مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون چیست؟ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وارد برنامه ای در گوشی آیفون می شوید اما بعد از چند ثانیه و به صورت ناگهانی برنامه از کار می افتد و به صفحه اصلی هدایت می شوید. بیرون پریدن ناگهانی از برنامه ها در ایفون بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است و می تواند فعالیت های روزانه شما را مختل کند.

مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ ممکن است مشکل نرم افزاری یا سحت افزاری باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون و همچنین رفع این مشکل را نیز توضیح دهیم. بنابراین اگر شما نیز این مشکل را دارید و می خواهید هرچه سریع تر از شر آن خلاص شوید، ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید و راه‌حل هایی که پیشنهاد می کنیم را انجام دهید.

مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون

مشکل در نرم افزار

علت بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون ممکن است نرم افزاری باشد و یک مشکل نرم افزاری باعث چنین رخدادی شود. به این منظور که ممکن است این مشکل ناشی از یک باگ در سیستم عامل IOS، یا یک مشکل در یکی از برنامه های نصب شده در گوشی شما باشد.

مشکل در سخت افزار

گاهی مواقع ممکن است مشکل پیچیده تر و ناشی از خرابی یک قطعه سخت افزاری باشد. برای مثال خرابی حافظه و یا خرابی سایر اجزای سخت افزاری می تواند باعث ایجاد مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون شود. با توجه به اینکه ایفون و ایپد اپل در مقایسه با قیمت تبلت سامسونگ و گوشی آن و همچنین سایر برندهای دیگر گران تر است، این مورد می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون

به طور کلی مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون یا ناشی از مشکل نرم افزاری است و یا سخت افزاری. صرف نظر از علت، ما قصد داریم چند تا از راه‌حل های کاربردی را بررسی کنیم که تقریبا همیشه برای رفع این مشکل جواب می دهند و فقط کمی عیب یابی نیاز دارد. در ادامه با ما برای رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون همراه باشید.

گوشی خود را ریستارت کنید

اولین و ساده ترین راه برای حل مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون ریستارت کردن گوشی است. قبل از هر چیزی پیشنهاد می کنیم یک بار گوشی خود را ریستارت کنید و اگر مشکل بر طرف نشد به سراغ راه حل های دیگر بروید. برای ریستارت کردن آیفون ابتدا دکمه افزایش صدا سپس دکمه کاهش صدا را فشار دهید و رها کنید، بعد از آن دکمه پاور را فشار داده و تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده می کنید نگه دارید.

ریستارت کردن ایفون و ایپد می تواند عملکرد دستگاه را بهبود ببخشد و گاهی اوقات حتی باعث رفع کندی آن نیز می شود. بنابراین اگر گوشی و یا ایپد قدیمی دارید که عملکرد آن کند شده و باتوجه به قیمت آیپد آیفون امکان بروزرسانی ندارید، پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار آن را ریستارت کنید تا مشکل برطرف شود.

نحوه ریستارت کردن آیفون

 رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه ها با به‌روزرسانی نرم افزاری

اپل برای رفع اشکالات و بهبود عملکرد ایفون به طور مرتب بروزرسانی های نرم افزاری را منتشر می کند. همچنین برنامه های نرم افزاری نیز هر چند و قت یکبار اپدیت می شوند تا مشکلات موجود را برطرف کنند، بنابراین اگر نسخه IOS شما قدیمی است و یا برنامه ها به روز نیستند، به روزرسانی آنها به آخرین نسخه می تواند مشکل را برطرف کند.

برای به روزرسانی IOS به قسمت General در تنظیمات ایفون خود رفته و گزینه Software Update را انتخاب و سپس Automatic Updates را فعال کنید. برای به روزرسانی برنامه ها نیز مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه App Store را باز کنید
  • در قسمت سرچ، برنامه مورد نظر را جستجو کنید
  • برنامه را انتخاب و روی Updates ضربه بزنید.

 رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه ها با به‌روزرسانی نرم افزاری

به روزرسانی نرم افزاری باید به طور مرتب انجام شود تا در صورت وجود هر گونه باگ و یا مشکلی، سریع آن را بر طرف کنید. در واقع آپدیت نرم افزاری نه تنها در گوشی های ایفون بلکه در سایر محصولات دیگر همچون گوشی های اندرویدی، ایپد، تبلت و حتی تبلت ویندوزی نیز باید هر چند وقت یکبار انجام شود.

حذف و نصب مجدد برنامه ها

اگر مشکل با به روزرسانی برنامه ها بر طرف نشد، حذف و نصب مجدد برنامه ها را راه‌حل بعدی است. این کار در برخی موارد می تواند مشکل را برطرف کند اما باید در نظر داشته باشید که با نصب مجدد برنامه باید دوباره آن را از اول راه اندازی کنید. برای حذف برنامه های ایفون مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به قسمت General در تنظیمات آیفون بروید.
  • روی iPhone Storage ضربه بزنید
  • در قسمت iPhone Storage می توانید برنامه های نصب شده را مشاهده کنید
  • برنامه مورد نظر را انتخاب کرده و روی Delete App ضربه بزنید
  • پس از حذف برنامه می توانید آن را دوباره از طریق App Store دانلود و نصب کنید.

برای مشاهده انواع ایپد پرو قیمت و مشخصات آن به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

حذف و نصب مجدد برنامه ها در آیفون

گوشی خود را به یک مرکز خدمات اپل ببرید

اگر تمامی مراحل بالا را امتحان کردید اما مشکل بازهم برطرف نشد، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است. در این صورت باید گوشی آیفون خود را پیش یک تعمیرات کاربلد و یا در صورت امکان به یک مرکز خدمات اپل ببرید تا آن را بررسی کند. با توجه به اینکه ایفون یک گوشی گران قیمت است و در حال قیمت ۱۴ معمولی حدود 50 میلیون است، بنابراین توصیه می شود آن را پیش افراد غیر متخصص نبرید تا دچار ضررهای بیشتری نشوید.

نکاتی برای جلوگیری از بیرون پریدن برنامه ها در ایفون

در این مقاله به شما گفتیم که علت بیرون پریدن از برنامه ها در ایفون چیست و راه‌هایی برای رفع این مشکل را نیز ارائه دادیم. حالا قصد داریم نکاتی برای جلوگیری از بیرون پریدن برنامه ها در ایفون را نیز به شما بگوییم که با رعایت آنها می توانید احتمال بروز چنین مشکلی را کاهش دهید. توصیه می کنیم از نصب برنامه های ناشناس خودداری کنید، همیشه برنامه های خود را به روز نگه دارید و از فضای ذخیره سازی گوشی خود به درستی استفاده کنید. شما چه نکات دیگری را پیشنهاد می کنید؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *