مقایسه

مقایسه و تفاوت تلویزیون منحنی با تخت

یکی از دغدغه های امروزه خریداران و مشتریان تلویزیون، خرید تلویزیون های تخت یا منحنی است. انتخاب بین تلویزیون تخت و منحنی تا حدود زیادی برای کاربران مشکل بوده و ما نیز در جهت راهنمایی شما کاربران و مشتریان گرامی با این دو نمایشگر، در این مقاله سعی داریم تفاوت تلویزیون منحنی با تخت رو اشاره کنیم و این دو نوع رو با هم مقایسه کنیم.

آشنایی بیشتر با تلویزیون های منحنی

تلویزیون های منحنی از سال 2013 در دست تولید قرار گرفتند و توانستند تحول و نوآوری را با خود به همراه آورند و تا به امروز نیز تکامل پیدا کنند. از شرکت ها و برندهای معتبری که در زمینه ی ساخت تلویزیون های منحنی فعالیت داشته اند می توان به سامسونگ و ال جی اشاره نمود. سامسونگ را می توان بهترین مرجع برای خرید تلویزیون منحنی عنوان کرد ،چرا که تعداد مدل تلویزیون های منحنی سامسونگ نسبت به ال جی در بازار گسترده تر بوده و با قیمت نازلتری محصولات خود را ارائه میکند.

نقاط قوت تلویزیون های منحنی

در این قسمت می خواهیم به نقاط قوت تلویزیون های منحنی (خمیده) بپردازیم و بیشتر با این نمایشگر آشنایی پیدا کنیم. از مزایای تلویزیون های منحنی می توان به کاهش بازتاب نور در صفحه نمایش اشاره داشت. کاهش بازتاب نور بدان معناست که اگر نمایشگر تلویزیون مقعر باشد نور کمتری را به خود می گیرد و در نهایت نیز نور بازتاب شده کمتری را بر روی نمایشگر تلویزیون شاهد خواهیم بود.

مقاله مرتبط: مزایا تلویزیون منحنی

از دیگر مزایای تلویزیون های منحنی قابلیت زاویه دید گسترده تر است که می تواند لذت تماشا را برای کاربر دو چندان کند. به این معنی که با قرار گرفتن در مرکز تلویزیون می توان حس غوطه وری و تجربه ی هیجان انگیز تری را از سطح تماشا داشته باشید.

علاوه بر قابلیت زاویه دید گسترده، می توان به طراحی جذاب تر و مجدوب کننده تر تلویزیون های منحنی نیز اشاره ای داشته باشیم. تلویزیون های منحنی در کنار انحنای چشم نواز نمایشگر، از طراحی باریکی نیز برخوردار هستند که می توانند به دیزاین و فضا و دکوراسیون محیط شما زیبایی و حس متفاوت بودن را ببخشند.

تفاوت تلویزیون تخت با منحنی

نقاط ضعف تلویزیون های منحنی

تلویزیون های منحنی در کنار مزایایی که دارند از معایبی نیز برخوردار هستند که دانستن آن می تواند برای مشتریان و خریداران تلویزیون حائز اهمیت باشد.

  • تلویزیون های منحنی به محض قرار گرفتن در مسیر نور، در تصاویر تحریف ایجاد می کند و لذت و هیجان تماشا را از کاربر خواهد گرفت.
  • تلویزیون های منحنی برای تماشای تلویزیون از گوشه و کناره ها نمی تواند رضایت بخش باشد و نمایش تصاویر را با تحریف همراه خواهد ساخت.
  • تلویزیون های منحنی برای نصب بر روی دیوار مناسب نیستند.
  • از قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های تخت برخوردار هستند.

مقاله مرتبط: معایب تلویزیون منحنی

نقاط ضعف و قوت تلویزیون های تخت (Flat)

نقاط قوت تلویزیون های تخت

  • زاویه دید گسترده تری را برای تماشا از زوایای مختلف ارائه می دهد.
  • از قیمت مناسب تری برخوردار هستند.
  • بازتاب نور در تلویزیون های تخت نسبت به تلویزیون های منحنی بسیار کمتر است.
  • استایل جذاب تر برای نصب بر روی دیوار

نقاط ضعف تلویزیون های تخت

  • سطح کنتراست پایین تر نسبت تلویزیون های منحنی
  • نمایش کم عمق تر رنگ های سیاه نسبت به تلویزیون های منحنی

تلویزیون منحنی بهتر است یا تخت؟

در مقاله تفاوت تلویزیون منحنی با تخت سعی ما بر آن بود تا خلاصه وار و مفید شما کاربران را با نقاط ضعف و قوت و تفاوت تلویزیون های منحنی و تخت آشنا سازیم. اما سوال مهم اینجاست که کدام یک از این تلویزیون ها را خریداری کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید قبل از هر چیز خواسته ها و نیازهای خود را از یک تلویزیون در نظر داشته باشید تا بتوانید یک خرید آگاهانه و هوشمندانه را انجام دهید چرا که هر کدام یک از این تلویزیون ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید تلویزیون

کلام آخر

همچنین شما مشتریان و کاربران گرامی برای دریافت راهنمایی بیشتر و انجام یک خرید مطمئن می توانید با مشاوران و فروشندگان ما در تماس باشید و خرید تلویزیون خود را با سهولت و خدمات بیشتری در سایت آترین کالا به ثبت برسانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا