تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

سری M و A سامسونگ، دو خط تولید هم رده اما با قابلیت های متفاوت است. سامسونگ از تولید کنندگان بزرگ در زمینه موبایل و تبلت در جهان است که هر ساله سری های مختلفی را عرضه بازار می کند. گوشی های سری M و A در دسته مدل های اقتصادی و میانرده سامسونگ قرار می گیرند که از نظر ویژگی و کارایی یک پله از گوشی های پرچم دار پایین تر هستند. سری A به عنوان جانشینی برای سری J معرفی شد و سامسونگ اولین گوشی خود در این رده را در سال 2014 معرفی کرد، اما سری M جدیدتر است و خط تولید آن به سال 2019 بر می گردد.
این دو خط تولید با اینکه هر دو به عنوان رده میانی معرفی شده اند و از جنبه های مختلفی همچون شبکه های ارتباطی، طراحی، باتری، نرم افزار و دوربین با هم متفاوت هستند. در این مقاله دو سری پرطرفدار سامسونگ را با هم مقایسه و تفاوت های موجود در هر کدام را بررسی می کنیم. اگر شما هم در خرید گوشی سامسونگ میانرده سامسونگ دچار سردرگمی شده اید و  می خواهید تفاوت گوشی سامسونگ سری a و m و برتری های هر کدام را بدانید پیشنهاد می کنم تا آخر همراه ما بمانید.

ظرفیت باتری سری m یا a؛ کدام یک بهتر است؟

سری A از نظر طراحی برتر است اما سامسونگ در سری M سعی کرده تا تمرکز خود را بر روی باتری معطوف سازد و بنابر وعده ای که داده بود، در سال 2020 گوشی سامسونگ Galaxy M51 را با باتری بزرگ 7000 میلی آمپر معرفی کرد. در مقابل بالاترین ظرفیت باتری در گوشی های سری A که تا به امروز معرفی شده برابر 5000 میلی آمپر است که بیشتر در مدل های سال 2021 همچون A32 و A03s به چشم می خورد. در نتیجه از نظر باتری، بدون شک خرید گوشی سامسونگ سری m هوشمندانه تر است. البته در مقاله بهترین گوشی از نظر باتری، گوشی های برتر دیگری نیز معرفی شده اند که می توانند انتخاب های بعدی شما برای خرید گوشی باشند.

مقایسه گوشی سامسونگ سری a و m از نظر باتری

مقایسه گوشی سامسونگ سری a و m از نظر شبکه های ارتباطی

سامسونگ تا سال 2020 تمامی گوشی های سری m را با شبکه LTE عرضه می کرد، اما در سری A شاهد مدل هایی با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G هستیم. شاید دلیل اینکه سامسونگ در ابتدا در سری a مدل های 5G عرضه کرد به عمومی بودن این خط تولید برگردد که در میان کاربران شناخته تر بود اما بعدا برای عمومی کردن سری m در سال 2021 مدل های Galaxy M52 5G – Galaxy M32 5G و Galaxy M42 5G را به خط تولید خود اضافه کرد.

مقایسه گوشی سامسونگ سری a و m از نظر شبکه های ارتباطی

کدام سری ایمن تر است؟

امنیت گوشی جزو موارد اساسی و مهم در گوشی های هوشمند است، سامسونگ برای بالا بردن امنیت گوشی های خود معماری چند لایه samsung knox را ارائه داده که به کاربران امکان می دهد تا از فایل های شخصی خود محافظت کنند. گوشی های سری A سامسونگ به صورت پیشفرض از samsung knox پشتیبانی می کنند، اما متاسفانه سری M به طور کامل از آن پشتیبانی نمی کنند و فقط چند مدل قابلیت پشتیبانی از این سیستم امنیتی سامسونگ را دارند.

گوشی سامسونگ سری a ایمن تر است یا سری m

 

برتری سری m سامسونگ از نظر  سخت افزار

همانطور که شاهد هستید هر دو سری M و A از گوشی های میانرده سامسونگ به شمار می روند، اما سری M را از نظر سخت افزاری دارای پردازنده مرکزی قوی تر است. البته گوشی های بالارده سری s و note، بهترین گوشی های سامسونگ از این نظر هستند. به عنوان مثال جدیدترین مدل سری M، گوشی Galaxy M52 5G است که از یک تراشه 6 نانومتری Snapdragon 778G 5G بهره می برد. در مقابل بالاترین مدلی که در سری A با فناوری 5G تا به امروز معرفی شده گوشی سامسونگ Galaxy A52 5G است که یه تراشه 8 نانومتری Snapdragon 750G 5G مجهز شده است. A52 5G پر طرفدارترین مدل سری A است که فروشگاه آترین کالا با کمترین قیمت آن را ارائه می دهد و شما می توانید برای خرید گوشی A52 5G با قیمت مناسب و ضمانت اصلی بودن اقدام کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ سری A و M از نظر دوربین

معمولا در هنگام خرید گوشی هوشمند، مشخصات دوربین از اولین مواردی که به سراخش می رویم و آن را بررسی می کنیم. کیفیت بالای دوربین نیز یکی دیگر از برتری های سری M نسبت به سری A سامسونگ است. این سری علاوه بر سخت افزار قدرتمندتر، در قسمت دوربین اصلی نیز دارای یک دوربین با کیفیت بالاتر و قابلیت های بیشتر عکاسی است. ناگفته نماند که گوشی A72 5G از نظر دوربین فوق العاده بوده و با بهره گیری از یک ماژول با لنزهای چهارگانه و لنز اصلی 64 مگاپیکسل تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت می کند. البته گوشی های سه دوربینه این دو سری از گوشی های سامسونگ نیز پیشنهاد خوبی برای آن دست از مخاطبانی است که به دنبال گوشی های مقرون به صرفه اند.

تفاوت سری M و A از نظر طراحی

در هر دو سری M و A از طراحی اقتصادی یعنی بدنه پلاستیکی استفاده شده اما به نظر می رسد سامسونگ برای طراحی سری A مدت زمان بیشتری را صرف کرده است. بدنه گوشی های سری a مخصوصا در مدل های جدید از پلی کربنات مقاوم ساخته شده و در قسمت قاب پشتی آنها نیز از جلوه های زیبایی نیز استفاده شده است. بنابراین اگر طراحی و زیبایی گوشی برای شما مهم است سری A را مد نظر خود داشته باشید. اگر قصد خرید گوشی سری A را دارید و می خواهید بدانید بهترین مدل های این سری کدام اند پیشنهاد می کنم مقاله معرفی بهترین گوشی سامسونگ سری A را مطالعه کنید.

تفاوت سری M و A از نظر طراحی

 

نقاط ضعف و قوت گوشی سامسونگ سری A و M

دو سری A و M را با هم مقایسه و تفاوت های آنها را بررسی کردیم، حال نوبت آن است که به نقاط قوت و ضعف هر کدام نیز بپردازیم و برتری های هر کدام بر دیگری را توضیح بدهیم. در مقایسه هایی که در بالا ارائه دادیم تا حدودی برتری های هر سری برای ما مشخص شد، اما ما قصد داریم در ادامه در مورد مشکلات گوشی سری A و M توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.
یکی از رایج ترین مشکلات سری M سامسونگ داغ کردن بیش از حد برخی مدل های آن است، داغ کردن گوشی مخصوصا در گوشی های هوشمند با کارکرد بالا یک امر طبیعی است. برخی کاربران دلیل داغ کردن این سری را به کشور تولید  کننده آن که هند است ربط می دهند تصور اشتباهی است و فرقی نمی کند که سری M سامسونگ ساخت کجاست و در چه کشوری منتاژ می شود، این مشکل به دلیل فعالیت های سنگین در  گوشی های هوشمند در هر مدلی ممکن است رخ دهد.

به طور کلی می توان گفت که گوشی های سری A سامسونگ از نظر امنیت و طراحی حرف اول را می زنند، اما اینکه برخی گوشی های سری M از قابلیت سامسونگ ناکس پشتیبانی نمی کنند و یا به نسبت سری A طراحی جذابی ندارند تاثیر چندانی در فروش گوشی سامسونگ سری M نخواهد داشت. به این دلیل که خط تولید سری M از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، کارکرد و ظرفیت باتری و همچنین جنس بدنه بالاتر بوده که این ویژگی ها می توانند برای این سری برتری شمرده شوند. با وجود تمامی این تفاسیر، اگر در کنار گوشی های سامسونگ سری m و a نیم نگاهی نیز به گوشی های شیائومی برای خرید دارید، مقاله مزایا و معایب گوشی های شیائومی می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند.

کدامیک را بخریم؟ گوشی سامسونگ سری M یا A

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه دادیم و مقایسه هایی که بین دو سری M و A سامسونگ انجام شد می توان به این نتیجه رسید که سامسونگ در سری M سعی کرده تا تمرکز خود را بیشتر بر روی کارایی آن بگذارد و طراحی ظاهری را در اولویت قرار ندهد. همین موضوع نیز سبب شده تا قیمت گوشی سامسونگ سری M بالاتر باشد، ولی در مقابل با ارائه مدل های اقتصادی تر و تنوع مدل بیشتر در سری A باعث شده تا کاربران بتوانند تقریبا با هر بودجه ای یک گوشی هومشند را تهیه کنند. به طور کلی می توان گفت که قیمت گوشی سامسونگ سری A ارزان تر و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
و در آخر اینکه اگر با توجه به توضیحات مذکور  انتخاب خود برای خرید گوشی نهایی کردید می توانید بهترین مدل ها را با کمترین قیمت و ضمانت اصلی بودن کالا از آترین کالا تهیه کنید. همچنین اگر در مورد این مقاله سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

2 دیدگاه در “تفاوت گوشی سامسونگ سری M و A

من تجربه استفاده از گوشی های سری a رو دارم
متاسفانه به شدت نمایشگرهای مزخرفی دارن
اگه قبلنا گوشی های باکیفیت و رده بالا استفاده کردین پیشنهاد میکنم سراغ گوشی های سری a نروید بهتره
البته هنوز خودم موندم گوشی سری m کدومو بگیرم
دوستان اگه کسی هس لطفا کمکم کنه

سلام
مهم اینه که چقد بخوای هزینه کنی
اگه به دنبال یه گوشی با ظرفیت باتری بالایی؟ گوشی m31 میتونه کارت رو راه بندازه و بودجه آنچنانی هم نمیخواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *