مزایا و معایب گوشی های شیائومی

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

تجربه ای متفاوت از تکنولوژی را با نسل جدید گوشی های اندروید شیائومی احساس کنید. طبیعتاً هر کمپانی در تولید و عرضه محصولاتش با شاخص ها و معایبی رو به رو است که مسلماً این برند چینی نیز از آن مستثنی نیست. آگاهی از مزایا و معایب گوشی های شیائومی از موضوعات بسیار مهم، برای آن دسته از کاربران است که قصد استفاده از این نوع محصولات را دارند. اما آیا این کمپانی توانسته کیفیت را در مهندسی گوشی های موبایل خود به اولویت برساند؟
بدون اغراق میتوان گفت Xiaomi نهایت سعی خود را در بهبود کیفیت محصولاتش کرده است تا به نوعی حضور و محبوبیتش را در بازار جهانی، هم پای رقیبانی مانند سامسونگ و هواووی حفظ کند. انتخاب گوشی به دقت و توجه به نکات ریزی نیاز دارد. اگر قصد خرید گوشی موبایل شیائومی را دارید، کمی صبر کنید، شما با مطالعه این مقاله می توانید از امتیازات و مشکلات احتمالی گوشی های این کمپانی از هر نظر آشنا شوید و با اطلاعات کامل تری خرید خود را نهایی کنید.

 مزایای گوشی شیائومی

تقریباً نیمی از کاربران در سراسر جهان محصولات این کمپانی، به دلیل قابلیت ها، امکانات فوق العاده و صد البته مقرون به صرفه بودن قیمت گوشی شیائومی آن را خریداری می کنند. مزایای گوشی های شیائومی را نمیتوان به یک موضوع محدود کرد؛ چرا که این کمپانی هر سری از محصولات خود را با شاخص ها و فناوری های جدیدی روانه بازار می کند که به چند مورد اصلی آن اشاره خواهیم کرد.

1. قیمت مناسب، برترین دلیل برای خرید گوشی شیائومی

امروزه یکی از دغدغه های کاربران در هنگام خرید گوشی به دلیل مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز، قیمت است که با در نظر گرفتن این موضوع می توان گفت این محصولات یکی از به صرفه ترین گزینه ها برای شما خواهد بود؛ چرا که با توجه به فناوری هایی که دارند از رِنج قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با سایر برندها برخوردار هستند. اگر شما نیز از آن دسته مشتریان هستید که قیمت را اولویت در انتخاب خود قرار می دهید، ما به شما مدل گوشی های شیائومی سری ردمی را با بهترین قیمت در آترین کالا پیشنهاد می کنیم. گوشی های سری A سامسونگ نیز می توانند از انتخاب های بعدی شما برای خرید گوشی سامسونگ باشند که پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین گوشی سری A سامسونگ را مطالعه کنید.

2. طراحی متفاوت Xiaomi

بسیاری از کاربران در هنگام خرید، طراحی و ظاهر را بسیار در نظر می گیرند و به نوعی آن را از معیارهای انتخاب خود می دانند. اگر طراحی و ساختار تولیدات این برند را در نظر بگیریم به طور حتم از شیک ترین مدل های موجود در بازار و متناسب با هر سلیقه ای هستند.
علاوه بر فریم باریک و ظریفی که دارند بسیار سبک و خوش دست نیز هستند که جا به جایی را برای کاربران راحت‌تر می کند. اما در این بین گوشی های شیائومی پوکو X3 پرو از شیک ترین سری های این کمپانی هستند که نحوه قرار گیری دوربین ها، دلپسند بودن آنها را دو چندان کرده است.

طراحی شیک گوشی های شیائومی

3. ماندگاری و شارژ بالای باتری

همانطور که می دانید باتری از مهم ترین قطعات سخت افزاری یک گوشی به حساب می آید که به نوعی با عملکرد دستگاه ارتباط مستقیم دارد. با توجه به این اصل می توان به صراحت گفت، شیائومی از قدرتمند ترین باتری ها برای دوام شارژ محصولات خود استفاده کرده است. ماندگاری بالای شارژ از امتیازات گوشی های این کمپانی است که مخاطبان می توانند تا پایان روز بدون نگرانی از بابت خالی شدن باتری، از گوشی خود استفاده کنند. گوشی شیائومی پوکو M3 بهترین مدل از لحاظ قدرت باتری است که برای آن دسته از مخاطبان که کسب و کار اصلی آنها از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. البته اگر به دنبال خرید گوشی با باتری قدرتمند هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین گوشی از نظر باتری را مطالعه کنید.

4. عکاسی حرفه ای ؛ برترین ویژگی برای گوشی شیائومی

یکی از نقاط اوج Xiaomi در طراحی گوشی های موبایل تعبیه کردن دوربین های با کیفیت است که می توان به جرأت سری خاصی از محصولات این کمپانی را برای ثبت بهترین و حرفه ای ترین عکس ها تایید کرد. یکی از جذابیت هایی که دوربین این گوشی ها دارند، قابلیت پرتره است که کاربران می توانند زیباترین عکس ها را در آرشیو گالری خود به یادگار داشته باشند، البته از امکانات دیگری نیز برای یک عکاسی فوق العاده بهره مند هستند که در مقاله بهترین گوشی شیائومی بیشتر آنها را مورد بحث قرار داده ایم.

5. گرافیک بالای گوشی شیائومی

شفافیت و نمایش محتوا از دیگر مواردی است که این برند در ساخت گوشی های خود بسیار به آن توجه کرده است و به همین دلیل فناوری AMOLED را در طراحی صفحه نمایش، برای وضوح هر چه بیشتر تصاویر و بالا بردن خوانایی به کار برده است. لازم به ذکر است که گرافیک بالای این نوع از محصولات شیائومی برای مخاطبانی که تا حدودی با مشکلات بینایی مواجه اند بهترین انتخاب است؛ چرا که تمامی رنگ ها و فونت های موجود در صفحه به بهترین شکل ممکن برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.

معایب گوشی های شیائومی چیست؟

بدون شک هر محصولی که شما انتخاب می کنید جدای از امتیازات و برتری ها، معایب و مشکلاتی را نیز دارد. البته شیائومی در تولید گوشی های خود سعی کرده است تا عیب و ایراد کار را به حداقل برساند، اما باز هم در بعضی موارد عیب های قابل توجه ای در تولیداتش قابل مشاهده است که در ادامه شما را با اصلی ترین آنها آشنا خواهیم کرد.

نمای گوشی شیائومی از پشت

1. بدنه و قاب ظریف، بزرگترین عیب برای Xiaomi

ساختار و جنس بدنه از مواردی است که مخاطبان در هنگام خرید موبایل به آن توجه می کنند. با وجود محبوبیت زیاد گوشی های شیائومی، بدنه پلاستیکی اکثر مدل های آن سبب شده تا کاربران در هنگام استفاده از این محصولات حساسیت بیشتری را برای جلوگیری از صدمه و آسیب نشان دهند. البته این موضوع موجب شده تا قیمت گوشی های شیائومی به نسبت سایر مدل های موجود در بازار مناسب تر باشد.

2. مشکل آپدیت گوشی شیائومی

Xiaomi برای دسترسی کاربران به محتوا و مطالب، از سیستم عامل اندروید در گوشی ها بهره برده است. اما در واقع به دلیل دیر آپدیت شدن مخاطبان نمی توانند در فاصله های زمانی کم به نسل جدید فناوری ها و تکنولوژی ها دست پیدا کنند. جدای از موضوع دیر آپدیت شدن سیستم عامل، سنگین بودن کارایی رابط کاربری MIUI از دیگر عیب های گوشی های شیائومی است؛ چرا که بسیاری از کاربران نمی توانند با محیط  آن کار کنند، پس با این وجود نمی توانند نتیجه مطلوبی را دریافت کنند.

3. عمر کوتاه، تعویض سریع

با توجه به اینکه هنوز هم شیائومی پا به پای رقیبان خود در بازار جهانی حضور دارد اما طول عمر کوتاه گوشی هایش موجب شده تا مخاطبان نهایتاً بتوانند 3 تا 4 سال از محصولات این برند استفاده کنند. مشکلات سخت افزاری و همچنین نبود قطعات آن در صورت خرابی به دلیل تحریم ها از عمده دلایل عمر کوتاه گوشی های شیائومی است که کمی استفاده از آن را برای مخاطبان دچار مشکل کرده است.

چرا باید گوشی شیائومی بخریم؟

در این مقاله ما سعی بر آن داشتیم تا شما بتوانید با آشنایی از مزایا و معایب گوشی های شیائومی بتوانید بهترین انتخاب را با در نظر گرفتن بودجه و نوع عملکردی که از محصول انتظار دارید، انجام دهید. البته ما در آترین کالا مجموعه ای از بهترین گوشی های شیائومی را برای انتخاب کاربران قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانید آن را ثبت سفارش کنید. با توجه به مطالب ارائه شده اکنون نوبت شماست تا با ثبت نظرات، تجربه خود را از داشتن گوشی های شیائومی با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید در صورت هر گونه سوال و ابهام در مورد نحوه خرید و یا مشخصات محصولات با تیم پشتیبانی ما در طول هفته تماس بگیرید و یک خرید مطمئن را برای خود به ثبت برسانید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

6 دیدگاه در “مزایا و معایب گوشی های شیائومی

چینی ها هنوز در حال پیدا کردن خودشون تو این بازار هستن
ارزش نداره گوشی چینی نخرید من خریدم

بهتر می بود سامسونگ میخریدم

هم از لحاظ باتری باتری اینا به سرعت پر میشه

به سرعت هم خالی میشه
دوربین از سامسونگ ضعیف تر خیلی

کیفیت صفحه نمایش هم پایین تر ۲ تا مورد رو مخ من

درباره کار کرد وعمل کرد این گوشی اطلاعات درست ندارم.
ایا میشود که درمقایسه با گوشی های نسل A سامسونگ برایم معلومات بدهید .

اقا من خریدم شیامی ۱۰ سی یک ماه نشد خاموش شد دیگه شارژ نشد اصلا بدرد نمیخوره هفت میلیون پول دادم خدا سر شاهد ادم بهتش میگیره سامسونگ بگیرید ضرر نمیکنید چهار سال سامسونگ داشتم حرف نداشت .

سلام من گوشی شیایومی پوکو x3 پرو دارم کالاف بازی میکنم هیچ گلی نداره که فقط یک تیک کوچولو دیدم احتمالا برای نت بود ولی در کل گوشی خوبی هست اما
شارژش یکمی فکر میکنم زود تمام میشه بازم زیاد دقت نکردم تو نور آفتاب که نور صفحه رو زیاد میکنید داغ می‌کنه و یک موضوع دیگه اینکه تو اینترنت خواندم که وای فای گوشی های شیایومی ضعیف هست الان من بدون فیلتر شکن کالاف بازی میکنم ولی چند سری شده که به مودم وا فای وصل بودم تو کالاف ارور قطعی نت داد و از بتل رویال اومد بیرون از وای فای گوشی میشه لطفاً راهنمایی کنید و بدیش اینه ارور نت میاد می‌ره دوباره باید وارد اکانت شوید ولی اطلاعات اکانت نمیره این موضوع خیلی رو مخم است که باید دوباره وارد اکانت شویم آیا این هم از وای فای گوشی است لطفاً راهنمایی کنید ؟

راستی ولی در ضمن من گوشی رو دست دو از در مغازه خریدم آشنا بوده فروشنده

من چهارسال هست گوشی redmi note 8 رو دارم خیلی راضی بودم ولی خب دقیقا بخاطر اینکه از رده خارج شده مجبورم تعویض کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *