وسایل گیمینگ چیست؟ لیست کامل وسایل گیمینگ

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

اگر می خواهید بهترین تجربه بازی را کسب کنید باید بهترین وسایل گیمینگ را نیز داشته باشید. گاهی اوقات انجام بازی مورد علاقه خود در حالی که پشت میز نشسته اید بسیار لذت بخش است اما باید وسایل مورد نیاز و همچنین فضای مناسب را داشته باشید. برای ساخت اتاق گیمینگ شما به یک سری وسایل گیمینگ نیاز دارید که بتوانید به عملکرد مورد انتظار خود برسید و تجربه بازی هیجان انگیزی کسب کنید.

شاید تصور کنید که برای طراحی اتاق گیمینگ کافی است که فقط یک کنسول بازی و یا سیستم گیمینگ داشته باشید و با خرید مانیتور 4k بالاترین تجربه بازی را کسب کنید. اما علاوه بر سیستم گیمینگ و مانیتور با کیفیت بالا، شما به یک سری وسایل دیگر نیز نیاز دارید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم و همچنین توصیح می دهیم که چگونه این وسایل می توانند تجربه بازی شما را بهبود بخشند.

کامپیوتر گیمینگ یا کنسول بازی؛ کدام یک را انتخاب کنیم

اولین قدم برای ساخت اتاق گیمینگ انتخاب پلتفرم است؛ اینکه می خواهید کیس گیمینگ تهیه کنید یا کنسول بازی، مثلا ps5 یا Xbox One. هر دو گزینه دارای مزایا و معایبی هستند که انتخاب آنها به ترجیحات خود شما و نوع بازی هایی که انجام می دهید بستگی دارد. برای مثال امکان سفارشی سازی سخت افزار در کامپیوتر گیمینگ بیشتر است و همچنین بازی های مدرن می توانند روی سیستم گیمینگ با وضوح و نرخ فریم بالاتری نست به کنسول بازی اجرا شوند.

اگر سیستم گیمینگ ندارید و تصمیم دارید آن را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه به تهیه سایر وسایل اتاق گیمینگ فکر کنید، در مورد اینکه کامپیوتر گیمینگ برای شما بهتر است یا کنسول بازی، تصمیم بگیرید. برخی کاربران، خرید لپ تاپ گیمینگ را ترجیح می دهند چون می خواهند آزادی استفاده بیشتری داشته باشند و در مکان های دیگر نیز بازی کنند که این افراد برای صرفه جویی در بودجه می توانند به خرید لپ تاپ استوک روی آورند.

کامپیوتر گیمینگ یا کنسول بازی

انتخاب مانیتور گیمینگ با وضوح بالا

بعد از اینکه تصمیم گرفتید که باید کامپیوتر گیمینگ بخرید و یا کنسول بازی، نوبت آن است که یک مانیتور با وضوح بالا نیز انتخاب کنید. یک مانیتور با کیفیت بالا برای گیمرهای حرفه ای از مهم ترین وسایل گیمینگ به شمار می رود که با استفاده از آن می توانند بهترین تجربه بازی را داشته باشند. برندهایی همچون سونی، ال جی، سامسونگ، دل و ایسوس بهترین مانیتورهای گیمینگ را تولید می کنند اما برخی مدل های رده بالا ممکن است برای برخی افراد کمی گران باشد.

شاید دوست نداشته باشید که بودجه زیادی برای خرید مانیتور گیمینگ صرف کنید که در این صورت مانیتور گیمینگ شیائومی را به شما پیشنهاد می کنیم. شیائومی مانیتورهایی با قیمت بسیار مقرون به صرفه عرضه می کند و می تواند برای آن دسته کاربرانی که به دنبال کمترین بودجه هستند انتخابی ایدئال باشد.

صندلی گیمینگ، ابزاری ضروری برای گیمرها

یکی دیگر از وسایلی که برای طراحی اتاق گیمینگ باید تهیه کنید، صندلی گیمینگ ارگونومیک است. اگر به تازگی شروع به بازی ویدیویی کرده اید شاید ضرورت داشتن یک صندلی گیمینگ را احساس نکنید اما با گذشت زمان و با حضور در جلسات طولانی بازی ها قطعا به آن نیاز خواهید داشت. صندلی گیمینگ معمولا دارای دسته های قابل تنظیم ارتفاع، پشتی بلند و بالشتک هایی برای سر و کمر هستند، بنابراین اگر می خواهید در هنگام بازی تجربه بهتری داشته باشید و همچنین استفاده راحت تری داشته باشید، یک صندلی گیمینگ ارگونومیک تهیه کنید.

صندلی گیمینگ

هدست گیمینگ، تجربه بازی گروهی لذت بخش

هدست گیمینگ نیز یکی دیگر از لوازم اتاق گیمینگ است که هر گیمری باید یکی را داشته باشد. در واقع اگر می خواهید از انجام بازی های چند نفره آنلاین نهایت لذت را کسب کنید، به فکر تهیه یک هدست گیمینگ با کیفیت باشید. یک هدست گیمینگ عالی باید برای استفاده راحت باشد و در هنگام استفاده به گوش هایتان فشار وارد نکند و همچنین کیفیت صدای خوبی نیز داشته باشد، به طوری که صدای بازی را همانطور که در نظر گرفته شده به گوش شما برساند.

هدست گیمینگ

علاوه براین یک هدست گیمینگ خوب باید میکروفون با کیفیتی نیز داشته باشد تا در صورت استفاده در بازی های گروهی به خوبی بتوانید با هم تیمی های خود ارتباط برقرار کنید. قابل ذکر است که امروزه مدل های مختلفی از هدست سیمی و بلوتوثی در بازار موجود است، بنابراین قبل از خرید باید در مورد آنها تحقیق کنید و در صورت انتخاب هدست بلوتوثی باید دقت کنید که عمر باتری طولانی داشته باشد.

برای خرید لپ تاپ استوک مک بوک پرو به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

ماوس و صفحه کلید گیمینگ

ماوس و صفحه کلید گیمینگ جزو تجهیزات ضروری برای گیمرها به شمار می روند. یک ماوس گیمینگ خوب با وزن قابل تنظیم، حساسیت و دکمه های قابل برنامه ریزی خود می تواند هدف گیری و پیمایش در منوها را بسیار آسان‌تر کند. در واقع برای اینکه عملکرد سریعی در بازی داشته باشید باید یک ماوس گیمینگ حرفه ای و یک کیبورد گیمینگ با اندازه مناسب داشته باشید.

شایان ذکر است ماوس های گیمینگ در دو نوع سیمی و بی سیم تولید می شوند که مدل سیمی سرعت عملکرد بالاتری دارد و برای بازی های رقابتی بهتر است. یک کیبورد گیمینگ با اندازه کامل و دکمه های راحت تجربه ای عالی از بازی را به شما می دهد و همچنین اگر دارای نور پس زمینه باشد می تواند در کنار نورپردازی اتاق گیمینگ یک تجربه بی نظیر برای شما ایجاد کند.

ماوس و صفحه کلید

کنترل بهتر بازی با دسته بازی

در حالی که اکثر گیمرها استفاده از ماوس و کیبورد را ترجیح می دهند اما گیمرهای حرفه ای علاوه بر اینها، ترجیح می دهند از دسته های بازی نیز استفاده کنند. دسته بازی عملکرد را بهتر و سریع تر می کند، مخصوصا در بازی های مسابقه ای و همچنین برای بازی های گروهی نیز عالی است و با استفاده از چندین دسته می توانید یک بازی گروهی عالی با دوستان خود داشته باشید.

علاوه براین، اگر از لپ تاپ گیمینگ برای بازی استفاده می کنید برای اینکه صفحه کلید آسیب نبیند بهتر است از دسته بازی استفاده کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ حرفه ای و قیمت مناسب را دارید، لپتاپ های استوک msi گزینه ایدئالی هستند که می توانید با کمترین قیمت در فروشگاه آترین کالا تهیه کنید.

ماوس پد گیمینگ

دیگر وسایل گیمینگ که در ساخت اتاق گیمینگ باید به فکر تهیه آن باشید، یک ماوس پد گیمینگ است. موس پد گیمینگ در مقایسه با ماوس پدهای معمولی بزرگ تر است که آزادی عمل بیشتری به شما می دهد و همچنین طراحی مقاوم تری نیز دارد تا در استفاده طولانی دوام بیشتری داشته باشد. علاوه براین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی دست ها پیشنهاد می کنیم از بالشتک های ارگونومیک استفاده کنید.

موس پد گیمینگ

سایر لوازم جانبی بازی که ممکن است برای شما مفید باشند

انتخاب وسایل گیمینگ به ترجیحات شما و بودجه ای که در نظر گرفته اید بستگی دارد. برای مثال اگر یک گیمر معمولی هستید می توانید با تهیه یک کنسول یا کامپیوتر گیمینگ، یک کنترلر یا دسته بازی و یک مانیتور، لوازم اتاق گیمینگ خود را تکمیل کنید. اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید ممکن است بخواهید سایر لوازم جانبی معرفی شده در این مقاله را نیز تهیه کنید و بهترین عملکرد را برای خود داشته باشید.

جدایی از وسایل گیمینگ معرفی شده در این مقاله برخی لوازم جانبی اضافی نیز وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد. در اینجا چند تا از این وسایل گیمینگ را بررسی کرده ایم و توضیح داده شده که چگونه می تواند برای شما مفید باشد.

میکروفون: استفاده از میکروفون برای برقراری ارتباط با سایر بازیکنان آنلاین لازم است. البته اگر هدست گیمینگ داشته باشید به این مورد نیازی نخواهید داشت.

وب کم: اگر در حال پخش آنلاین بازی در شبکه های اجتماعی هستید به یک وبکم برای ضبط ویدیو از خودتان در حین بازی نیاز دارید.

استریمینگ: اگر در حال پخش زنده گیم پلی خود به صورت آنلاین هستید به ابزار و تجهیزات استریمینگ نیز نیاز خواهید داشت.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *