نحوه وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل و بدون آن

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟ آیا اتصال لپ تاپ به تلویزیون نیازمند تخصص خاصی است؟ با ورود تلویزیون های 4K تمایل کاربران به مشاهده فیلم های سینمایی و شخصی بر روی این نوع از محصولات بیش از پیش شد. قطعاً همه شما در صورت داشتن لپ تاپ یک آرشیو شخصی و خانوداگی بر روی آن خواهید داشت که هر از گاهی تمایل به تماشای آنها می تواند بسیار دلپسند باشد. حال اگر بخواهیم وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را انجام دهیم باید چه نکاتی را رعایت کنیم.
اتصال لپتاپ به تلویزیون اصلاً به تخصص خاصی نیاز ندارد و تنها با چند راهکار ساده می توانید به راحتی اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل و یا با کابل را انجام دهید. امروزه فروش لپ تاپ با قابلیت بی سیم به دلیل بهره مندی هایی که ایجاد می کند بیشتر از سابق شده است. این قابلیت به شما امکان می دهد تا اتصال لپتاپ به تلویزیون بدون کابل را آسان تر از آنچه که فکرش را می کنید انجام شود. در ادامه با ارائه توضیحاتی نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون را برای شما شرح خواهیم داد.

1. اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

اگر توجه کرده باشید اکثر لپ تاپ ها دارای یک پورت HDMI هستند که می توانند بهترین خروجی تصویر را در صورت وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون برای کاربران ایجاد کنند. در نظر داشته باشید که شما می توانید بازی های کامپیوتری را با بهترین کیفیت تصویر در صورت وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل HDMI برای خود به انجام برسانید. البته اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید به نظر می آید خرید یک لپ تاپ گیمینگ برای شما بهتر باشد، اما باید توجه داشته باشید که قیمت لپ تاپ گیمینگ به نسبت مدل های معمولی از رِنج قیمت بیشتری برخوردار است.

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI شامل موارد زیر است:

  • قبل از هر کاری لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید
  • سپس کابل HDMI را از طریق پورت به لپ تاپ و تلویزیون وصل کنید.
  • اکنون لپ تاپ و تلویزیون را روشن کنید
  • گاهی اوقات تلویزیون پس از وصل شدن به HDMI به طور خودکار تصویر را نمایش می دهد. اما در صورتی که هیچ تغییری را مشاهده نکردید وارد قسمت تنظیمات HDMI در تلویزیون خود شوید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل hdmi

2. طریقه اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل Vega

Vega از پورت هایی است که معمولاً لپ تاپ ها و تلویزیون های قدیمی از آن برخوردار هستند. کیفیت نمایشی که کابل Vega در مقایسه با کابل HDMI به نمایش در می آورد از وضوح چندانی برخوردار نیست. همچنین زمانی که شما از کابل Vega برای انتقال تصویر از لپ تاپ به تلویزیون استفاده می کنید باید از یک کابل جداگانه برای انتقال صدا نیز بهره ببرید. چرا که کابل Vega تنها قادر به ساپورت کردن سیگنال های ویدیویی است.
پس از آنکه کابل Vega را به لپ تاپ و تلویزیون متصل کردید باید وارد قسمت تنظیمات نمایش لپ تاپ شوید و بعد تنظیمات مربوط به تصویر را در تلویزیون انجام دهید. در نظر داشته باشید که نحوه اتصال لپتاپ به تلویزیون از طریق کابل Vega در تمام مدل لپ تاپ ها به یک شیوه است. یعنی اگر شما یک لپ تاپ asus یا hp داشته باشید در هر صورت برای انتقال تصویر و صدا از یک روش استفاده خواهید کرد.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل vega

3. نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل با اتصال به WIFI

انتقال داده از لپ تاپ به تلویزیون با بهره گیر از شبکه بی سیم وای فای یکی از آسان ترین روش هایی است که چندان پیچیدگی ندارد. بسیاری از لپ تاپ ها و تلویزیون هایی که امروزه در بازار عرضه می شوند از قابلیت بی سیم وای فای برخوردار هستند که می توان با بهره گیری از آن اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل را انجام داد.
همچنین شما می توانید از طریق فناوری بی سیم WIDI ( Wireless DisPlay) نیز وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را انجام دهید. شما می توانید از طریق دانگل WIDI لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنید و به محتوای خود دست پیدا کنید.
اتصال لپتاپ به تلویزیون از طریق وای فای می تواند برای برنامه نویسان که به یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت نیاز دارند بسیار کاربردی است. اما اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به وای فای را ندارد شما می توانید از بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی مدل مَد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.
یکی از نکاتی که ممکن است سؤال بیشتر شما نیز برای اتصال لپتاپ به تلویزیون به صورت بی سیم نیز باشد، اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 7 است. اگر لپ تاپ شما از ویندوز 7 برخوردار است و شما قصد اتصال لپ تاپ به تلویزیون خود را دارید باید از وای فای دایرکت استفاده کنید. اما باید حتماً در این روش بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید.
روش دیگری برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون در ویندوز 7 وجود دارد که روش استفاده از کروم کست است. کاربران می توانند با نصب و راه اندازی کروم کست بر روی لپ تاپ و تلویزیون پروسه اتصال را انجام دهند. با این حال اگر شما یک دانش آموز هستید و از لپ تاپ دانش آموزی برای انجام فعالیت های خود استفاده می کنید با روش های وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل می توانید از صفحه نمایش تلویزیون برای انجام پروژه ها استفاده کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طریق وای فای

4. استفاده از کابل Mini DisPlayPort برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون

یکی دیگر از روش های اتصال لپتاپ به تلویزیون از طریق پورت Mini DisPlayPort است. برخی از لپ تاپ ها با داشتن این درگاه ارتباطی امکان اتصال لپ تاپ به تلویزیون را برای کاربران امکان پذیر می کنند. با این روش از اتصال کاربران حتی می توانند لپ تاپ های گیمینگ را به تلویزیون متصل کنند و یک برد واقعی را برای خود به دنبال داشته باشند.
با توجه به این موضوع اکنون اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید ما به شما hp omen 16 قیمت مناسب را که در فروشگاه آترین کالا موجود است پیشنهاد می دهیم.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون از طربق درگاه mini displyport

لپ تاپ رو بهتره از کجا بخریم؟

بی شک پس از وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون باید یک سری تنظیمات را برای نمایش تصویر اجرایی کنید تا بتوانید با بهترین کیفیت صدا و تصویر محتوای خود را مشاهده کنید. نحوه وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با کابل و بدون آن بستگی به نوع لپ تاپ و تلویزیون شما دارد و باید از طریق ریموت کنترل انجام شود.
حال اگر با روش های اتصال لپتاپ به تلویزیون آشنا شده اید و اکنون قصد خرید لپ تاپ در برندهای معتبر و بهترین لپ تاپ اپل را دارید، می توانید محصولات متنوع ما را در فروشگاه مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید لپ تاپ با تضمین اصالت، سلامت، بهترین قیمت و ارسال سریع، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *