چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمیشه ؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

قطعاً اولین چیزی که کاربران پس از روشن کردن لپ تاپ انتظار دارند وصل شدن به اینترنت است. اما گاهی اوقات این پروسه شکل نمی گیرد و کاربران را با مشکلات جدی مواجه می سازد. اما چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمیشه؟ در پاسخ باید متذکر شویم که وصل نشدن لپ تاپ به وای فای دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در ادامه درباره آنها توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید که مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای می تواند برای همه لپ تاپ ها پیش آید. یعنی به عبارتی حتی اگر شما جدیدترین مدل را از بهترین مارک لپ تاپ خریداری کنید باز هم ممکن است با این مسئله مواجه شوید. در ادامه 8 دلیل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای را به شما خواهیم گفت که با استفاده از آنها می توانید مشکل را برطرف کنید، پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

1. رمز عبور اشتباه، دلیلی برای وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

یکی از ساده ترین روش های پیدا کردن مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای چک کردن رمز وای فای است. چرا که در صورت وارد کردن رمز اشتباه لپ تاپ شما اتصال اینترنتی نخواهد داشت. پس لازم است حتماً از درست بودن رمز وای فای اطمینان حاصل کنید. برخی از کاربران که از لپ تاپ های گیمینگ استفاده می کنند بر این باور هستند که قدرتمند بودن سیستم باعث بروز چنین مشکلی نخواهی  شد. اما باید خاطر نشان کنیم حتی اگر شما بهترین لپ تاپ گیمینگ را نیز داشته باشید باز هم ممکن است به وای فای متصل نشود.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وایفا

2. روشن نبودن وای فای، علت وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت

اگر وای فای لپ تاپ شما متصل نمی شود حتماً از بابت روشن بودن آن مطمئن شوید. زیرا ممکن است نا خواسته وای فای را خاموش کرده باشید. همچنین از بابت اتصال کابل ها و سیم های مودم نیز اطمینان حاصل کنید تا با مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای مواجه نشوید.

اگر برنامه نویس هستید می توانید بهترین مدل لپ تاپ برنامه نویسی را از فروشگاه آترین کالا تهیه کنید.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وایفا

3. فعال بودن Mac Filter، علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

تنظیمات برخی از مودم ها به این صورت است که محدودیت دسترسی ها بر اساس آدرس Mac صورت می گیرد. این در شرایطی است که اگر لپ تاپ شما در لیست محدودیت ها قرار گیرد لپ تاپ شما با معظل وصل نشدن به وای فای رو به رو می شود. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مشکلی سعی کنید تنها لازم است است آدرس Mac  را به لیست مجاز تغییر دهید. پس با این وجود می توان گفت علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای می تواند ناشی از این مشکل باشد به طوری که اصلاً ارتباطی به نوع و برند لپ تاپ نخواهد داشت. بنابراین در صورتی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید خرید لپ تاپ hp می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وایفا

4. تداخل وای فای می تونه باعث وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت بشه؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در محیطی قرار گرفته باشید که چندین وای فای برای اتصال وجود داشته باشد. در چنین شرایطی به احتمال زیاد با مشکل اتصال در اینترنت مواجه خواهید شد. برای رفع این مشکل می توانید با اتصال به یک شبکه وای فای، لپ تاپ خود را بدون مشکل متصل کنید. در نظر داشته باشید که این مسئله نیز می تواند برای تمام مدل لپ تاپ ها پیش آید. فرض کنید شما یک لپ تاپ گیمینگ hp داشته باشید و در مکانی باشید که تعداد زیادی وای فای برای شما نشان داده شود. سعی کنید با اتصال به یک شبکه وای فای نزدیک اتصال اینترنت را برای خود ممکن کنید.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وایفا

 

5. چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمیشه؟ فعال بودن آنتی ویروس و فایروال

از دیگر دلایلی که ممکن است علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای باشد فعال بودن آنتی ویروس ها و فایروال است. فعال بودن آنتی ویروس و فایروال ممکن است دسترسی به وای فای را دچار اختلال کند. با این حال بهتر است برای اتصال لپ تاپ به وای فای چند دقیقه آنتی ویروس و فایروال را غیر فعال کنید. این نوع از مشکل در اتصال لپ تاپ به وای فای نیز می تواند برای لپ تاپ zbook شما نیز پیش به وجود آید.

وصل نشدن لپتاپ به وای فای

6. نرم افزار های مدیرتی در لپ تاپ، علت دیگری برای وصل نشدن به اینترنت

تعبیه شدن نرم افزهای مدیریتی وای فای در لپ تاپ گاهی اوقات ممکن است اتصال لپ تاپ به اینترنت را با مشکل مواجه سازد. در صورتی تمام راه های گفته شده را امتحان کرده اید اما باز هم با سؤال چرا لپ تاپ به اینترنت وصل نمیشه مواجه هستید، بهتر است به قسمت نرم افزارهای مدیریتی وای فای وارد شوید و آنها را بازبینی کنید.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

7. خراب شدن قطعه سخت افزار، علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

خرابی و یا مشکل در قطعه سخت افزاری وای فای لپ تاپ یکی از دلایلی است که ممکن است در وصل شدن لپ تاپ به وای فای خلل ایجاد کند. در صورتی که مشکل در اتصال به وای فای لپ تاپ ناشی از سخت افزار وای فای باشد باید لپ تاپ را جهت تعمیر به یک تکنسین لپ تاپ نشان دهید.

8. مشکل در دسترسی به Router، از دلایل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

زمانی که شما وارد محیط جدیدی می شوید و قصد اتصال به یک وای فای جدید را دارید ممکن است نقطه دسترسی Router دچار مشکل شده باشد و نیاز به تنظیمات مجدد داشته باشد.

مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

خرید لپ تاپ در آترین کالا

اکنون اگر پاسخ سؤال چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمیشه را دریفات کرده اید و متوجه شده اید که انتخاب لپ تاپ تأثیری در اتصال به وای فای ندارد، اکنون می توانید در صورت تمایل به خرید لپ تاپ محصولات ما را در فروشگاه آترین کالا مشاهده کنید و با تضمین اصالت، سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت سفارش خود را انجام دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *