بهترین کارت گرافیک Nvidia 2022

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی حتی از انتخاب پردازنده اصلی نیز دشوار تر است و باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار ببرید. با توجه به وضعیت بازار کارت گرافیک در ایران و همچنین مدل های زیادی که در پیش رو دارید ممکن است در انتخاب و خرید GPU دچار سردرگمی شوید، بنابراین قبل از خرید باید شناخت کاملی از موجودی های بازار داشته باشید و با دقت بیشتری اقدام کنید. اگر برای خرید کارت گرافیک به بازار مراجعه کرده باشید و یا لیست موجودی های فروشگاه های آنلاین را بررسی کنید، بدون شک مدل های زیادی از کارت گرافیک های انویدیا را مشاهده خواهید کرد که ممکن است در انتخاب بهترین مدل دچار سردرگمی شوید.

با توجه به مشکلاتی که ممکن است برخی کاربران در انتخاب بهترین کارت گرافیک Nvidia داشته باشند بر خود دانستیم مقاله ای در این بابت ارائه دهیم و به شما در انتخاب درست کارت گرافیک کمک کنیم. در ادامه این مقاله 7 تا از بهترین کارت گرافیک های انویدیا را معرفی خواهیم کرد که می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های مذکور  محصول مورد نظر با بودجه و نوع کارکرد خود را انتخاب کنید. اگر از طرفداران کارت گرافیک انویدیا هستید و می خواهید خرید بهینه ای داشته باشید، این مقاله می تواند در انتخاب بهتر کارت گرافیک به شما کمک کند.

بهترین کارت گرافیک Nvidia

RTX 3090 Ti، بهترین کارت گرافیک انویدیا 2022

RTX 3090 Ti در حال حاضر جدیدترین محصول انویدیا است و در واقع به عنوان بهترین کارت گرافیک Nvidia نیز شناخته می شود. این کارت گرافیک پرچمدار جدید انویدیا است که به پردازنده ای قویتر و عملکرد بالاتر نسبت به نسل قبلی یعنی RTX 3090 مجهز شده و البته با قیمت بیشتری نیز عرضه می شود و عنوان گران ترین پردازنده گرافیکی این شرکت را به خود اختصاص داده است. RTX 3090 Ti انویدیا از هر لحاظ دارای برتری است و بهترین عملکرد را در بازی 8K ارائه می دهد، بنابراین اگر از گیمرهای حرفه ای هستید و می خواهید قویترین و بهترین کارت گرافیک انویدیا 2022 را داشته باشید و البته اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، RTX 3090 Ti بهترین انتخاب شما خواهد بود.

RTX 3090 Ti، بهترین کارت گرافیک انویدیا 2022

RTX 3060، بهترین کارت گرافیک میانرده انویدیا

کارت گرافیک RTX 3060 با 3584 هسته کودا و حافظه گرافیکی 8 گیگابایت GDDR6 به عنوان یک مدل میانرده در سال 2020 عرضه بازار شد. این کارت گرافیک می تواند برای کسانی که بودجه کافی برای خرید کارت گرافیک پرچمدار را ندارند انتخاب بسیار خوبی باشد و با هزینه کمتر یک محصول با کارایی قابل قبول تهیه کنند. انویدیا در سال 2022 جدیدترین میانرده خود یعنی کارت گرافیک rtx 3050 را معرفی کرد که یک پردازشگر گرافیکی 8 گیگابایتی با معماری AMPERE است و برای کسانی که می خواهند ارزان ترین مدل با معماری آمپر را داشته باشند می تواند گزینه مناسب تری باشد.

RTX 3060، بهترین کارت گرافیک میانرده انویدیا

GTX 1660 Ti، برترین کارت گرافیک NVIDIA با بودجه اقتصادی

اگر با بودجه اقتصادی می خواهید نسبت به خرید بهترین کارت گرافیک NVIDIA اقدام کنید، بهتر است در میان کارت های سری TURING آن را جستجو کنید. GTX 1660 Ti مبتنی بر معماری TURING است و از پردازنده ای با 1536 هسته کودا بهره می برد که در کنار 6 گیگابایت حافظه رم GDDR6 عملکرد قابل قبولی را در گیمینگ ارائه می دهد و با بودجه کم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این کارت گرافیک اقتصادی انویدیا در قسمت خروجی دارای سه پورت DVI – HDMI و DisplayPort است که این قابلیت را فراهم می کند تا کاربر بتواند از نمایشگرهای مختلفی برای نمایش تصاویر استفاده کند و به عنوان یک کارت اقتصادی استفاده بهینه تری داشته باشد.

GTX 1660 Ti، برترین کارت گرافیک NVIDIA با بودجه اقتصادی

RTX 3080، بهترین کارت گرافیک انویدیا برای بازی 4K

برای کسانی که به بازی 4K علاقه مند هستند و می خواهند نمایش و اجرایی متفاوت را تجربه کنند، کارت گرافیک RTX 3080 را پیشنهاد می کینم. پردازنده ای با 8704 هسته پردازشی کودا، 10 گیگابایت حافظه GDDR6X در کنار فناوری رهگیری پرتو و آخرین نسخه رابط گرافیکی Direcx 12 Ultimate در RTX 3080 بستری مناسب برای ارائه بهترین نمایش در بازی های 4K را فراهم می کند. این کارت گرافیک در دو نسخه معمولی و تیتانیوم (RTX 3080 Ti) در فروشگاه اینترنتی آترین کالا موجود است و در صورت نیاز می توانید نسبت به تهیه آن اقدام کرده و با خرید rtx 3080 گیم پلی مورد انتظار خود را ایجاد کنید.

بهترین کارت گرافیک انویدیا برای بازی 4K

Quadro P4000، بهترین کارت گرافیک NVIDIA برای رندرینگ

اگر به حرفه رندرینگ و ادیت ویدیو مشغول هستید و به دنبال بهترین کارت گرافیک انویدیا برای رندرینگ هستید، بدون شک سری Quadro اولین پیشنهادی است که به شما داده می شود. ناگفته نماند سری RTX 3000 نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای رندرینگ باشد و مثلا با کارت گرافیک RTX 3080 یا حتی با بودجه کمتر و با RTX 3070 و RTX 3060 نیز می توانید به نتیجه مطلوبی برسید و کار خود را پیش ببرید. البته مدل های تیتانیوم این سری نیز توان پردازشی فوق العاده ای را ارائه می دهند و می تواند عملکرد بهتری نسبت به مدل معمولی داشته باشد که با مطالعه مقاله Ti در کارت گرافیک چیست به وضوح می توانید این تفاوت را ببینید.

اما اگر به صورت تخصصی در زمینه رندرینگ سه بعدی فعالیت می کنید، سری کوادرو می تواند نتیجه بهتری به شما ارائه دهید. کارت گرافیک انویدیا Quadro P4000 از جمله مدل های برتر در این سری است که با 1792 هسته کودا و حافظه رم 8 گیگابایت GDDR5 با رابط 256 بیت بهترین عملکرد را در محیط های سه بعدی ارائه می دهد و همچنین قابلیت پشتیبانی از 4 نمایشگر با رزولوشن 5G را نیز دارد.

بهترین کارت گرافیک NVIDIA برای رندرینگ

 

GTX 1050 Ti، ارزان ترین کارت گرافیک انویدیا

کارت گرافیک GTX 1050 Ti از کارت های 4GB انویدیا است که از هسته های کودا با قابلیت پردازش موازی و اجرای چندین دستور به طور همزمان بهره می برد. GTX 1050 TI اقتصادی ترین کارت گرافیک انویدیا است و برای آن دسته افراد که به گیم علاقه مند هستند و نمی خواهند زیاد هزینه کنند می تواند انتخاب مناسبی باشد. نکته مثبت این کارت گرافیک 4 گیگابایت قابلیت اتصال به 3 مانیتور و همچنین پشتیبانی از نمایشگرهای مختلف به واسطه کانکتورهای متفاوت(نوع و تعداد خروجی ممکن است در تولید کنندگان مختلف متفاوت باشد).

ارزان ترین کارت گرافیک انویدیا

RTX 3060 Ti، بهترین کارت گرافیک Nvidia برای بازی 1440p

کارت گرافیک RTX 3060 TI از مدل های برتر سری RTX 3000 انویدیا با معماری آمپر است که با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 روانه بازار می شود. این کارت نسخه تیتانیوم مدل اصلی است که بهترین عملکرد را در بازی های 1440p دارد و اگر می خواهید بازی 4K را کنار بگذارید و به رزولوشن 1440p قناعت دارید، RTX 3060 Ti می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته به این معنا نیست که قابلیت پشتیبانی از 4K را نداشته باشد بلکه به لطف فناوری DLSS و خروجی DisplayPort می توانید از نمایش با رزولوشن 4k بهره مند شوید، اما برای استفاده با رزولوشن 1440p ساخته شده است.

بهترین کارت گرافیک Nvidia برای بازی 1440p

بهترین کارت گرافیک انویدیا کدام مدل است؟

انتخاب بهترین کارت گرافیک انویدیا در واقع بسته به نوع استفاده کاربر و همچنین بودجه در نظر گرفته شده ممکن است متفاوت باشد. اما در اینجا با در نظر گرفتن جنبه های مختلف و موارد مهم در انتخاب کارت گرافیک، 7 تا از بهترین کارت های این برند را به شما معرفی کردیم که هر کدام در نوبه خود و بسته به نوع فعالیت بی نظیر هستند و شما می توانید با درنظر گرفتن مشخصات و قیمت آنها و بسته به نوع کسب و کار خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید. در آخر اینکه اگر احساس می کنید مدلی از قلم جا مانده و ذکر آن در این مقاله می تواند سودمند باشد خوشحال می شویم در قسمت نطرات آن را مطرح کنید و اگر تجربه استفاده از هر کدام از این کارت گرافیک های انویدیا را دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

2 دیدگاه در “بهترین کارت گرافیک Nvidia 2022

سلام، خسته نباشید. شما 7 مدل از بهترین کارت گرافیک انویدیا رو معرفی کردید، قبول. ولی میشه بگین آیا قیمت روی ویژگی های یک کارت گرافیک میتونه تأثیر داشته باشه؟

سلام
بله قطعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *