راهنمای خرید تبلت دانش آموزی

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

یک تبلت دانش آموزی خوب باید بتواند تمامی نیازهای یک دانش آموز و همچنین دانشجویان را برطرف کند. برای پیدا کردن یک تبلت دانشجویی ایدئال و خوب باید ابتدا شناخت مناسبی از نوع استفاده را مشخص کنید و سپس بر اساس بودجه خود تصمیم به خرید بگیرید. خوشبختانه امروزه مدل های زیادی از تبلت های اندرویدی، آیپد و تبلت ویندوزی را می توانید در بازار مشاهده کنید که گزینه های ایدئالی برای شما هستند.

اما با وجود گستردگی در مدل، بدون شناخت محصول شما را بیشتر دچار سردرگمی می کند. اندازه صفحه نمایش، قابلیت حمل و قیمت تنها چند موردی هستند که در هنگام خرید تبلت دانش آموزی باید در نظر بگیرید و به نکات مهم دیگر نیز توجه داشته باشید. ما در این مقاله که یک راهنمای خرید تبلت دانش آموزی کامل است با هدف کمک به شما نکات مهمی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشیم آورده ایم تا با استفاده از آن خرید بهینه تری داشته باشید.

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی

اندازه مناسب صفحه نمایش تبلت دانش آموزی

اولین موردی که در هنگام خرید تبلت باید در نظر داشته باشیم اندازه صفحه نمایش است. صفحه نمایش بزرگ یک نمایش کامل و بدون نقص را ارائه می دهد اما باید در نظر داشته باشید که تبلت دانش آموزی باید حمل آسانی نیز داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، تبلتی با اندازه نمایشگر 8 اینچ انتخاب مناسبی است اما اگر نمایش بزرگ تری می خواهید می توانید صفحه نمایش بزرگ تر از 10 اینچ را انتخاب کنید.

اندازه مناسب صفحه نمایش تبلت دانش آموزی

رزولوشن صفحه نمایش تبلت دانشجویی

مورد دیگری که در هنگام خرید تبلت باید به آن توجه کنید رزولوشن صفحه نمایش است. از آنجا که معمولا زمان زیادی از تبلت دانش آموزی استفاده می شود، پس باید تبلتی انتخاب کنید که وضوح تصویر مناسبی نیز داشته باشد. صفحه نمایش تبلت های موجود در بازار معمولا از نوع LCD و یا OLED هستند، اگر می خواهید یک تبلت ارزان و خوب داشته باشید می توانید نمایشگر LCD با رزولوشن FULL HD انتخاب کنید اما اگر بودجه بیشتری دارید قطعا OLED بهتر است.

کدام سیستم عامل برای تبلت دانش آموزی بهتر است؟

انتخاب نوع سیستم عامل، بیشتر به ترجیحات شما بستگی دارد. به طور کلی تبلت ها با سه سیستم عامل اندروید، iPadOS و سیستم عامل ویندوزی عرضه می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. به عنوان مثال سیستم عامل iPadOS به صورت انتحصاری برای اپل است و برندهای دیگر حق استفاده از آن را ندارند و اینکه قیمت تبلت ایفون نیز در رنج بالایی قرار دارد.

تبلت های اندرویدی تنوع مدل زیادی دارند و از نظر دسترسی به برنامه ها نیز مشکلی ندارند، اما از نظر سرعت به اندازه آیپدهای اپل سریع نیستند. تبلت های ویندوزی نیز از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت پشتیبانی می کنند و با توجه به اینکه محیط کاربری یکسانی با دسکتاپ دارند از نظر فرمت برنامه مشکلی نخواهند داشت.

کدام سیستم عامل برای تبلت دانش آموزی بهتر است؟

پردازنده مناسب تبلت دانشجویی

مورد دیگری که در هنگام خرید تبلت دانش آموزی باید به آن توجه شود، پردازنده است. در مورد تبلت های دانش آموزی و دانشجویی معمولا پردازنده زیاد در نظر گرفته نمی شود اما باید خاطر نشان کنیم که ارتباط مستقیمی با عملکرد تبلت دارد. اگر می خواهید در هنگام اجرای برنامه ها عملکردی روان و بدون لگ داشته باشید تبلتی با پردازنده قدرتمند مانند آیپد اپل، تبلت سامسونگ سری S و سرفیس را انتخاب کنید.

برای تبلت اندرویدی، تبلت های سری 8 و 9 سامسونگ و مدل های رده بالای لنوو گزینه مناسبی هستند، اما اگر طرفدار اپل هستید می توانید آیپد را انتخاب کنید. سری آیپد پرو در مقایسه با سایر سری های دیگر پردازنده قدرتمندتری دارد و البته قیمت آی پد پرو نیز بالاتر است و تهیه آن بودجه بیشتری می طلبد. برای طرفداران ویندوز نیز تبلت ویندوزی سرفیس پرو را پیشنهاد می کنیم که مدل جدید آن سخت افزار قدرتمندی دارد.

حافظه رم و حافظه داخلی

مورد دیگر که در هنگام انتخاب تبلت دانشجویی باید به آن توجه شود حافظه رم و ذخیره سازی داخلی است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که حافظه رم بیشتر به منزله عملکرد بهتر در اجرای برنامه ها و قابلیت چند وظیفه ای است و همچنین با داشتن حافظه داخلی بیشتر می توانید فایل ها، برنامه ها و بازی های بیشتری را ذخیره کنید.

حداقل حافظه رم 4 گیگ و حافظه داخلی 128 گیگابایت انتخاب مناسبی است. اما اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید پیشنهاد می کنیم رم 6 و یا 8 گیگابایت را انتخاب کنید و برای حافظه داخلی نیز 256 گیگابایت به بالا گزینه بهتری است. البته باید در نظر داشت که قیمت تبلت دانش آموزی در حافظه های مختلف متفاوت است و می توانید بسته به بودجه خود تصمیم بگیرید.

 نقش دوربین در انتخاب تبلت دانش آموزی

به طور کلی تبلت ها دوربین با کیفیتی ندارند و در مورد تبلت های دانش آموزی نیز داشتن یک دوربین معمولی برای گرفتن عکس و فیلمبرداری کافی است. اکثر تبلت های موجود در بازار دارای یک دوربین در جلو و یک یا دو دوربین در پشت هستند که معمولا دوربین سلفی به دلیل برگزاری کنفرانس و کلاس های آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر تبلت را صرفا برای کارهای درسی خود می خواهید و در کلاس های آنلاین زیاد شرکت می کنید پیشنهاد می کنیم تبلتی انتخاب کنید که دوربین سلفی با کیفیتی داشته باشد.

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی تبلت دانش آموزی

ظرفیت باتری در تبلت دانش آموزی بسیار مهم است و باید در هنگام خرید به آن توجه شود. دانش آموزان و دانشجویان معمولا چندین ساعت از تبلت خود در محیط آموزشی استفاده می کنند، بنابراین باید تبلت انتخابی باید قابلیت شارژدهی مناسبی داشته باشد. طراحی بزرگ تبلت باعث شده تا باتری بزرگ تری داشته باشد و در نتیجه شارژدهی بالاتری نیز خواهد داشت اما باید در نظر داشت که هرچه صفحه نمایش بزرگ تر باشد انرژی بیشتری نیز مصرف می کند.

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی تبلت دانش آموزی

قیمت تبلت دانش آموزی

با در نظر گرفتن تمامی موارد مذکور در آخر باید قیمت تبلت دانش آموزی را نیز در نظر داشته باشید و بر اساس بودجه خود خرید کنید. خوشبختانه امروزه انواع تبلت دانش آموزی از برندهای مختلف در بازار موجود است که قیمت آنها بسته به برند تولید کننده و مشخصات متفاوت است و اگر به دنبال قیمت تبلت ارزان دانش آموزی هستید، برند لنوو انتخاب مناسبی است.

اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید و می خواهید یک مدل با مشخصات بالا انتخاب کنید، بدون شک تبلت سامسونگ S9 و آیپد پرو یا آیپد ایر انتخاب مناسبی هستند.

قابلیت اتصال به اینترنت

علاوه بر موارد بالا، نکات دیگری نیز وجود دارد که در هنگام خرید تبلت دانش آموزی باید به آن توجه کنید. برای مثال قابلیت اتصال به اینترنت برای تبلت دانش آموزی ضروری است و در هنگام خرید باید این مورد را نیز در نظر بگیرید. معمولا تمامی تبلت های موجود در بازار از Wi-Fi پشتیبانی می کنند و از طریق وای فای می توانید به اینترنت خانگی و یا مدرسه وصل شوید.

اما اگر می خواهید در مکان هایی که دسترسی به وای فای ندارید اتصال خود را به اینترنت حفظ کنید باید یک تبلت سیم کارت خور تهیه کنید. شایان ذکر است قیمت تبلت دانش آموزی سیم کارت خور در مقایسه با مدل های وای فای گرانتر است و اگر می خواهید هزینه کمتری داشته باشید می توانید مدل wifi را انتخاب کنید.

قابلیت اتصال به لوازم جانبی

یک تبلت دانشجویی خوب باید قابلیت اتصال به لوازم جانبی را نیز داشته باشد. این به شما امکان می دهد لوازم جانبی های مختلفی همچون صفحه کلید، ماوس و قلم لمسی را به تبلت متصل کنید و استفاده بهینه تری از آن داشته باشید. قابلیت پشتیبانی از قلم لمسی برای تبلت دانش آموزی می تواند یک ویژگی عالی باشد و می توان گفت بهترین تبلت های قلم دار نهایت استفاده را برای دانش آموزان و دانش جویان دارند.

قابلیت اتصال تبلت به لوازم جانبی

تبلت با گارانتی معتبر

گارانتی نه تنها برای تبلت دانش آموزی بلکه برای تمامی دستگاه های دیجیتال و گوشی های هوشمند ضروری است. گارنتی به شما اطمینان می دهد در صورت بروز مشکل در دستگاه می توانید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. برای مثال نسبت به خرید ایفون ۱۴ و یا تبلت دانش آموزی بدون گارانتی اقدام کرده اید، اگر دستگاه دچار مشکل شود ضرر جبران ناپذیری دچار خواهید شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تبلت را همراه با گارانتی معتبر و البته از فروشگاه معتبر تهیه کنید تا بعدا دچار مشکل و ضرر مالی نشوید.

خرید تبلت دانش آموزی با گارانتی معتبر و قیمت مناسب در آترین کالا

در این مقاله نکات مهم در انتخاب تبلت دانش آموزی لازم است در نظر گرفته شود ارائه شده که با توجه به آنها می توانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. اما نکته مهم اینجا است که از کجا یک تبلت دانش آموزی خوب تهیه کنیم که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم با گارانتی معتبری ارائه شود. فروشگاه اینترنتی آترین کالا انواع تبلت دانش آموزی را با قیمت مناسب و گارانتی و تضمین اصالت عرضه می کند که شما می توانید با بررسی و مقایشه مشخصات و قیمت مدل های موجود بهترین تبلت دانش آموزی را برای خود انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *