بررسی میزان سلامت باتری ایپد

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

روش های بررسی میزان سلامت باتری آیپد با گوشی آیفون و سری لپ تاپ مک بوک فرق دارد، از راه‌های متفاوت و مختلفی می توان به تشخیص سلامت باتری آیپد دست یافت. تست و سلامت باتری آیپد امکان پذیر است و برند اپل آن را مانند آیفون و مک بوک به صورت رسمی اعلان نکرده است. توجه به سلامت باتری در اولویت اصلی قرار دارد زیرا اگر میزان درصد سلامت باتری پایین باشد بر قیمت ایپد هم تاثیر می گذارد. با اینحال برای بسیاری از کاربران سوال است که چگونه سلامت باتری ایپد را بفهمیم؟ اگر کنجکاو هستید و می خواهید روش های تست سلامت باتری آیپد را یاد بگیرید با ما تا آخر توضیحات همراه باشید.

بررسی میزان سلامت باتری ایپد

چگونه سلامت باتری آیپد را بفهمیم؟

برای بررسی سلامت باتری ایپد روش های متنوعی وجود دارد. اگر می خواهید از تعداد چرخه‌ی شارژ و درصد سلامت باتری آیپد خود آگاه شوید یکی از این روش ها استفاده از برنامه های شخص ثالث یا third-party مخصوص شرکت APPLE است. دو تا از اپ های معروف برای تشخیص سلامت باتری ایپد iMazing و coconutBattery است که باید آن را روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کرد. همچنین از طریق تنظیمات ipad با روشی متفاوت می توان از درصد سلامت باتری اگاه شد که در ادامه به آن می پردازیم. فرقی ندارد از آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ یا آیپد مینی 6 استفاده کنید زیرا این روش ها در بیشتر سری آیپدها استفاده می شود.

تشخیص سلامت باتری ایپد با استفاده از تنظیمات

خوشبختانه سیستم عامل آیپد تعداد چرخه باتری و میزان درصد سلامت شارژ را در گزارشی ثبت می کند که کاربران با استفاده از آن می توانند از میزان درصد سلامت باتری آگاه شوند. برای انجام این مراحل در تنظیمات قسمت Logs روش‌هایی برای بررسی سلامت باتری ایپد وجود دارد، حال برای دسترسی به بخش Logs ابتدا باید این مراحل انجام شود.

  • در مرحله اول به قسمت Settings > Privacy & Security > Analytics & Improvements بروید.
  • همچنین در قسمت آخر باید روی فایل Analytics data کلیک کنید.
  • سپس آخرین فایل Analytics بخش بالایی نمایشگر که به عنوان مثال Analytics-2023-01-26-100006.ips.ca.synced است را انتخاب می کنید.
  • بعد از آن فهرستی از داده ها رونمایی می شود.
  • در این متن تعداد چرخه، میزان و حداکثر سلامت باتری در آن قابل مشاهده است.
  • همه‌ی متن را کپی می کنید و بعد روی Note ایپد Paste می کنید.
  • با سرچ عبارت MaximumCapacityPercent با عددی روبه رو می شوید.
  • این عدد حداکثر ظرفیت باتری آیپد را نشان می دهد.
  • برای اگاه شدن از تعدا چرخه باتری نیز در این متن باید عبارت CycleCount جستجو شود.
  • هنگام جستجو عبارت CycleCount هم عددی نشان داده می شود که تعداد چرخه باتری را نشان می دهد.

این نکته را هم نباید از یاد بکنیم که شرکت APPLE مدعی شده که ایپدهای مدرن بعد از گذراندن 1000 چرخه کامل تا 80 درصد از کل ظرفیت باتری را حفظ می کنند.

تشخیص سلامت باتری ایپد با استفاده از تنظیمات

نحوه استفاده از اپ iMazing

حال اگر با استفاده از روش‌ بالا به هیچ نتیجه‌ای نرسیدید نرم افزار iMazing بهترین روش برای چک کردن سلامت باتری آیپد است که برای استفاده باید آن را روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کرد. iMazing شامل بهترین اپلیکشن های شخص ثالث برای تشخیص سلامت باتری ایپد است، این اپ در نسخه پریمیوم و رایگال قابل استفاده است. حال برای استفاده از این اپ این مراحل را باید انجام دهیم.

  • پس از نصب iMazing آیپد را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید.
  • هنگام اجرا این اپ باید روی آیکون باتری در قسمت راست کلیک کنید.
  • بعد از آن از تعداد چرخه شارژ و درصد سلامت باتری آیپد آگاه خواهید شد.

نحوه استفاده از اپ iMazing

روش استفاده از اپلیکیشن coconutBattery

اپلیکشن دیگری برای اطلاعات از میزان درصد سلامت باتری آیپد وجود دارد که همانند اپلیکیشن آیمیزینگ اطلاعات ارزشمندی از سلامت باتری آیپد نشان می دهد. همچنین نرم افزار coconutBattery نیز دقیقا مثل iMazing در نسخه پرمیموم و رایگان قابل استفاده است و روش استفاده مشابهی با آن دارد. جهت استفاده از این برنامه مراحل را انجام دهید.

  • بعد از نصب این نرم افزار ipad را به سیستم وصل کنید.
  • هنگام اجرای آن باید روی آیکون iOS Device در قسمت بالا کلیک کنید.
  • حال می توانید از سلامت باتری ایپد و میزان درصد سالم بودن آن اگاه شوید.

روش استفاده از اپلیکیشن coconutBattery

چه زمانی باتری آیپد را عوض کنیم؟

قبل از هر چیزی باید به این موضوع اشاره کنیم که باتری قطعه ای سخت افزاری است و همیشه باید از آن استفاده شود. به همین دلیل بعد از مدتی عمر مفید آن کاهش می یابد و توانایی قبلی در نگهداری شارژ برای دراز مدت را از دست می دهد، در نتیجه با شارژدهی کمتری مواجه خواهیم شد. برند Apple می گوید که ایپدهای مدرن بعد از گذراندن 1000 چرخه کامل شارژ، تا 80 درصد از کل ظرفیت باتری را حفظ می کنند. در نتیجه اگر باتری ظرفیت 80 درصدی شارژ خود را از دست داد باید به فکر تعویض آن باشیم. اگر شکل ظاهری باتری ipad باد کرده است و از حالت صاف خارج شده است، باید باتری را عوض کنید. همچنین اگر به طور ناگهان آیپد خاموش می شود یا بسیار سریع شارژ خالی می کند حتما باید آن را تعویض کرد.

یکی از علائم خراب شدن باتری لگ داشتن در هنگام استفاده و نیم سوز شدن شارژ در مدت زمان کمی از 100 درصد به 50 درصد است. اگر با استفاده از نرم افزارها و تنظیمات reset اپل این مشکلات حل نشد قطعا مشکل از باتری است. قیمت تبلت اپل در سری های جدید بالا است به همین دلیل احتمال اینکه قیمت باتری آن هم زیاد باشد زیاد است. با یک سری روش ها می توانیم این حالت را به تاخیر بیندازیم، در نتیجه اگر می خواهید برای مدت زمان زیادی از باتری تبلت استفاده کنید باید عمر آن را با استفاده از روش هایی که در ادامه به آن می پردازیم بالاتر ببریم.

چه زمانی باتری آیپد را عوض کنیم؟

چگونه طول عمر باتری آیپد را افزایش دهیم؟

تا الان با نحوه بررسی سلامت باتری ایپد و روش های تشخیص آن آشنا شدیم. حال برای اینکه طول عمر باتری آیپد را افزایش دهیم یک سری کارها را باید انجام دهیم تا از کم شدن طول عمر باتری جلوگیری کنیم، این گزینه ها باعث بهینه سازی طول عمر باتری آیپد می شود.

خاموش کردن Wifi و Data

در مواقعی که به اینترنت نیازی نیست خاموش کردن وای فای در حفظ شارژ بیشتر تاثیر گذار است. اگر داده تلفن فعال است و نیاز به استفاده از آن ندارید در قسمت Cellular Data آن را غیر فعال کنید. تمامی این موارد تاثیر زیادی در عمر و شارژدهی دارد که در مواقع غیر ضروری خاموش شدن آن در صرفه جویی شارژ بسیار کمک می کند. در مواقع ضروری فقط از این دو حالت استفاده کنید، طبق روال همیشگی دیتای آیپد شارژ بیشتری نسبت به وای فای مصرف می کند در نتیجه در مواقع ضروری فقط از وای فای استفاده کنید بهتر است.

غیر فعال کردن Bluetooth

به دلیل اینکه بلوتوث به صورت مدام دستگاه های اطراف را جستجو می کند باعث مصرف شدن شارژ بیشتری می شود. در نتیجه فعال شدن بلوتوث نیز در شارژدهی آیپد تاثیر گذار است، بلوتوث برای دستیابی به اسپیکر، گوشی دیگر، هدفون و دیگر لوازم جانبی بلوتوث دارد فعال می شود که همین انرژی بیشتری مصرف می کند.

قفل خودکار فعال شود

بهترین راه حل برای جلوگیری از مصرف شارژ بیشتر در آیپد، قفل خودکار صفحه نمایش است. اگر نمایشگر آیپد بزرگتر باشد شارژ بیشتری مصرف می شود در نتیجه هر چه زمان خاموش شدن صفحه نمایش کمتر باشد به صرفه تر است. پس برای بررسی سلامت باتری ایپد نباید از این قسمت غافل باشیم.

قفل خودکار فعال شود

آیپد را در محیط هایی که دمای بسیار بالایی دارند قرار ندهید

اگر به مدت زمان زیادی از ایپد استفاده کنید باید از دمای شدید اجتناب کنید. زیرا محیط های بسیار گرم به باتری آسیب می رساند، همچنی توصیه می شود در کنار وسایل هایی حرارتی هم گذاشته نشود. باتری با قرار گرفتن در دمای زیاد منجر به خالی شدن شارژ می شود.

اعلان ها را محدود یا غیر فعال کنید

نمایان شدن مکرر اعلان ها می تواند بر سلامت باتری ایپد تاثیر بگذارد، پس سعی کنید فقط اعلان برنامه هایی که خیلی به آن نیار دارید را فعال کنید. در تنظیمات قسمت Notifications می توانید آن را محدود یا غیر فعال کنید. در نتیجه در این قسمت باید نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های غیرضروری را غیر فعال کنید.

کاهش نور صفحه نمایش

مهمترین نکته برای حفظ درصد سلامت باتری آیپد کاهش نور نمایشگر است که هر چقدر سطح نور بیشتر باشد شارژ بیشتری مصرف می شود. اگر نور صفحه نمایش زیاد باشد به شارژدهی بیشتری نیاز است زیرا بیشترین تغذیه در قسمت صفحه نمایش صرف می شود.

روشن کردن حالت پرواز یا هواپیما

بهترین و ساده ترین راه برای حفظ سلامت باتری آیپد قرار دادن آن در حالت هواپیما است، این حالت باعث می شود قابلیت و اتصالات گوشی که در حالت عادی فعال است غیر فعال شود و کمک زیادی به ذخیره شارژ باتری می کند. در مواقعی که ipad آنتن دهی ضعیفی دارد فعال کردن حالت پرواز به صرفه است.

حذف یا غیر فعال کردن برنامه های پر مصرف

در کنار اینکه بسیاری از اپلیکیشن‌ها بسیار کاربردی هستند شارژ بسیار زیادی هم مصرف می کنند که این باعث می شود آیپد سریعتر خاموش شود. برای مشاهده اینکه کدام اپلیکشن شارژ زیادی مصرف می کند باید به بخش تنظیمات قسمت Battery مراجعه کرد که در این قسمت میزان درصد مصرف و شارژدهی اپلیکشن ها مشاهده می شود.

به روز رسانی برنامه ها و دانلود خودکار را غیر فعال کنید

اگر دانلود و به روزرسانی برنامه ها به صورت خودکار فعال باشد شارژ زیادی مصرف می شود و این نیاز به شارژدهی بسیار بالایی دارد. هر چه حجم اپلیکشن سنگین تر باشد شارژدهی بیشتری مورد نیاز است. بنابراین یکی دیگر از راه های صرفه جویی در انرژی آیپد این است که به روزرسانی خودکار برنامه ها را غیر فعال کنید.

به روز رسانی برنامه ها و دانلود خودکار را غیر فعال کنید

نحوه بررسی سلامت باتری آیپد و روش های تست آن

قاعدتا هر دستگاهی که باتری داشته باشد اگر بدون آگاهی و به صورت نامنظم از آن استفاده شود و توجهی به سلامت باتری آن نشود احتمال اینکه نیاز به تعویض داشته باشد زیاد است. در این مقاله به مراحل بررسی سلامت باتری ایپد اشاره شده است و با استفاده از این روش ها از درصد سلامت باتری آیپد آگاه می شوید، همچنین برای افزایش طول عمر باتری ایپد این گزینه‌ها وجود دارد که با رعایت کردن آنها سلامت باتری و نحوه مصرف بهینه سازی می شود. آترین کالا لیستی از بهترین و جدیدترین آیپدها را در دسته بندی سایت خود قرار داده است، اگر خواهان ایپد پرو 2022 و سری مینی آیپدها هستید برای تهیه آن با کمترین قیمت و تضمین اصالت کالا به آترین کالا مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *