برنامه گوگل میت چیست؟

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

گوگل میت از محبوب ترین سرویس های برگزاری جلسات آنلاین است. در چند سال اخیر که ویدیو کنفرانس ها و برگزاری جلسات آنلاین رونق پیدا کرده است، نیاز کاربران به پلتفرم هایی که امکان برقراری تماس تصویری از راه دور را برای شما فراهم می کنند بیشتر شده است. گوگل میت امکان برگزاری جلسات آنلاین را برای شما برقرار می کنند که با استفاده از آن می توانید همزمان با 100 ها نفر جلسه برگزار کنید و برای این کار فقط به خرید مانیتور کامپیوتر با اندازه مناسب و یک سیستم معمولی نیاز خواهید داشت.

گوگل میت در سیستم عامل های مختلفی همچون ویندوز، اندروید و ios و همچنین تحت وب در دسترس است که در همه آنها به آسانی قابل استفاده است. در ادامه در مورد اینکه برنامه گوگل میت چیست و چه کاربردی دارد توضیح می دهیم و همچنین مزایا و معایب آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

گوگل میت چیست؟

گوگل میت یک برنامه ویدئو کنفرانس گوگل است و برای تمامی کسانی که حساب گوگل دارند در دسترس است. گوگل میت مبتنی بر پلتفرم Google Hangouts است که در ابتدا توسط کاربران سازمانی در دسترس بود و سپس برای استفاده در اختیار عموم قرار گرفت. سرویس Google Meet به صورت رایگان برای کاربرانی که حساب گوگل دارند قابل استفاده است و بدون هیچ محدودیتی می توانید با حداکثر 100 نفر به مدت 60 دقیقه جلسه برگزار کنید.

نسخه رایگان Google Meet برای برگزاری کنفرانس های معمولی و جلسات آنلاین با گروه های کمتر از 100 نفر عالی است و اگر تعداد شرکت کننده ها بیشتر از این است باید آن را به نسخه سازمانی ارتقاء دهید. در نسخه سازمانی Google Meet شما هیچ محدودیتی نخواهید داشت و به ویژگی ها و امکانات بیشتری دسترسی پیدا می کنید که در ادامه آنها بررسی می کنیم.

خرید مانیتور گیمینگ شیائومی با مناسب ترین قیمت در فروشگاه آترین کالا

گوگل میت چیست؟

ویژگی های کلیدی Google Meet در نسخه رایگان

در مورد اینکه برنامه گوگل میت چیست توضیح دادیم و حالا می خواهیم بدانیم که چه ویژگی هایی دارد. در واقع گوگل میت تعداد زیادی ویژگی رایگان دارد که می توانید از آنها برای برقراری یک جلسه آنلاین کامل استفاده کنید. قبل از هر چیزی، گوگل میت به صورت رایگان در دسترس است و رابط کاربری آسانی دارد که شما می توانید با یک سیستم معمولی نیز آن را اجرا کنید، با توجه به مقرون به صرفه بودن قیمت لپ تاپ استوک، شما می توانید با انتخاب لپ تاپ استوک در بودجه خود نیز صرفه جویی کنید. در اینجا چند ویژگی کلیدی Google Meet آمده است.

قابلیت استفاده روی دیوایس های مختلف

برنامه گوگل میت برای پلتفرم های مختلفی عرضه می شود و در دیوایس های مختلفی قابل دسترس است. به زبان ساده تر، Google Meet روی تمامی دیوایس ها از جمله، کامپیوتر دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت، گوشی موبایل و دیوایس های اپل کار می کند. برنامه گوگل میت معمولا به صورت پیش فرض روی گوشی های اندرویدی موجود است و همچنین می توانید از طریق فروشگاه گوگل آن را دانلود کنید.

نسخه وب برنامه Google Meet نیز در تمامی دیوایس های هوشمند قابل دسترس است و می توانید از آن استفاده کنید. علاوه براین، سخت افزار Google Meet نیز در دسترس است و اگر قصد راه اندازی اتاق کنفرانس را دارید می توانید از آن استفاده کنید.

قابل استفاده روی دیوایس های مختلف

تماس تصویری با کیفیت بالا با گوگل میت

یکی دیگر از ویژگی های گوگل میت برقراری تماس تصویری با کیفیت بالا است. در نسخه رایگان Google Meet امکان برقراری تماس تصویری با کیفیت HD وجود دارد که به شما امکان می دهد جلسات آنلاین خود را با وضوح مناسب برگزار کنید و مشکلی در نمایش نداشته باشید. اکثر سرفیس ها و همچنین لپ تاپ های رده بالای سایر برندهای دیگر به وب کم با کیفیت HD مجهز شده اند. بنابراین شما می توانید با خرید سرفیس استوک نیز یک تماس تصویری با کیفیت و قابل قبول داشته باشید.

اشتراک گذاری صفحه نمایش

در برنامه گوگل میت شما می توانید صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به این منظور که شما می توانید کل صفحه سیستم خود، پنجره گوگل کروم و یا پنجره ای از یک برنامه را انتخاب کرده و آن را با شرکت کنندگان در جلسه به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند فعالیت شما را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری صفحه نمایش

ارسال پیام در هنگام جلسه

در گوگل میت علاوه براینکه شما می توانید تماس تصویری و صوتی داشته باشید، می توانید در طول جلسه به شرکت کنندگان پیام متنی هم بفرستید. همچنین شما می توانید در این قسمت فایل ها و یا لینک صفحات وب را نیز با سایر شرکت کنندگان در جلسه به اشتراک بگذارید. علاوه براین، گوگل میت این امکان را دارد که زیرنویس زنده برای مکالمات شما را ارائه دهد.

ارسال پیام در هنگام جلسه

امنیت کامل در گوگل میت

گوگل میت جزو برنامه های محبوب در میان کاربران است اما دلیل این همه محبوبیت گوگل میت چیست؟ در واقع رایگان بودن در کنار امنیت بالای Google Meet باعث شده تا این سرویس به سرعت در میان کاربران محبوبیت پیدا کند. گوگل میت از رمزگذاری end-to-end استفاده می کند که فقط افراد دو طرف جلسه به آن دسترسی دارند، از این جهت Google Meet حفظ حریم خصوصی، امنیت و انطباق کامل با مقررات را تضمین می کند.

امنیت کامل در گوگل میت

اگر گیمر هستید و به دنبال لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و با قیمت مناسب هستید، می توانید لپ تاپ استوک msi را با بهترین قیمت در آترین کالا تهیه کنید.

شرکت 100 نفر به صورت همزمان

در نسخه رایگان Google Meet شما می توانید حداکثر با 100 نفر به صورت همزمان به مدت 60 دقیقه تماس تصویری داشته باشید. این ویژگی برای برگزاری جلسات معمولی مناسب است اما اگر مدت جلسه شما بیشتر از یک ساعت باشد سرویس Google Meet از دسترس خارج می شود و باید یک جلسه جدید را شروع کنید. برای اینکه با این محدودیت ها مواجه نشوید می توانید نسخه پولی Google Meet را تهیه کنید، در ادامه برخی از ویژگی های نسخه پولی گوگل میت را بررسی می کنیم.

ویژگی های نسخه پولی Google Meet

برنامه گوگل میت هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی عرضه می شود، از این رو به گزینه ای همه کاره برای نیازهای مختلف تبدیل شده است. نسخه پولی گوگل میت برای شرکت های بزرگ و جلسات مهم ایدئال است و می تواند یک کنفرانس سریع و ایمن را در آن برگزار کنید. در اینجا برخی ویژگی های نسخه پولی Google Meet آورده شده است.

  • شما می توانید جلسات خود را ضبط کنید تا بعداً آنها را تماشا کنید.
  • در نسخه پولی Google Meet امکان حذف نویز پس زمینه وجود دارد و یک جلسه بدون حواس پرتی را خواهید داشت.
  • مدیران جلسه می‌توانند گزارشی از افرادی که در جلسات و پخش‌های زنده آنها شرکت کرده‌اند دریافت کنند.

برخی از ویژگی های نسخه پولی Google Meet

چگونه می توان از Google Meet استفاده کرد؟

برنامه گوگل میت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ استفاده از گوگل میت بسیار آسان است و برای شروع کافی است به وب سایت Google Meet مراجعه کنید و در آنجا با کلیک روی New meeting و سپس Start an instant meeting جلسه خود را ایجاد کنید. در اینجا ممکن است بپرسید که پس نرم افزار گوگل میت چیست؟

لازم است بدانید که گوگل میت نه تنها در نسخه وب، بلکه برای پلتفرم های اندروید و IOS نیز عرضه شده است. اگر گوشی و یا تبلت اندرویدی دارید کافی است با مراجعه به فروشگاه گوگل و جستجوی Google Meet آن را پیدا و دانلود کنید، البته در اغلب گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرش موجود است. برای دیوایس های IOS نیز از طریق فروشگاه App Store می توانید برنامه گوگل میت را دانلود کنید.

چگونه می توان از Google Meet استفاده کرد؟

معایب گوگل میت

در حالی که گوگل میت دارای مزایای زیادی است اما ایراداتی نیز دارد که ممکن است دوست داشته باشید از آنها باخبر شوید. در اینجا چندتا از معایب گوگل میت را بررسی می کنیم که البته این موارد برای کاربران سازمانی و شرکت های بزرگ ایراد به شمار می رود و ممکن است کاربران معمولی اصلا آنها را احساس نکنند.

  • محدودیت در اشتراک گذاری صفحه نمایش؛ فقط یک نفر می تواند نمایشگر خود را به اشتراک بگذارد.
  • در هنگام اشتراک گذاری صفحه نمایش برای برخی شرکت کنندگان، تصویر با مشکل روبه رو می شود و دیر نمایش داده می شود.
  • در مقایسه با برنامه Zoom دارای محدودیت هایی همچون، نداشتن اتاق انتظار و Whiteboard است.
  • گوگل میت به طور همزمان فقط 16 نفر از شرکت کنندگان را در صفحه نمایش نشان می دهد.

Google Meet برای چه کسانی مناسب است؟

Google Meet برای چه کسانی مناسب است؟

حالا که متوجه شدیم برنامه meet چیست و چه مزایا و معایبی دارد، حالا نوبت آن است بدانیم برای چه کسانی مناسب است. گوگل میت یک بستر ایمن را ایجاد می کند و ویژگی های زیادی را به صورت رایگان ارائه می دهد که می تواند برای افراد و سازمان های زیادی کاربردی باشد که در اینجا آورده شده اند.

Google Meet یک راه عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است. علاوه براین Google Meet می تواند برای برگزاری جلسات آنلاین، مصاحبه ها و وبینارها استفاده شود و همچنین برای آموزش آنلاین و کلاس های مجازی نیز کاربردی است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *