تبلت یا لپ تاپ؛ کدام را بخریم؟

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

تبلت یا لپ تاپ، کدام یک بهتر است؟ در دنیای مدرن امروزی به دلیل پیشرفت زیاد فناوری پیدا کردن مدلی که متناسب با نیازهای خود باشد شاید پیچیده باشد. هر دو محصول؛ لپ تاپ و تبلت در سری های مختلفی تولید شده اند و در مجموعه‌ی خود مدل های متنوعی دارند، آیا باید تبلت بخرم یا لپ تاپ؟ سوالی که برای اکثر کاربران پیش می آید. در ادامه به مقایسه این دو می پردازیم، پس برای اینکه اطلاعات کافی در مورد محصول مورد نظر خود پیدا کنید با ما در آترین کالا همراه باشید.

کدام یکی را انتخاب کنم لپ تاپ یا تبلت؟

قبل از هر چیزی برای تصمیم گیری درباره‌ی اینکه کدام یکی را باید تهیه کنیم باید شناخت کافی را در مورد هر دو محصول داشته باشیم. شما برای تصمیم گیری بهتر باید نیاز خود را ارزیابی کنید و بفهمید که کدام یکی بیشتر برای فعالیت های شما مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب اینکه لپ تاپ بهتر است یا تبلت شما باید تمام مشخصاتی که درباره‎ی هر دو دستگاه توضیح می دهیم را دقیق مطابق با فعالیت های خود ارزیابی کنید.

tablet-or-laptop-1

مزایا و معایب تبلت و لپ تاپ: کدام یک بهترین انتخاب برای شماست؟

مزایا استفاده از تبلت:

  • شارژدهی مناسب
  • سرعت راه اندازی بالا
  • دارای وزنی سبک و قابل حمل به هر جایی
  • دارای نرم افزاری ساده برای نیازهای روزمره
  • دوربینی با کیفیت بالا

به دلیل مشخصات سخت افزاری کمی که تبلت نسبت به لپ تاپ دارد قاعدتا هنگام استفاده شارژ کمتری مصرف می کند. تبلت ها به دلیل وزن سبکی که دارند قابل حمل تر هستند و به آسانی می توان آن را به هر جایی حمل کرد. برای کسی که به مشخصات سخت افزاری بالایی نیاز ندارد و فقط به نرم افزاری ساده برای حل نیازهای روزمره خود دارد تبلت پیشنهاد می شود.

معایب خریدن تبلت:

  • دارای سخت افزاری ضعیف
  • عدم توانایی اجرای برنامه های سنگین
  • عملکرد پایین
  • فاقد درگاه اتصالات.

مزایا استفاده از لپ تاپ:

  • مشخصات سخت افزاری بالا
  • توانایی انجام پردازش های سنگین و قوی
  • دارای درگاه اتصالات
  • عملکرد بالا

معایب خرید لپ تاپ:

  • میزان شارژدهی کم
  • بالا بودن وزن آن نسبت به تبلت
  • آسیب پذیر بودن در برابر بد افزار ها

لپ تاپ ها با مشخصات سخت افزاری بالایی که دارند توانایی این را دارند انتظاری که از یک کامپیوتر را دارید برطرف کنند. با درگاه اتصالات لپ تاپ شما می توانید موس، کیبورد مجزا، پروژکتور و اکثر فناوری‌هایی که مورد استفاده در لپ تاپ هستند را وصل کنید. تبلت با چنین درگاه اتصالاتی طراحی نشده است، و فقط از ویژگی لمسی بودن آن می توانید بهره ببرید و تنها راه استفاده از این سیستم صفحه‌ی تاچ آن است اما لپ تاپ از این نظر دقیق برعکس تبلت است. برای مشاهده قیمت روز لپ تاپ می توانید به بخش مربوطه در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه فرمایید.

Advantages-and-disadvantages-of-tablets-and-laptops-2

آیپد یا لپ تاپ؟

برای رسیدن به جواب اینکه ایپد بهتر است یا لپ تاپ باید هر دو سری را از هر نظری با هم مقایسه کنیم. گزینه‌ مهم هنگام انتخاب ارزیابی کردن بودجه و مشخص کردن زمینه‌ای است که در آن فعالیت می کنید. سیستم عامل آیپد ios است که توسط اپل طراحی شده است و همان طور که از نام آن پیدا است این نوع سیستم عامل برای کاربران مخصوص خود درست شده است. سری آیپد طرفدار مخصوص خودش را دارد و هر کسی رضایت استفاده‌ از آن را ندارد، مانند لپ تاپ سری مک بوک جایگاهی به خصوصی به خود داده است. از ویژگی برتر آیپد شارژدهی بالا، لمسی بودن و امنیت بالای آن است که درست مانند تبلت کارایی دارد. برای کسایی که بیشتر وقت خود را به وب گردی، پخش ویدیو و کارهای روزمره اختصاص داده است آیپد به شدت پیشنهاد می شود، کیفیت دوربین آیپد از لپ تاپ بیشتر است و با آن می توانید بهترین تصاویر از نظر کیفیت و ویدیو های شخصی را داشته باشید.

در حالی که اگر فعالیت های شما نیاز به پردازش سنگین و گرافیکی مانند رندرینگ، طراحی گرافیکی و برنامه نویسی دارد لپ تاپ یکی از مهمترین گزینه‌ها برای خرید است زیرا آیپد به دلیل محدود بودن سیستم سخت افزاری توانایی انجام این نوع پردازش ها را ندارد. شرکت دل یکی بزرگترین برند موجود در دنیاست که تولیدات انبوهی از لپ تاپ را به خود اختصاص داده است. همچنین لپ تاپ dell در انواع سری تولید شده است که شما می توانید مدل مورد نظر و مشخصات مورد نیاز را در این برند با زمینه‌ی کاری خود پیدا کنید.

Which-device-is-more-suitable-iPad-or-laptop-3

چه دستگاهی برای نیازهای شما مناسبتر است؟

پس در انتخاب آیپد یا لپ تاپ اگر زمینه‌ای که شما در آن فعالیت دارید نیازی به سخت افزاری بالا ندارد و بیشتر اوقات خارج از محل کار خود هستید سری IPad با شارژدهی مناسبی که دارد گزینه‌ی مناسبی برای شما است. اما اگر نوع فعالیت شما به سخت افزاری قدرتمند نیاز دارد و انتظارات زیادی را از یک سیستم عامل دارید می توانید سری مک بوک اپل را با سیستم عامل MacOS انتخاب کنید، اما اگر سیستم عامل MacOS مورد نیاز شما نیست می توانید سیستم عامل ویندوز را انتخاب کنید که در هر دو دستگاه با سیستم عامل ویندوز هم تولید شده اند. کسانی که دانشجو هستند و بودجه کمی برای تهیه لپ تاپ نو دارند قیمت لپ تاپ دانشجویی در سری های استوک و اپن باکس خیلی مناسب و به صرفه است که شما می توانید در تمام نقاط ایران آن را پیدا کنید.

iPad-or-laptop-4

لپ تاپ یا تبلت؟ چه دستگاهی را باید انتخاب کنم

گزینه ای که قابلیت تبلت را نسبت به لپ تاپ بالاتر می برد اشتراک گذاری آن است قاعدتا به دلیل وجود قابلیت های اتصالی مانند بلوتوث، وایفای، شریت شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن برنامه ها و فایل های خود را ارسال کنید که لپ تاپ در ارسال فایل و برنامه ها ممکن است به اندازه‌ی تبلت سریع نباشد. اگر شما تنها انتظاری که از یک سیستم عامل دارید فقط پخش ویدیو، وب گردی و نیازهای ساده روزمره است، تبلت با شارژدهی و وزن سبکی که دارد بسیار جوابگو است و به کاربرانی همچون معلمین، دانش آموزها و دانشجویان که قابلیت حمل و شارژدهی برای آنها مهم است پیشنهاد می شود.

با لپ تاپ می توانید همزمان چندین برنامه را در سیستم عامل خود اجرا کنید، عملکرد لپ تاپ بالاتر است، این یعنی در پردازش های سنگین مانند طراحی، برنامه نویسی، رندرینگ مشکلی ندارد. لپ تاپی مشابه با تبلت طراحی شده است که سیستم عامل ویندوز را دارد که سری نوت بوک معروف است. بهترین برندی که در تولید لپ تاپ های نوت بوک تجربه‌ی زیادی داشته است شرکت لنوو است که انواع لپ تاپ لنوو با طراحی و نوع کاربری تبلت در بازار موجود است.
laptop-or-tablet-hat-device-should-I-choose-5

ترید با لپ تاپ یا تبلت کدامیک برای کارهای شما بهتر است؟

بیشترین سوالی که برای اکثر کاربران پیش می آید این است که آیا برای ترید، لپ تاپ بهتر است یا تبلت؟ اگر در زمینه‌ی ترید فعالیت دارید شما باید دستگاهی داشته باشید که سبک و بسیار قابل حمل باشد تا هر چند وقتی که آن را در دست دارید خسته نشوید، همچنین هنگام استفاده شارژدهی بالای 10 ساعت داشته باشد. اکثر کسانی که در زمینه‌ی ترید فعالیت دارند نیازی به موس و کیبورد ندارند که به دلیل لمسی بودن تبلت، در این مورد بهتر عمل می کند. میزان شارژدهی تبلت چندین برابر لپ تاپ است که به راحتی می توانید تا چندین ساعت بدون نیاز به اتصال به برق از آن استفاده کنید. شما می توانید سری نوت بوک SURFACE یا LENOVO که مخصوص ترید ساخته شده اند را با مناسب ترین قیمت در آترین کالا تهیه کنید.

به دلیل نامحدود بودن انتظارات بعضی از کاربران تنها سیستمی که می تواند در برآورد کردن انتظارات آنها کمک کند لپ تاپ است که شما می توانید بسته به فعالیتی که دارید سری مخصوص خود را در انواع برند انتخاب کنید. کل لپ تاپ ها در سه سیستم عامل لینوکس، ویندوز، macOS عرضه شده اند و شما می توانید سری مورد نیاز را انتخاب کنید که در پردازش های سنگین کم نیارد. نحوه‌ی پردازش و مشخصات سخت افزاری لپ تاپ ها دقیق مانند کامپیوتری است که در خانه دارید با این تفاوت که جمع و جورتر است. پس در نتیجه ترید با لپ تاپ یا تبلت بستگی به مشخصات سخت افزاری و ویژگی های مورد نیاز است. پرقدرت ترین لپ تاپی که مشخصات سخت افزاری بالایی دارند و می تواند انتظارات شما برآورده کند لپ تاپ برند ASUS است، از دلایلی برای خرید لپ تاپ ایسوس دسترسی راحت به قطعات آن در ایران است که در این زمینه هم خیال کاربر راحت است.
laptop-or-tablet-Which-one-is-better-for-your-work-6

تبلت یا لپ تاپ کدام یک برای بهره‌وری بیشتر مناسب است؟

تبلت یا لپ تاپ؟ همان طور که در بالا توضیح داده شد بسته به انتظاری که دارید باید نسبت به خرید تبلت یا لپ تاپ تصمیم بگیرید. قبل از هر چیزی باید سیستم عامل، سخت افزار و نحوه‌ی کارکرد دستگاه ها را شناخت. مشخصات سخت افزاری لپ تاپ از تبلت بسیار بیشتر است مثلا حافظه‌ی ذخیره سازی لپ تاپ بدون اتصال هارد اکسترنال از 256 گیگ تا 1 ترابایت شروع می شود. در حالی که حافظه‌ی ذخیره سازی تبلت بسیار کمتر از لپ تاپ است. اگر شما همزمان در چند برنامه فعالیت دارید و بیشتر نرم افزارهای مورد نیاز شما با سخت افزاری بالا قابل اجرا هستند بدون هیچ شکی لپ تاپ پیشنهاد می شود. اگر کارهای معموای مانند تماشا کردن فیلم، نوشتن یادداشت‌های روزانه، بخش اصلی فعالیت‌های شما را تشکیل می‌دهد، تبلت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین، سرعت راه اندازی سیستم و شروع به کارکردن تبلت از لپ‌تاپ بالاتر است. لپ تاپ هم دقیق مثل تبلت در مدل های لمسی تولید داشته است، لپ تاپ لمسی از نظر سخت افزاری بهتر و همچنین به دلیل دسترسی راحت به نمایشگر شما می توانید با استفاده از انگشتان خود با آن تعامل داشته باشید که این ویژگی باعث می شود نسبت به تبلت بالاتر باشد.
Tablet-or-laptop-which-one-is-more-suitable-7

لپ تاپ بخرم یا تبلت

لپ تاپ بهتر است یا تبلت؟ تا الان باید فهمیده باشید تفاوت عمده‌ی تبلت با لپ تاپ چیست. با مشخصات سخت افزاری بالای لپ تاپ شما می توانید از امکاناتی زیادی برخوردار باشید که هم در پردازش های بالا و همچنین در نصب اپلیکشین ها هیچ محدودیتی نداشته باشید. اما اگر به دستگاهی نیاز دارید که فقط با آن بتوانید فعالیت های معمولی روزمره را که نیازی به پردازش بالا ندارد انجام دهید تبلت به شدت پیشنهاد می شود که با سخت افزاری کم آن می توانید شارژدهی بالایی داشته باشید. در سری لپ تاپ های سرفیس، اپل می توانید هم سخت افزاری بالا و شارژدهی بالایی داشته باشید. برای دیدن بهترین لپ تاپ از نظر باتری می توانید به جدیدترین های آترین کالا مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *