محصولات جدید اپل: آیفون 13، اپل واچ سری 7 و آیپد مینی

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

با فرا رسیدن ماه سپتامبر، انتظارات برای رونمایی از سری محصولات جدید اپل به اوج خود رسید و بالاخره در روز 14 سپتامبر شرکت اپل در یک مراسم معارفه از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. در این مراسم از محصولات جدید اپل که شامل گوشی آیفون 13 مینی، آیفون 13،آیفون 13 پرو، آیفون 13 پرومکس، اپل واچ سری 7 و آیپد مینی بود، رونمایی شد.

گوشی آیفون 13

اپل در طراحی ظاهری جدیدترین گوشی خود دست به تغییرات گسترده ای نزده و از همان طراحی آیفون 12 الهام گرفته است. طراحی آیفون 13 به قدری به نسخه های قبلی شباهت دارد که اگر دو گوشی آیفون 13 پرومکس و 12 پرومکس را در کنار هم قرار دهند، به احتمال بسیاری قوی بیش از 98 درصد کاربران نمی توانند این دو گوشی را از نظر طراحی تفکیک دهند. اما در طراحی آیفون 13 و آیفون 13 مینی تغییرات کمی در قسمت ماژول دوربین ها ایجاد شده است که می تواند از نظر ظاهری برای مخاطبان و طرفداران گوشی های اپل رضایت بخش باشد.

گوشی آیفون 13 - آیفون 13 مینی - آیفون 13 پرو - آیفون 13 پرومکس

اپل در سری گوشی های جدید در طراحی بدنه از همان ماده گوریلا گلس 5 در قسمت پشت و جلوی گوشی بهره برده است و از نکات جالب توجه و البته منفی برای اپل در طراحی این گوشی، سنگین تر شدن وزن گوشی است که به طور میانگین در هر هریک از آنها 12 گرم افزایش داشته است.

گوشی های آیفون 13 پرو و پرومکس همانند آیفون 12 پرو و پرومکس از نمایشگر OLED بهره مند شده اند با این تفاوت که از نرخ بروزرسانی خیره کننده 120 هرتز برخوردار می باشند و روشنایی 1000 نیت در حالت عادی و در بهترین سطح خود نیز 1200 نیت روشنایی را ارائه می کند. در سایر بخش های نمایشگر، عملکرد گوشی آیفون 13 دستخوش تغییر نشده است و همان مشخصه های آیفون 12 مجددا به کار گرفته شده اند.

گوشی آیفون 13

یکی از نقاط قوت همیشگی گوشی های آیفون که توانسته آنها را بر گوشی های سایر برندها برتری دهد، تراشه های قدرتمند آیفون بوده است. گوشی های اپل در چندین سال اخیر همواره به قدرتمندترین تراشه های جهان مجهز بوده اند و اینبار نیز در گوشی آیفون 13 این موفقیت تکرار شده و اما با کلی تغییرات مثبت که می تواند خبر بسیار خوشحال کننده ای برای این سری از گوشی های آیفون باشد.

از آنجایی که اپل همواره در ساخت باتری با ظرفیت بالا با مشکل روبرو بوده، برای افزایش طول عمر باتری ها، در قسمت تراشه آن اقدام کرده است و از جدیدترین تراشه خود یعنی A15 بیونیک 5 نانومتری در گوشی های آیفون 13 رونمایی کرده است که CPU و GPU پنجاه درصد قدرتمندتر عمل می کنند. از طرفی نیز به طرز قابل توجهی مصرف باتری را کاهش داده است که علیرغم ارتقا و بهبود ظرفیت باتری ها، تراشه گوشی های آیفون در ماندگاری و دوام بیشتر باتری نقش اساسی تری دارند؛ موضوعی که البته در گوشی سایر برندها کمتر به آن توجه می شود.

اپل به ترتیب گوشی های آیفون 13 و 13 مینی را به پردازنده گرافیکی 4 هسته ای تجهیز ساخته و گوشی های 13 پرو و 13 پرومکس را نیز به پردازنده های گرافیکی 5 هسته ای مجهز ساخته است که به نسبت آیفون 12 علاوه بر تعداد بیشتر هسته ها، از نظر عملکرد نیز 50 درصد قدرتمندتر عمل می کند.

یکی دیگر از مشخصه های بهبودیافته در گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرومکس، رم آنها می باشد که در این دو گوشی جدید اپل ارتقا یافته است. رم این دو گوشی از 6 گیگابایت به 8 گیگابایت ارتقا پیدا کرده است که در کنار تراشه های قدرتمند و پردازنده گرافیکی بهبود یافته خود، عملکرد به مراتب سریع تر و قدرتمندتری را به نسبت آیفون 12 در سطح اجرایی برنامه و بازی های سنگین ارائه خواهد کرد. لازم به ذکر است که آیفون 13 و 13 مینی از نظر رم بدون تغییر بوده اند.

مشخصات دوربین آیفون 13

دوربین یکی از مهم ترین عنصرها در گوشی های امروزی تلقی می شود که در انتخاب گوشی بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. از آنجایی که اپل در ساخت و طراحی لنز گوشی ها عملکرد درخشانی داشته و در این زمینه نیز پیشرو بوده، در سری گوشی های آیفون 13 با تداوم این کیفیت توانسته آن را ارتقا ببخشد. اپل در دو گوشی آیفون 13 پرو و 13 پرومکس از سه لنز 12 مگاپیکسل و یک سنسور تشخیص عمق بهره برده است.

لنز اولتراواید گوشی های آیفون تقویت شده اند و عملکرد 2.2 برابر قدرتمندتر به نسبت آیفون 12 پرومکس را ارائه می کند و برای عکاسی در شب ایدئال خواهد بود. لنز تله فوتو در گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرومکس نیز دستخوش تغییر شده و از زوم X2.5 اپتیکال به زوم X3 اپتیکال رسیده است و این به معنی زوم بدون افت کیفیت تا فاصله 3X می باشد. فاصله کانونی لنز تله فوتو از 65 میلی متر به 77 میلی متر ارتقا بهبود پیدا کرده است. اضافه شدن قابلیت عکاسی ماکرو از فواصل دو سانتی متری امکان عکاسی حرفه ای از اجسام و سوژه های ریز دنیای طبیعت را ایجاد کرده است.

اضافه کردن دو قابلیت بسیار مهم برای عکاسی از جمله Night Mode و Cinematic Mode را می توان از دیگر تغییرات بزرگ در دوربین های آیفون نام برد که به طرز چشمگیری آیفون را حرفه ای تر ساخته است. با روشن کردن قابلیت Night Mode شما می توانید در محیط های کم نور نیز عکس های باکیفیت و با کمترین نویز را ثبت کنید. حالت Cinematic نیز به مخاطبان این امکان را می بخشد تا به صورت حرفه ای تر و همانند فیلمبردارهای حرفه ای بتوانید از محیط اطراف خود به سبک سینمایی فیلم ضبط کنید.

اپل واچ سری 7

یکی دیگر از محصولات معرفی شده در مراسم 14 سپتامبر، رونمایی از جدیدترین ساعت هوشمند یعنی اپل واچ سری 7 بود. اپل واچ سری 7 در مقایسه با اپل واچ سری 6 از نظر طراحی هیچ گونه تفاوتی با یک دیگر ندارند و برخلاف انتظارات هیچ گونه ایده جدیدی در طراحی جدیدترین ساعت هوشمند اپل به کار نرفته و این امر سبب ناامیدی بخش اعظمی از مخاطبان شده است. البته به گفته اپل حاشیه های اطراف نمایشگر 40 درصد کاهش داشته و از طرفی نیز 1.7 میلی متر ابعاد آن افزایش پیدا کرده است و اینها از تغییرات مهم اپل واچ سری 7 در بخش طراحی بوده است.

اپل واچ سری 7

در بررسی اجمالی این اپل واچ می توان به پیشرفته تر شدن نمایشگر در نمایش محتوا و شارژدهی سریع تر 33 درصدی باتری ( شارژ کردن 80% از ظرفیت باتری در 45 دقیقه) اشاره کرد.

آیپد مینی

از دیگر محصولات بسیار مهم رونمایی شده در مراسم 14 سپتامبر، آیپد مینی 2021 بود. این محصول جدید اپل در یک قاب و فریم آلومینیومی طراحی شده و از وزن بسیار سبک 293 گرم برخوردار است که 53 گرم از آیفون 13 پرومکس سنگین تر است. اپل در طراحی جدید ترین آیپد مینی 2021 از یک نمایشگر 8.3 اینچ از نوع IPS LCD می باشد و با 1488 × 2266 پیکسل، وضوح بسیار بالایی را به همراه 500 نیت روشنایی ارائه می کند.

آیپد مینی 2021

نقطه عطف این تبلت را می توان مجهز بودن به تراشه گوشی های آیفون 13 که همان A15 Bionic می باشد اشاره کرد. پردازنده 6 هسته ای و استفاده از پردازنده گرافیکی 5 هسته ای از دیگر مشخصه های آیپد اپل می باشد که نشان دهنده قدرت بسیار بالا و عملکرد قدرتمند آن برای اجرای برنامه های گرافیکی و بازی های سنگین است. از دیگر ویژگی های این آیپد مینی میبایست به دوربین باکیفیت 12 مگاپیکسل تعبیه شده در پشت و جلو گوشی اشاره داشت که البته لنز سلفی آن از نوع اولتراواید می باشد که می تواند برای ثبت سلفی ها دوستانه بسیار عالی باشد. اپل همچنین برای این آیپد جدید از باتری لیتیوم پلیمری قابل شارژ با سرعت 19.3 وات بهره برده است که امکان 10 ساعت جستجو بدون وقفه را ایجاد کرده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *