آپگرید ویندوز 10 به 11 را چگونه انجام دهیم؟ ویندوز 11 بهتر است؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

آپگرید ویندوز 10 به 11 چگونه است؟ مایکروسافت در سال 2021 جدیدترین ویندوز خود که ویندوز 11 بود را منتشر کرد که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. بنابر گفته مایکروسافت ویندوز 10 تا سال 2025 پشتیبانی می شود، از این رو به کاربران خود پیشنهاد می دهد تا قبل از این تاریخ، ویندوز خود را ارتقا دهند. البته آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ اختیاری است و همانند آپدیت های دیگر مایکروسافت کاربران می توانند آن را تایید نکنند و در ویندوز 10 بمانند.

اما اگر دوست دارید ویندوز قدیمی خود را به ویندوز 11 ارتقا دهید این کار بسیار آسان است و بدون از دست دادن اطلاعات می توانید ویندوز خود را آپدیت کنید. قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که برای ارتقاء به ویندوز 11، لپ تاپ و یا دسکتاپ شما باید حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را داشته باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11

برخلاف ویندوز 10 که به طور خاص برای اجرا روی سخت افزارهای قدیمی طراحی شده بود، ویندوز 11 به سخت افزار نسبتا جدیدی نیاز دارد. برای مثال کارت گرافیک شما باید با DirectX 12 سازگاری داشته باشد و در غیر این صورت اگر دوست دارید به ویندوز 11 کوچ کنید باید به فکر خرید گرافیک جدید با قابلیت پشتیبانی از DirectX 12 باشد. در ادامه مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 که مایکروسافت پیشنهاد می کند، آورده شده است و شما می توانید با توجه به آن سازگاری سیستم خود را بررسی کنید.

  • پردازنده: 1 گیگاهرتز یا سریعتر با دو یا چند هسته روی یک پردازنده سازگار 64 بیتی یا سیستم روی یک تراشه (SoC)
  • رم: حداقل 4 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود
  • امنیت: TPM نسخه 2.0، سیستم عامل UEFI، قابلیت بوت امن
  • کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر، با درایور WDDM 2.0
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با وضوح بالا (720p)، مانیتور 9 اینچی یا بزرگتر، 8 بیت در هر کانال رنگی

آپگرید ویندوز 10 به 11

اگر دستگاه شما در حال حاضر از ویندوز 10 استفاده می کند، توصیه می کنیم حداقل سیستم مورد نیاز را با استفاده از برنامه PC Health Check بررسی کنید. گفتنی است که اکثر لپ تاپ ها و سیستم های دسکتاپ ساخت سال 2019 و یا جدیدتر قابلیت پشتیبانی از ویندوز 11 را دارند و اگر سیستم شما از این دسته است می توانید با خیال راحت آپگرید ویندوز 10 به 11 را انجام دهید. اگر مشخصات سیستم شما شرایط لازم برای ارتقا به ویندوز 11 را دارد می توانید از طریق روش های زیر این کار را انجام دهید.

برای مشاهده مشخصات و قیمت کارت گرافیک 4070 به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید.

آپگرید ویندوز 10 به 11 از طریق آپدیت ویندوز

بهترین روش برای آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ از طریق آپدیت ویندوز است که مایکروسافت نیز آن را پیشنهاد می کند. اگر لپ تاپ و یا دسکتاپ شما حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 را ارائه می دهد از طریق Windows Update به شما اطلاع داده می شود و می توانید به ویندوز 11 ارتقا دهید. این برای کسانی که یک سیستم با سخت افزاری جدید مثلا پردازنده نسل 13 و یا کارت گرافیک rtx 4060 ( یا گرافیک آنبرد و یا هر مدلی که از DirectX 12 پشتیبانی می کند) و رم بالا دارند پیشنهاد می شود و شما می توانید از طریق مراحل زیر این کار را انجام دهید.

  • تنظیمات ویندوز را باز کنید.
  • به Windows Update بروید.
  • سپس روی Check for updates کلیک کنید.
  • اگر آپگرید ویندوز 11 در دسترس باشد آن را نمایش می دهد و می توانید دانلود و نصب کنید.

شایان ذکر است این روش توسط مایکروسافت پیشنهاد می شود و یک روش ایمن است. اما اگر آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ در این قسمت برای شما در دسترس نبود می توانید از روش های دیگر که در ادامه آورده شده اند استفاده کنید.

آپگرید ویندوز 10 به 11 از طریق آپدیت ویندوز

استفاده از Installation Assistant برای آپگرید ویندوز 10 به 11

اگر به هر دلیلی آپدیت ویندوز ۱۰ به ۱۱ در قسمت Windows Update برای شما ممکن نبود، Installation Assistant بهترین روش جایگزین است. اگرچه مایکروسافت توصیه می کند که همچنان منتظر بمانید تا ارتقا ویندوز 11 در قسمت آپدیت ویندوز به شما اطلاع داده شود اما با استفاده از دستیار نصب می توانید این کار را سریع تر انجام دهید. برای آپگرید ویندوز 10 به 11 از طریق Installation Assistant ابتدا آن را از سایت مایکروسافت دانلود کنید و سپس مراحل نصب را طی کنید.

اگر به بحث کارت گرافیک کامپیوتر علاقه مند هستید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، مقاله کارت گرافیک چیست را مطالعه کنید.

استفاده از Installation Assistant برای آپگرید ویندوز 10 به 11

آپدیت ویندوز 10 به 11 با Media Creation Tool

یکی دیگر از روش های ارتقا ویندوز 10 به ویندوز 11 استفاده از ابزار Media Creation Tool است. برای اینکار شما به یک فلش مموری حداقل 8 گیگابایتی قابل بوت برای نصب ویندوز 11 نیاز دارید. شما می توانید با استفاده از ابزار Media Creation فلش USB را بوت کرده و از طریق آن ویندوز 11 را روی لپ تاپ خود نصب کنید.

آپدیت ویندوز 10 به 11 با Media Creation Tool

ارتقا ویندوز 10 به 11 از طریق فایل ISO

همچنین شما می توانید برای آپدیت ویندوز 10 به 11، دانلود مستقیم فایل ISO ویندوز 11 را انتخاب کنید. برای دانلود فایل ISO ویندوز 11 در صفحه دانلود سایت مایکروسافت به قسمت Download Windows 11 Disk Image (ISO) رفته و Windows 11 را از منوی کشوی انتخاب و سپس روی Download کلید کنید. شما می توانید فایل ISO دانلود شده را روی یک دیسک قابل بوت مانند فلش و یا DVD قرار دهید و سپس با استفاده از آن ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنید.

مزایای ویندوز 11

ویندوز 11 آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت است که با رابط کاربری و گرافیکی جدید در دسترس قرار می گیرد. ویندوز 11 با یک سری تغییرات عرضه شده که در ویندوز 10 وجود نداشت و این تغییرات برای برخی کاربران مورد پسند بوده اما برای برخی نیز ناخوشایند است. برای مثال امنیت به کمک سخت افزار که در ویندوز 10 اختیاری بود در ویندوز 11 اجباری شده است و بوت امن و رمزگذاری دستگاه به‌طور پیش‌فرض برای محافظت در برابر حملات آنلاین پیچیده‌تر در دسترس است. در ادامه چند نمونه از مزایای ویندوز 11 آورده شده است.

  • رابط کاربری جدید و مدرن تر
  • منوی استارت جدید
  • ویجت ها
  • بهبود عملکرد
  • سازگاری بهتر با برنامه های اندرویدی
  • امنیت بیشتر

قبل از ارتقا ویندوز 10 به ویندوز 11 پیشنهاد می کنیم از داده های خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید. البته اطلاعات شما حذف نخواهد شد و این کار برای امنیت بیشتر است تا در صورت داشتن اطلاعات مهم آن را از دست ندهید. برای گیمرها همچنین آپدیت به ویندوز 11 ممکن است در اجرا دچار مشکل شوند و اگر رابط کاربری و گرافیک جدید را نمی پسندید بهتر است در ویندوز 10 بمانید. اما اگر می خواهید سیستم خود را ارتقا دهید بهتر است به ویندوز 11 کوچ کنید، البته در صورت داشتن بودجه برای خرید سیستم جدید.

اگر قصد خرید کارت گرافیک با بودجه مناسب را دارید با توجه به قیمت کارت گرافیک rtx 3060 8gb این مدل می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مزایای ویندوز 11

معایب ویندوز 11

  • برخی از برنامه ها ممکن است با ویندوز 11 کار نکنند.
  • به TPM 2.0 و Secure Boot نیاز دارد که ممکن است در همه کامپیوترها موجود نباشد.
  • برخی از کاربران رابط کاربری جدید را دوست ندارند.

آیا ویندوز 11 بهتر است؟

باید بدانید که آپگرید ویندوز 10 به 11 اختیاری است اگر قصد کوچ کردن به ویندوز جدید را ندارید می توانید آن را نادیده بگیرید. در این مقاله روش های آپدیت ویندوز 10 به ویندوز 11 را بررسی کردیم که از طریق آنها می توانید ویندوز خود را به جدیدترین نسخه 11 ارتقا دهید. اما سوال اینجا است که آیا ویندوز 11 بهتر است و لازمه ویندوز را به ویندوز 11 ارتقا دهیم؟

در واقع انتخاب نوع ویندوز به نیازها و ترجیحات خود شما بستگی دارد. ویندوز 11 رابط کاربری جدید و ویژگی های مدرنی را ارائه می دهد، اما ممکن است با همه کامپیوترها سازگار نباشد. اگر از ویندوز 10 راضی هستید، نیازی به آپگرید فوری به 11 ندارید اما باید در نظر داشته باشید که ویندوز 10 تا سال 2025 پشتیبانی می شود. نظر شما در مورد ویندوز 11 چیست؟ کدام ویندوز را می پسندید؟

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *