راهنمای خرید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

امروزه از نیازهای اساسی هر خانوداه ای در خانه، خرید وسایلی می باشد که بتواند به کارها سرعت ببخشد و همزمان در کنار آن نیز در زمان صرفه جویی کند. لباسشویی یکی از همان نیاز های ضرروی می باشد که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین ماشین ها در خانه از آن نام برده می شود. شستشوی دستی لباس ها و پارچه ها قطعا برای هیچ فردی نمی تواند خوشایند باشد پس به همین سبب اگر شما در خانه خود ماشین لباسشویی ندارید باید به فکر خرید یک لباسشویی با کیفیت باشید تا برای همیشه از شستشوی دستی لباس ها خلاص شوید یا در صورتی که قبلا لباسشویی را خریداری نموده اید ولی از کیفیت و کارایی آن رضایت کافی را ندارید باید گفت که در خرید خود دقت لازمه یا اطلاعات کافی برای انجام یک خرید خوب را نداشته اید. ما در مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی سعی داریم تا شما را با نکاتی که باید در انجام خرید لباسشویی به آنها توجه کنید، آشنا سازیم و در پایان این مطلب شما بتوانید با اطلاعات کافی یک لباسشویی با کیفیت را خریداری کنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

این سوال برای شما پیش می آید که در انجام خرید لباسشویی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ قطعا خرید لباسشویی همانند خرید تلویزیون و یخچال و سایر وسایل دیگر خانه دارای معیارهای خاصی است که در حین خرید باید به آنها توجه داشت. نه تنها لباسشویی بلکه دنیای امروزه با پیچیدگی ها و تحولات بسیار عظیم خود باعث شده تا انجام خریدها به سبب تنوع بالای برندها و محصولات با سختی های خود همراه باشد.

راهنمای خرید لباسشویی

انواع ماشین های لباسشویی

در خرید لباسشویی باید بر این موضوع آگاه بود که چه مدل لباسشویی هایی تولید شده اند و چه مزایا و معایبی را دارا هستند. ماشین های لباسشویی دارای مدل های مختلف و با کارایی متفاوت هستند که در این بخش می خواهیم به معرفی آنها بپردازیم و مقدمه ی کوتاه و مفیدی از آشنایی با کارایی و نحوه ی عملکردشان داشته باشیم.

ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین های لباسشویی درب از بالا اولین لباسشویی هایی بودند که توانستند خود را به عنوان یک وسیله ی جدید و برای کمک به شستشوی لباس ها و پارچه ها، معرفی کرده و برای خود در دکوراسیون آشپزخانه ها جا باز کنند. لباسشویی های درب از بالا همانطور که از نامشان پیداست درب خروجی و ورودی لباس ها در بالای لباسشویی قرار دارد و قاعدتا پنل تنظیم کارایی آن نیز در همان قسمت بالایی قرار دارد.

مقاله مرتبط: ویژگی ماشین لباسشویی سامسونگ

قسمت داخلی این لباسشویی نیز که لباس ها و پارچه های شما در آن قرار می گیرد دارای یک هم زن می باشد که به وسیله ی آب وظیفه شستشوی لباس و پارچه ها را بر عهده دارد که این هم زن فضای بسیاری را به خود گرفته و سبب شده تا از فضای ذخیره سازی کمتری برای البسه ها برخوردار باشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

نحوه ی عملکرد لباسشویی درب از بالا در شستشو نیز دارای مزایا و معایب خاص خود بوده که از اصلی ترین مزایا و نقطه عطف این لباسشویی ها می توانیم به اضافه کردن لباس و پارچه ها در حین شستشو اشاره کنیم. البته که در ادامه مطلب بیشتر با ویژگی های مثبت و منفی این لباسشویی آشنایی پیدا خواهیم کرد.

ماشین لباسشویی درب از جلو

از رایح ترین لباسشویی هایی که در میان اکثریت و عموم مردم کاربرد دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، لباسشویی درب از جلو است. لباسشویی های درب از جلو به سبب طراحی زیبا و ابعاد مناسبی که دارند با سهولت بیشتری در دکوراسیون آشپزخانه ها یا هر مکان دیگری جا می افتند و به سادگی نیز خود را با محیط مورد نظر وفق می دهند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

اما از دلایل اصلی انتخاب لباسشویی های درب از جلو، کارایی و عملکرد قدرتمند تر آنها به نسبت لباسشویی های درب از بالا است که توانسته لباسشویی های درب از جلو را پر استفاده تر و پر فروش تر کند. لباسشویی های درب از جلو نیز دارای ویژگی های مثبت و منفی می باشد که در این بخش می خواهیم که لباسشویی درب از بالا را با درب از جلو مقایسه کنیم و بدانیم که کدام یک عملکرد بهتری دارند.

مقایسه لباسشویی درب از بالا با لباسشویی درب از جلو

نحوه عملکرد شستشو

نحوه عملکرد شستشوی لباس و پارچه ها قطعا از مهم ترین ملاک ها برای خرید لباسشویی به حساب می آید. لباسشویی های درب از بالا در شستشوی لباس و پارچه ها از سرعت بالایی برخوردار هستند و اما نتیجه کار به میزان سرعتی که در شستشو دارند یکسان نیست و در لباسشویی های درب از جلو این عمل کاملا عکس این قضیه است.

مقاله مرتبط: تفاوت ماشین لباسشویی ال جی و سامسونگ

لباسشویی های درب از جلو در انجام شستشو از لحاظ سرعت، به نسبت لباسشویی های درب از بالا در رده پایین تری قرار دارند که البته مدت زمان شستشو در آنها قابل تنظیم است. لباسشویی های درب از جلو به سبب اینکه مدت زمان شستشو در آنها بیشتر است نتیجه آن قاعدتا شستشوی مطلوب تر و بهداشتی تر خواهد بود. با این تفاسیر لباسشویی های درب از جلو در شستشوی لباس ها به نسبت لباسشویی های درب از بالا عملکرد بهتری را دارند.

میزان مصرف

یکی دیگر از معیارهایی که می توانیم در مقایسه بین این دو نوع لباسشویی مورد بررسی قرار دهیم میزان مصرف آنها در انرژی و آب است که اطلاع و آگاهی از این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

لباسشویی های درب از بالا در مقایسه با لباسشویی های درب از جلو دو برابر بیشتر آب و برق مصرف می کنند که می توان بزرگ ترین معایب لباسشویی های درب از بالا را مصرف بسیار بالای آنها در آب و برق عنوان کرد چرا که می تواند هزینه های بسیار بالایی را برای شما در پی داشته باشد و به خصوص که اگر خانواده ی شما پر جمعیت باشد به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه سراغ خرید لباسشویی های درب از بالا نروید.

میزان تولید صدا

میزان صدا یکی دیگر از بخش هایی است که لباسشویی درب از جلو در آن برتری کامل دارد. لباسشویی های درب از جلو دارای دو مدل گیربکسی و تسمه ای هستند که هر دوی این مدل ها در میزان تولید صدا به نسبت لباسشویی درب از بالا عملکرد بهتری دارند و میزان بسیار پایینی از صدا را تولید می کنند اما لباسشویی های درب از بالا بسیار پر سر و صدا بوده و دارای آلودگی صوتی بالایی می باشند که می تواند بر آرامش خانه یا محیطی که در آن قرار دارد اثرات منفی بگذارد.

طراحی

طراحی یکی دیگر از معیار هایی است که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد چرا که همه ی ماها خواهان زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه های خود هستیم و به دنبال خرید وسایلی خواهیم بود که علاوه بر کیفیت دارای طراحی زیبا و چشم نواز تری نیز باشند.

لباسشویی های درب از جلو قطعا گزینه و انتخابی مناسب برای دیزاین و دکوراسیون خانه ها می باشند چرا که لباسشویی های درب از جلو به سبب طراحی جذاب و علاوه براین ابعاد کوچک و جمع و جوری که دارند می توانند به آسانی خود را با محیط و دکوراسیون خانه ها ترکیب کنند و جلوه مدرن تر و زیبا تری را به فضای خانه ها ببخشند.

در نقطه ی مقابل لباسشویی های درب از بالا نیز از طراحی های زیبا و مجذوب کننده ای برخوردار هستند اما به سبب اینکه به نسبت لباسشویی های درب از جلو، جثه ی بزرگتری دارند قطعا نمی توانند انتخابی مناسب برای محیط های مختلف باشند.

قیمت

قیمت، از جنبه های بسیار مهم در خرید می باشد و همانطور که مشخص است هر فردی به میزان توان خود بودجه ای را برای انجام خرید وسایل در نظر می گیرد. لباسشویی های درب از بالا از نظر قیمت به نسبت لباسشویی های درب از جلو در رنج قیمت مناسب تری قرار دارند. البته که بر این موضوع واقف هستتید که لباسشویی های درب از جلو از تمامی جنبه ها بر لباسشویی های درب از بالا برتری دارد و بالا بودن قیمت آن بی دلیل نیست.

لباسشویی درب از بالا را بخریم یا درب از جلو؟

با همه ی این تفاسیری که در مورد لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا داشتیم کم و بیش شما نیز به این قناعت رسیده اید که لباسشویی های درب از جلو یک سر و گردن از لباسشویی های درب از بالا، بالاترند. لباسشویی های درب از جلو به سبب اینکه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و دارای فناوری های بیشتری برای شستشو هستند و همچنین از قدرت شستشوی بالاتری برخوردار بوده به طوریکه شما را از شستشوی بهداشتی لباس ها و پارچه ها آسوده خاطر خواهند کرد، قطعا انتخاب و خریدی هوشمندانه تر خواهد بود.

خب در این بخش توانستیم لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا را با هم از جنبه های بسیار مهم مقایسه کنیم که در آخر مشخص شد برتری از آن لباسشویی های درب از جلو است. اما همانطور که می دانید لباسشویی های درب از جلو دارای مدل های متنوعی هستند و این نکته نیز برای شما جای سوال است که در خرید لباسشویی درب از جلو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای جواب این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید چرا که می خواهیم پاسخی روشن به این سوال نیز داشته باشیم.

معیار های خرید لباسشویی

بودجه

از اولین و اصلی ترین فاکتورها در راهنمای خرید ماشین لباسشویی، بودجه می باشد. بودجه ای که ما برای خرید لباسشویی یا هر وسیله ای دیگر که در نظر گرفته ایم مشخص خواهد کرد چه مدل هایی را برای انتخاب خواهیم داشت و به طبع هر قدر میزان بودجه ما بالا باشد قاعدتا گزینه های بیشتر و با کیفیت تری برای انتخاب و خرید در اختیار خواهیم داشت.

گیربکسی یا تسمه ای

در بخش های بالاتر اشاره ای کوچک به این موضوع داشتیم که لباسشویی ها یا گیربکسی هستند و یا تسمه ای. لباسشویی های گیربکسی که همان لباسشویی های بدون تسمه می باشند که از ویژگی ها و قابلیت های بالاتری برخوردار هستند و به مراتب می توانند انتخابی بهتر به نسبت لباسشویی های تسمه ای باشند.

مقاله مرتبط: تفاوت لباسشویی گیربکسی و تسمه ای

لباسشویی گیربکسی و تسمه ای

تسمه ای

از اوایل، تولید لباسشویی های درب از جلو از نوع تسمه ای بودند که معایب بسیاری داشتند و از جمله آنها می توانیم به لرزش در هنگام شستشو، میزان مصرق برق بالا و قدرت کمتر برای چرخش دیگ لباسشویی اشاره نمود و در مقابل نیز از مزایای لباسشویی های تسمه ای می توانیم به قیمت مناسبی که دارند و هزینه های پایین تعمیر این دست از لباسشویی ها اشاره ای داشته باشیم.

گیربکسی

لباسشویی های گیربکسی یا بدون تسمه ای نوآوری جدیدی هستند که برای اولین بار توسط شرکت ال جی و سپس سایر برندهای دیگر بسط و گسترش پیدا کرد. لباسشویی های بدون تسمه ای همانطور که اشاره شده از لباسشویی های تسمه ای عملکرد بسیار بهتری را ارائه می کنند که دلایل این برتری ها را نیز ذکر خواهیم کرد.

  • قدرت و سرعت بیشتر در چرخش دیگ برای شستشوی بهتر پارچه و لباس ها
  • لرزش لباسشویی را به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد و می توان گفت که بدون لرزش هستند.
  • میزان تولید صدا در آنها بسیار کم است.
  • از فضای ذخیره سازی بیشتری برای شستشوی لباس ها برخوردار است.
  • میزان گزارش خرابی در آنها بسیار کم است.
  • عمر و ماندگاری بیشتری دارند.
  • میزان مصرف برق کمتری دارند.
  • به سبب بهره وری از فناوری های پیشرفته از دقت بیشتری برای شستشوی پارچه و لباس ها برخوردار هستند.

با این مقایسه که انجام دادیم به سادگی می توانیم به این مسئله پی ببریم که لباسشویی های بدون تسمه ای گزینه کاملا بهتری برای خرید هستند. پیشنهاد ما برای خرید لباسشویی، مدل های بدون تسمه هستند که دلایل این انتخاب را نیز با توجه به مواردی که اشاره کردیم می توانید بسنجید و در این مورد تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

ظرفیت

ظرفیت یکی دیگر از مولفه های خرید لباسشویی می باشد که این مورد بستگی به جمعیت خانواده و البته نیازهای شما دارد. شما باید در نظر داشته باشید که میانگین، چه تعداد از لباس و پارچه ها را در هر دوره در داخل لباسشویی قرار می دهید و وزن آنها برابر با چه عددی می باشد. در واقع شما با انجام این کار می توانید ظرفیت لباسشویی خود را محاسبه کنید و بر اساس نیاز خود یک خرید ایده آل را داشته باشید.

راهنمای خرید لباسشویی

توجه نکردن به این مولفه می تواند هزینه های اضافی و در عین حال بدون استفاده را برای شما رقم زند به این معنی که اگر لباسشویی با ظرفیت 7 کیلو برای خانواده ی شما کفایت کند ولی فروشنده لباسشویی با ظرفیت 10 کیلو را به شما قالب کند این بی اطلاعی از نیازهای خود سبب هزینه های اضافی خواهد شد.

قابلیت و برنامه های شستشو

قابلیت و برنامه های شستشو در لباسشویی ها به تناوب برندها و مدل ها متفاوت است که در این بخش می خواهیم به برخی قابلیت ها و برنامه های شستشوی مهم اشاره کوتاه ای داشته باشیم تا با عملکرد شستشوی لباسشویی مختلف آشنایی بیشتری داشته باشید.

قابلیت و برنامه های شستشو

برنامه شستشوی لباس ورزشی Sport wash

Sport wash برنامه اختصاصی برای شستشوی لباس های ورزشی می باشد که این برنامه شستشو کمک خواهد کرد تا سلامت لباس های شما را حفظ کند. از آنجا که لباس های ورزشی بیشتر از جنس الیاف مصنوعی می باشند و با توجه به اینکه لباس های ورزشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و به سبب تمرین و فعالیتی که انجام می دهید بیشتر بوی عرق می گیرند، در نتیجه باید این لباس ها بیشتر شستشو داده شوند که چنانچه این لباس ها با برنامه Sport wash شستشو داده نشوند باعث خواهد شد تا در مدت زمان کوتاهی لباس های ورزشی شما کهنه شوند و شما را از استفاده مجدد آنها منصرف سازد.

شستشوی سریع Quick Wash

شستشوی سریع یکی از برنامه هایی است که در اکثر لباسشویی ها به چشم می خورد. برنامه شستشوی سریع در مواقعی که شما عجله دارید می تواند بسیار یاری رسان و گره گشا باشد.

شروع با تاخیر شستشو Delay wash 

شروع با تاخیر شستشو نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. اگر شما از زمان هایی که میزان مصرف آب و برق کمتر است آگاه باشید با انتخاب گزینه Delay wash می توانید مدت زمان شروع شستشو را به لباسشویی بدهید و میزان مصرف برق و آب خود را به میزان بالایی کاهش دهید.

قابلیت اضافه کردن پارچه ها و لباس ها در هنگام شستشو

شاید بتوان گفت یکی از جذاب ترین و کارآمد ترین قابلیت هایی که یک لباسشویی به آن مجهز باشد، قابلیت اضافه نمودن پارچه و لباس های فراموش شده به چرخه شستشو است که البته تمامی لباسشویی ها این قابلیت را دارا نیستند. برند سامسونگ، لباسشویی هایی را که به این قابلیت مجهز کرده است را با نام ادواش Addwash معرفی نموده است.

البته برخی از مدل های بوش و ال جی نیز به این قابلیت مجهز هستند که در این بین، سامسونگ از نظر این قابلیت، عملکرد بهتری را به نسبت لباسشویی های ال جی و بوش دارد، چرا که برای اضافه کردن لباس های فراموش شده محفظه ای جداگانه را تعبیه کرده و شما را قادر ساخته بدون متوقف ساختن چرخه شستشو، لباس های فراموش شده خود را به آن اضافه کنید در حالی که در لباسشویی های بوش و ال جی باید چرخه شستشو متوفف شود و آب نیز به حد بالایی، بالا نیامده باشد تا بتوانید لباس های خود را به چرخه شستشو اضافه کنید.

قفل کودک

قفل کودک یکی از قابلیت هایی است که اکثریت لباسشویی ها به آن مجهز هستند. قفل کودک سبب می شود تا از اتفاق های ناخواسته اعم از تغییر برنامه های شستشو همچنین باز کردن درب جلوگیری شود.

قابلیت قفل کودک

بخار، کنترل دما، حذف لکه، شستشوی دستی، شستشوی خودکار و شستشوی بهداشتی نیز از دیگر قابلیت ها و برنامه های مهم شستشو هستند که می توانند انتخاب هایی مناسب برای شستشو باشند.

مقاله مرتبط: ویژگی ماشین لباسشویی بوش

اتصالات هوشمند

این بخش برای افرادی که به دنیای تکنولوژی علاقه مند هستند می تواند یک معیار در خرید لباسشویی به حساب آید. اگر لباسشویی مد نظر شما به قابلیت اتصال به وای فای مجهز باشد، شما می توانید از راه دور و از طریق برنامه ای که بر روی گوشی خود نصب نموده اید می توانید عملکرد لباسشویی را از طریق گوشی خود به آسانی کنترل کنید.

راهنمای خرید لباسشویی

جنس محفظه داخلی

جنس محفظه داخلی نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. جنس محفظه داخلی لباسشویی باید از نوع فولاد یا استیل ضد زنگ باشند تا از آسیب رساندن به پارچه ها و همچنین کپک زدن و پخش بوی نامطبوع جلوگیری کند. برای جلوگیری از کپک زدن محفظه ی داخلی لباسشویی خود می توانید هر بار پس از اتمام شستشو درب لباسشویی را باز بگذارید تا از رخ دادن از این دست اتفاق ها جلوگیری کنید.«راهنمای خرید لباسشویی»

راخنمای خرید لباسشویی

برچسب انرژی

برچسب انرژی نیز یکی دیگر از مولفه های مهمی است که باید در خرید لباسشویی به آن توجه داشت. برچسب انرژی نشان دهنده میزان کم مصرف بودن یا پر مصرف بودن لباسشویی شما است که با حروف +++A تا G این موضوع را به شما نشان خواهد داد.«راهنمای خرید لباسشویی»

برچسب انرژی - راهنمای خرید لباسشویی

کلام آخر

امیدواریم که راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکاتی که در این مقاله اشاره شدند برای شما مفید بوده باشند. اگر سوالی در مورد خرید ماشین لباسشویی دارید حتما در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا