چگونه استریمر شویم؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

پیش بینی می شود استریم بازی های آنلاین تا سال 2025 به 1.4 میلیارد بیننده برسد. شاید با خواندن این متن تعجب کنید، اما باید بدانید که پخش زنده بازی های آنلاین واقعا در حال اوج گرفتن است، بنابراین اگر می خواهید استریم شوید اکنون زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. اما چگونه استریمر شویم؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که استریم فقط به گیمرها اشاره نمی کند و استریمر می تواند یک هنرمند باشد و یا کسی که بخواهد یک نرم افزار را آموزش دهد.

اگر یک گیمر هستید و می خواهید آنلاین بازی کنید و یا یک هنرمند هستید که می خواهید با به اشتراک گذاشتن هنر خود به یکی از پخش کننده های بزرگ در سطح جهان تبدیل شوید، این مقاله برای شما است. در این مقاله توضیح می دهیم که استریمر کیست و برای استریمر شدن باید چه کارهایی انجام دهید.

استریمر کیست؟

قبل از اینکه به این فکر کنیم که چگونه استریمر شویم باید بدانیم که استریمر کیست و به چه کسی گفته می شود. استریمر کسی است که با استفاده از پلتفرم های آنلاین، پخش زنده انجام می دهد تا تجربیات و ایده های خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. برای مثال شما یک گیمر حرفه ای هستید و می خواهید تجربیات خود را با سایر گیمرها به اشتراک بگذارید که از طریق پخش زنده بازی این کار را انجام می دهید.

همچنین اگر در یک موضوع خاصی تجربه دارید می توانید با پخش زنده آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و افراد علاقه مند از آن بهره مند شوند. شاید با شنیدن این موضوع تصمیم بگیرید که یک سیستم کامپیوتر با یک مانیتور بزرگ تهیه کنید و پخش آنلاین را شروع کنید. اما قبل از اینکه به دنبال قیمت مانیتور کامپیوتر و سایر تجهیزات باشید باید بدانید که چگونه استریمر شوید که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

استریمر کیست؟

چگونه استریمر شویم، انتخاب بازی یا موضوعی خاص

اولین کاری که برای استریمر شدن باید انجام دهید، مشخص کردن نوع فعالیت شما است. من از چه بازی هایی لذت می برم؟ من در چه کاری می توانم عالی باشم و چه چیزی من را به عنوان یک استریمر منحصر به فرد می کند؟ اینها سوالاتی هستند که باید شما از خود بپرسید و با مطرح کردن آنها جایگاه خود را پیدا کنید تا زمینه برای استریمر شدن آسان تر شود.

به این منظور که اگر گیمر هستید می توانید در زمینه بازی های ویدیویی فعالیت کنید و یا اگر گیمر حرفه ای هستید می توانید استریم ورزش های الکترونیکی را انتخاب کنید. برای استریمرهای با استعداد موسیقی نیز می تواند موضوع موسیقی عالی باشد و همچنین هنر، مناسب استریمرهای خلاق، آشپزی برای استریمرهای علاقه مند به آشپزی مناسب است و کسانی که در زمینه خاصی متخصص هستند می توانند استریم آموزشی را انتخاب کنند.

مانیتور شیائومی بهترین انتخاب برای استریمرهای تازه کار است؛ فروش مانیتور شیائومی با کمترین قیمت در آترین کالا.

یک پلتفرم پخش زنده را انتخاب کنید

بعد از اینکه نوع فعالیت خود را انتخاب کردید نوبت آن است که یک پلتفرم آنلاین انتخاب کنید. در حال حاضر پلتفرم های زیادی وجود دارد که قابلیت پخش زنده را دارند، اما انتخاب بهترین پلتفرم برای استریمری که به تازگی می خواهد شروع کند کمی دشوار است. بنابراین شناخت پلتفرم های آنلاین به شما در انتخاب بهتر آن کمک زیادی می کند، به همین دلیل در اینجا محبوب ترین پلتفرم ها را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که هر کدام برای چه کسانی مناسب هستند.

  • Twitch: محبوب‌ترین پلتفرم برای استریم بازی‌های ویدیویی است و می تواند جایگاه خوبی برای مبتدیان باشد اما اگر بخواهید حرفه ای شوید با محدودیت هایی روبه روی خواهید شد.
  • پلتفرم YouTube Gaming برای استریم بازی های ویدیویی و محتواهای دیگر نیز مناسب است. بنابراین اگر گیمر هستید و یا می خواهید حرفه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، YouTube Gaming بستر مناسبی برای شما است.
  • پلتفرم Facebook Gaming نیز مانند YouTube Gaming با هدف بازی های ویدیویی و محتوای زنده ایجاد شده است.
  • Instagram Live یک پلتفرم بر اساس محتوای زنده کوتاه است. این پلتفرم برای استریمرهایی مناسب است که می خواهند به صورت آنلاین ویدیوهایی کوتاه پخش کنند.
  • TikTok LIVE نیز همان هدف Instagram Live را دنبال می کند و پلتفرمی مناسب برای استریم محتوای زنده کوتاه است.

یک پلتفرم پخش زنده را انتخاب کنید

تجهیزات مناسب را تهیه کنید

برای استریمر شدن باید تجهیزات مناسب را نیز داشته باشید. کامپیوتر، میکروفون، وب کم و هدست از جمله تجهیزات لازم برای استریمرها است و شما باید قبل از شروع به کار آنها را تهیه کنید. اگر گیمر هستید و یا با برنامه ای کار می کنید که به قدرت پردازشی بالایی نیاز دارد حتما باید یک کامپیوتر با پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند داشته باشید.

اما اگر برای مثال استریمر آشپزی و یا هنری هستید با خرید سرفیس استوک نیز می توانید فعالیت خود را شروع کنید. همچنین شما به یک میکروفون برای ضبط صدای خود، به یک وب کم با کیفیت برای ضبط تصویر و یک هدست برای برقراری ارتباط با مخاطبان نیز نیاز خواهید داشت. شایان ذکر است که اگر می خواهید به درامد استریمر های حرفه ای برسید باید تجهیزات حرفه ای نیز داشته باشید.

تجهیزات مناسب را تهیه کنید

انتخاب نرم افزار برای استریم

مورد بعدی که برای استریمر لازم و ضروری است، نرم افزار مربط با استریم است. به دلیل اینکه شما باید ویدیوی خود را به صورت آنلاین پخش کنید باید از نرم افزارهای مخصوص استریم استفاده کنید که خوشبختانه گزینه های زیادی در این زمینه وجود دارند. نرم افزار OBS Studio جزو محبوب ترین آنها است که استفاده از آن بسیار راحت است و به دلیل محیط کاربری ساده و رایگان بودن توسط بیشتر استریمرها استفاده می شود.

اما اگر می خواهید ویدیوهای خود را با جلوه های زیبایی پخش کنید و به آنها رنگ و لعاب بدهید، نرم افزار StreamLabs انتخاب مناسبی است. نرم افزار StreamLabs تم‌های زیادی دارد که هر کدام به یک بازی ویدیویی اختصاص داده شده است و با استفاده از آنها می توانید پخش ویدیویی خود را جذاب تر کنید. ناگفته نماند علاوه بر نرم افزارهای کامپیوتری امروزه برای پلتفرم های اندروید و IOS نیز نرم افزارهای استریم وجود دارد.

برای مثال نرم افزار Screen Stream Mirroring برای اندروید و IRLTV Live Video Streaming for Twitch برای IOS گزینه مناسبی هستند. البته باید در نظر داشته باشید که استریمرها علاوه بر برنامه های استریم باید با نرم افزاری برای فشرده سازی ویدیو و ویرایش ویدیوهای ضبط شده نیز کار کنند که برای فشرده سازی می توانید از نرم افزار Encoder و برای ادیت ویدیو نیز از Premier Pro و After Effect استفاده کنید.

برای مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ ایسوس دست دوم به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

انتخاب نرم افزار برای استریم

کانال خود را ایجاد کنید

بعد از اینکه تجهیزات لازم برای استریمر شدن را تهیه کردید در پلتفرم انتخابی خود یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای مثال پلتفرم Twitch را برای استریمر انتخاب کرده اید، حالا باید یک حساب در Twitch ایجاد کرده و یک نام و یک نماد مناسب برای آن در نظر بگیرید. برای کامل کردن حساب کاربری، شرحی از کانال خود را بنویسید و برای کانال خود قوانین و مقررات را تعیین کنید.

استریم را شروع کنید

تا اینجا فهمیدیم که چگونه استریمر شویم و حالا نوبت آن است که فعالیت خود را شروع کنیم. برای شروع بازی و یا برنامه مورد نظر خود را اجرا کنید، سپس نرم افزارهای مورد نیاز را راه اندازی کرده و بعد از پیکربندی تنظیمات استریم، پخش را شروع کنید. شایان ذکر است برای استریمرهایی مانند آشپزی که مانند گیمرها به تجهیزات زیادی نیاز ندارد می توانید با خرید لپ تاپ استوک لنوو و کمترین امکانات فعالیت خود را شروع کنید.

چگونه استریمر شویم

کانال خود را تبلیغ کنید

بعد از اینکه به عنوان استریمر فعالیت خود را شروع کردید و ویدیوهای خود را در پلتفرم آنلاین آپلود کردید حالا باید به فکر گسترده تر کردن کانال خود باشید. شما می توانید در رسانه های اجتماعی برای خود تبلیغ کنید و یا با سایر استریمرها همکاری کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کانال شما شوند. همچنین با شرکت در انجمن های آنلاین مربوط به زمینه فعالیت خود و تعامل با مخاطبان خود بیشتر شناخته می شوید و کاربران زیادی به شما می پیوندند.

برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق چه کارهایی انجام دهیم؟

در این مقاله توضیح دادیم که استریمر یعنی چی و استریمر کیست و همچنین گفتین چگونه استریمر شویم. با توجه به موارد مذکورد در این مقاله شما می توانید فعالیت خود را شروع کنید و اولین پخش آنلاین خود را ایجاد کنید. اما اگر می خواهید به یک استریمر موفق تبدیل شوید و به درآمد استریمر های بزرگ برسید باید یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید که در اینجا آورده شده اند.

  • منظم باشید و به طور مرتب استریم کنید تا مخاطبان خود را حفظ کنید.
  • از طریق چت کردن با مخاطیان و جواب دادن به سوالاتشان با آنها تعامل داشته باشید.
  • از تجهیزات و نرم افزارهای با کیفیت بالا استفاده کنید و محتوای با کیفیت بالایی ایجاد کنید.
  • خلاق باشید، محتوای منحصر به فرد و جالبی ارائه دهید.
  • با مخاطبان خود صادق باشید و شخصیت خود را نشان دهید.
  • تمام وقت خود را صرف ساختن ویدیو نکنید و پخش های خود را برنامه ریزی کنید.
  • از پلتفرم خود برای بهتر کردن ویدیوهای خود به خوبی استفاده کنید
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *