بررسی میزان سلامت باتری ایپد

زمان مطالعه مطلب: 9 دقیقه

سلامت باتری ایپد کجاست و نحوه بررسی آن چگونه است؟ از آنجایی که میزان درصد سلامت باتری بر روی قیمت ایپد نیز تاثیر گذار است، بنابراین بررسی میزان سلامت باطری ایپد در اولویت قرار دارد مخصوصا اگر بخواهیم یک آیپد استوک و دست دوم تهیه کنیم. اما چگونه سلامت باتری ایپد را بفهمیم و از کجا بفهمیم باتری ایپد چند درصده؟ در واقع روش های بررسی میزان سلامت باتری آیپد با گوشی آیفون و سری لپ تاپ مک بوک فرق دارد و به صورت مستقیم در قسمت تنظیمات قابل دسترس نیست. البته تست سلامت باتری آیپد امکان پذیر است اما اپل هنوز این قابلیت را مانند آیفون و مک بوک، در آیپد به صورت رسمی اعلان نکرده است و باید از روش های دیگری استفاده کنیم. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم، بنابراین اگر به دنبال این هستید که بفهمید سلامت باتری ایپد کجاست، تا آخر این متن همراه ما بمانید.

بررسی میزان سلامت باتری ایپد

چگونه سلامت باتری آیپد را ببینیم؟

اگرچه امکان مشاهده باتری هلث ایپد به صورت مستقیم در قسمت تنظیمات، حتی در جدیدترین تبلت اپل یعنی ایپد پرو 2024 m4 11 نیز وجود ندارد اما با این حال می توانید میزان سلامت باتری ایپد را بررسی کنید. شما می توانید در قسمت تنظیمات به بررسی و مشاهده سلامت باتری ایپد خود بپردازید و یا از برنامه های شخص ثالث برای اینکار استفاده کنید که تمامی این روش ها در ادامه آورده شده‌اند. ناگفته نماند روش هایی که در ادامه بررسی می کنیم برای تمامی مدل های آیپد کاربردی هستند و صرفه نظر از اینکه چه مدلی دارید از طریق این روش ها می توانید میزان عمر باتری آیپد پرو و یا هر مدل دیگری را بررسی کنید.

مشاهده سلامت باتری ایپد در قسمت تنظیمات

خوشبختانه سیستم عامل آیپد تعداد چرخه باتری و میزان درصد سلامت شارژ را در گزارشی ثبت می کند که کاربران با استفاده از آن می توانند از میزان درصد سلامت باتری ایپد خود آگاه شوند. این گزارش در بخش Logs در قسمت تنظیمات آیپد ثبت می شود و شما می توانید در این قسمت میزان باتری هلث آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ و یا هر مدل دیگری را مشاهده کنید. برای دسترسی به بخش Logs باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به قسمت Settings > Privacy & Security > Analytics & Improvements بروید.
  • در این قسمت روی فایل Analytics data کلیک کنید.
  • سپس آخرین فایل Analytics بخش بالایی نمایشگر که به عنوان مثال Analytics-2023-01-26-100006.ips.ca.synced است را انتخاب کنید.
  • با انجام مراحل بالا، فهرستی از داده ها رونمایی می شود.
  • متن نمایش داده شده شامل تعداد چرخه، میزان و حداکثر سلامت باتری آیپد است.
  • تمامی متن را کپی کرده و سپس روی Note ایپد خود Paste کنید.
  • عبارت MaximumCapacityPercent را جستجو کنید.
  • عددی که در مقابل این متن است در واقع تعداد حداکثر ظرفیت فعلی باتری آیپد شما را نشان می دهد.

با انجام مراحل بالا می توانید از حداکثر ظرفیت فعلی باتری آیپد خود باخبر شوید و برای مشاهده تعداد چرخه باتری نیز باید عبارت CycleCount را جستجو کنید. در این بخش نیز عددی به شما نشان داده می شود که نشانگر تعداد چرخه باتری است که طبق ادعای اپل، ایپدهای مدرن بعد از گذراندن 1000 چرخه کامل تا 80 درصد از کل ظرفیت باتری را حفظ می کنند.

تشخیص سلامت باتری ایپد با استفاده از تنظیمات

بررسی سلامت باتری ایپد با استفاده از iMazing

در بخش Logs می توانید ظرفیت فعلی و همچنین درصد سلامت باتری آیپد خود را مشاهده کنید که مراحل انجام آن در بالا آورده شده است. اما اگر با انجام این مراحل نمی توانید به نتیجه‌‌ای برسید و همچنان به دنبال این هستید که بدانید سلامت باتری ایپد کجاست، پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار iMazing است. iMazing نرم افزاری برای مدیریت و انتقال فایل ipad و آیفون به کامپیوتر ویندوزی و یا مک بوک است که امکان مشاهده و بررسی میزان سلامت باتری آیپد را نیز فراهم می کند. اگر کامپیوتر ویندوزی و یا مک بوک دارید، بهترین روش برای تست سلامت باتری ایپد مینی 7 و یا هر مدل دیگری، استفاده از نرم افزار iMazing است که برای استفاده از آن باید این برنامه را دانلود و روی سیستم ویندوزی و یا مک بوک خود نصب کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پس از نصب iMazing آیپد را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید.
  • در آیپد خود گزینه Trust را انتخاب کنید.
  • در سمت چپ آیپد خود را انتخاب کنید.
  • روی آیکون باتری در قسمت راست پایین، کلیک کنید.
  • Battery Effective Max Charge حداکثر ظرفیت باتری را نشان می دهد.
  • Battery Charge Cycles نیز تعداد چرخه شارژ باتری آیپد شما است.

نحوه استفاده از اپ iMazing

سلامت باتری ایپد کجاست؟ استفاده از اپلیکیشن coconutBattery

نرم افزار coconutBattery نیز راهی دیگر برای بررسی میزان سلامت باتری ایپد پرو 2022 و حتی جدیدترین مدل آیپد پرو است. این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پریمیوم قابل دسترس است و یکی از بهترین روش ها برای مشاهده میزان سلامت باتری آیپد و همپنین مک بوک است که از طریق آن می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد باتری دستگاه خود کسب کنید. اگر کامپیوتر مک و یا لپ تاپ مک بوک دارید، می توانید با نصب این برنامه بر روی سیستم خود و انجام مراحل زیر میزان سلامت و عمر باتری آیپد پرو و یا هر مدل دیگری که دارید را مشاهده کنید.

  • بعد از نصب coconutBattery، آیپد را به سیستم وصل کنید.
  • روی آیکون iOS Device در قسمت بالا کلیک کنید.
  • حال می توانید از سلامت باتری ایپد خود اگاه شوید.

روش استفاده از اپلیکیشن coconutBattery

چه زمانی باتری آیپد را عوض کنیم؟

قبل از هر چیزی باید به این موضوع اشاره کنیم که در صورت استفاده طولانی مدت از ایپد، عمر مفید باتری آن کاهش پیدا می کند و در مقایسه با قبل، شارژدهی کمتری خواهد داشت. طبق ادعای اپل در آیپدهای مدرن بعد از 1000 چرخه شارژ کامل همچنان 80 درصد از کل ظرفیت باتری حفظ می شود و این یعنی شما می توانید مدت زمان زیادی از باتری آیپد خود استفاده کنید و بدون تعویض باتری همچنان شارژدهی خوبی خواهید داشت. اما اگر ظرفیت باتری آیپد شما کمتر از این مقدار باشد در واقع باید گفت عمر باتری رو به نابودی است و در این صورت شاید مجبور شوید که باتری را تعویض کنید. البته اگر هنوز باتری آیپد سلامت خود را از دست نداده است، نیازی به تعویض باتری نیست، اما اگر باتری باد کرده و یا با مشکل زود خالی شدن باتری روبه رو می شوید و با استفاده از نرم افزارها و تنظیمات reset اپل این مشکلات برطرف نمی شود، بهتر است به فکر تعویض باتری آیپد خود باشید.

قیمت باتری آیپد بسته به هر مدل متفاوت است اما در واقع با توجه به اینکه قیمت تبلت اپل در سری های جدید گران است، ممکن است قیمت باتری در این مدل ها در مقایسه با مدل های قدیمی تر گرانتر باشد. در صورت خراب شدن باتری آیپد، بهترین کار تعویض آن با یک باتری جدید است که البته کمی هزینه بر است و اگر بودجه کافی در اختیار ندارید و یا می خواهید زمان بیشتری از باتری آیپد خود استفاده کنید، راه‌حل هایی که در ادامه آورده شده‌اند را رعایت کنید.

چه زمانی باتری آیپد را عوض کنیم؟

چگونه طول عمر باتری آیپد را افزایش دهیم؟

باید در نظر داشته باشید که عمر باتری آیپد بعد از مدتی کاهش پیدا می کند و در واقع نمی توانید از روند کاهش عمر و سلامت آن پیشگیری کنید. اما شما می توانید با رعایت کردن یک سری نکات، این روند را طولانی تر کرده و مدت بیشتری از باتری آیپد خود استفاده کنید که در ادامه این نکات آورده شده اند. با رعایت نکات پایین شما می توانید تا حدودی عمر باتری آیپد خود را افزایش دهید تا مجبور نباشید که باتری را تعویض کنید و یا یک آیپد جدید تهیه کنید، اما اگر قصد خرید یک تبلت جدید را دارید پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید، مقاله راهنمای خرید ایپد را مطالعه کنید.

خاموش کردن Wifi و Data، راهی برای افزایش سلامت باتری ایپد

در مواقعی که به اینترنت نیازی نیست خاموش کردن وای فای در حفظ شارژ بیشتر تاثیر گذار است. اگر داده تلفن فعال است و نیاز به استفاده از آن ندارید در قسمت Cellular Data آن را غیر فعال کنید. تمامی این موارد تاثیر زیادی در عمر و شارژدهی دارد که در مواقع غیر ضروری خاموش شدن آن در صرفه جویی شارژ بسیار کمک می کند. با توجه به اینکه دیتای آیپد شارژ بیشتری نسبت به وای فای مصرف می کند در نتیجه در مواقع ضروری فقط از وای فای استفاده کنید بهتر است.

Bluetooth را خاموش کنید

به دلیل اینکه بلوتوث به صورت مداوم دستگاه های اطراف را جستجو می کند باعث مصرف شارژ بیشتری می شود. در نتیجه فعال شدن بلوتوث نیز در شارژدهی آیپد تاثیر گذار است و اگر از طریق بلوتوث به دیوای های دیگری همچون اسپیکر بلوتوثی ، گوشی هوشمند، هدفون و دیگر لوازم جانبی بلوتوثی متصل نیستید بهتر است آن را خاموش کنید تا باتری کمتری مصرف شود.

برای افزایش عمر باتری آیپد پرو، قفل خودکار را فعال کنید

بهترین راه حل برای جلوگیری از مصرف شارژ بیشتر در آیپد، قفل خودکار صفحه نمایش است. معمولا صفحه نمایش بیشترین مصرف انرژی را دارد و اگر نمایشگر آیپد بزرگتر باشد شارژ بیشتری نیز مصرف می شود، در نتیجه هر چه زمان خاموش شدن صفحه نمایش کمتر باشد به صرفه تر است. پس برای بررسی سلامت باتری ایپد نباید از این قسمت غافل باشیم.

فعال کردن قفل خودکار

آیپد را در محیط هایی که دمای بسیار بالایی دارند قرار ندهید

اگر به مدت زمان زیادی از ایپد استفاده می کنید باید از قرار دادن آن در دمای شدید اجتناب کنید. زیرا محیط های بسیار گرم به باتری آسیب می رساند، همچنین توصیه می شود در کنار وسایل حرارتی هم گذاشته نشود. باتری با قرار گرفتن در دمای زیاد منجر به خالی شدن شارژ می شود.

مشاهده بهترین قیمت کارت گرافیک 8 گیگ در فروشگاه آترین کالا.

اعلان ها را محدود یا غیر فعال کنید

نمایان شدن مکرر اعلان ها می تواند بر سلامت باتری ایپد تاثیر بگذارد، پس سعی کنید فقط اعلان برنامه هایی که خیلی به آن نیار دارید را فعال کنید. در قسمت تنظیمات و بخش Notifications می توانید اعلان‌ها را محدود یا غیر فعال کنید.

کاهش نور صفحه نمایش

مهمترین نکته برای حفظ درصد سلامت باتری آیپد کاهش نور نمایشگر است که هر چقدر سطح نور بیشتر باشد شارژ بیشتری مصرف می شود. بنابراین با کاهش سطح روشنایی صفحه نمایش تا حدودی می توانید عمر باتری را افزایش دهید.

روشن کردن حالت پرواز یا حالت هواپیما

بهترین و ساده ترین راه برای حفظ سلامت باتری آیپد قرار دادن آن در حالت هواپیما است، این حالت باعث می شود قابلیت و اتصالات گوشی که در حالت عادی فعال است غیر فعال شود و کمک زیادی به ذخیره شارژ باتری می کند. در مواقعی که ipad آنتن دهی ضعیفی دارد فعال کردن حالت پرواز به صرفه است.

حذف یا غیر فعال کردن برنامه های پر مصرف

در کنار اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌ها کاربردی هستند، برخی از آنها می توانند شارژ بسیار زیادی نیز مصرف کنند که این باعث می شود باتری آیپد سریعتر تخلیه شود. برای مشاهده اینکه کدام اپلیکشن شارژ بیشتری مصرف می کند باید به بخش تنظیمات قسمت Battery مراجعه کنید که با غیر فعال کردن و یا حذف برنامه ها می توانید سلامت باتری آیپد را افزایش دهید.

به روز رسانی برنامه ها و دانلود خودکار را غیر فعال کنید

اگر دانلود و به روزرسانی برنامه ها به صورت خودکار فعال باشد شارژ زیادی مصرف می شود و این نیاز به شارژدهی بسیار بالایی دارد. هر چه حجم اپلیکشن سنگین تر باشد شارژدهی بیشتری مورد نیاز است. بنابراین یکی دیگر از راه های صرفه جویی در انرژی آیپد این است که به روزرسانی خودکار برنامه ها را غیر فعال کنید.

به روز رسانی برنامه ها و دانلود خودکار را غیر فعال کنید

خرید آیپد با کمترین قیمت از فروشگاه آترین کالا

بدون شک در صورت استفاده نادرست و عدم توجه به سلامت باتری ایپد، بعد از مدت عمر مفید آن کاهش پیدا می کند و باید باتری تبلت خود را تعویض کنید. در این مقاله روش هایی برای بررسی سلامت باتری آیپد آورده شده است و همچنین نکاتی که باعث افزایش عمر مفید باتری می شود نیز ذکر شده است که با رعایت کردن آنها می توانید زمان بیشتری از باتری آیپد خود استفاده کنید. اگر میزان سلامت باتری آیپد شما به حداقل خود رسیده است شما دو راه بیشتر ندارید یا باید باتری آن را تعویض کنید و یا یک آیپد نو تهیه کنید این مورد کمی هزینه برتر است اما شما با این کار یک محصول نو با قابلیت و کارایی بیشتر خواهید داشت. شما می توانید با مقایسه انواع مدل آیپد موجود در آترین کالا از نظر قیمت و مشخصات بسته به نیاز و بودجه خود یک مدل مناسب را انتخاب و با کمترین قیمت تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *