بالا بردن سرعت لپ تاپ؛ با 10روش کاربردی

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

چرا لپ تاپم کند شده؟ برای بالا بردن سرعت لپ تاپ باید چیکار کنیم؟ چاره چیست! کند شدن لپ تاپ یکی از ناخوشایندترین مواردی است که ممکن است برای همه شما پیش آمده باشد. البته تمام لپ تاپ ها بعد از مدتی بازدهی آنها کم شده و به نوعی از سرعت آنها کم می شود. اما نگران نباشید، در این مطلب ما شما را با روش هایی که می تواند به بالا بردن سرعت لپ تاپ شما کمک کند آشنا خواهیم کرد به طوری که بتوانید با به کار بردن آنها از کند شدن لپ تاپ جلوگیری کنید.
با توجه به اینکه هر چه لپ تاپ شما بیشتر کار کرده باشد مسلماً زودتر دچار کند شدن سرعت می شود، بهتر است تا حد امکان و در صورت داشتن بودجه کافی خرید لپ تاپ را از مدل های آکبند انجام دهید، چرا که معمولاً لپ تاپ های دست دوم به دلیل بازدهی زیادی که داشته اند به احتمال زیاد با کند مواجه باشند. گفتنی است امروزه لپ تاپ های استوک اوپایی نیز وارد بازار شده اند که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دست کمی از مدل های آکبند ندارند. به همین دلیل بسیاری از کاربران خرید لپ تاپ استوک را به دلیل قیمت مناسب و کارایی بالایی که دارند ترجیح می دهند.

1. بررسی برنامه های زمینه ای، روش بالا بردن سرعت لپ تاپ

یکی از مواردی که موجب کند شدن سرعت لپ تاپ شما می شود، وجود برنامه های است که در پس زمینه لپ تاپ در حال اجرا هستند و فضای زیادی را گرفته اند. این نوع از برنامه ها می توانند علت کند شدن لپ تاپ باشند. در صورتی که به این برنامه ها نیاز ندارید بهتر است آنها را حذف یا غیر فعال کنید تا سرعت لپ تاپ شما افزیش یابد. برای بررسی برنامه های پس زمینه می توانید به قسمت Task Manager وارد شوید و تنظیمات مربوط به برنامه ها را برای بستن یا حذف انجام دهید. البته یکی از دیگر مواردی که سبب کند شدن لپ تاپ می شود، نصب بازی با حجم بالا است. بهتر است برای بالا بردن سرعت لپ تاپ و جلوگیری از کند شدن آن از نصب هر گونه بازی با ظرفیت بالا اجتناب کنید. پس اگر شما هم از کاربرانی هستید که به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید، ما به شما خرید لپ تاپ گیمینگ را پیشنهاد می کنیم.

2. جلوگیری از کند شدن لپ تاپ با به روز رسانی برنامه ها و درایورها

بالا بردن سرعت لپ تاپ کار چندان سختی نیست، شما می توانید با به روز رسانی درایورها به آخرین نسخه افزایش سرعت لپ تاپ خود را سبب شوید. از آنجایی که درایور کارت گرافیک، سی پی یو و مادربرد از مهم ترین درایور ها به حساب می آیند، آپدیت کردن آنها می تواند تا حد زیادی از کند شدن لپ تاپ جلوگیری کند. توجه داشته باشید آپدیت کردن درایور برای تمام مدل لپ تاپ ها از هر برندی که باشند الزامی است. به عنوان مثال اگر شما یک لپ تاپ اچ پی داشته باشید باید برای افزایش سرعت آن درایورهای آن را به روز رسانی کنید. این در حالی است که شما باید برای لپ تاپ دل و سایر برندها نیز دقیقاً این پروسه را انجام دهید.

آپدیت درایور

3. افزایش سرعت لپ تاپ با بازیابی فضای دیسک C

از دیگر روش بالا بردن سرعت لپ تاپ، می توان اشاره کرد به بازیابی فضای حافظه درایو اصلی یا همان درایو C. شما می توانید با حذف برنامه های غیر کاربردی و همچنین پاک کردن فایل‌های غیر ضروری ظرفیت این درایو دیسک را افزایش دهید و سرعت لپ تاپ خود را بالا ببرید. بسیاری از افراد به باور اینکه اگر لپ تاپ آنها گران قیمت باشد با مشکل کند شدن مواجه نمی شوند اقدام به خرید لپ تاپ با قیمت بالا می کنند. باید در نظر داشته باشید برخی از فعالیت ها مانند رندر کردن و کارهای گرافیکی به حافظه بالایی نیازمند هستند. با این حال شما می بایست لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی را با حداقل 16 گیگابایت خریداری کنید.

به روز رسانی درایو برای بالا بردن سرعت لپ تاپ

4. افزایش حافظه RAM؛ بالا بردن سرعت لپ تاپ

چرا لپ تاپم کند شده؟ قطعاً کم بودن حافظه رم از علت کند شدن لپ تاپ به حساب خواهد آمد. بنابراین اگر با کند شدن لپ تاپ مواجه مواجه شدید یکی از مواردی که باید بررسی کنید حافظه رم و افزایش آن است. فرض کنید شما یک برنامه نویس یا کارمند یک شرکت اداری هستید قطعاً شما باید فایل های بسیاری را بایگانی کنید و یا اینکه برنامه های بسیاری را نصب کنید. در چنین شرایطی افزایش RAM تا حد زیادی افزیش سرعت لپ تاپ را موجب می شود. البته اگر شما به دنبال خرید لپ تاپ برای کارهای دانشجویی، اداری و یا برنامه نویسی هستید که هم وزن سبک داشته باشد، هم جا به جایی آنها راحت باشد و هم اینکه بتوانید حافظه آن را تا میزان دلخواه افزایش دهید، پیشنهاد ما به شما لپ تاپ اچ پی ویکتوس است.

افزایش حافظه رم برای سرعت لپ تاپ

5. تعویض HDD به SSD، روش بالا بردن سرعت لپ تاپ

از آنجایی که سرعت خواندن و نوشتن هارد دیسک های HDD به نسبت حافظه های SSD کمتر است ممکن است کاربران در هنگام استفاده از لپ تاپ با هارد HDD با کند شدن لپ تاپ رو به رو شوند. با این وجود تعویض هارد HDD به SSD و ارتقاء آن افزایش سرعت چشمگیری را برای شما به دنبال خواهد داشت. البته در صورتی که مشغول کار حرفه ای یا گیم با لپ تاپ هستید حتماً از SSD با ظرفیت بالا استفاده کنید تا بهترین کاربری را تجربه کنید. اگر گیمر حرفه ای هستید و می خواهید یک لپ تاپ گیمینگ با عملکرد بالا داشته باشید، سری HP OMEN و یا لپ تاپ hp Pavilion 15 گزنه مناسبی است.

6. افزایش سرعت لپ تاپ با به روز رسانی ویندوز

قطعاً آپدیت بودن ویندوز در بالا بردن سرعت لپ تاپ تأثیر گذار است. با این حال سعی کنید همیشه ویندوز را به روز نگه دارید تا برخی از خدمات ویندوز که برای بهینه سازی سیستم فعال هستند عملکرد درستی را ارائه دهند. شما می توانید از طریق خدمات ویندوز، موارد غیر ضروری را فعال کنید. شما می توانید این ویژگی را با آپدیت لپ تاپ های میان رده نیز در دسترس خود قرار دهید که البته ما در مقاله بهترین لپ تاپ های میان رده بیشتر درباره کارایی و ویژگی های آنها صحبت کرده ایم.

به روز رسانی ویندوز برای سرعت لپ تاپ

7. افزایش سرعت لپ تاپ با بهینه سازی تنظیمات تصویر

شاید برای شما هم جالب باشد که تنظیمات مربوط به تصویر چگونه می تواند در افزایش سرعت لپ تاپ تأثیر گذار باشد. در واقع برای بهبود عمر باتری و همچنین بالا بردن سرعت لپ تاپ مخصوصاً در هنگام انجام کارهای گرافیکی بهتر است تنظیمات تصویری لپ تاپ را متناسب با آن تنظیم کنید. به عبارتی نباید رزولوشن لپ تاپ را به قدری بالا ببرید که سبب کند شدن لپ تاپ شود.

8. خنک کردن لپ تاپ می تونه سرعت رو بالا ببره؟

گردش جریان هوا و خنک کاری یکی دیگر راه هایی است که شما می توانید از کندن شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنید. زمانی که لپ تاپ شما از خنک کنندگی ایدئال برخوردار باشد قطعاً افزایش سرعت لپ تاپ یکی از امتیازات آن محسوب می شود. برای این کار تنها لازم است لپ تاپ را در هوای آزاد و خنک قرار دهید و یا اینکه از پایه های خنک کننده که گرما را جذب می کنند استفاده کنید.

خنک سازی برای بالا بردن سرعت لپ تاپ

 

9. استفاده از آنتی ویروس؛ روش بالا بردن سرعت لپ تاپ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از نصب یک برنامه یا یک بار گذاری با مشکل کند شدن لپ تاپ برخورد کرده باشید. بی شک جدای از مواردی که توضیح دادیم، ویروسی شدن لپ تاپ یکی دیگر از علت کند شدن لپ تاپ خواهد بود. برای جلوگیری از پیش آمدن چنین معظلی حتماً از یک آنتی ویروس مطمئن بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید.

10. نصب مجدد سیستم عامل چجوری در بالا بردن سرعت لپ تاپ کمک می کنه؟

اگر تمام موارد ذکر شده را انجام داده اید اما باز هم با مشکل کند شدن لپ تاپ مواجه هستید؛ بهتر است فرایند حذف و نصب مجدد سیستم عامل را انجام دهید که بهبود چشمگیری را در افزایش سرعت لپ تاپ مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند شما برای نصب مجدد سیستم عامل بهتر است از یک تکنسین یا کسی که تخصص لازم را دارد کمک بگیرید.

به روز رسانی سیستم عامل

خرید لپ تاپ از آترین کالا

با توجه به مطالبی که درباره بالا بردن سرعت لپ تاپ شما قرار دادیم اکنون شما می توانید به راحتی از کند شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنید و به نوعی افزایش سرعت لپ تاپ خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. لازم به ذکر است ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مجموعه ای از بهترین مارک لپ تاپ را با حافظه های متنوع در اختیار کاربران قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانید لیست قیمت لپ تاپ را مشاهده کرده و با تضمین اصالت و سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنید. همچنین در صورت وجود هر گونه ابهام در خصوص نحوه خرید یا مشخصات کالا می توانید با تیم فروش ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *