بهترین برند کارت گرافیک

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

وقتی صحبت از کارت گرافیک کامپیوتر به میان می آید، اولین نام هایی که به ذهنتان می رسند، AMD و INVIDIA است. این دو شرکت سازنده های اصلی و مرجع تراشه های گرافیکی هستند و قدرتمندترین سازنده های کارت گرافیک به حساب می آیند. انویدیا همچنین بهترین برند کارت گرافیک لپ تاپ نیز به شمار می رود و در این زمینه نیز فعالیت گسترده ای دارد. البته علاوه بر دو شرکت انویدیا و ای ام دی، شرکت های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان برندهای ثالث تولید کننده کارت گرافیک شناخته می شوند.

این برندها، کارت هایی مبتنی بر دو شرکت اصلی یعنی AMD و NVIDIA را تولید و با طراحی خاص خود ارائه می دهند. تعداد این برندهای ثالث در بازار کارت گرافیک روز به روز بیشتر می شود و بعضی از آنها مورد اعتماد نیستند و بر خلاف تبلیغاتی که می کنند محصولات رده پایین را ارائه می دهند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله ای با عنوان بهترین برند کارت گرافیک آماده کرده و در آن 10 برند معتبر را به شما معرفی کنیم. اگر در پی خرید کارت گرافیک برای سیستم جدید خود هستید و در انتخاب برند و نوع آن دچار سردرگمی شده اید، پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

1- ایسوس، بهترین برند کارت گرافیک در جهان

ایسوس کارت گرافیک هایی مبتنی بر چیپست های هر دو شرکت AMD و NVIDIA را تولید می کند. امروزه کارت های ASUS به صورت ماشینی و بدون هیچگونه دخالت دستی مونتاژ می شوند که باعث می شود تا برد اصلی طراحی فشرده تری داشته باشد. این شرکت مدل های زیادی از کارت گرافیک را در رده های مختلفی تولید و عرضه می کند که کاربر می تواند بسته به نوع استفاده خود و همچنین بودجه در نظر گرفته شده بهترین مدل را انتخاب کند.

ایسوس، بهترین برند کارت گرافیک در جهان
درسته که قیمت کارت گرافیک ایسوس نسبت به سایر برندها کمی بیشتر است، اما از جنبه های مختلفی دارای برتری است و همچنان در لیست بهترین برند کارت گرافیک مقام اول را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ایسوس و همچنین برای مشاهده لیست قیمت و یا خرید کارت گرافیک ایسوس می توانید به سایت آترین کالا مراجعه کنید.

2- کارت گرافیک گیگابایت، قدرتمند و قیمت مناسب

کارت گرافیک های گیگابایت دارای طراحی عالی، قدرت پردازشی بالا و سیستم خنک کننده قدرتمند هستند. از همه مهمتر محصولات این برند با قیمت مقرون به صرفه ای عرضه می شوند که دلیل محبوبیت بالای آن نیز همین موضوع است. با این وجود می توان گفت که کارت گرافیک گیگابایت تمامی موارد را یکجا ارائه می دهد و با در نظر گرفتن بودجه می توان گفت بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه ای است.

کارت گرافیک گیگابایت، قدرتمند و قیمت مناسب

3- MSI، بهترین برند تولید کننده کارت گرافیک اورکلاک

شرکت MSI بهترین نرم افزار اورکلاک را توسعه داده و آن را با سایر برندهای GPU به اشتراک گذاشته است. پس می توان گفت که ام اس آی در این زمینه بهترین است و کارت گرافیک MSI می تواند عملکردی فراتر از آنچه که انتظار دارید را ارائه دهد. طبق ادعای این شرکت، کارت گرافیک MSI علیرغم اورکلاک شدید و البته با حفظ دمای مطلوب تا 10 سال دوام می آورد.

نرم افزار اورکلاک شرکت MSI

4- کارت گرافیک گلکس؛ قدرت پردازشی بالا و قیمت مناسب

GALAX یک شرکت سخت افزاری است که کارت گرافیک های NVIDIA با قابلیت اورکلاک را تولید می کند. کارت گرافیک گلکس  مخصوصا در سری های جدید دارای طراحی مستحکم و زیبایی هستند و مخصوص گیمرهای حرفه ای عرضه می شوند. محصولات این شرکت همچنین به جدیدترین فناوری ها مجهز شده اند و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نیز دارند. به عنوان مثال شما می توانید با خرید کارت گرافیک RTX 3060 ساخت این برند یک سیستم گیمینگ فوق العاده ر برای خود راه اندازی کنید بدون اینکه نیاز به صرف هزینه بیشتری برای تهیه کارت گرافیک داشته باشید.

قدرت پردازشی بالا و قیمت مناسب کارت گرافیک گلکس

5- کارت گرافیک XFX بهترین عملکرد در استخراج ارز

XFX یک شرکت تولید کننده کارت گرافیک آمریکایی است که در حل حاضر فقط کارت های AMD را تولید می کند. این شرکت به صورت تخصصی در زمینه کارت های AMD فعالیت می کند به همین دلیل کارت گرافیک XFX از کیفیت بالای برخوردار است و قیمت آن نیز بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به توضیحات مذکور می توان گفت XFX از بهترین برند کارت گرافیک برای ماینینگ به حساب می آید و محصولات آن نزد کاربران رمز ارز محبوبیت بالایی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ را مطالعه کنید.

عملکرد کارت گرافیک XFX در استخراج ارز

6- طراحی ساده و قدرت پردازشی بالا در کارت گرافیک سافایر

در میان تولید کنندگن کارت گرافیک، شرکت سافایر ساده ترین طراحی را در محصولات خود به کار برده است. سافایر که یکی از بزرگترین تولید کنندگان کارت گرافیک AMD است، بیشتر سعی کرده تا بر روی کارایی و قدرت پردازشی محصولات خود تمرکز کند تا طراحی ظاهری. البته ناگفته نماد که بعضی از مدل های SAPPHIRE مخصوصا مدل هایی با معماری RDNA2 دارای نورپردازی های خاصی هستند که نمونه آن را در در هیچ یک از محصولات سایر برندها مشاهده نخواهید کرد.

طراحی ساده و جذاب کارت گرافیک سافایر

7- ZOTAC بهترین کارت گرافیک گیمینگ با طراحی جذاب

ZOTAC نیز یکی دیگر از کارت گرافیک های درجه یک برای گیمینگ است. از نظر رنج قیمت، برند زوتک جزو مقرون به صرفه ترین در میان کارت گرافیک های رده بالا است و اگر سادگی در طراحی برای شما جذابیت دارد، کارت گرافیک ZOTAC بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. علاوه بر قیمت مناسب، کارت گرافیک های زوتک از طراحی جمع و جوری نیز بهره می برند و همچنین به خنک کننده قدرتمندی نیز مجهز شده اند که دمای GPU را حتی در سخت ترین شرایط استفاده نیز حفظ می کند. این ویژگی ها باعث شده تا زوتک نیز در لیست بهترین کارت گرافیک برای گیمینگ قرار گیرد.

طراحی ساده و جذاب کارت گرافیک ZOTAC

8- مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک گیمینگ؛ Palit

Palit از جمله شرکت های تولید کننده کارت گرافیک nvidia است. این شرکت مقرون به صرفه ترین کارت ها را تولید می کند و اگر معیار انتخاب شما برای کارت گرافیک بودجه است، پالت گزینه مناسبی است و می توانید با کمترین بودجه یک کارت گرافیک گیمینگ حرفه ای را تهیه کنید.

مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک گیمینگ

9- کارت گرافیک گینوارد، تنوع بالای طراحی

GAINWARD از شرکت های زیر مجموعه پالت است که کارت های انویدیا را تولید می کند. کارت گرافیک گینوارد با توجه به قدرت پردازشی و طراحی فن ها در سری های مختلفی دسته بندی می شود. این ویژگی به کاربران امکان می دهد تا راحت تر بتوانند محصول مناسب با بودجه و کسب و کار خود را انتخاب کنند.

کارت گرافیک گینوارد، تنوع بالای طراحی

10- کارت گرافیک PNY سیستم خنک کننده قدرتمند

یکی از دلایلی که PNY در لیست بهترین مارک کارت گرافیک قرار می گیرد، وجود سیستم خنک کننده قدرتمند در سری های جدید این برند است. کارت گرافیک های PNY در مدل های جدید با بهره گیری از فن های خنک کننده قدرتمند قابلیت حفظ دما در زمان اوج کار GPU را دارند که این ویژگی به کاربر امکان می دهد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.
PNY نیز همانند گینوارد به صورت تخصصی کارت های مبتنی بر انویدیا را تولید می کند و کارت گرافیک های مخصوص گیمینگ را ارائه می دهد. در آخر این شما هستید تا با توجه به توضیحات مذکور بهترین برند کارت گرافیک گیمینگ را انتخاب کنید و در میان مدل های مختلف آنها که در فروشگاه آترین کالا ارائه می شود، محصول متناسب با بودجه خود را تهیه کنید. همچنین اگر تجربه استفاده از محصولات برندهای مذکور را دارید خوشحال می شویم تجربیات خود از استفاده از آن را در قسم نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

2 دیدگاه در “بهترین برند کارت گرافیک

سلام پلیت زیر مجموعه گینوارد لطفا دقیق باشین

سلام دوست عزیز ممنون از توجهتون، شرکت Palit Microsystems در سال 2005 گینوارد را خریداری کرد و در حال حاضر هر دو برند Palit و GAINWARD را اداره می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *