لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؛ کدام یکی را بخریم؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی؟ به دلیل پیشرفت چشمگیر دنیای فناوری برندهای متعددی وارد بازار لپ تاپ شده اند. به همین دلیل در هنگام خرید لپ تاپ با برندهای زیادی روبه روی می شویم در نتیجه انتخاب اینکه کدام یکی برای زمینه کاری ما بهتر است شاید برای بسیاری از کاربران گیج کننده باشد. حال ما دو تا از شناخته شده ترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ یعنی ASUS و HP را به شما معرفی می کنیم که تا الان جزو پرطرفدار ترین برند ها بوده اند، به همین دلیل برای بسیاری از کاربران انتخاب یکی از این دو سخت است. اگر می خواهید در انتخاب یکی از این دو برند لپ تاپ ایسوس و اچ پی انتخاب مصممی داشته باشید با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی می پردازیم.

لپ تاپ ایسوس یا اچ پی؛ کدام یکی را بخریم؟

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر طراحی

مهم ترین گزینه در هنگام انتخاب لپ تاپ تنها مشخصات سخت افزاری آن نیست بلکه برای بسیاری از کاربران ظاهر و طراحی لپ تاپ بیشتر مورد توجه است. هر دو لپ تاپ ایسوس یا اچ پی دارای طراحی منحصر به فرد هستند که انتخاب آن بستگی به سلیقه افراد دارد. لپ تاپ hp دارای طراحی کلاسیک و مینیمالیستی است که در کنار آن بدلیل استفاده از بهترین متریال مانند آلومینیوم بدنه ای محکم تر و محافظه کارانه تری دارد. اما برند ایسوس در طراحی لپ تاپ های خود مدرن تر است و خلاقیت بیشتری دارد. خوشبختانه هر دو شرکت از نظر طراحی کیفیتی بسیار عالی دارند، اگر به دنبال بدنه ای با استحکام بالا هستید قطعا اچ پی در این مورد دسته اول است. اما اگر می خواهید لپ تاپ شما طراحی مدرنی داشته باشد ایسوس در نوآوری بهتر است.

مقایسه طراحی لپ تاپ ایسوس با اچ پی

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی بهتر است یا ایسوس

معیار مهمی که در هنگام انتخاب لپ تاپ زیاد به آن توجه می شود نمایشگر است، صفحه نمایش هم در زمینه کاری تاثیر بسیار زیادی دارد. با این حال نمایشگر لپ تاپ ایسوس بهتره یا اچ پی، کدام یکی برای ما بهتر است. در نمایشگر هر دو شرکت از فناوری IPS و OLED استفاده شده است و در این مورد فرق زیادی با هم ندارند. صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس دارای SRGB وضوح تصویر بالا و کیفیت رنگ عالی است، در نمایشگرهای اچ پی نیز فناوری ضد تابش نور موجود است که نمایش رنگبندی کامل با استفاده SRGB را ایجاد می کند. در کل کیفیت صفحه نمایش هر دو برند عالی است و در بسیاری از نکات بسیار به هم شبیه هستند. برای نمونه بسیاری از دانشجوها به دلیل اینکه مدت زمان بسیار زیادی به لپ تاپ خیره می شوند توقع بالایی از نمایشگر لب تاپ دارند، به همین دلیل در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی باید به فناوری هایی مانند IPS و ضد تابش نور آبی توجه کرد که هر دو برند از این فناوری ها فارغ نیستند.

صفحه نمایش لپ تاپ اچ پی بهتر است یا ایسوس

مقایسه باتری لپ تاپ ایسوس با اچ پی

بسیاری از کاربران لپتاپی تهیه می کنند که شارژدهی بالایی داشته باشد و نیازی به اتصال مکرر پریز نداشته باشد، در نتیجه تهیه لپ تاپی با طول عمر باتری بالا از گزینه های مهم در هنگام انتخاب لپ تاپ است. بنظر شما باتری لپ تاپ اچ پی بهتر است یا ایسوس؟ در برند ASUS به دلیل اینکه از سخت افزارهای بسیار قدرتمند و پرمصرفی استفاده شده است با شارژ کمتری مواجه هستیم به همین علت شارژ باتری در لپ تاپ های ایسوس کمتر است. اما بر خلاف ایسوس برند اچ پی در این زمینه بهتر و عالی تر است، برند HP در لپ تاپ های خود سخت افزاری طراحی می کند که شارژ کمتری مصرف کند و به تکنولوژی شارژ سریع نیز مجهز است. برای نمونه سری ENVY و EliteBook شرکت اچ پی بهترین شارژدهی را به خود اختصاص داده اند، میزان شارژدهی این دو سری بالای 15 ساعت است که یکی از دلیل های آن استفاده از کارت گرافیک Intel UHD یا Intel IRIS است.

مقایسه باتری لپ تاپ ایسوس با اچ پی

عملکرد گیمینگ لپ تاپ ایسوس بهتر است یا اچ پی؟

در هنگام انتخاب لپ تاپ ایسوس یا اچ پی در سری گیمینگ بسیاری از کاربران به دوراهی می خورند که کدام یکی برای خرید بهتر است. هر دو شرکت در تولید بهترین لپ تاپ های گیمینگ دسته اول هستند و تا به امروز پیشرفت بزرگی داشته اند، برند ایسوس با تولید سری ROG ZEPHYRUS توانسته رتبه بالایی را در گیم به خود اختصاص دهند، این سری دارای بهترین کارت گرافیک، خنک کننده عالی، صفحه نمایش با کیفیت و طراحی مستحکمی است. در کنار آن، برای پیدا کردن بهترین لپ تاپ های گیمینگ شرکت اچ پی باید سراغ سری OMEN رفت. قیمت لپ تاپ گیمینگ ایسوس نسبت به اچ پی پایین تر است. برند ایسوس در طراحی و سخت افزاری میان گیمرا محبوبیت بیشتری دارد که از نظر قیمت هم به صرفه تر است اما به این معنی نیست که لپ تاپ های اچ پی گیمینگ مناسب نباشند فقط چون بودجه بالاتری می خواهد ایسوس را انتخاب می کنند.

عملکرد گیمینگ لپ تاپ ایسوس بهتره یا اچ پی؟

مقایسه قیمت لپ تاپ ایسوس و اچ پی

در حالت کلی هر دو برند در بعضی از نکات به هم شبیه هستند، اما نکته ای که در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ بسیار به آن توجه می شود میزان بودجه در نظر گرفته شده است. با این وجود قیمت کدام یکی پایین تر است؟ شرکت ایسوس که به دلیل اینکه یک شرکت تایوانی است و محصولات آن در آسیا تولید و عرضه می شوند از قیمت پایین تری برخوردار هستند، اما چون لپ تاپ های شرکت اچ پی در آمریکا و کشور های اروپایی تولید می شوند و از متریال های با کیفیت تری مانند آلومینیوم استفاده می کنند قیمت بالاتر است. سری لپ تاپی که در ایسوس و اچ پی تولید می شوند و قیمت پایینی دارند الترابوک است، هر دو شرکت ASUS و HP بهترین لپ تاپ اولترابوک را تولید می کنند که شامل مدل های اقتصادی هم می شود.

مقایسه قیمت لپ تاپ ایسوس و اچ پی

کدام یکی برای دانشجویان بهتر است؟

برای دانشجوها لپ تاپ اچ پی بهتر است یا ایسوس؟ شرکت ایسوس و اچ پی مدل های متنوعی از لپ تاپ با مشخصات مختلف تولید کرده اند که در میان آنها مدل های مخصوص دانشجویی زیادی وجود دارد. برای دانشجو میزان بودجه نکته ای مهم در خرید است، همچنین مورد دیگری که نباید آن را از یاد کرد شارژدهی و باتری لپ تاپ است. بهترین لپ تاپ از نظر عمر باتری برند اچ پی است، و از نظر قیمت هم ایسوس مقرون و به صرفه تر است. لپ تاپ سری VIVOBOOK از ایسوس و SPECTRE از برند اچ پی جزو سری لپ تاپ های دانشجویی است. از نظر کارایی ASUS عالی است و قیمتی به صرفه دارد اما اگر شارژدهی و دوام لپ تاپ در اولویت اول است HP نسبت به ایسوس شارژدهی و قیمتی بالاتری دارد و در کیفیت فعالیت و سطح کار کاربر را بالاتر می برد.

کدام یکی برای دانشجویان بهتر است؟

کدام یکی برای کارهای روزمره بهتر است؟

برای فعالیت های روزمره نیازی به لپ تاپ های بسیار پر قدرت و حرفه ای نیست در نتیجه باید لپ تاپ هایی با سخت افزاری معمولی تهیه کرد که به سری اقتصادی معروف است. هر دو شرکت به دلیل داشتن مدل های متنوع سری مشابهی دارند. بسیاری از کاربران لپ تاپ را فقط برای فعالیت های روزمره تهیه می کنند که نیازی به هزینه زیادی نیست زیرا با یک مدل عادی هم می توان کار خود را انجام داد. پس به نتیجه می رسیم که لپ تاپ شرکت ایسوس به دلیل اینکه بودجه کمتری برای خرید لازم دارند برای کارهای روزمره مناسب تر است.

کدام یکی برای کارهای روزمره بهتر است؟

خرید لپ تاپ اچ پی و ایسوس در آترین کالا

با بررسی این دو برند از دیدگاه های مختلف فهمیدیم که تهیه کردن هر کدام با مزایا و معایبی همراه است، پس خریدن هر کدام به شرایط و روش استفاده کاربر ارتباط دارد. این دو برند در بعضی از نکات به هم دیگر شباهت دارند و با قاطعیت کامل نمی توان گفت که کدام یکی بهتر است، پس در انتخاب لپ تاپ باید میزان بودجه، شرایط کاری و علاقه خود را در نظر بگیرید. برای خرید لپ تاپ HP و ASUS همچنین سری لپ تاپ استوک و اپن باکس با کمترین قیمت و تضمین اصالت کالا به آترین کالا مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *