آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون های مختلف

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

آیا شما هم از گوشی آیفون استفاده می کنید؟ وصل کردن آیفون به تلویزیون برای شما هم مشکل است؟ اگر شما هم از کاربران استفاده از محصولات آیفون هستید مطالعه این مطلب برای شما می تواند کاربردی باشد. امروزه کاربران بسیاری از گوشی های آیفون استفاده می کنند که بیشترین تعداد عکس و فیلم را در گالری گوشی خود دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمان مشاهده یک فیلم خانوادگی یا یک ویدیو جذاب بر روی گوشی، تمایل داشته باشید آن را بر روی نمایشگر بزرگتر ببینید که وصل کردن گوشی به تلویزیون می تواند به خوبی از پس این انتظار شما برآید. در گذشته کاربرانی که از گوشی آیفون استفاده می کردند همیشه در وصل کردن آن با مشکل مواجه بودند. اما با پیشرفت تکنولوژی شرکت های تولیدکننده محصولات صوتی و تصویری با طراحی قابلیت هایی این مسئله را به طور کامل حل کردند که در این مقاله ما تمام روش ها و طریقه وصل کردن آیفون به تلویزیون را برای شما توضیح داده ایم.

1. کابل HDMI، یکی از راه های نحوه وصل کردن آیفون به تلویزیون

یکی از آسان ترین راه های وصل کردن ایفون به تلویزیون استفاده از کابل HDMI است. شما از طریق کابل HDMI نه تنها گوشی بلکه حتی می توانید آیپد اپل را نیز به تلویزیون وصل کنید. این نوع از کابل با بالا بردن کیفیت صوت و تصویر می تواند وضوح و شفافیت محتوای موجود در گوشی آیفون را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
اگر می خواهید گوشی ایفون را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید، ابتدا می بایست هر دو سر کابل شما HDMI باشد به طوری که با نرم افزارهای آیفون مَچ باشد. البته باید توجه داشته باشید که شما به یک آداپتور دیجیتال لایتینگ AV با پهنای باند ( HDCP ) نیاز پیدا خواهید کرد که از محتوای دیجیتال محافظت کند. اگر تلویزیون شما جدید است قطعاً دارای پورت HDMI است اما اگر تلویزیون شما قدیمی است باید از کابل VGA استفاده کنید. در ادامه می بایست :

  • یک سر کابل را به درگاه HDMI تلویزیون متصل کنید و انتهای آن را به آداپتور Lightning Digital AV وصل کنید.
  • اکنون کانکتور لایتینگ را به گوشی آیفون متصل کنید.
  • وقت آن رسیده که تلویزیون را روشن کنید و از طریق ریموت به قسمت کابل HDMI وارد شوید.
  • در این هنگام تلویزیون شما با بهترین کیفیت صوت و تصویر محتوا را برای شما پخش خواهد کرد.

بسیاری از کاربران به دلیل عدم آگاهی کافی بر این باور هستند که تنها امکان وصل شدن آیفون به تلویزیون در سری های بالا ممکن است. اما باید متذکر شویم شما حتی در سری های پایین نیز می توانید محتوای خود را به تلویزیون انتقال دهید. با این حال اشتباه نکنید و  فقط برای نمایش محتوای خود بر روی تلویزیون اقدام به خرید گوشی ایفون در مدل های بالا همچون سری 11 و دیگر سری های رده بالا نکنید، چرا که قیمت ایفون ۱۱ و دیگر مدل های 12، 13 و 14 به نسبت گرانتر هستند.
در نظر داشته باشید وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی هیچ تفاوتی با وصل کردن آیفون به تلویزیون سامسونگ ندارد، تنها تفاوت آنها شاید در نحوه دسترسی به تنظیمات باشد.

اتصال گوشی ایفون به تلویزیون از طریق hdmi

2. نحوه وصل کردن ایفون به تلویزیون با استفاده از کابل Plug And Play

از دیگر راه های وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون، استفاده از کابل Plug And Play است. این کابل می تواند گوشی شما را به تلویزیون از طریق پورت HDMI وصل کند. از مزیت های کابل Plug And Play اتصال 3 گانه است، چرا که یک سر آن دارای اتصال HDM، طرف دیگر USB و یک اتصال لایتینگ برای گوشی آیفون است. روش اتصال ایفون به تلویزیون از طریق کابل Plug And Play به شرح زیر است:

  • ابتدا کابل HDMI را به درگاه مربوط به آن در تلویزیون متصل کنید.
  • اتصال Lightning کابل را به گوشی ایفون وصل کنید.
  • تلویزیون را روشن کرده و به تنظیمات کابل HDMI وارد شوید، سپس محتوا را با بهترین کیفیت مشاهده کنید.
    این روش از وصل کردن گوشی ایفون نیز در تمام گوشی های اپل به یک صورت است. یعنی اگر شما بخواهید با یک گوشی آیفون ۱۲ پرومکس از طریق کابل Plug And Play به تلویزیون متصل شوید، هیچ تفاوتی با اتصال در سری 12 پرو و عادی وجود ندارد.

اتصال گوشی ایفون به تلویزیو از طریق کابل plug ply

3. اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با برنامه Apple TV

اگر تلویزیون شما از برنامه Apple TV پیروی می کند مشکلی برای اتصال گوشی آیفون به آن نخواهید داشت. گوشی آیفون با داشتن اپ AirPlay با تلویزیون هوشمند شما از طریق برنامه Apple TV مَچ می شود و امکان نمایش محتوا را بر روی تلویزیون برای شما امکان پذیر می کند. در نظر داشته باشید این نوع از دسترسی در تمام برندهای تلویزیون به یک شیوه است. به طور مثال وصل کردن آیفون به تلویزیون سونی از طریق Apple TV هیچ تفاوتی با طریقه وصل شدن ایفون به تلویزیون ال جی ندارد.
اما در صورتی که شما تمایل چندانی به اشتراک گذاشتن محتوای گوشی آیفون بر روی تلویزیون نداشته باشید و تنها کیفیت تصویر را مَد نظر قرار می دهید، ما به شما خرید ایفون  ۱۳ پرو و پرو مکس را پیشنهاد می کنیم. اما باید این موضوع را نیز در ذهن داشته باشید که قیمت ایفون ۱۳ پرو و پرومکس می تواند پر هزینه باشد و خرید آن برای همه کاربران به صرفه نباشد.

اتصال گوشی ایفون به تلویزوین از طریق apple tv

4. آموزش وصل کردن آیفون به تلویزیون با دانگل Chromecast

روش های بسیاری برای وصل کردن ایفون به تلویزیون وجود دارد که استفاده از دانگل ChromeCast یکی از آنها است. در این روش شما قبل از هر کاری باید از کابل HDMI برای اتصال دانگل به تلویزیون استفاده کنید، سپس به صورت بی سیم گوشی آیفون را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید. البته در روش وصل کردن آیفون به تلویزیون با بلوتوث نیازی به استفاده از دانگل نیست و تنها با مَچ کردن گوشی و تلویزیون از طریق فعال کردن بلوتوث می توانید به علاقه مندی های خود بر روی نمایشگر تلویزیون دست پیدا کنید.
مراحل اتصال آیفون به تلویزیون از طریق دانگل کروم کست به شیوه زیر است :

  • ابتدا باید وصل کردن آیفون به تلویزیون با Screen Mirroring را انجام دهید. با دانلود این برنامه می توانید به راحتی محتوای خود را که داخل گوشی ایفون است به تلویزیون انتقال دهید.
  • در مرحله دوم باید دانگل و گوشی ایفون هر دو به یک WIFI متصل باشند، در آخر گزینه Cast را فعال کنید.
  • پس از فعال شدن گزینه Cast دیگر مشکلی در اتصال نخواهید داشت و می توانید محتوای مورد علاقه خود را بر روی تلویزیون به اشتراک بگذارید.
    این روش از اتصال نیز برای تمام سری های گوشی ایفون به یک شیوه عمل می کند، پس جای نگرانی برای افرادی که گوشی آیفون در سری های پایین دارند وجود ندارد. با این وجود اگر قصد خرید آیفون با مناسب ترین قیمت و برترین قابلیت ها را دارید، آیفون 11 پرو انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. زیرا در کنار امکانات فوق العاده ای که دارد شما می توانید با مناسب ترین قیمت گوشی ایفون ۱۱ پرو را خریداری کنید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با دانگل

5. آموزش وصل کردن گوشی ایفون به تلویزیون از طریق DLNA

روش دیگری که به واسطه آن شما می توانید گوشی آیفون را به تلویزیون وصل کنید، استفاده از DLNA است. بسیاری از کاربران با این سؤال که از طریق DLNA چگونه گوشی ایفون را به تلویزیون سامسونگ وصل کنیم مواجه باشند؟ در پاسخ می توان گفت در صورتی که تلویزیون شما قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد از هر برندی شما می تواند از DLNA تبعیت کند.

  • قبل از هر کاری برنامه DLNA را بر روی تلویزیون دانلود و فعال کنید.
  • هر دو دستگاه را به یک اینترنت متصل کنید، پس از نمایان شدن برنامه DLAN می توانید گوشی آیفون را با تلویزیون همگام سازی کنید و در آخر به محتوای مورد علاقه خود بر روی نمایشگر دست پیدا کنید.
    در صورتی که شما وقت کافی برای تماشای محتوای داخل گوشی آیفون بر روی تلویزیون را ندارید، خرید گوشی ایفون ۱۴ پرو از برترین انتخاب ها برای شما است؛ زیرا در کنار صفحه نمایش 6.1 اینچ از وضوح و شفافیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با fvkhli یمدش

6.  Nero Streaming Player، برنامه ای برای وصل کردن ایفون به تلویزیون

برخی از تلویزیون ها از برنامه Apple TV پیروی نمی کنند و همین سبب شده تا کاربران در به اشتراک گذاشتن محتوای خود بر روی تلویزیون دچار مشکل شوند. با این حال شما می توانید از برنامه های جانبی که امکان دسترسی به محتوای گوشی آیفون بر روی تلویزیون را برای شما ایجاد می کند استفاده کنید. برنامه Nero Streaming Player یکی از اپ های کاربردی برای دسترسی محتوای ایفون بر روی تلویزیون است. در این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه منتخب را در تلویزیون دانلود و نصب کنید.
  • سپس گوشی آیفون و تلویزیون را به یک اینترنت متصل کنید.
  • با همگام سازی برنامه و گوشی آیفون، اکنون می توانید تمام محتوای خود را بر روی تلویزیون نمایش دهید و مشاهده کنید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با nero sreaning play

با توجه به اطلاعاتی که درباره نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون در اختیار شما قرار دادیم، شما می توانید به راحتی به محتوا و مطالب خود دست پیدا کنید. اکنون اگر  تمایل به خرید گوشی اپل داشته باشید با مشاهده لیست قیمت گوشی آیفون در فروشگاه آترین کالا می توانید هر مدلی را که بخواهید با تضمین اصالت و سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت ثبت سفارش کنید. لازم به ذکر است قیمت گوشی آیفون در سری های اکتیو و نات اکتیو کاملاً با هم متفاوت است که در انتخاب نهایی حتماً باید آن را مورد توجه قرار دهید. در صورتی که بخواهید بیشتر درباره گوشی های اکتیو و نات اکتیو اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله فرق اکتیو و نات اکتیو را مطالعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *