته باشد. لپ تاپ کروم بوک خیلی سریع شارژ می شود و اکثر لپ تاپ های کروم بوک زمان دشارژ شدن آن 10 ساعت بیشتر طول می کشد. برند های دیگری در ساخت لپ تاپ کروم بوک با سیستم عامل CHROME OS نقش داشته اند. مثلا سری لپ تاپ دل کروم بوک یکی معروف ترین و به صرفه ترین سری از نظر قیمت، کیفیت است و توانایی جذب خیلی از مردم را داشته است.

مزایا و معایب لپ تاپ CHROME BOOK

4. لپ تاپ کروم بوک برای چه کسانی مناسب است؟

بعضی از کاربران بیشترین فعالیت های خود را در اینترنت سپری می کنند که کروم بوک در دسترسی آسان و راحت به مرورگر نسبت به خیلی از لپ تاپ‌ های دیگر حرف اول را می زند. دلیلی که این لپ تاپ باعث شده در دنیا از نظر امنیت رتبه‌ی بالایی به خود بدهد این ‌است که هر زمانی که شما به اینترنت وصل می شوید گوگل به صورت خودکار با استفاده از سیستم عاملی که خود طراحی کرده (کروم او اس) تمام نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که توسط خود کاربر نصب شده را به روزرسانی می کند و این روال به صورت همیشگی در جریان است و از ورود بد افزارهایی که در مرورگر موجوده به لپ تاپ شما جلوگیری می کند. به همین دلیل اگر شما همیشه در مرورگر فعالیت دارید و در بعضی از سایت ها برنامه نویسی آنلاین انجام می دهید کروم بوک می تواند لپ تاپ خوبی برای برنامه نویسی باشد.
لپ تاپ کروم بوک برای چه کسانی مناسب است؟

۵. نحوه‌ی استفاده از برنامه‌های وب و اپلیکیشن‌های اختصاصی در کروم بوک؟

به دلیل ارتباط سیستم Chrome Book با مرورگر گوگل کروم شما دسترسی مستقیم به Google Play دارید و توانایی نصب برنامه‌های اندروید را دارید. شما دسترسی کامل به وب گردی گوگل را دارید و به دلیل حافظه‌ی کم لپ تاپ کروم بوک توانایی نصب بازی های ویندوز را ندارید باید با بازی های انلاین گوگل و گول پلی برنامه خود را شروع کنید. لپ تاپ های کروم بوک در انواع برند تولید می شوند یکی از پرفروش ترین و بهترین آنها از نظر جنس و کیفیت متعلق به شرکت Lenovo است، برای خرید لپ تاپ لنوو شما می توانید با مناسب ترین در آترین کالا آن را تهیه کنید.

مزایا: سیستم عامل کروم بوک چیست؟ سیستم عامل کروم بوک (کروم او اس) مبتنی بر لینوکس است و همچنین این لپ تاپ و بالاترین رده‌ی امنیت را به خود داده است که نسبت به لپ تاپ های عادی (ویندوز) در جایگاه بالاتری قرار گرفته است و همچنین بروزرسانی خودکار CHROME BOOK باعث شده خیلی از کاربران جذب این نوع سیستم عامل شوند.

معایب: فرق لپ تاپ کرومبوک با لپتاپ های دیگر در مشخصات سخت افزاری و اجرای برنامه های گرافیکی بالاست، پردازش کروم بوک ها نسبت به لپ تاپ های عادی خیلی ضعیف است که طوری طراحی شده اند که فقط در حد مشخصاتی که دارد توانایی پردازش داشته باشند. یکی از بزرگترین معایب کروم بوک ها طراحی محدود به وب گردی است و شما توانایی اجرای برنامه های سخت خود خارج از گوگل کروم ندارید.

نحوه‌ی استفاده از برنامه‌های وب و اپلیکیشن‌های اختصاصی در کروم بوک؟

6. امنیت و به روزرسانی در LAP TOP CHROME BOOK:

همانطور که در بالا به آن اشاره شد یکی از ویژگی هایی که در امنیت و محکم کاری لپ تاپ در برابر بد افزارها تاثیر زیادی داشته است سیستم عامل کروم بوک که مبتنی بر لینوکس است، با کمک این ویژگی گوگل توانسته است سیستم عامل خود را به دنیا معرفی کند. به دلیل اینکه کل روال کروم بوک ها محدود به وب گردی است شرکت گوگل طوری آن را طراحی کرده است که بروزرسانی خودکار شروع شود. پس این اطمینان در کاربرانی که خواهان چنین لپ تاپی هستند درست شده است که هیچگونه نیازی به نگرانی در مورد امنیت لپتاپ وجود ندارد و تمام نگرانی ها برطرف شده است. اگر انتخاب شما کروم بوک نیست و لپ تاپی با قیمت مناسب و درجه بالا میخواهید سری لپ تاپ hp victus پیشنهاد می شود که با بهترین قیمت می توانید آن را در آترین کالا تهیه کنید.
امنیت و به روزرسانی در LAP TOP CHROME BOOK

7. تعمیرات کروم بوک CHROME BOOK

لپ تاپ کروم بوک در انواع برند ساخته شده و به بازار عرضه می شود مانند هر لپ تاپ دیگری هنگام بروز هر مشکلی باید برای حل مشکل آن اقدام به تعمیر نمود، همچنین هیچ تفاوتی با یک لپ تاپ عادی ندارد هر گونه مشکلی که برای یک لپ تاپ عادی پیش میاید در کروم بوک ها هم می تواند اتفاق بیفتد. لپ تاپ کروم بوک نسبت به لپ تاپ های عادی از مشخصات سخت افزاری ضعیفی برخوردار هستند و چون در مقایسه با آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد احتمال خراب شدن آن کمتر است. بالاترین مشخصات سخت افزاری متعلق به سری گیمینگ است که فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی در مشخصات سخت افزاری است که لپ تاپ های گیمینگ در طراحی بدنه، ظاهری تفاوت زیادی با لپتاپ های معمولی دارند.

تعمیرات کروم بوک CHROME BOOK

خرید و قیمت لپ تاپ Chrome book

در بالا فهمیدیم لپ تاپ کروم بوک چیست و با چه سیستم عاملی کار می کند، بعضی از کاربران بدلیل نیازهای محدودی که دارند به عنوان مثال کسانی که در زمینه‌های تولید محتوا، تایپینگ، یوتیوب فعالیت دارند، فقط به مرورگر گوگل نیاز دارند و بیشتر اوقات خود را در مرورگر گوگل سپری می کنند پس در نتیجه نیازی به هزینه‌ی اضافی برای خرید لپ تاپ مدل بالا نیست. کروم بوک با قیمت خیلی مناسب و متناسب با نیاز های شما از نظر سرعت، دسترسی راحت نسبت به لپ تاپ های عادی بهتر است. پس اگر شما با وجود اینکه نیازی محدود و بودجه کمی برای پرداخت دارید لپ تاپ کرومبوک می تواند گزینه خوبی باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *