تفاوت اپل واچ فیک و اصل

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

اپل واچ ساعت هوشمند همه منظوره اپل و از محبوب ترین گجت های پوشیدنی در جهان است. اسمارت واچ اپل در میان کاربران محبوبیت بالایی دارد و بهترین انتخاب برای طرفداران IOS است، اما متاسفانه نسخه های تقلی آن در بازار مشاهده می شود که خرید را برای کاربران دشوار کرده می کند. نسخه تقلی اپل واچ توسط تولید کنندگان مختلف و با هدف ایجاد یک کپی از نمونه اصلی با کمترین هزینه طراحی می شود و برای کسانی که بودجه لازم برای خرید اپل واچ اصلی را ندارند و فقط ظاهر ساعت برایشان مهم است می تواند خوب باشد.

اما وجود اپل واچ تقلبی ممکن است کاربران را دچار سردرگمی کند و تفاوت اپل واچ فیک و اصل برای آنها سخت باشد که در نتیجه آن باعث شود سودجویان از این موقعیت سوءاستفاده کنند و به جای نسخه اصلی اپل واچ فیک را تحویل مشتریان می دهند. اگر قصد خرید اپل واچ اصل را دارید و می خواهید جدیدترین اپل واچ و یا یکی از مدل های موجود در بازار را تهیه کنید اما نمی توانید مدل اصل را از فیک تشخیص دهید. نگران نباشید چون در ادامه 8 مورد از راه های تشخیص اپل واچ اصل از تقلبی را به شما خواهیم گفت که با رعایت این موارد می توانید خرید بهتری داشته باشید پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

تفاوت اپل واچ فیک و اصل

قبل از هر چیز نوع بسته را بررسی کنید

اولین موردی که قبل از باز کردن باکس اپل واچ باید به آن توجه کرد نوع و اندازه بسته بندی است. اپل یک شرکت معتبر جهانی است و محصولات خود را با بسته بندی های مخصوصی به دست مشتریان می رساند بنابراین در نگاه اول باید به دنبال بی نظمی در بسته بندی باشید و اگر باکس نامنظم و رنگ غیر رسمی را مشاهده کردید به احتمال زیاد یک اپل واچ جعلی را دریافت کرده اید.

بسته بندی اپل واچ اصل

سریال نامبر، دومین روش برای تشخیص اپل واچ اصلی از تقلبی

اگر از طریق بسته بندی و اپل واچ اصل نتوانستید اصل بودن و یا فیک بودن آن را تشخیص دهید، راه دیگر بررسی سریال نامبر است. به این منظور که شما باید سریال نامبر اپل واچ را در سایت رسمی اپل وارد و بررسی کنید، اگر در کنار تیک سبز عبارت Valid Purchase Date را نمایش داد اپل واچ اورجینال را خریده اید اما اگر پیام خطا را دریافت کردید بدون شک محصول شما فیک است. برای دریافت سریال نامبر می توانید به مسیر Settings < General < About رفته و سریال نامبر را مشاهده کنید که عدد نوشته شده در قسمت پایین صفحه و مقابل Serial Number است.

سریال نامبر اپل واچ

سایز اپل واچ را با اندازه اصلی مقایسه کنید

یکی دیگر از نشانه های یک اپل واچ اورجینال اندازه آن است. از شگفتی های اپل واچ این است که فناوری های زیادی در چنین طراحی باریکی گنجانده شده و اندازه جمع و جوری دارد، اما تولید کنندگان اپل واچ فیک حتی اگر تمامی این قابلیت ها را نیز به کارببرند باز هم نمی توانند اندازه استاندارد را حفظ کنند. به عنوان مثال اپل واچ سری 7 و اپل واچ سری 8 که جدیدترین سری از ساعت های هوشمند اپل است در دو سایز 45 و 41 میلی متر تولید می شود و به راحتی و با مقایسه محصول خریداری شده با اندازه اصلی می توانید از اصل و یا فیک بودن آن مطمئن شوید.

صفحه نمایش، روشی دیگر در تشخیص اپل واچ اصل و فیک

قاب صفحه نمایش نیز یکی دیگر از روش های تشخیص اپل واچ اصلی از تقلبی است که قبل از روشن کردن ساعت می توانید آن را بررسی کنید. اپل واچ فیک حاشیه بزرگتری در اطراف صفحه نمایش دارد اما در نسخه اصلی نمایشگر بصری تقریبا کل شیشه را در بر می گیرد و حاشیه های کناری آن کمتر است.

صفحه نمایش، روشی دیگر در تشخیص اپل واچ اصل و فیک

بند قابل جداشدن در اپل واچ

دیگر تفاوت اپل واچ فیک و اصل را می توانید در بند آن مشاهده کنید. بند اپل واچ از دیگر مواردی است که قبل از روشن کردن ساعت می توانید آن را بررسی کنید با مقایسه نوع و طراحی آن با بند اصلی از فیک و یا اصل بودن بند مطمئن شوید. تمام اپل واچ های اصلی دارای بندهایی با قابلیت جدا شدن هستند که اپل واچ فیک این ویژگی را ندارد، البته ممکن است برخی از تولید کنندگان این طراحی را اجرا کنند که شما می توانید با بستن آن به مدل اصلی می توانید از اصلی بودن بند مطمئن شوید، چون بند تمامی اپل واچ ها از یک طراحی برخوردار هستند.

بند قابل جداشدن در اپل واچ

شارژر، روشی ساده برای تشخیص اپل واچ فیک با اصلی

شارژر یک تست سریع و آسان برای تشخیص اپل واچ اصلی از تقلبی است. شارژرهای تقلبی قابلیت شارژ کردن اپل واچ اصلی را ندارند و عکس آن نیز صحیح است، اگر به شارژر اصلی دسترسی دارید می توانید با وصل کردن آن به اپل واچ خریداری شده مطمئن شوید که محصول اصلی و یا فیک است.

شارژر اپل واچ اصلی

سنسورهای ضربان قلب، راهی دیگر برای شناخت اپل واچ فیک

بررسی سنسورهای ضربان قلب نیز از بهترین راه های تشخیص اپل واچ اصل از تقلبی است. فناوری سنجش ضربان قلب جزو پرهزینه ترین قابلیت ها در ساعت های هوشمند است که در پشت اپل واچ قرار گرفته و از الگوی سنسور الماسی استفاده می کند. تولید کنندگان اپل واچ فیک سعی می کنند که نسخه کپی این سنسور را طراحی کنند اما این فقط دکوری بوده و ساعت فاقد عملکرد ضربان قلب است و شما با یک تست ساده می توانید متوجه آن شوید.

مقایسه سنسورهای ضربان قلب اپل واچ اصلی و فیک

رابط کاربری، تفاوت اپل واچ فیک و اصل

تولید کنندگان اپل واچ  فیک سعی می کنند تمامی قسمت های نسخه اصلی را کپی کنند و ممکن است از نظر طراحی بتوانند موفق باشند اما در قسمت نرم افزاری توانایی این کار را ندارند. رابط کاربری می تواند راهی آسان برای تشخیص اپل واچ اصلی از تقلبی باشد به این دلیل که مدل فیک نمی تواند تمامی برنامه های پیش فرض را داشته باشد و همچنین با اجرا کردن برنامه ها نیز می توانید متوجه این موضوع شوید چون که سرعت اجرای برنامه ها در مدل فیک کنتر از اپل واچ اورجینال است. نکته دیگر این است که اپل واچ اصل قابلیت اتصال و همگام سازی با دیوایس های اندرویدی را ندارد و اگر اپل واچ شما بتواند به گوشی اندروید وصل شود، شک نکنید که نسخه جعلی را خریداری کرده اید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “تفاوت اپل واچ فیک و اصل

سلام
متشکر از راهنمایی بجا و درست شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *