لپ تاپ یا کامپیوتر؛ کدام بهتر است؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

لپ تاپ یا کامپیوتر؟ دلیل انتخاب برای هر کدام از این دستگاه ها چیست؟ آیا بودجه تنها دلیل انتخاب نوع خاصی است؟ بهتر است قبل از انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر نوع فعالیت خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین تجربه را برای خود رقم بزنید. به عنوان مثال اگر شما یک برنامه نویس هستید انتخاب لپ تاپ به دلیل جا به جایی راحت برای شما بسیار بهتر خواهد بود. اگر از کاربرانی هستید که بودجه را نیز برای انتخاب در نظر می گیرید، به نظر خرید کامپیوتر رومیزی می تواند برای شما بهتر باشد. اما اگر از آن دسته افراد هستید که خرید خود را تنها به لپ تاپ محدود کرده اید و به دنبال یک مارک معتبر با حداقل بودجه هستید ما به شما لپ تاپ Lenovo را که در قیمت های بسیار مناسب با حداکثر کارایی در بازار موجود هستند را پیشنهاد می دهیم. اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه آیا لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1. لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟ مشخص کردن نیاز ها برای انتخاب

قطعاً برای خرید لپ تاپ یا کامپیوتر قبل از هر انتخابی بهتر نوع فعالیت و نیاز خود را مشخص کنید تا بتوانید خرید بهتر و دقیق تری را برای خود رقم بزنید. بسیاری از کاربران بدون توجه به نوع کاری که قرار است انجام دهند اقدام به خرید لپ تاپ یا کامپیوتر می کنند که در نهایت مجبور به تعویض می شوند.

1. لپ تاپ یا کامپیوتر؛ کدام یک برای دانشجو بهتره؟

از آنجایی که بیشتر فعالیت دانشجوها تحقیق و جستجو و نوشتن پروژه ها است، انتخاب لپ تاپ می تواند برای آنها بسیار مناسب باشد. چرا که شما نیازی به CPU قوی یا سایر قطعات با کارایی بسیار بالا نخواهید داشت. همچنین برای نشان دادن پروژه های تحصیلی به استاد باز هم لپ تاپ می تواند یک گزینه ایدئال باشد. با در نظر گرفتن این موضوع اگر تنها قصد انجام فعالیت‌های تحصیلی را با لپ تاپ دارید می توانید بهترین لپ تاپ دانشجویی را با مشخصات بسیار عالی در فروشگاه ما خریداری کنید.

2. برای برنامه نویسی لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر؟

به نظر شما لپ تاپ یا کامپیوتر برای برنامه نویسی بهتر است؟ در واقع داشتن یک سیستم کامپیوتری قدرتمند یا لپ تاپ برای افرادی که قصد برنامه نویسی دارند یکی از ملزومات به حساب خواهد آمد. با توجه به اینکه کامپیوترهای دسکتاپ قابلیت ارتقاء قطعات و اجزا را دارند برای برنامه نویسی می توانند بهتر باشند. اما این به آن معنا نیست که لپ تاپ ها گزینه مناسبی برای برنامه نویسی نیستند. زیرا بسیاری از لپ تاپ ها با داشتن مشخصات فنی قدرتمند پاسخگوی بسیار مناسبی برای کارهای برنامه نویسی هستند. از آنجایی که حمل و نقل لپ تاپ می تواند برای افراد بسیار راحت باشد و همچنین قیمت لب تاب در رِنج های متفاوتی موجود است، کاربران می توانند انتخاب لپ تاپ را برای کارهای برنامه نویسی خود انجام دهند.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

3. برای گیم لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر

اگر شما هم به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید قطعاً این سؤال برای شما پیش خواهد آمد که لپ تاپ گیمینگ یا کامپیوتر گیمینگ بهتر است؟ مسلماً صفحه نمایش یکی از ویژگی هایی است که برای گیمرها در هنگام بازی بسیار مهم شمرده می شود. اگر این موضوع را در نظر بگیرید قطعاً کامپیوتر به دلیل متصل شدن به مانیتور می تواند بهتر باشد.
جدای از بحث صفحه نمایش، قابلیت ارتقاء سی پی یو، کارت گرافیک، حافظه رم و حافظه داخلی در کامپیوتر بسیار بیشتر از لپ تاپ است که همین موضوع سبب شده تا خرید کامپیوتر برای گیم بهتر از لپ تاپ باشد. البته در صورتی که تمایل به خرید لپ تاپ برای گیم داشته باشید، می توانید بهترین لپ تاپ گیمینگ را از برندهایی همچون HP و OMEN که بهترین مدل های گیمینگ را دارند انتخاب و خریداری کنید.

4. برای ترید لپ تاپ یا کامپیوتر مناسبه؟

بی شک کامپیوتر به دلیل بهره مندی ها و امکاناتی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای ترید کردن و معامله باشد و به نوعی پاسخگوی بهتری برای معامله گران است. انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر برای ترید و معامله به عوامل مختلفی همچون حمل و نقل، قابلیت چند صفحه بودن نمایشگر، قدرت پردازش، قابلیت ارتقاء قطعات بستگی دارد. اما در حالت کلی اگر تمام این تکه های پازل را در کنار هم بچینیم متوجه خواهید شد که سیستم کامپیوتری برای ترید و معامله های شما بهتر است. اما اگر مکان خاصی برای ترید ندارید می توانید خرید لپ تاپ hp omen 16 را برای ترید و معامله به دلیل پردازنده قدرتمندی که دارند انتخاب کنید.

لپ تاپ مناسب ترید

2. حمل و نقل لپ تاپ بهتره یا PC

بسیاری از کاربران قابلیت حمل و نقل را در انتخاب خود بسیار در نظر می گیرند. از آنجایی که لپ تاپ ها از لحاظ ظاهری به نسبت کامپیوترها بسیار جمع و جور تر و سبک تر هستند حمل و نقل آسان تری را نیز دارند. با این حال انتخاب لپ تاپ برای افرادی که مکان ثابتی برای کارهای کامپیوتری ندارند بهترین انتخاب است. به عنوان مثال اگر شما یک مهندس معماری یا نقشه کشی باشید که بیشتر اوقات در جا به جایی هستید، لپ تاپ مهندسی یک انتخاب بی نظیر برای شما خواهد بود.

3. برای ارتقاء عملکرد کامپیوتر بهتره یا لپ تاپ؟

اگر بخواهید قطعات سخت افزاری سیستم خود را افزایش دهید به نظر شما کامپیوتر بهتره یا لپ تاپ؟ قطعاً کامپیوتر! شما می توانید در صورتی که فعالیت های سنگین کامپیوتری انجام می دهید هر قطعه ای را که لازم باشد برای عملکرد بهتر در یک سیستم کامپیوتری تا حد بالایی افزایش دهید. البته در صورتی که تمال به خرید لپ تاپ داشته باشید با انتخاب بهترین مارک لپ تاپ می توانید بهترین خروجی را تجربه کنید.

4. قیمت لپ تاپ یا کامپیوتر بهتره ؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید یک سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ جزو مهم ترین ها به شمار می آید در نظر گرفتن قیمت است. با توجه به اینکه برای سرهم کردن یک سیستم کامپیوتری قدرتمند صرف هزینه بسیاری لازم است بدون اغراق می توان گفت قیمت کامپیوتر بیشتر از یک لپ تاپ ایدئال است. فرض کنید شما قصد ارتقاء کارت گرافیک کامپیوتر را داشته باشد قطعاً باید هزینه بسیاری را برای خرید کارت گرافیک متحمل شوید این در حالی است که شما با همان رِنج قیمت می توانید یک لپ تاپ با بهترین مشخصات فنی را خریداری کنید.

لپ تاپ بهتره یا کامپیوتر

5. فضای ذخیره سازی لپ تاپ یا کامپیوتر!

به طور معمول لپ تاپ ها دارای فضای ذخیره سازی کمتری به نسبت کامپیوترها هستند که سبب می شوند تا کاربران امکان هر نوع فعالیت را نداشته باشند. اما این در حالی است که شما می توانید ارتقاء ذخیره سازی را تا چند ترابایت با کامپیوتر تجربه کنید. در چنین شرایطی اگر فعالیت شما نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارد حتماً خرید کامپیوتر را در اولویت قرار دهید.

6. تمایلات شخصی، دلیلی برای انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر

گاهی اوقات کاربران به دلیل جا به جایی بسیاری که دارند بدون در نظر گرفتن کارایی و عملکرد دستگاه لپ تاپ را جزو انتخاب اول قرار می دهند. اما کاربران دیگری هستند که با توجه به حرفه خود، اهمیت ارتقاء قطعات را در نظر می گیرند و خرید کامپیوتر را انجام می دهند. با این حال می توان گفت که انتخاب هر کدام از این دستگاه ها به شما و فعالیت هایتان بستگی دارد.

لپ تاپ یا کامپیوتر

 خرید لپ تاپ رو کجا انجام بدیم؟

به طور کلی انتخاب لپ تاپ یا کامپیوتر با مواردی همچون بودجه، نوع حرفه، علاقه شخصی شما ارتباط مستقیم دارد. هر کدام از این نوع دستگاه ها به طبع دارای مزایا و معایبی هستند که با در نظر گرفتن حداقل ها می توانید بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید. در نظر داشته باشید ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مجموعه ای از بهترین مارک های لپ تاپ را برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت، سلامت کالا، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *