آیا لپ تاپ سیمکارت میخورد، بررسی لپ تاپ های سیم کارت خور

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

آیا امکان فعال شدن سیم کارت در لپ تاپ وجود دارد که مانند گوشی از آن استفاده کرد؟ این سوالی است که ذهن بیشتر کاربران را درگیر کرده است. اگر در محدوده وای فای خود قرار ندارید و می خواهید با استفاده از لپ تاپ خود به اینترنت وصل شوید راه هایی برای فعال کردن این گزینه وجود دارد. در عصر جدید دیجیتال لپ تاپ هایی با ماژول جدید تولید شده اند که قابلیت استفاده از سیم کارت را در پورت خود قرار داده اند. یکی از بهترین برندهایی که در تولید لپ تاپ هایی که سیم کارت می خورند تجربه بسیاری داشته اند برند سرفیس است. بیشتر کابران در هنگام خرید لپ تاپ سرفیس این سوال را دارند که آیا این قابلیت در سرفیس مورد استفاده است و ارزش خرید دارد، باید قاطعانه بگوییم که بله شما می توانید با تهیه سری Surface Pro بهترین تجربه را با استفاده از سیم کارت داشته باشید.

آیا لپ تاپ سیمکارت میخورد، بررسی لپ تاپ های سیم کارت خور

آیا لپ تاپ سیمکارت میخورد؟

در اکثر برندهای لپ تاپ امکان استفاده از سیم کارت وجود دارد و این قابلیت برای آن گذاشته شده است. در نتیجه به طور قطعیت نمی توان گفت که این قابلیت در همه‌ی برند و مدل های لپ تاپ در دسترس است، اما به طور کلی لپ تاپ سیم کارت می خورد و شما در بیشر مدل های برند لنوو و دل می توانید این قابلیت را مشاهده فرمایید. همچنین این را نباید فراموش کرد لپ تاپ هایی که به صورت تبلت شو و لمسی هستند به دلیل سبک بودن و خوش دست بودن این قابلیت را دارا هستند.

مزایای استفاده از لپ تاپ سیم کارت خور

کاربران زیادی از این روش استفاده می کنند و دلایل استفاده از این حالت مزیت های متعددی برای لپ تاپ فراهم می کند، این روش نوع سبک کاری و فعالیت های شما را در هنگام استفاده از لپ تاپ ارتقا می دهد و چنین قابلیت هایی را برای شما فراهم می کند:

  • در مرحله اول نباید این نکته را از نباید فراموش کرد از لپ تاپ هایی که سیم کارت می خورند می توان به عنوان یک هات اسپات موبایل برای حداکثر 10 دستگاه به طور همزمان و پیوسته استفاده کرد. این ویژگی باعث صرفه جویی در پول و داده‌ی شما می شود.
  • مهم ترین ویژگی استفاده از سیم کارت برای لپ تاپ امکان متصل شدن به اینترنت در هر مکانی است که شما هرکجا که باشید به اینترنت متصل می شوید. همچنین عملکرد و فعالیت های لپ تاپ نیاز به اتصال اینترنت دارد و این گزینه برای کسانی که همیشه در حال حرکت هستند بسیار مورد استفاده است.
  • لپ تاپ سیم کارت خور این امکان را به کاربر می دهد به جای اتصال به Wi-fi یا شبکه های دیگر به راحتی از طریق سیم کارت به اینترنت متصل شوید.
  • اکثر لپ‌تاپ‌ها به پشتیبانی داخلی برای قرار دادن سیم‌کارت مجهز هستند، در نتیجه نیازی به تجهیزات یا نرم‌افزار اضافی مانند خرید رم و دیگر قطعات نیست.
  • از لپ تاپ سیمکارت خور می توانید برای برقراری ارتباط و تماس تلفنی استفاده کنید.
  • با استفاده از اینترنت سیم‌کارت لپ تاپ در هر شهر و کشوری می توانید فعالیت داشته باشد. اگر به کشوری دیگر سفر کنید، با داشتن سیم کارت مخصوص به خرید اینترنت نخواهید داشت به این دلیل که اینترنت لپ‌تاپ‌های سیم کارت‌خور در نقاط های مختلف دنیا کار می کند بدون اینکه شما هزینه‌ی اضافه‌ای برای آن‌ صرف کنید.

چه لپ تاپ هایی بیشتر از این قابلیت برخوردار هستند؟ این سوال برای اکثر کاربرانی که خواهان چنین قابلیتی هستند پیش می آید. لپ تاپ هیبریدی یا تبلت شو جز آن دسته از لپ تاپ ها هستند که اکثرا سیم کارت خور هستند. معروف ترین برندهایی که در تولید آن نقش داشته اند سرفیس، اچ پی، لنوو است.

مزایای استفاده از لپ تاپ سیم کارت خور

نحوه نصب سیم کارت روی لپ تاپ

در اینجا نحوه نصب سیم کارت بر روی لپ تاپ را به شما نشان داده و راه حل هایی درباره این که چگونه از آن در لپ تاپ استفاده کنید به شما خواهیم گفت:

  • قبل از هر چیزی وبسایت سازنده لپ تاپ خود را چک کنید و به اطمینان برسید که دستگاه شما سیم کارت خور است.
  • سپس درایور ماژول لپ تاپ را دانلود کنید و بعد آن را نصب نمایید.
  • Apn را فعال و سپس لپ تاپ را خاموش کرده، بعد تمامی کابل ها را از آن جدا کنید.
  • لپ تاپ را برگردانید و در قسمت پشتی باتری را در بیارید.
  • سیم کارت را در جای مخصوص خود بگذارید و سپس تمامی کابل ها را دوباره وصل کرده و لپ تاپ را مجددا راه اندازی کنید.

نحوه نصب سیم کارت روی لپ تاپ

نحوه استفاده از لپ تاپ سیم کارت خور

قبل از هر چیزی برای اینکه نحوه‌ی استفاده از لپ تاپ سیم کارت خور را یاد بگیرید باید درباره‌ی ماژول سیم کارت لپ تاپ بدانید که در این زمینه بسیار به شما کمک می کند.

ماژول سیم کارت لپ تاپ چیست؟ بعضی از لپ‌تاپ ها با ماژول سیمکارت طراحی شده اند که با قرار دادن سیمکارت در آن ماژول یا اسلات می توانید از قابلیت اتصال به اینترنت با استفاده از سیم کارت استفاده کنید. ماژول سیم کارت چیست و در کجای لپ تاپ قرار دارد؟ در تولید بیشتر لپتاپ ها بخشی از طراحی به چیپ ( ماژول) اختصاص داده شده است، کاربران عادی از قرار گرفتن جای ماژول اگاهی ندارند. قرار گرفتن جای بیشتر ماژول ها در زیر قاب باتری قرار گرفته است همچنین شاید در بعضی لب تاب ها محل قرار گیری ماژول متفاوت باشد. در نتیجه اگر به دنبال قرار دادن ماژول در لپ تاپ خود هستید باید باتری را خارج کنید.

در بیشتر برندها مانند اچ پی و لنوو محل قرار گیری سیم کارت در پشت لپ تاپ ها کنار باتری قرار دارد. در نتیجه برای استفاده از لپ تاپ سیمکارت خور باید ماژول سیم کارت لپ تاپ را در پشت یعنی کناری باتری را در بیاریم و سیم کارت را داخل آن قرار دهیم. قیمت این لپ تاپ ها بسته به مدل متفاوت است، برای نمونه قیمت لپ تاپ لنوو در سری های جدید به دلیل امکانات پیشرفته گرانتر هستند، همچنین جای قرارگیری سیم کارت در بعضی از مدل های آن فرق دارد. نباید این نکته را از یاد ببریم که سیم کارت باید از قبل فعال شده باشد که بدون هیچ مشکلی از آن بتوان استفاده کرد. محل قرار گیری و روش نصب سیم کارت بر روی لپ تاپ در برندها متفاوت است ولی در بعضی از برندها معمولا برای اینکه بتوان آن را اضافه کرد باید قاب پشتی کنار لپ تاپ را باز کنید.

نحوه استفاده از لپ تاپ سیم کارت خور

روش فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ (ماژول)

‏ تنها با وارد کردن سیم کارت به لپ تاپ در محل قرار گیری ماژول، ارتباط با شبکه برقرار نمی شود. به این دلیل اسلات موجود در دستگاه فقط به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. برای حل این مشکل باید از کارت wwan (wireless wide area network) ‏یا ماژول سیم کارت استفاده کرد. این نکته را باید در نظر گرفت که در لپ تاپ فقط یک اسلات برای سیم کارت موجود است در نتیجه باید یک کارت wwan ‏به صورت مجزا برای فعال کردن آن تهیه کرد. با خرید کارت wwan ‏برای لپ تاپ جستجو برای یافتن شبکه آغاز می‌‏شود و دسترسی راحت به اینترنت از طریق سیم کارت برای کاربر فراهم می شود.

روش فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ (ماژول)

کدام لپ تاپ ها سیم کارت میخورند

تا حالا باید اگاهی کامل را درباره‌ی اینکه آیا لپ تاپ سیمکارت میخورد یا نه پیدا کرده باشید. کاربران هنگامی که تصمیم به فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ خود می کنند به این سوال می رسند که کدام لپ تاپ ها سیم کارت می خورند و چه برند و مدل هایی از قابلیت نصب سیم کارت پشتیبانی می کنند. در اینجا چند نمونه از لپ تاپ هایی که سیم کارت می خورند را به شما معرفی می کنیم، در این سری تنها مدلی که معرفی نمی شود از برند Asus است، به این دلیل مدل های کمی از لپ تاپ ایسوس با قابلیت نصب سیم کارت طراحی شده اند و زیاد به چشم نمی خورند. لیستی از بهترین لپ تاپ سیم کارت خور در مدل و برند های مختلف:

  1. لپ تاپ Lenovo در سری های جدید

نیازی به معرفی مدل های لنوو نیست زیرا شما در بیشتر سری های جدید آن می توانید سیم کارت خور پیدا کنید. پس اگر به دنبال مدل سیمکارت خور آن هستید نسل جدید لپ تاپ های برند لنوو را تهیه نمایید که گزینه های متعددی را برای شما می گذارد.
لپ تاپ Lenovo در سری های جدید

  1. لپ تاپ Microsoft Surface Pro 7

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که سیم کارت بخورد سری سرفیس از هر نظری عالی و بسیار پیشنهاد می شود، در نتیجه در خرید این نوع اصلا هیچ شکی نداشته باشید که در قابلیت خوردن سیم کارت هم جایگاه مناسبی به خود داده است. این سری با اینکه قیمت بالایی هم دارند ولی گزینه های زیادی را به کاربران خود اختصاص داده است. تفاوت سرفیس با لپ تاپ عادی در لمسی بودن، حالت تبلت شو، سبک بودن است که در کنار این ویژگی ها سیم کارت خور هم هستند.

لپ تاپ Microsoft Surface Pro 7

  1. لپ تاپ سیم کارت خور hp مدل Elite Dragonfly G3

لپ تاپ سیم کارت خور hp در مدل Elite Dragonfly G3 مانند 2 لپ‌تاپ قبلی باریک و سبک است همچنین ساختاری زیبا و اسپیکرهای با کیفیت و وبکم عالی نیز دارد. لپ تاپ اچ پی Elite Dragonfly G3 از نظر اندازه نیز با داشتن صفحه نمایش 13.5 اینچی بسیار جمع و جور است. شایان ذکر است با اینکه صفحه نمایش این محصول طراحی کوچکی دارد اما بزرگ‌تر از روال عادی دیده می‌شود و تمامی تصاویر را با کیفیت عالی 1280 در 1920 نمایش می دهد.

لپ تاپ سیم کارت خور hp مدل Elite Dragonfly G3

خرید و قیمت لپ تاپ سیم کارت خور

در این مقاله به روش های نصب و فعال کردن سیم کارت در لپ تاپ پرداختیم که چگونه و از چه راه هایی می توانیم آن را راه اندازی کنیم. در کل برای اینکه شما به چنین قابلیتی دست پیدا کنید باید برند و مدل مخصوص آن را برای خود تهیه کنید. برخی از برندهایی که سیم کارت خور هستند قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارند در نتیجه شاید بعضی از کاربران توانایی تهیه آن را نداشته باشند که در نتیجه بهترین راه حل برای کسانی که بودجه کافی ندارند می توانند مدل استوک را انتخاب کنند. برای خرید لپ تاپ استوک و اپن باکس سیم کارت خور در مدل و کانفینگ های مختلف با کمترین قیمت به فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *