لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو؟

مهمترین نکته‌ برای اکثر کاربران در هنگام خرید لپ تاپ، انتخاب برندی متناسب است. هر برندی از نظر نحوه‌ی طراحی بدنه و مشخصات سخت افزاری و حتی شاید در نوع سیستم عامل نیز با برند دیگر فرق دارند و هر کدام در ویژگی های مخصوص خود برتری دارند. شاید شما درباره‌ی دو برند متفاوت با مشخصاتی متناسب فکر کرده باشید ممکن است هر دو در بعضی از نکات با هم دیگر برابر باشند اما یه سری ویژگی ها هست که آن ها را از یک دیگر متمایز می سازد. دو تا از برندهایی که در دنیا از نظر کیفیت جایگاه به خصوصی به خود داده اند ASUS و LENOVO است که حتما تا الان در هنگام خرید برای شما هم این فکر پیش آمده که لپ تاپ ایسوس بهتر است یا لنوو و همچنین برای نیازهای خود کدام یکی را انتخاب کنید. هر یک از این شرکت‌ها محصولات متنوعی را تولید کرده‌اند که در انواع مدل به بازار عرضه شده است. کیفیت هر دو برند از نظر کارایی عالی و همچنین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. قیمت لپ تاپ لنوو نسبت به ایسوس بسیار مناسب تر است و از نظر سخت افزاری نیز کیفیت به خصوصی به خود داده است که در ادامه این مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد، پس اگر می خواهید این دو برند را بیشتر بشناسید تا آخر این متن بررسی با ما همراه باشید.

برآورد کردن نیازهای کاربر، اولین نکته برای خرید لپ تاپ

فعالیت‌هایی که با لپ تاپ انجام می دهید مدل و برند لپ تاپ را تعیین می کند. بنابراین پیش از هر چیزی شما باید به زمینه‌ای که در آن فعالیت دارید توجه داشته باشید و متناسب با آن لپ تاپ را انتخاب کنید. اگر در زمینه برنامه نویسی، کارهای طراحی و گرافیکی فعالیت دارید لپ تاپ ایسوس در سری های ZENBOOK و VIVOBOOK و یا در برند لنوو سری THINKPAD می تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. اما اگر گیمر هستید و به دنبال لپ تاپی که مخصوص گیمرها طراحی شده باشد هستید، سری های ROG و TUF از شرکت ASUS به بهترین شکل ممکن نیازها و انتظارات شما را به سر انجام می رساند. به این دلیل که قیمت لپ تاپ ایسوس نسبت به برندهای دیگر مناسب تر است و از نظر کارایی و دسترسی به قطعات در ایران جوابگوتر است. ناگفته نماند سری های LEGION، IDEAPAD از برند LENOVO نیز دارای مدل های گیمینگ نیز هستند که می توانند گزینه خوبی برای گیمرها باشند.

انتخاب لپ تاپ بسته به نوع فعالیت کاربر

تعیین میزان بودجه برای خرید لپ تاپ

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید لپ تاپ نباید فراموش شود میزان توانایی شما برای تهیه‌ی مدل مورد نظر است. مدل های متنوعی از هر دو برند ایسوس و لنوو تولید شده است که انتخاب آن بستگی به میزان بودجه‌ای است که در اختیار دارید. کدام یک بهتر است ایسوس یا لنوو، برای خرید کدام یکی بیشتر مورد نیاز است؟ شاید شما تنها فعالیتی که با یک لپ تاپ انجام می دهید فقط انجام نیازهای عادی روزمره است که مخصوص کاربرهای عمومی است، LENOVO یکی از آن شرکت هایی است که تبلت ها و لپ تاپ هایی با سخت افزاری معمولی تولید می کند و جز خوش فروش ترین برند در ایران است که در رنج قیمت مناسبی قرار دارد و به صرفه است. شرکت لنوو بهترین لپ تاپ های دانشجویی را به بازار عرضه کرده است که اگر شما دانشجو هستید و بودجه‌ی کمی برای تهیه لپ تاپ دارید، با مناسب‌ترین قیمت می توانید در آترین کالا در مدل های استوک و اپن باکس تهیه کنید. ‌

نحوه‌ی طراحی و مشخصات فنی هر دو برند در سری های مختلف

کدام برند از نظر مشخصات سخت افزاری بالاتر است لپ تاپ ایسوس یا لنوو؟ نحوه‌ی طراحی و مشخصات سخت افزاری لپ تاپ تاثیر زیادی در قیمت دارد. در هنگام خرید لپ تاپ شما باید به همه‌ی نکات سخت افزاری توجه کنید تا بهترین محصول را برای خود فراهم کنید. برند ایسوس یکی از بهترین تولیدگنندگان مادربرد در دنیا است که در سال 2008 فعالیت خود را شروع کرده و تا سال 2009 جز پرفروش ترین تولیدکننده مادربرد قرار گرفته است، همین می تواند دلیلی بر عالی بودن کیفیت محصول باشد. در نمایشگر هر دو برند LENOVO و ASUS پنل IPS استفاده شده است که در کیفیت زاویه دید و کنتراست بالا لپ تاپ تاثیر زیادی دارد. شرکت ایسوس مدل‌های متنوعی را درست کرده است که شامل سری های زنبوک، ProArt و STUDIOBOOK می شود. سری های ZENBOOK و STUDIOBOOK ایسوس مخصوص کارهای گرافیکی و طراحی درست شده است که در مقایسه با برند لنوو از نظر پردازشی رتبه بالاتری به خود داده است، تنها سری که لنوو در زمینه های گرافیکی و طراحی تولید کرده است مدل IDEAPAD است که می تواند از پس پردازش های سنگین گرافیکی و طراحی بر بیاید.

در زمینه های رندرینگ و فعالیت های گرافیکی بهترین مدل ورک استیشن از ایسوس سری ZENBOOK است که با لپ تاپ hp zbook g3 از نظر کارایی هم سطح است. یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس سری ROG است که با مدل LEGION لنوو سخت افزاری مشابه هم دارند. هر دو برند لنوو و ایسوس از کارت گرافیک های intel – Amd Radeon – Nvidia Geforce استفاده کرده اند. یکی از معایب برند ایسوس در خنک کننده سیستم است که به اندازه‌ی برند لنوو قوی نیست. بدنه‌ی لنوو در کنار طراحی سبکی که دارد به سیستم خنک کننده‌ی قدرتمندی نیز مجهز شده است که برند ایسوس فاقد چنین قابلیتی است. حافظه‌ی ذخیره سازی در هر دو برند SSD مشابه هم است و فقط در مدل های قدیمی ایسوس HDD استفاده شده که الان تغیر کرده است. شارژدهی سیستم Asus نسبت به LENOVO جوابگویی بهتری داده است. رم هر دو برند قابل ارتقاست و هر دو مدل مشابه یک دیگر هستند. از نظر استحکام و محکم بودن نیز برند ایسوس با بدنه‌ی آلومنیومی که دارد در برابر ضربه محکمتر است.
نحوه‌ی طراحی و مشخصات فنی هر دو برند در سری های مختلف

توضیحات کاربردی بر اساس تجربه کاربران

پشتیبانی لپ تاپ مارک لنوو بهتر است یا ایسوس؟ همانطور که به مشخصات آنها اشاره شد هر دو برند به دلیل پشتیبانی عالی که دارند در ایران کیفیت کار و فروش خود را ثابت کرده و در پیدا شدن قطعات به مشکلی نمی خورید. شرکت ایسوس در تولیدات محصولات خود نوآوری و خلاقیت بالایی دارد که برای هر کاربری لپ تاپ اختصاصی طراحی کرده است که می توان مدل‌های متنوعی را پیدا کرد. بعضی از لپ تاپ های لنوو با قابلیت انعطاف پذیری که دارند در هر فعالیتی می توانند جوابگو باشند و به دلیل سبک بودن بیشتر مردم از آن برای کارهای اداری و تجاری استفاده می کنند. در این مورد می تواند به سری تینک پد اشاره کرد که جز ارزان ترین لپ تاپ های لنوو است و با قیمت لپ تاپ hp envy 13 قابل مقایسه است.

کسانی که در زمینه گیمینگ فعالیت بیشری دارند و به لپ تاپی با شارژدهی بالا نیاز دارند سری های TUF، ROG از شرکت ASUS به شما رضایت کامل را می دهد. در انتخاب LENOVO شما می توانید مدل های IDEAPAD و LEGION را تهیه نموده که از نظر قیمت نسبت به ASUS خیلی مقرون و به صرفه تر هستند. اگر نوع فعالیت شما به صورت آنلاین است و با استفاده از مرورگر نیاز شما بر طرف می شود و نیازی به مشخصات سخت افزاری قوی ندارید می توانید سری CHROOMBOOK که در هر دو برند طراحی شده است را تهیه کنید. ایسوس به دلیل نوآوری و به روزرسانی های جدیدی که دارد توانسته انتظارات طرفداران خود را برآورده کند که در ایران می توانیم ببینیم که در انواع مدل استفاده می شود. شایان ذکر است شرکت لنوو نیز از نظر قیمت و مشخصات سخت افزاری عالی بوده و از کیفیت ساخت خوبی نیز برخوردار است به همین دلیل در ایران طرفداران زیادی دارد و جزو پرفروش ترین برندها است.

توضیحات کاربردی بر اساس تجربه کاربران

برای انتخاب هر دو برند باید نیاز و انتظارات خود را بر اساس بودجه برآورد کنید

هر دو شرکت محصولات عالی و با دوامی تولید می کنند که هر دو در سری های مختلفی در ایران به فروش می رسند. شما باید برای انتخاب این دو برند نیازها و انتظارات خود را از نظر بودجه برآورده کنید، اگر لپ تاپی می خواهید که در پردازش های سنگین عملکرد بالایی داشته باشد و بودجه‌ی کافی برای تهیه بهترین مدل آن را دارید می توانید از برند ایسوس انتخاب کنید. اما اگر بودجه‌ی کافی ندارید مدل های مختلفی از برند لنوو موجود است که با قیمت مناسب نیز می تواند نیاز شما را برآورده کند و همچنین کمترین هزینه را برای تهیه آن صرف کنید. بهترین مدل لپ تاپ لنوو در استوک و اپن باکس موجود است که برای مشاهده مدل های مختلف می توانید به دسته بندی مربوطه در  فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه کنید.

کدام یک بهتر است، لپ تاپ لنوو یا لپ تاپ ایسوس

با مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسوس در این مقاله شما باید متوجه شده باشید که چه برندی برای شما مورد نیاز است، همانطور که در بالا به آن اشاره شده اگر لپ تاپی قدرتمند برای گیم و پردازش های سنگین می خواهید ایسوس بهترین برند مورد نظر است که شارژدهی بهتری نیز دارد و همچنین در هر در زمینه ای می تواند فعالیت های شما را انجام دهد. اما اگر لپ تاپی انعطاف پذیر برای کار و فعالیت های شخصی روزمره می خواهید که هزینه‌ی زیادی برای آن پرداخت نکنید لنوو برند انتخابی شما است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *