لیست کامل تجهیزات و وسایل فریلنسری

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

فریلنسری یا دورکاری یک انتخاب عالی برای مدیران رسانه های اجتماعی، معلم ها و برنامه نویسان است. برخلاف بسیاری از مشاغل دیگر که ساعت حضور در محل کار مشخص است و شما به صورت منظم به محل کار می روید و دستمزد مشخصی دریافت می کنید، فریلنسری مانند یک پیمانکار مستقل است که به ازای هر پروژه ای که انجام می دهد دستمزد می گیرد.

شاید شما بخواهید که فریلنسری کار کنید و در این مورد از خود می پرسید که چگونه فریلنسر شویم، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و سپس به دنبال تهیه وسایل فریلنسری باشید. در این مقاله لیست کامل تجهیزات و وسایل فریلنسری را معرفی می کنیم، پس اگر می خواهید به صورت دورکاری پروژه های خود را انجام دهید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

لیست کامل تجهیزات و وسایل فریلنسری

لپ تاپ یا کامپیوتر، کدام یک برای دورکاری مناسب است؟

برای شروع به کار فریلنسری ابتدا باید یک کامپیوتر برای انجام پروژه های خود داشته باشید. داشتن یک کامپیوتر از ضروریات دورکاری است چون شما باید پروژه های خود را با آن انجام دهید و این می تواند یک کامپیوتر رومیزی و یا یک لپ تاپ باشد. در اینجا این سوال نیز برای شما پیش میاد که برای دورکاری کامپیوتر بخرم یا لپ تاپ؟ در جواب این سوال باید گفت که کاملا به ترجیحات شما بستگی دارد.

به این منظور که مثلا اگر کار شما تولید محتوا است و یا برنامه نویس کامپیوتر هستید چون برای تحویل پروژه نیاز به جابه جایی دارید بهتر است لپ تاپ داشته باشید. اما به دلیل اینکه کامیپوتر دسکتاپ از نظر پردازشی قدرتمندتر است و با توجه به اینکه انواع مانیتور با اندازه های مختلف می توانید تهیه کنید، اگر طراحی گرافیک و ادیتور هستید بهتر است یک سیستم دسکتاپ قوی با نمایشگر بزرگ برای خود تهیه کنید.

لپ تاپ یا کامپیوتر، کدام یک برای دورکاری مناسب است؟

نرم افزارهای کاربردی

بعد از اینکه یک کامپیوتر تهیه کردید حال نوبت نرم افزارهایی است که با آن کار می کنید. نوع نرم افزاری که به آن نیاز دارید به حوزه کاری شما بستگی دارد و برای هر کاری فرق می کند. برای مثال اگر نویسنده مقاله هستید و تولید محتوای متنی انجام می دهید به برنامه هایی مانند Microsoft Word یا Google Docs برای پردازش کلمه نیاز دارید.

در این مورد شما می توانید با خرید یک لپ تاپ دست دوم و نصب نرم افزار Microsoft Office کار خود را شروع کنید. همچنین اگر کار شما طراحی گرافیکی است مانند طراحی لوگو و بنر به نرم افزار فتوشاپ نیاز دارید و اگر ادیت ویدیو انجام می دهید

دسترسی به اینترنت برای کار فریلنسری

در واقع ابزار فریلنسری تنها به سخت افزار و نرم افزار کاربردی محدود نمی شود و شما باید به اینترنت نیز دسترسی داشته باشید تا بتوانید از راه دور با کارفرما در ارتباط باشید. بنابراین اگر برای شروع به کار خود یک لپ تاپ و یا سیستم دسکتاپ با مانیور مناسب تهیه کرده اید، باید به فکر اتصال اینترنت نیز باشید. برای ارتباط با کارفرما و برگزاری جلسات آنلاین نیز می توانید از سرویس هایی همچون ZOOM و یا Google Meet استفاده کنید.

خرید مانیتور شیائومی با بهترین قیمت و گارانتی 18 ماهه از آترین کالا

دسترسی به اینترنت برای کار فریلنسری

داشتن تلفن برای فریلنسر ضروری است

شما علاوه بر اینکه به صورت آنلاین باید با کارفرمای خود در ارتباط باشید باید یک تلفن نیز در دسترس باشد تا برای وقت هایی که دسترسی به اینترنت ندارید بتوانید ارتباط را حفظ کنید. شما می توانید یک خط تلفن ثابت برای ارتباط با کارفرما در نظر بگیرید و یا یک تلفن همراه که این به انتخاب شما بستگی دارد.

تجهیزات اختیاری برای فریلنسری

تا اینجا مهمترین تجهیزات دورکاری را معرفی کردیم که هر فریلنسری باید آنها را داشته باشد تا بتواند کار خود را پیش ببرد. اما در مورد سایر وسایل فریلنسری به نوع فعالیت شما بستگی دارد و می توانید برای عملکرد بهتر در کار خود یک سری تجهیزات اختیاری نیز تهیه کنید که در اینجا چند ابزار فریلنسری اختیاری را معرفی می کنیم.

داشتن دوربین برای عکاسی و فیلم‌برداری

اگر برای تهیه گزارش به کارفرما نیاز دارید از روند پروژه عکس بگیرید و یا فیلمبرداری کنید بدون شک به یک دوربین نیاز خواهید داشت. اگر کیفیت دوربین گوشی موبایلی که دارید بالا است می توانید از آن برای این کار استفاده کنید و هزینه های خود را به حداقل برسانید، در غیر اینصورت باید یک دوربین با کیفیت تهیه کنید.

داشتن دوربین برای عکاسی و فیلم‌برداری

میکروفون، برای ضبط صدای فریلنسر

برخی فریلنسرها نیاز دارند تا برای پروژه هایشان صدا ضبط کنند که در این صورت به یک میکروفون با کیفیت نیاز دارند. اگر به تازگی شروع به کار فریلنسری کرده اید و می خواهید در بودجه خود صرفه جویی کنید می توانید با خرید لپ تاپ استوک hp رده بالا که میکروفون با کیفیتی دارد از خرید میکروفون نیز خودداری کنید. البته اگر کیفیت برای شما مهم است و می خواهید به صورت حرفه ای صدا ضبط کنید پیشنهاد می کنیم یک میکروفون جدا تهیه کنید.

آیا اسکنر برای کار فریلنسری لازم است؟

در واقع وجود اسکنر در میان ابزار فریلنسری ضروری نیست اما برای برخی افراد که نیاز به اسکن اسناد و تصاویر برای پروژه هایشان دارند می تواند کاربردی باشد. اگر برای انجام پروژه های خود به اسکن اسناد نیاز دارید بهتر است به فکر تهیه یک اسکنر نیز باشید، البته برخی گوشی های هوشمند قابلیت اسکن را نیز دارند که می توانید از آن استفاده کنید.

نیاز فریلنسر به پرینتر

برای فریلنسرهایی که تولید محتوا انجام می دهند و یا برنامه نویسان کامپیوتر داشتن پرینتر امری اضافی است اما برای کسانی که باید مستندات پروژه را ارائه دهند لازم است. برای مثال اگر مهندس معماری هستید برای چاپ نقشه های خود و ارائه آنها به کارفرما به یک پرینتر نیاز خواهید داشت.

مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ استوک اپل پرو در آترین کالا

چه چیزهایی باید روی میز فریلنسرها باشد

موارد مذکور لیست وسایل فریلنسری است و هر کسی که بخواهد دورکاری کار کند می تواند بسته به نیاز خود و نوع کاری که انجام می دهد ابزار لازم را تهیه کند. فریلنسر برای اینکه نتیجه خوبی از کار خود دریافت کند باید فضایی مناسب و همچنین میز کار داشته باشد و علاوه براین باید یک سری وسایل نیز روی میز خود داشته باشید. از جمله ابزارهایی که لازم است روی میز فریلنسر باشد می توان به تقویم، فولدر منظم، ساعت، و همچنین داشتن یک صندلی ارگونومیک برای راحتی بهتر در هنگام کار اشاره داشت.

چه چیزهایی باید روی میز فریلنسرها باشد

برای انتخاب تجهیزات فریلنسر به چه نکاتی توجه کنیم؟

وقتی ما به دنبال وسایل فریلنسری هستیم به این معنی است که در مورد اینکه چطور فریلنسر باشیم و دورکاری را شروع کنیم اطلاعات کافی را کسب کرده ایم. حالا با تهیه تجهیزات دورکاری می خواهیم فعالیت را شروع کنیم که با در نظر گرفتن نوع کار خود و لیست ابزارهای مذکور در این مقاله می توانید آنچه را که می خواهید تهیه کنید.

اما قبل از آن لازم است به چند نکته مهم توجه کنید؛ قبل از تهیه ابزار فریلنسری باید نیازهای خود را در نظر بگیرید، اینکه چه کاری انجام می دهید و به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ تا چقدر می توانید برای تجهیزات هزینه کنید؟ همچنین قبل از خرید باید در مورد تجهیزاتی که می خواهید تهیه کنید، تحقیق لازم را انجام دهید تا بهترین گزینه ها را برای نیاز خود تهیه کنید و برای اطمینان بیشتر در خرید نظرات سایر فریلنسرها در مورد تجهیزات مختلف را بخوانید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *