بهترین گوشی از نظر دوربین کدام است؟

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

دوربین، اصلی ترین و مهم ترین بخش هر گوشی به حساب می آید. امروزه تقریبا تمامی کاربران و مخاطبان نیز در خرید گوشی توجه خود را معطوف دوربین اصلی ساخته اند به طوریکه چند دوربین بودن آن به یک پارامتر بسیار مهم در خرید گوشی ها تبدیل شده است. با توجه به اینکه رقابت بسیار سنگینی بین برندهای تولید کننده گوشی هوشمند نظیر اپل، سامسونگ و یا برندهای چینی به وجود آمده، شاهد هستیم که هر کدام یک از این برندها برای جذب مخاطبان بیشتر در تلاش هستند تا با ساخت گوشی های با کیفیت از نظر دوربین و علی الخصوص لنزهایی که شما را از داشتن دوربین های عکاسی بی نیاز سازند، اقدام کرده اند.

به همین منظور نیز ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین گوشی از نظر دوربین که تا به امروز توسط شرکت های تولید کننده عرضه بازار شده اند از گوشی آیفون گرفته تا گوشی های چینی را معرفی کنیم. اگر در پی خرید گوشی جدید هستید و می خواهید گوشی جدید شما تمامی ویژگی های مهم در بهترین دوربین گوشی هوشمند را داشته باشد، پیشنهاد می کنیم متن کامل این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

قرار گرفتن دو نفر در کادر دوربین برای عکاسی

ویژگی های مهم بهترین دوربین گوشی

با توجه گستردگی تنوع در گوشی با دوربین های سه گانه و چندگانه در بازار، انتخاب و خرید گوشی هوشمند جدید ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما نگران نباشید در این مقاله ویژگی های مهم بهترین دوربین گوشی هوشمند را به شما ارائه خواهیم داد که در هنگام خرید گوشی دوربین دار همچون گوشی سه دوربینه با در نظر گرفتن این موارد به راحتی می توانید بهترین گوشی از نظر دوربین با قابلیت عکاسی حرفه ای را تهیه کنید.

عکاسی بهتر با دیافراگم لنز بازتر

گوشی های پرچم دار و رده بالا همچون غول های سامسونگ و آیفون دارای لنزهایی با دیافراگم بازتر نسبت به گوشی های هوشمند ارزان قیمت هستند. اگر شما تصاویری که با گوشی آیفون همچون آیفون 13 پرومکس 256 یا سامسونگ سری گلکسی اس گرفته شده با تصاویری که با یک گوشی ارزان قیمت همچون میانرده های شیائومی را با هم مقایسه کنید به راحتی می توانید تاثیر دیافراگم در کیفیت تصویر را درک کنید.

جزئیات دقیق از لنز و اثر آن بر انتخاب بهترین گوشی از نظر دوربین

تعداد مگاپیکسل، مهم ترین نکته در کیفیت تصویر

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید گوشی دوربین دار باید به آن توجه شود، اندازه یا تعداد مگاپیکسل لنزها است. در واقع تعداد مگاپیکسل ارتباط مستقیمی با رزولوشن تصویر دارد، به این منظور که یک لنز 12 مگاپیکسل تصاویری با کیفیت بالاتر از لنز 8 مگاپیکل ارائه می دهد. ناگفته نماند در مورد پیکسل دوربین علاوه بر مگاپیکسل باید به micron/um پیکسل نیز توجه شود که اندازه لنز را مشخص می کند. این مورد امروزه نه تنها در گوشی های رده بالا بلکه در سری میانرده نیز پیشرفت خوبی پیدا کرده و با مشاهده مشخصات لنزهای میانرده های سامسونگ که در مقاله بهترین گوشی سامسونگ سری a به آنها اشاره شده می توانید به این مورد پی ببرید.

کیفیت تصویر و مگاپیکسل لنز دوربین در گوشی

ثبت تصاویر بدون لرزش با تثبیت کننده اپتیکال تصویر

تثبیت کننده تصویر قابلیتی است که در دوربین گوشی های هوشمند تعبیه شده تا تاثیر لرزش روی عکس ها را به حداقل برساند. این قابلیت علاوه بر کاهش لرزش و نویز موجود در عکس ها، کیفیت فیلم های ضبط شده را نیز افزایش می دهد و فیلمبرداری حرفه ای با گوشی را ممکن می سازد.

ثبت تصاویر بدون لرزش با تثبیت کننده اپتیکال در گوشی آیفون 6

عکاسی با فرمت RAW در گوشی

RAW رایج ترین فرمت فایل برای تصاویر غیرفشرده گرفته شده توسط دوربین های دیجیتال است. مزیت اصلی عکسبرداری در RAW این است که تصاویر با جزئیات کامل و بدون افت کیفیت ثبت می شوند و کاربر می تواند آن را با سلیقه خود ویرایش کند. امروزه عکاسی با فرمت راو علاوه بر دوربین های دیجیتال در گوشی های هوشمند نیز امکان پذیر است، به عنوان مثال در گوشی های آیفون همچون آیفون 12 پرومکس 256، رده بالاهای سامسونگ، هواوی و حتی شیائومی این قابلیت وجود دارد که فرمت عکس را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین گوشی از نظر دوربین با فرمت RAW

عکاسی واضح تر با قابلیت کنترل ISO

قابلیت کنترل ISO نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم بهترین دوربین گوشی است. این ویژگی در گوشی های هوشمند به شما امکان می دهد تا نور کافی برای عکاسی مناسب در مکان هایی همچون فضای داخل اتاق، روزهای ابری و یا مکان های کم نور و تاریک را ایجاد و بهترین عکس را گوشی بگیرید.

مقایسه دو تصویر ماشین آئودی با عکاسی و قابلیت کنترل ISO

معرفی بهترین گوشی ها از لحاظ دوربین

تا اینجا چند تا از ویژگی های مهم که در بهترین دوربین گوشی وجود دارد را ذکر کردیم و در مورد آنها توضیحاتی ارائه دادیم. حالا نوبت آن است تا چند مدل از گوشی های موجود در بازار که از لحاظ دوربین دارای برتری هستند را معرفی کنیم، اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را دارید و می خواهید بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای را داشته باشید حتما ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت مناسب

از جمله مواردی که کاربران در هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنند، قیمت گوشی است و همیشه در پی تهیه بهترین گوشی با قیمت مناسب بوده اند. خوشبختانه تولید کنندگان گوشی موبایل از جمله شیائومی و سامسونگ با ارائه مدل های میانرده این امکان را فراهم کرده اند تا کاربران بتوانند با کمترین هزینه بهترین گوشی شیائومی با عملکرد بالا را تهیه کنند.

بهترین گوشی از نظر دوربین با قیمت مناسب

گوشی شیائومی ردمی 9T بهترین گوشی از نظر دوربین تا ۵ میلیون

گوشی ردمی 9 تی در رنگ های مختلف؛ بهترین گوشی از نظر دوربین تا 5 میلیون

گوشی شیائومی ردمی 9T از سری مدل های اقتصادی با دوربین چهارگانه و لنز اصلی 48 مگاپیکسل است. این گوشی با توجه به اینکه یک مدل اقتصادی است اما دوربین با کیفیت بالایی دارد و می توانید با استفاده از آن عکس هایی واضح و با کیفیت بالایی بگیرید و حتی با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. در کل این گوشی بهترین گوشی با بودجه زیر 5 میلیون است که می توانید پیدا کنید و عکاسی حرفه ای با آن داشته باشید.

Galaxy A52؛ بهترین گوشی از نظر دوربین تا ۱۰ میلیون

Galaxy A52؛ بهترین گوشی از نظر دوربین تا ۱۰ میلیون

اگر بودجه بیشتری برای خرید گوشی موبایل دارید، بد نیست به مدل های میانرده سامسونگ نیز نگاهی بکنید. گوشی سامسونگ گلکسی A52 که به عنوان بهترین گوشی میانرده در سال 2021 نیز شناخته می شود با قیمت زیر 10 میلیون در بازار موجود است و از آن جایی که به دوبینی چهارگانه با قابلیت عکاسی حرفه ای نیز مجهز شده است می توان این گوشی را به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین تا 10 میلیون نیز معرفی کرد. گوشی Galaxy A52 قابلیت عکاسی ماکرو، پرتره و پانوراما با کیفیت بالا را دارد و همچنین از قابلیت فیلمبرداری 4K نیز پشتیبانی می کند و نه تنها عکس بلکه فیلمبرداری حرفه ای را نیز می توانید با آن انجام دهید.

گوشی گلکسی A72؛ بهترین گوشی از نظر دوربین تا ۱۵ میلیون

A72؛ بهترین گوشی از نظر دوربین تا 15 میلیون

وقتی بودجه برای خرید گوشی بیشتر می شود، گزینه های بیشتری برای انتخاب نیز خواهید داشت. به عنوان مثال شما با بودجه 15 میلیون می توانید بهترین گوشی های میانرده شیائومی را تهیه کنید، اما در اینجا قصد داریم گوشی A72 که بهترین گوشی سری A سامسونگ است را به عنوان بهترین گوشی از نظر دوربین با بودجه 15 میلیون معرفی کنیم.
اگر از طرفداران سامسونگ هستید و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری را دارد، بنابراین می توان آن را به عنوان بهترین گوشی از نظر زوم دوربین با قیمت مناسب نیز یاد کرد. بنابراین اگر به عکاسی حرفه علاقه مند هستید و می خواهید عکس های زیبایی با زوم واقعی بگیرید، Galaxy A72 بهترین گزینه برای شما است که با بودجه زیر 15 میلیون می توانید تهیه کنید.

بهترین گوشی از نظر دوربین سلفی

در مورد بهترین گوشی از لحاظ دوربین علاوه بر لنز اصلی، دوربین سلفی نیز مورد بحث و گفت و گو است. تقریبا تمامی گوشی های موجود در بازار دارای دوربین سلفی هستند که قابلیت عکاسی سلفی را دارند، شاید بخواهید یک سلفی گروهی باکیفیت بالا بگیرید و یا ویدیوهای آموزشی تهیه کنید که باید بهترین گوشی از نظر دوربین سلفی را بشناسید. به همین دلیل ما در اینجا قصد داریم سه مدل از بهترین گوشی های موجود در بازار که بهترین دوربین سلفی را دارند را به شما معرفی کنیم و مشخصات آنها را توضیح دهیم.

گوشی ایسوس Zenfone 8 Flip، بهترین گوشی برای عکاسی سلفی

گوشی ایسوس Zenfone 8 Flip، بهترین گوشی برای عکاسی سلفی

Zenfone 8 Flip به این دلیل بهترین است که در واقع شما می توانید با همان کیفیت دوربین اصلی عکس های سلفی بگیرید. لنز 64 مگاپیکسلی در کنار دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسل و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسل به شما امکان می دهد تا عکس های حرفه ای بگیرید و با استفاده از موتور چرخش مکانیکی از آنها به عنوان دوربین سلفی استفاده کنید و سلفی های با کیفیت بالا و جذابی با آن ثبت کنید.

Galaxy S21 Ultra، مناسب برای ویدیوکنفرانس و سلفی های گروهی

Galaxy S21 Ultra، مناسب برای سلفی های گروهی

گوشی گلکسی S21 Ultra گوشی پرچمدار 2021 سامسونگ است که از یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسل بهره می برد. دوربین سلفی S21 Ultra قابلیت عکاسی با کیفیت بالا را دارد و سلفی های جذابی می توانید با آن بگیرید، همچنین از قابلیت Dual video call پشتیبانی می کند و قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K را نیز دارد. با این توصیف می توان گفت این گوشی بهترین گزینه برای بلاگرها و کسانی است که می خواهند تولید محتوای ویدیویی با بهترین کیفیت را تهیه کنند.

گوشی Google Pixel 6 Pro، بهترین گوشی برای سلفی های گروهی

سلفی گرفتن 4 نفر با بهترین گوشی از نظر دوربین گوگل پیکسل 6 پرو

اگر به عکاسی سلفی علاقه مند هستید و می خواهید سلفی های گروهی جذابی را ثبت کنید، گوشی Google Pixel 6 Pro بهترین انتخاب شما است. این گوشی از یک دوربین سلفی اولتراواید 11.1 مگاپیکسلی با قابلیت Auto-HDR و panorama برخوردار شده که زاویه دید فوق العاده ای دارد و بهترین دوربین برای سلفی های گروهی به شمار می رود. ناگفته نماند این دوربین از در قسمت ضبط فیلم نیز فوق العاده بوده و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد که ویدیوهای با کیفیتی را می توانید با آن ضبط کنید.

بهترین دوربین گوشی 2022 کدام است؟

در سال 2022 گوشی گوشی های زیادی عرضه بازار شدند که در این میان می خواهیم بهترین ها از نظر دوربین را به شما معرفی کنیم. در ادامه قصد داریم 3 مدل را به شما معرفی کنیم که قوی ترین دوربین گوشی جهان را دارند و مدل های مناسبی برای عکاسان حرفه هستند.

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra، از هر لحاظ برتری دارد

گوشی S22؛بهترین گوشی از نظر دوربین 2022

گوشی گلکسی S22 Ultra پرچمدار جدید سامسونگ است که از سیستم دوربین چهارگانه بهره می برد. در واقع S22 Ultra اولین گوشی از سری گلکسی به شمار می رود که به لنز 108 مگاپیکسل با دیافراگم Dual Pixel AF و میدان دید 85 درجه مجهز شده است. بنابراین عنوان بهترین دوربین گوشی 2022 را به خود اختصاص می دهد که از هر لحاظ برتری دارد و به عنوان بهترین گوشی برای عکاسی ماکرو و یا عکاسی پرتره نیز از آن یاد کرد.

گوشی iphone 13 Pro، بهترین گوشی برای عکاسی در شب

گوشی iphone 13 Pro، بهترین گوشی برای عکاسی در شب

اگر در پی تهیه یک گوشی برای عکاسی در شب و مکان های کم نور هستید، iphone 13 Pro می تواند انتخاب مناسبی باشد. دوربین گوشی آیفون 13 پرو در مقایسه با نسخه قبلی بهبودهایی پیدا کرده که از جمله آنها می توان حالت جدید ماکرو و همچنین عکاسی در نور کم با دوربین فوق عریض اشاره کرد. ویژگی عکاسی در نور کم در دوربین این گوشی به طور چشمگیری بهبود یافته است، بنابراین در حال حاضر بهترین گوشی برای عکاسی در شب و نور کم به شمار می رود.

گوشی گلکسی S22 Plus، بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب

S22 پلاس؛بهترین گوشی از نظر دوربین 2022

درسته دوربین گوشی S22 Plus به خوبی مدل Ultra نیز اما همچنان قابلیت این را دارد که در این لیست قرار گیرد. دوربین اصلی گلکسی اس 22 پلاس دارای ماژولی با لنزهای سه گانه است که علاوه بر دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی از یک لنز تله فوتو و یک لنز اولتراواید نیز بهره می برد. از ویژگی های برتر این گوشی که باعث شده تا در لیست بهترین دوربین گوشی 2022 قرار گیرد می توان به زوم اپتیکال سه برابری، قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و قابلیت قاب بندی خودکار برای ردیابی حداکثر 10 نفر هنگام ضبط فیلم اشاره کرد.

در این مقاله انواع مدل از گوشی های موجود در بازار که بهترین گوشی برای عکاسی حرفه ای هستند را معرفی کردیم که شما می توانید با توجه به بودجه خود مدل مناسب را انتخاب کنید. در اینجا سعی کردیم تا بهترین مدل ها را معرفی کنیم که برای عکاسی مناسب هستند اگر شما نیز گوشی هایی مدنظر دارید که می توانند در این لیست قرار گیرند خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

3 دیدگاه در “بهترین گوشی از نظر دوربین کدام است؟

سلام. ینی شما میگید که کیفیت دوربین آیفون از همه برندها بهتره؟

مدل ردمی 9T رو معرفی کردید و اشاره فرمودید هم قیمتش خوبه هم کیفیت دوربینش عالیه، واقعاً اینجوریه؟ یا اگر میشه یه مدل بهتر بهم معرفی کنید، حالا اشکال نداره یکی دو تومنم اختلاف قیمت داشته باشه.

مدلایی که معرفی کردید قیمتاش خیلی بالاس?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *