چگونه واتساپ را دو بار نصب کنیم

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

واتساپ از محبوب ترین پیام رسان ها است اما بااین حال هنوز هم محدودیت هایی دارد. یکی از این محدودیت ها عدم پشتیبانی از چندین حساب در یک دستگاه است. با اینکه امروزه بیشتر گوشی های موبایل از دو سیم کارت فعال به صورت همزمان پشتیبانی می کنند اما به طور رسمی شما فقط می توانید یک حساب واتس آپ را روی گوشی خود داشته باشید. البته این جای نگرانی نیست چون سازندگان گوشی های چینی و سامسونگ دارای کلونرهای داخلی برنامه هستند که به شما امکان می دهند دوبار واتس آپ را روی گوشی خود نصب کنید. در این مقاله ما به این سوال که چگونه واتساپ را دو بار نصب کنیم جواب خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چطور می توانید همزمان دو حساب با دو شماره متفاوت داشته باشید.

چگونه واتساپ را دو بار نصب کنیم

استفاده از قابلیت Dual Apps برای نصب دو واتساپ

برخی گوشی های اندرویدی از قابلیت Dual Apps پشتیبانی می کنند که این امکان را به شما می دهد دو نسخه از یک برنامه را در گوشی خود نصب کنید. قابلیت Dual Apps ساده ترین روش برای ایجاد دو حساب واتس آپ بر روی گوشی است اما این قابلیت برای گوشی های ایفون و همچنین تبلت وجود ندارد و شما می توانید برای اینکار یک تبلت ارزان در کنار گوشی خود داشته باشید. برای استفاده از قابلیت Dual Apps مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در قسمت تنظیمات گوشی، گزینه Apps یا Advanced features را انتخاب کنید.
  • سپس وارد بخش Dual Apps شوید
  • در این قسمت لیستی از برنامه ها را به شما نشان می دهد، واتس آپ را در میان برنامه ها پیدا کنید.
  • بر روی واتس آپ ضربه بزنید و سپس آن را فعال کنید.

استفاده از قابلیت Dual Apps برای نصب دو واتساپ اگر این مراحل را انجام دهید نسخه دوم واتساپ در گوشی نصب می شود و شما می توانید با استفاده از آن یک اکانت جدا با یک شماره دیگر ایجاد کنید. قابل ذکر است که گزینه Dual Apps در مدل های مختلف متفاوت است مثلا در گوشی های شامسونگ Dual Messenger، اوپو Clone Apps، ایسوس Twin Apps، هواوی و آنر App Twin و در گوشی های VIVO با عنوان App Clone می توانید پیدا کنید.

استفاده از برنامه های شخص ثالث

روش اول برای گوشی هایی است که از قابلیت برنامه های دوگانه یا Dual Apps پشتیبانی می کنند اما اگر گوشی و یا تبلت شما این ویژگی را ندارد می توانید از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید. این روش برای کسانی که گوشی آیفون دارند و یا قصد تهیه آیپد را دارند و با توجه به بالا بودن قیمت تبلت اپل می خواهند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند مناسب و کاربردی است. برای اینکار نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه چندتا از آنها را معرفی می کنیم و روش استفاده از آنها را نیز به شما خواهیم گفت.

Parallel App، بهترین نرم افزار برای نصب نسخه دوم برنامه ها

Parallel App نرم افزاری مناسب برای نصب نسخه دوم برنامه‌ها در گوشی های اندرویدی. نرم افزار Parallel App این امکان را به شما می دهد هر برنامه ای که روی گوشی دارید نسخه دوم آن را نصب کنید. این برنامه در فروشگاه گوگل پلی قابل دسترس است و به راحتی می توانید آن را دانلود و نصب کنید. استفاده معمولی از نرم افزار Parallel App رایگان است اما اگر بخواهید اکانت های نامحدودی ایجاد کنید باید نسخه VIP آن را تهیه کنید.

نصب دو واتساپ با استفاده از برنامه Parallel App

برنامه Dual Space مناسب IOS و اندروید

روش هایی که تا اینجا معرفی کردیم برای کاربران اندروید عالی هستند اما ممکن است از خود بپرسید در گوشی ایفون و آیپد چگونه واتساپ را دو بار نصب کنیم. برنامه Dual Space برای اندروید و IOS عرضه می شود و اگر گوشی شما ایفون است و یا تبلت اپل دارید، این نرم افزار را به شما پیشنهاد می کنیم. روش استفاده از این اپلیکیشن مانند قبلی است و استفاده از آن در صورت استفاده معمولی رایگان است اما اگر بخواهید به صورت نامحدود اکانت ایجاد کنید باید نسخه VIP آن را تهیه کنید. روش استفاده از این برنامه در آیپد نیز به همان روش ایفون است و در جدیدترین نسخه آیپد نیز می توانید به آسانی واتساپ ر ا دو بار نصب کنید. اگر قصد خرید تبلت رده بالای اپل را دارید می توانید برای مشاهده مشخصات و قیمت ایپد پرو به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

نصب نسخه دوم واتس آپ با برنامه Dual Space

نصب نسخه دوم واتساپ با استفاده از Messenger Duo

اپلیکیشن Messenger Duo نیز یکی دیگر از روش های کاربردی برای نصب دو واتساپ در گوشی است. Messenger Duo نیز مانند نرم افزارهای قبلی به شما امکان نصب نسخه دوم واتس آپ را می دهد و می توانید همزمان دو اکانت مختلف بر روی گوشی خود داشته باشید. این نرم افزار نسخه دوم واتس آپ نصب شده در گوشی شما را با استفاده از ویژگی Mirror ایجاد می کند و شما می توانید در کنار نسخه اصلی یک واتساپ دیگر نیز داشته باشید.

قابلیت User Switch method

شما می توانید با استفاده از قابلیت User Switch method یا سوییچ چند کاربری در گوشی های اندرویدی واتس آپ را دو بار نصب کنید و اکانت دوم را نیز بر روی گوشی خود داشته باشید. برای کاربرانی که گوشی آنها دارای کلونرهای داخلی برنامه است پیشنهاد می کنیم از روش اول استفاده کنند چون این روش کمی طولانی است و برای استفاده از نسخه های مختلف واتس آپ باید بین حساب های خود سوییچ کنید. اگر گوشی شما شیائومی است پیشنهاد می کنیم مقاله مزایا و معایب گوشی های شیائومی و سامسونگ را مطالعه کنید. مراحل فعال کردن User Switch method به شرح زیر است.

  • برای ایجاد نمایه جدید به قسمت users در تنظیمات دستگاه خود رفته و با انتخاب نمای پیشفرض یا Guest یک نمایه جدید ایجاد کنید.
  • پس از آنکه نمایه جدید را ایجاد کردید با حساب گوگل خود وارد سیستم شوید و نرم افزار واتس آپ را از فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

نصب واتس آپ تجاری

یکی دیگر از راه های داشتن دو حساب واتس آپ بر روی گوشی موبایل و یا تبلت، استفاده از WhatsApp Business است. در واقع این نسخه مناسب کسانی است که می خواهند یک اکانت شخصی و یک اکانت برای کسب و کار خود داشته باشند. البته برای استفاده شخصی و به عنوان اکانت دوم نیز می توانید استفاده کنید و می توان گفت امن ترین روش برای داشتن نسخه دوم واتس آپ است. نسخه تجاری واتساپ یک اپلیکیشن جدا است که در کنار نسخه اصلی می توانید به صورت جداگانه دانلود و نصب کنید.

نصب واتس آپ تجاری

بهترین روش نصب دو واتساپ در گوشی کدام است؟

در این مقاله روش های مختلفی برای نصب دو واتساپ را معرفی کردیم که با استفاده از آنها به راحتی می توانید دو حساب متفاوت بر روی گوشی و یا تبلت خود ایجاد کنید. اگر گوشی شما از قابلیت Dual Apps پشتیبانی می کند روش اول بهترین گزینه است. اما اگر گوشی شما این قابلیت را ندارد و یا گوشی ایفون دارید می توانید از نسخه تجاری واتس آپ استفاده کنید و یا با استفاده از برنامه های شخص ثالث نسخه دوم واتساپ را نصب کنید. استفاده از نسخه تجاری واتساپ برای گوشی آیفون روشی مطمئن است و با توجه به قیمت ایفون ۱۵ باید به این نکته نیز توجه کرد، همچنین برای کسانی که می خواهند در کنار نسخه اصلی یک حساب کاری نیز داشته باشند و با توجه به امکان تهیه گوشی دیگری ندارند. شایان ذکر است، علاوه بر روش هایی که در این مقاله توضیح داده ایم راه های دیگری برای نصب دو واتساپ نیز وجود دارد مانند استفاده از برنامه شبیه ساز BlueStacks که برای لپ تاپ و کامپیوتر مناسب است. البته با توجه به اینکه نسخه ویندوزی و تحت وب واتس آپ قابل دسترس است و همچنین به دلیل سنگین بودن برنامه BlueStacks پیشنهاد نمی شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *