فعال کردن هات اسپات در آیفون و اندروید

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

نحوه فعال کردن هات اسپات در گوشی آیفون و اندروید چگونه است؟ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید اینترنت گوشی و یا تبلت خود را به اشتراک بگذارید و مانند وای فای خانگی از آن استفاده کنید. گوشی های هوشمند و همچنین تبلت ها، این امکان را به شما می دهند که اینترنت داده همراه را به اشتراک بگذارید و مانند مودم از آنها استفاده کنید که این ویژگی Tethering Hotspot نام دارد. در اینجا قصد داریم طریقه فعال کردن هات اسپات ایفون و اندروید را توضیح دهیم و همچنین مزایا و معایب هات اسپات را نیز به شما خواهیم گفت. اگر شما نیز می خواهید از طریق Hotspot گوشی و یا تبلت خود، اینترنت را به اشتراک بگذارید اما نحوه فعال کردن آن را نمی دانید، تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

فعال کردن هات اسپات در آیفون

در ابتدا نحوه فعال کردن هات اسپات در ایفون را توضیح می دهیم. فعال کردن هات اسپات ایفون 15 و سایر مدل های دیگر یکسان است و با استفاده از روشی که در اینجا به شما خواهیم گفت به آسانی می توانید اینترنت گوشی آیفون خود را به اشتراک بگذارید. شایان ذکر است که در نحوه فعال کردن هات اسپات ایپد نیز مانند گوشی ایفون است و از طریق مراحل زیر امکان پذیر است.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی ایفون شوید
  • سپس Personal Hotspot را انتخاب کنید، اگر این گزینه غیر فعال بود، Cellular Data را از منوی Cellular فعال کنید.
  • با فعال کردن Cellular Data گزینه Personal Hotspot قابل انتخاب خواهد شد و می توانید وارد این قسمت شود.
  • در این قسمت Allow Others to Join را فعال کنید.
  • برای بالا بردن امنیت، در قسمت Wi-Fi password می توانید یک رمز عبور برای هات اسپات خود انتخاب کنید.
  • بعد از طی کردن این مراحل نقطه اتصال گوشی آیفون شما فعال می شود و می توانید لپ تاپ و یا گوشی را به آن وای فای آن وصل کنید.

اگر قصد خرید تبلت را دارید می توانید با مراجعه دسته بندی مربوطه در فروشگاه آترین کالا و با مشاهده لیست تبلت قیمت و مشخصات آنها را بررسی کرده و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فعال کردن هات اسپات در آیفون

فعال کردن هات اسپات در اندروید

نحوه فعال کردن hotspot ایفون را توضیح دادیم اما اگر گوشی شما اندرویدی است باید از طریق مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم آن را فعال کنید. در واقع نحوه فعال کردن هات اسپات در گوشی های اندرویدی بسته به برند تولید کننده و همچنین نسخه اندرویدی که با آن کار می کنند فرق دارد. در تبلت های اندرویدی نیز به همین طریق است و روش فعال سازی نقطه اتصال آنها با تبلت اپل فرق می کند، در اصل همین موارد باعث شده تا قیمت  ایپد ایفون با تبلت های اندریدی با مشخصات مشابه متفاوت باشد.

روش فعال سازی hotspot در گوشی شیائومی به شرح زیر است.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • وارد قسمت Connections شده و بر روی Mobile Hotspot and Tethering کلیک کنید.
  • در این قسمت چندین روش برای اشتراک گذاری وجود دارد.
  • گزینه اول Mobile Hotspot است که با فعال کردن آن نقطه اتصال گوشی شما روشن می شود و می توانید استفاده کنید.

گزینه های دیگر نیز برای اشتراک گذاری اینترنت هستند که به شرح زیر است.

  • Bluetooth tethering : برای اتصال به اینترنت با بلوتوث
  • USB tethering : اتصال به اینترنت با استفاده از کابل USB
  • Ethernet tethering : برای استفاده از آداپتور اترنت USB

فعال کردن هات اسپات در اندروید

نکاتی برای فعال کردن هات اسپات

ویژگی hotspot به شما امکان می دهد تا اینترنت گوشی و یا تبلت خود را به اشتراک بگذارید و دیوایس های دیگر همچون لپ تاپ را به آن وصل کنید. در واقع تمامی گوشی های موبایل، تبلت های اندرویدی و حتی آیپدهای سلولار نیز قابلیت هات اسپات کردن را دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید، اما در اینجا یک سری نکات است که باید برای فعال کردن هات اسپات در نظر داشته باشید.

برای فعال کردن هات اسپات گوشی ایفون و اندروید باید سیم کارت فعالی در گوشی خود داشته باشید و حتما باید به شبکه موبایل متصل شده باشید. مورد دیگر اینکه هات اسپات از داده تلفن همراه شما استفاده می کند که ممکن است هزینه اضافی برای شما داشته باشد. در آخر نیز حتما به یاد داشته باشید که برای امنیت بیشتر یک رمز قوی برای هات اسپات خود استفاده کنید.

شایان ذکر است که آیپدهای وای فای قابلیت اتصال به داده تلفن همراه را ندارند و برای اتصال به اینترنت باید از طریق وای فای اقدام کنید. در واقع اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید تهیه ایپد وای فای و استفاده از هات اسپات گوشی گزینه مناسبی خواهد بود، چون برای مثال قیمت ipad pro وای فای از مدل سلولار آن کمتر است و این می تواند برای شما به صرفه تر باشد.

مزایا و معایب هات اسپات

هات اسپات یک ویژگی کاربردی برای اشتراک گذاری اینترنت است. با استفاده از هات اسپات شما می توانید اینترنت گوشی و یا تبلت سیم کارت خور را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید اما مانند هر قابلیت دیگری مزایا و معایبی دارد. حالا که نحوه وصل کردن هات اسپات ایفون و اندروید را میدانید بد نیست، مزایا و معایب هات اسپات را نیز بدانید تا استفاده بهینه تری از آن داشته باشید.

مزایا و معایب هات اسپات

مزایای هات اسپات

  • اشتراک گذاری اینترنت گوشی و تبلت با سایر دستگاه های دیگر
  • می توانید از اینترنت گوشی خود در دستگاه هایی که فاقد سیم کارت هستند، استفاده کنید.
  • استفاده از اینترنت گوشی در مکان هایی که امکان دسترسی به اینترنت سیمی وجود ندارد.

معایب هات اسپات

  • به دلیل استفاده از داده های تلفن همراه ممکم است هزینه اضافی برای شما داشته باشد.
  • سرعت اینترنت هات اسپات ممکن است از اینترنت سیمی کمتر باشد.
  • هات اسپات علاوه بر داده تلفن، انرژی زیادی نیز مصرف می کند که باعث کاهش عمر باتری می شود.

آیا هات اسپات برای اتصال به اینترنت مناسب است؟

با استفاده از قابلیت هات اسپات شما می توانید اینترنت گوشی خود را به اشتراک بگذارید و در مکان هایی که امکان دسترسی به اینترنت سیمی وجود ندارد به اینترنت وصل شوید. نحوه فعال کردن هات اسپات در گوشی ایفون و گوشی های اندرویدی بسیار آسان است که در این مقاله آن را توضیح داده ایم و اگر گوشی آیفون 15 دارید و یا قصد خرید آن را دارید می توانید به آسانی و با استفاده از هات اسپات به اینترنت وصل شوید. مدل های مختلف گوشی آیفون در فروشگاه اینترنتی آترین کالا موجود است، اگر قصد خرید ایفون ۱۵ و یا سری های دیگر را دارید می توانید در میان مدل های موجود بسته بودجه و نیاز خود آن را انتخاب کرده و با کمترین قیمت و گارانتی تضمین اصالت تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *