آموزش

چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؟ علت تمیز نشستن لباسشویی

شستشوی لباس ها در گذشته برای افراد بسیار سخت و دشوار بود، به طوری که افراد هر چند وقت یک بار می بایست زمان زیادی را به شستشوی آنها به شیوه دستی اختصاص می دادند. با پیشرفت تکنولوژی و ورود ماشین لباسشویی ها به زندگی روزمره افراد، شستشوی لباس ها به بسیار راحت و سریع انجام می گرفت. به طوری که کاربران نه تنها از لباس های تمیز و یکدست بهره مند می شدند بلکه این امکان را پیدا کردند که از زمان خود استفاده بیشتری را ببرند.
علیرغم شستشوی بی نظیری که لباسشویی ها در شستشوی لباس ایجاد می کنند گاهی اوقات ممکن است این فرایند با اختلال رو به رو شود و شما را با این سؤال مواجه کند که چرا لباسشویی تمیز نمیشوره ؟ باید متذکر شویم که این مشکل دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد که ما در ادامه مطلب شما را با عمده دلایل آن آشنا می کنیم تا شما بتوانید در صورت خرید ماشین لباسشویی یک شستشوی مطلوب را برای خود رقم بزنید.

1. پر بودن بیش از حد مخزن، دلیلی برای تمیز نشستن لباسشویی

لباسشویی های جدیدی که امروزه در بازار عرضه می شوند دارای سنسور هوشمندی هستند که با توجه به میزان بارگیری دستگاه، آب را به داخل دیگ پمپاژ می کنند. در صورتی که شما در مقایسه با ظرفیت اصلی لباسشویی حجم بیشتری از لباس ها را قرار دهید به طور حتم فرایند آب پاشی و شستشو داخل درام بسیار سخت صورت خواهد گرفت به نحوی که ممکن است لباس های شما آنچنان شاید و باید تمیز نشود. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر حجم لباس های شما زیاد است و انتظار یک شستشوی با کیفیت را از دستگاه خود دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم ماشین لباسشویی 8 کیلویی را که می تواند در ظرفیت بسیار بالایی البسه شما را به تمیزترین شیوه ممکن شستشو دهد، در لیست انتخاب های خود قرار دهید

2. تنظیم نبودن برنامه شستشو، اصلی ترین علت تمیز نشستن لباسشویی

یکی از مهم ترین دلایلی که کمپانی های تولید کننده، برنامه های متعددی را برای شستشوی البسه در لباسشویی ها طراحی می کنند، تمیزی هر چه بیشتر آنها و همچنین آسیب ندیدن الیاف و تاروپود پارچه است. چنانچه برنامه شستشوی تنظیم شده با جنس لباس هایی که داخل دستگاه قرار داده اید یکی نباشد قطعاً نتیجه مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد. بنابراین برای یک شستشوی ایدئال قبل از هر چیزی برنامه مناسب را انتخاب کنید. البته ما در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی بیشتر درباره برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه ای بر روی آن داشته باشید.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

3. خرابی المنت ماشین لباسشویی از دیگر دلایل تمیز نشستن لباس در لباسشویی

گرم بودن آب می تواند در شستشوی لباس ها بسیار تأثیر گذار باشد. گاهی اوقات لباسشویی شما بدون هیچ مشکلی چرخه شستشو را به بهترین نحو ممکن به پایان می رساند اما پس از اتمام مشاهده خواهید کرد که لباس های شما کاملاً تمیز نشده و لکه های کثیفی همچنان بر روی پارچه باقی مانده است. در چنین حالتی احتمال اینکه آب گرم نشده باشد و مشکل از خرابی المنت دستگاه باشد بسیار زیاد است.

4. چرا ماشین لباسشویی تمیز نمیشوره؟ مخزن رو چک کن

یکی دیگر از عواملی که سبب می شود تا لباسشویی تمیز فرایند شستشو را به انجام نرساند، رسوب کردن پودر ماشین لباسشویی و همچنین به جا ماندن الیاف پارچه داخل مخزن دستگاه باشد. در چنین مواقعی جرم باقی مانده منافذ داخل دیگ نه تنها موجب بوی نا خوشایند می شود بلکه سبب می شود تا لباس های شما هم کاملاً تمیز شسته نشوند. با توجه به این موضوع شما می توانید ماشین لباسشویی سامسونگ را که دارای قابلیت شستشوی مخزن است را خریداری کنید. شما می توانید هر چند وقت یک بار این برنامه را فعال کنید تا داخل دستگاه کاملاً شستشو داده شود.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

5. مسدود بودن فیلتر تخلیه پمپ از دلایل تمیز نشستن ماشین لباسشویی

از دیگر مواردی که سبب می شود تا لباسشویی لباس ها را تمیز شستشو ندهد مسدود بودن فیلتر تخلیه آب است. ممکن است به دلیل گیر کردن اشیاء کوچک داخل فیلتر مواد شوینده به طور کامل تخلیه نشود و به داخل مخزن بازگردد و سبب شود تا لباس های شما به جای تمیز شدن با کثیفی بیشتر مواجه شوند.
برای تمیز کردن این فیلتر شما می توانید درب کوچکی را که در جلوی ماشین لباسشویی قرار گرفته است باز کنید و فیلتر را بیرون آورده و تمیز کنید و یک چرخه شستشو را تست کنید تا از شستشوی فوق العاده مجدد دستگاه مطمئن شوید.

6. تمیز شسته نشدن لباس ها به دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی

علاوه بر مواد شوینده مناسب، چرخش درام از دیگر دلایلی است که موجب می شود تا علیات شستشو بی عیب و نقص انجام شود. در صورتی که دیگ لباسشویی حرکتی نداشته باشد قطعاً لباس های شما شسته نخواهند شد، چرا که با چرخش درام لباس های شما دارای اصطکاک بیشتری می شوند و تمیزی هر چه بیشتری را برای شما رقم خواهند زد. در صورتی که درام ماشین لباسشویی شما چرخش نداشته باشد بدون شک یا موتور دستگاه دچار آسیب دیدگی شده است یا اینکه تسمه دستگاه دچار پارگی شده است.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره

7. مواد شوینده از علت های مهم تمیز نشستن لباسشویی

بسیاری از کاربران با انتخاب مواد شوینده ارزان قیمت بر این باور هستند که خرید اقتصادی و مقرون به صرفه ای را برای خود رقم زده اند. اما غافل از اینکه این مواد شوینده ارزان و نا مرغوب نه تنها داخل لباسشویی رسوب می کند بلکه موجب می شود تا لباس های شما تمیز نشوند. به طور معمول مواد شوینده نا مرغوب یا اصلاً کف نمی کند یا به مقدار زیاد کف تولید می کند که در هر صورت سبب می شود تا لباسشویی تمیز لباس شما را شستشو ندهد. البته برندهای قدرتمندی همچون بوش این امکان را برای کاربران ایجاد کرده اند تا حتی در صورت مطلوب نبودن مواد شوینده باز هم فرایند شستشو بدون هیچ عیب و نقصی انجام شود. اما توجه داشته باشید که قیمت لباسشویی بوش به دلیل فناوری ها و بهره مندی های فوق العاده ای که دارد هزینه بیشتری را مطلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا