چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

پر شدن حافظه کش گوشی باعث کند شدن آن و حتی ایجاد اختلال می شود. در واقع حافظه پنهان یا کش یک منطقه ذخیره سازی موقت داده است که گوشی شما ممکن است در آینده از آن استفاده کند. برای مثال کش مرورگر گوشی می تواند یک کپی از اطلاعات وبسایتی باشد که از آن بازدید می کنید و در برنامه های دیگر نیز به همین صورت است و مقداری حافظه برای آنها در نظر گرفته می شود.

داده های ذخیره شده به مرور زمان فضای زیادی را در بر می گیرند و باعث کند شدن گوشی شما می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید تبلت و گوشی به فضای ذخیره سازی آن دقت کنید تا در آینده دچار چنین مشکلی نشوید. البته پاک کردن حافظه پنهان گوشی می تواند مقداری فضای ذخیره سازی با ارزش را آزاد کند اما چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟ نگران نباشید در این مقاله نحوه پاک کردن حافظه پنهان گوشی آیفون و اندروید را به شما خواهیم گفت.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی در اندروید

پاک کردن حافظه کش گوشی های اندرویدی بسیار آسان است و با چند مرحله می توانید آن را انجام دهید. در واقع نحوه پاک کردن حافظه پنهان در گوشی های اندرویدی بسته به مارک گوشی و نسخه نرم افزاری آن متفاوت باشد اما به طور کلی روند یکسانی دارند. با توجه به اینکه سوال بیشتر کاربران این است که چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم در اینجا مراحل انجام این کار در گوشی های سامسونگ را توضیح می دهیم.

  • ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید.
  • بر روی گزینه Battery and device care ضربه بزنید و سپس Storage را انتخاب کنید.
  • در این قسمت با انتخاب Clean now حافظه پنهان گوشی پاک می شود.

عددی که در مقابل Clean now نشته شده میزان فضایی است که کش گوشی آن را در بر گرفته و بعد از پایان کار این مزان حافظه برای شما آزاد می شود.

اگر از طرفداران اپل هستید برای مشاهده مشخصات و قیمت ایپد ایفون به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی در اندروید

پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

پاک کردن حافظه پنهان برنامه در آیفون کمی دشوار است چون IOS قابلیتی برای پاک کردن کش برنامه ارائه نمی دهد. در اینجا ممکن است بپرسید که ما که آیفون داریم حافظه پنهان گوشی را چگونه پاک کنیم؟ در اینجا لازم است بدانید که آیفون گزینه ای با عنوان Offload App دارد که برنامه را بدون حذف داده های مرتبط با آن، حذف و نصب می کند و در واقع با پاک کردن حافظه کش متفاوت است. این گزینه در واقع برنامه را حذف و دوباره نصب می کند و برای استفاده از برنامه باید دوباره آن را راه اندازی کنید.

ویژگی Offload App می تواند به شما کمک کند که فضای اشغال شده ایفون و یا ایپد خود را آزاد کنید و سرعت آن را بهبود ببخشید. برای مثال اگر سرعت ایپد پرو قدیمی شما کاهش پیدا کرده و با توجه به قیمت آیپد پرو با قلم در سری های جدید نمی توانید آن را به روز رسانی کنید، این قابلیت می تواند به شما کمک کند هنگ و کندی ایپد خود را بر طرف کنید. با اینکه Offload App به عنوان گزینه ای برای پاک کردن حافظه کش اصلا پیشنهاد نمی شود اما برای آزاد سازی حافظه گوشی می تواند کاربردی باشد. مراحل افلود کرد برنامه ها در آیفون به شرح زیر است.

  • به قسمت General در تنظیمات گوشی خود بروید.
  • گزینه iPhone Storage را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
  • در اینجا برنامه های نصب شده در گوشی آیفون را نشان می دهد، برنامه ای که قصد پاک کردن حافظه آن را دارید را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Offload App ضربه بزنید.
  • با انجام مراحل بالا برنامه انتخابی شما بارگذاری مجدد می شود و حافظه آن پاک می شود.

پاک کردن حافظه پنهان در گوشی آیفون

نکاتی برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی

در مورد اینکه چگونه حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم توضیح دادیم و مراحل انجام را به شما گفتیم اما نکاتی در مورد حافظه پنهان گوشی وجود دارد که لازم است آنها را بدانید. در اینجا نکاتی در مورد پاک کردن حافظه پنهان گوشی را به شما خواهیم گفت که در واقع مزایای آن است و می تواند دیدگاه بهتری در مورد این قابلیت به شما بدهد. لازم به ذکر است که پاک کردن حافظه کش برای گوشی و حتی تبلت نیز لازم است و می تواند مشکلات حافظه را بر طرف کند. برای مثال در انتخاب بهترین تبلت برای مطالعه و یا تماشای فیلم و عکس باید به حافظه ذخیره سازی آن توجه شود که فضای کافی را در اختیار شما قرار دهد.

  • پاک کردن حافظه پنهان گوشی هیچ اطلاعاتی را از برنامه‌های شما حذف نمی‌کند.
  • پاک کردن حافظه پنهان گوشی می‌تواند باعث بهبود عملکرد گوشی شما شود.
  • اگر با مشکلی در عملکرد گوشی خود مواجه هستید، پاک کردن حافظه پنهان می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

چرا باید حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

دلیل اصلی برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی بهبود عملکرد آن است. با گذشت زمان و با اجرای برنامه های بیشتر بر روی گوشی، حافظه زیادی برای ذخیره داده های غیر ضروری اشعال می شود که باعث کند شدن عملکرد گوشی می شود. بنابراین پاک کردن حافظه پنهان گوشی می‌تواند باعث بهبود عملکرد گوشی شما شود. همچنین، می‌تواند فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را آزاد کند. برای مثال اگر گوشی آیفون ۱۴ دارید و عملکرد آن کند شده می توانید با پاک کردن حافظه پنهان عملکرد آن را بهبود بخشید و دیگر نیازی به تهیه ایفون جدید را نخواهید داشت.

چرا باید حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

چه زمانی باید حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم؟

در این مقاله در مورد اینکه چگونه حافظه ی پنهان گوشی را پاک کنیم توضیح دادیم و نکاتی در مورد آن را نیز به شما گفتیم. اما در مورد اینکه چه زمانی باید حافظه پنهان گوشی را پاک کنیم باید گفت اگر با مشکلی در عملکرد گوشی خود مواجه هستید، پاک کردن حافظه پنهان می‌تواند راه حل مناسبی باشد. همچنین، اگر فضای ذخیره‌سازی گوشی شما کم است، پاک کردن حافظه پنهان می‌تواند فضای بیشتری برای شما فراهم کند. به طور کلی، توصیه می‌شود که هر چند وقت یک بار حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید تا از عملکرد بهتر آن اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل کندی گوشی شما با پاک کردن حافظه پنهان رفع نشد مجبورید یک گوشی جدید با حافظه ذخیره سازی بیشتر تهیه کنید. اگر قصد خرید ایفون جدید را دارید می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود در آترین کالا گوشی متناسب با بودجه و نیاز خود را تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *