بهترین مادربرد گیمینگ

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

مادربرد عضو حیاتی در هر سیستم است که تعیین می کند شما چه قطعاتی را انتخاب کنید. انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ یک مرحله کلیدی در راه اندازی کامپیوتر است، به همین دلیل نیز شما باید قبل از خرید مادربرد اطلاعات مهم درمورد سیستم خود از جمله، اندازه کیس چقدر است؟ می توانید CPU را اورکلاک کنید و یا اینکه آیا به پشتیبانی از رم با کارایی بالا نیاز دارید یا نه را داشته باشید. تمامی قطعات موجود در یک کامپیوتر به ماردبرد وصل می شوند و در واقع با استفاده از آن با هم در ارتباط هستند، بنابراین انتخاب نوع مادربرد در نوع عملکرد سایر قطعات نیز تاثیر گذار است.

همچنین اینکه شما چه نوع سوکتی را انتخاب می کنید نیز مهم است و با توجه به اینکه مادربردهای موجود در بازار مبتنی بر اینتل و یا AMD هستند شما باید ابن نکته را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا 7 تا از بهترین مادربردهای گیمینگ مبتنی بر AMD و  INTEL موجود در بازار را به شما معرفی کنیم که توسط برندهای معروف تولید شده اند. اگر می خواهید یک سیستم گیمینگ قدرتمند و با توان بالا داشته باشید و می خواهید بهترین مادربرد گیمینگ 2022 را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید و ویژگی های مدل هایی که معرفی می کنیم را با دقت بررسی کنید.

بهترین مادربرد گیمینگ

1- Gigabyte Z690 Aorus Pro با پشتیبانی از پردازنده نسل 12 اینتل

مادربرد گیگابایت Z690 Aorus Pro با نوع سوکت Intel LGA 1700 قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل را دارد. این مدل همچنین از چهار اسلات رم DDR5 با حداکثر حافظه قابل پشتیبانی 128 گیگابایت نیز بهره می برد و از جدیدترین پردازنده های RTX و نمایشگرهای نسل جدید نیز پشتیبانی می کند. بنابراین اگر قصد خرید مادربرد گیمینگ قیمت مناسب را دارید این مدل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که با تهیه آن یک سیستم گیمینگ قدرتمند را راه اندازی کنید.

Gigabyte Z690 Aorus Pro با پشتیبانی از پردازنده نسل 12 اینتل

2- ایسوس TUF Gaming Z590-Plus WIFI؛ مناسب پردازنده های Rocket Lake

سری ROG ایسوس مخصوص گیمینگ طراحی شده و مادربرد ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI نیز از بهترین مدل های این سری است. Z590-Plus WIFI از نوع سوکت LGA 1200 بهره برده و قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل را دارد که در کنار چهار اسلات حافظه رم دوکاناله DDR4 می توانید جدیدترین سخت افزار را بر روی آن سوار کرده و یک سیستم گیمینگ حرفه ای راه اندازی کنید. نکته دیگری که در هنگام خرید مادربرد باید مورد توجه قرار گیرد نوع و تعداد اسلات PCI و همچنین پورت های خروجی است که در مقاله راهنمای خرید مادربرد به این موضوع بیشتر پرداخته شده و می توانید با مطالعه آن اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

ایسوس TUF Gaming Z590-Plus WIFI؛ مناسب پردازنده های Rocket Lake

3- Gigabyte X299X Designare 10G با فاز IR دیجیتال VRM

X299X Designare 10G یکی دیگر از مدل های گیمینگ Gigabyte است که در لیست بهترین مادربرد گیمینگ قرار می گیرد. گیگابایت این محصول را با مدار فاز IR دیجیتال VRM با قدرت بالا طراحی کرده که عملکرد برق رسانی مادربرد را بهبود می بخشد تا بیشترین بهره وری را داشته باشند. مادربرد X299X Designare 10G به سوکت LGA 2066 مجهز شده که از پردازنده های اینتل Core i9 و Core i7 سری x پشتیبانی می کند و همچنین به 8 اسلات رم از نوع DDR4 با حداکثر حافظه پشتیبانی 128 گیگابایت نیز مجهز شده است. پشتیبانی از جدیدترین نسخه USB و کانکتور DisplayPort نیز دیگر ویژگی در این مادربرد است که آن را برتری ساخته و کاربر می تواند به صورت حرفه ای از آن استفاده کند.

Gigabyte X299X Designare 10G با فاز IR دیجیتال VRM

 4- Asus ROG Crosshair VIII Extreme با 5 اسلات M.2

مادربرد Asus ROG Crosshair VIII Extreme اولین مورد با سوکت AMD است که در این لیست قرار می گیرد. این مادربرد مبتنی بر AMD طراحی شده و از پردازنده های Ryzen سری 5000 پشتیبانی می کند و همچنین دارای چهار اسلات رم با حداکثر فضای قابل پشتیبانی 128 گیگابایت است و قابلیت پشتیبانی از پنج اسلات M.2 را نیز دارد. اسلات های PCIe نیز سه عدد در نظر گرفته شده که دو اسلات آن PCIe 4.0 X16 و یک اسلات دیگر نیز PCIe 3×1 است، اگر می خواهیداطلاعات بیشتری در مورد اسلات های مادربرد کسب کنید پیشنهاد می کنیم مقاله مادربرد چیست؟ را مطالعه کنید.

Asus ROG Crosshair VIII Extreme با 5 اسلات M.2

5- Asus X570 ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi

مادربرد ایسوس X570 ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi دومین مدل از سری مادربرد های AMD با چیپست X570 است که در اینجا معرفی می شود. این محصول نیز مبتنی بر  AMD است و از سوکت AM4 با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های Ryzen سری 5000 / G-Series 5000Z بهره می برد. از نکات مثبت این محصول که آن را در لیست بهترین مادربرد گیمینگ DDR4 قرار داده می توان به 12 پورت USB، یک پورت LAN و همچنین 8 پورت SATA اشاره کرد. ناگفته نماند که مادربرد X570 ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi دارای چهار اسلات حافظه رم DDR4 دو کاناله با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت و سه اسلات PCIe برای اتصال کارت گرافیک است.

Asus X570 ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi

6- Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi با خنک کننده قدرتمند

مادربرد ایسوس ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi توان بالایی ارائه می دهد و همچنین به خنک کننده ای قدرتمند مجهز شده تا بتوانند به آسانی پردازنده های AMD Ryzen نسل سوم را مدیریت کند. چهار اسلات رم دوکاناله DDR4، پنج اسلات PCIe برای کارت گرافیک، دو سوکت M.2 و آخرین نسخه پورت های خروجی همچون USB 3.2 باعث شده تا B550-F Gaming Wi-Fi در لیست بهترین مادربرد گیمینگ جهان قرار گیرد.

Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi با خنک کننده قدرتمند

7- Gigabyte A520 Aorus Elite، مادربرد گیمینگ قیمت مناسب

اگر می خواهید بهترین مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب و میانرده را داشته باشید، مادربرد گیگابایت A520 Aorus Elite بهترین انتخاب برای شما است. این مادربرد از چیپست AMD A520 بهره می برد و همچنین به سوکت AM4 مجهز شده که قابلیت پشتیبانی از پردازنده های AMD Ryzen سری 5 را دارد و در کنار چهار اسلات رم ddr4 بهترین عملکرد را در گیمینگ ارائه می دهد. البته ناگفته نماند این مادربرد دارای 5 اسلات PCIe 3.0 نیز است که می توانید با استفاده کارت گرافیک های PCIe 3 انویدیا یک سیستم گیمینگ حرفه ای برای خود داشته باشید.

بهترین مادربرد گیمینگ با قیمت مناسب

در مقاله بهترین مادربرد گیمینگ 7 تا از بهترین مادربردهای گیمینگ جهان که در بازار موجود هستند را به شما معرفی کردیم، مدل های مذکور مبتنی بر دو شرکت AMD و اینتل هستند که با توجه به خواسته شما در انتخاب چیپست می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. البته علاوه بر اندازه کیس و نوع چیپستف مولفه هایی همچون بودجه و همچنین اینکه چه قطعاتی را بر روی آن نصب می کنید نیز در انتخاب و خرید مادربرد تاثیر گذار بوده و در آخر این شما هستید که محصول را انتخاب می کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *