کنترل جادویی چیست: تفاوت آن با کنترل معمولی

زمان مطالعه مطلب: 3 دقیقه

حدود یک دهه است که ال جی به همراه تلویزیون های هوشمند خود، کنترل جادویی را تعبیه می کند که این امر سبب شده تا فروشندگان نیز به هنگام فروش تلویزیون از آن به عنوان یک امتیاز بزرگ در تلویزیون های ال جی نام ببرند که این خود دلیلی بر آن می شود تا مشتریان به خرید تلویزیون ال جی تشویق و سوق داده شوند. البته که امروزه شاهد هستیم سامسونگ نیز برای جذب مخاطبان بیشتر، ریموت کنترل های هوشمندی را در تلویزیون های خود فراهم آورده است تا کاربر به شیوه ای آسان تری با تلویزیون خود تعامل و ارتباط برقرار کند. اما سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران است؛ تفاوت کنترل جادویی با کنترل معمولی است که در این مقاله شما را به جواب این سوال خواهیم رساند و در کنار آن نیز با ویژگی های آن نیز بیشتر آشنا خواهیم شد.

کنترل جادویی چیست؟

کنترل جادویی، ریموت کنترل هایی هستند که به وسیله آن می توانید عملکردهای تلویزیون را به شیوه ای آسان تر و از طریق صدا کنترل کنید. علاوه براین در کنترل های جادویی قابلیت های بسیاری قرار گرفته است که کاربر از طریق آن می تواند از تلویزیون بهره وری و استفاده بیشتری را داشته باشد.

ویژگی های کنترل جادویی

تفاوت کنترل جادویی با معمولی

شما در نظر بگیرید که کنترل عملکرد کامپیوتر با ماوس ساده تر است یا کیبورد؟ خب قطعا با ماوس ساده تر است چرا که از طریق ماوس می توان آسان تر و به شیوه حرفه ای تر به محتوای داخل کامپیوتر دسترسی پیدا کرد. کنترل جادویی نیز در تلویزیون دقیقا همان نقش ماوس در کامپیوتر را برای شما بازی می کند و این بدان معنی خواهد بود که شما می توانید با سرعت بیشتری به محتوای مد نظر خود دسترسی داشته باشید.

برای مثال مشکلی که اکثر مواقع در کنترل های معمولی با آن مواجه هستید؛ تایپ کردن و جستجو است که باید مدت زمان بالایی را صرف آن کرد اما این مشکل در کنترل های جادویی به چشم نمی خورد چرا که ریموت جادویی همانند ماوس عمل می کند و با حرکت نشانگر ماوس و کلیک آن بر روی حروف ها به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری به نتیجه دلخواه خود برسید و علاوه براین از طریق صدا و به صورت فرمان صوتی نیز می توانید این عمل را انجام دهید.

از دیگر تفاوت کنترل جادویی با معمولی می توان به قابلیت های بسیار جذاب کنترل جادویی همچون زوم کردن زنده، تماشای سوژه از زاویه 360 درجه، فرمان صوتی و اسکرول طراحی شده بر روی آن اشاره نمود که هیچ یک از این قابلیت ها را نمی توان در کنترل های معمولی یافت.

چگونه کنترل جادویی را با تلویزیون همگام سازی کنیم؟

اگر برای اولین بار است که می خواهید کنترل جادویی را با تلویزیون مچ کنید مراحل زیر را طی کنید.

  • تلویزیون را روشن کنید و حدود 10 ثانیه صبر کنید.
  • کنترل جادویی را به سمت تلویزیون نشانه بگیرید و سپس دکمه OK را فشار دهید.
  • پس از انجام این مراحل با پیامی حاوی موافقت شما از همگام سازی ریموت جادویی با تلویزیون مواجه خواهید شد که در صورت پذیرفتن آن، کنترل جادویی با تلویزیون مچ خواهد شد. اما در صورت مچ نشدن شما باید از ابتدا تلویزیون را خاموش و روشن کنید و سپس دکمه Exit را به مدت 7 ثانیه فشار دهید تا عملیات انجام شده به طور کامل پاک شود و برای انجام دوباره و مچ کردن ریموت با تلویزیون، این مراحل را از سر بگیرید.

ویژگی های کنترل جادویی

زوم کردن زنده 

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که این کنترل های جادویی دارند، بزرگنمایی به طور زنده بر روی سوژه ها می باشد البته که باید تلویزیون ال جی هوشمند شما نیز به این قابلیت مجهز باشد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد بخشید تا در هنگام تماشای فیلم و یا هر محتوای دیگر، از راه دور و بدون نزدیک شدن به نمایشگر بر روی سوژه خود زوم کنید و جزئیات بیشتری را از آن دریافت کنید. همچنین می توانید به وسیله دکمه سبز رنگ طراحی شده بر روی ریموت کنترل جادویی، از صفحه نمایشگر خود اسکرین شات بگیرید و به وسیله دکمه قرمز رنگ نیز ویدیوی زنده را متوقف یا پخش کنید.

تماشای سوژه از زوایه 360 درجه

360VR؛ یکی دیگر از قابلیت هایی است که می تواند حیرت شما را بر انگیزد. برای استفاده از قابلیت 360VR باید به قسمت گالری عکس های خود در داخل تلویزیون بروید و سپس بر روی حالت 360 درجه کلیک کنید و از طریق ریموت کنترل تمامی زوایای عکس را مشاهده کنید.

فرمان صوتی 

با کنترل جادویی و از طریق صوت خود می توانید عملکردهای تلویزیون را بسیار ساده و به شیوه ی متفاوت تری کنترل کنید. با استفاده از این عملکرد؛ جستجو در مرورگر و کارهایی نظیر تغییر کانال ها با سهولت بیشتری دنبال خواهند شد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

8 دیدگاه در “کنترل جادویی چیست: تفاوت آن با کنترل معمولی

سلام من یه تلوزیون ۲۰۲۰ un 711 گرفتم خودش رینوت حادویی نداره اگر براش بگیرم میتونم مچش کنم اگر تجربه همچین کاری رو دارید یا اگر مچ میشه لطفا کمک کنید

سلام

بله مچ میشه

سلام خسته نباشید
خواستم نظرتون رو راجع ال ای دی آیوا بدونم؟
قابل رقابت با سامسونگ وال جی هست؟

سلام و درود
قطعا آیوا قابل مقایسه با تلویزیون های سامسونگ و ال جی نیست و پیشنهاد میکنم با این دیدگاه خرید نکنید – چون تلویزیون های سامسونگ و ال جی و سایر برندهای خارجی کیفیت و کارایی به مراتب بهتری را ارائه می کنند و سالها برای شما کار خواهند کرد. اگر می خوای تلویزیون آیوا خرید کنید بهتره که با هم سطح های خودش مقایسش کنید

سلام کدوم مدل الجی تلویزیون ها کنترل جادویی دارن؟

سلام تلویزیون های هوشمندشون کلا کنترل جادویی دارن ترجیحا مدل های 4K

با سلام بنده تلویزیون ال جی مدل 55SJ85000Gl کنترل جادوییش از مچ بودن با تلویزیون به طور مکرر خارج میشود و به سختی بعد از چندین بار و با گذشت چند روز مجدد مچ شده و باز خارج میشود.مشکل از چیست؟
ضمنا این مدل ریموت جادویی مدل AN-MR650A دارد آیا ریموت معمولی نیز دارد؟مدل آن را بفرمایید.
بسیار سپاس از لطف شما

سلام وقت بخیر من میخوام کنترل رو به دستگاه رسیور و به پخش خانگی مچ کنم چطور میشه این کارو کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *