آموزش

آموزش دانلود، حذف و نصب بازی و برنامه روی تلویزیون سونی

سونی از برندهای معتبر و صاحب نام در بخش صوتی و تصویر است که از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار است و از دلایل اصلی این امر نیز کیفیت بسیار بالای محصولات سونی می باشد که از جمله ی آنها می توان به تلویزیون اشاره کرد. تلویزیون های سونی به لطف کیفیت بالایی که در بخش تصویر ارائه می کنند سبب محبوبیت بالای سونی در میان کاربران شده است و اما موضوع اصلی که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم نحوه دانلود، نصب و حذف برنامه ها است و اگر شما هم از آن از دسته افرادی هستید که تلویزیون سونی را در خانه خود دارید، خواندن این مقاله را حتما به شما پیشنهاد می کنیم چرا که این مقاله می تواند شما را بیشتر با محیط نرم افزاری تلویزیون آشنا سازد و باعث می شود تا بتوانید بازی و برنامه های دلخواه را بر روی تلویزیون نصب و حذف کنید.

دانلود بازی و نصب برنامه روی تلویزیون سونی

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما به اینترنت متصل است و برای بارگیری برنامه ها از فروشگاه Google Play باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

1- ریموت کنترل تلویزیون را در دست بگیرید و دکمه Home را پیدا کنید و آن را فشار دهید.

دانلود و نصب برنامه ها در تلویزیون سونی

2- در منوی باز شده برنامه ها (Apps)، فروشگاه Google Play را انتخاب کنید.

دانلود و نصب برنامه در تلویزیون سونی

3- با وارد شدن به صفحه فروشگاه Google Play می توانید در قسمت Search برنامه یا بازی مورد نظر خود را جستجو کنید و سپس آن را دانلود و نصب کنید.

وارد شدن به برنامه

برای ورود به برنامه نیز می توانید دکمه HOME را فشار دهید و سپس در قسمت برنامه ها (Apps)، برنامه نصب شده خود را انتخاب کنید.

حذف برنامه در تلویزیون سونی

از آنجا که تلویزیون های سونی مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند این امکان فراهم آمده تا بتوانید برنامه های نصب شده بر روی تلویزیون خود را به طور کامل مدیریت کنید به این معنی، در صورتی که شما برنامه هایی را که بر روی تلویزیون خود نصب کرده اید و با گذشت زمان دیگر برای شما کاربردی ندارند، می توانید آنها را حذف کنید. برای حذف برنامه در تلویزیون سونی می توانید مطابق دستور العمل زیر عمل کنید.

  • دکمه HOME را فشار دهید.
  • در منوی باز شده برنامه فروشگاه Google Play را انتخاب کنید.
  • با باز شدن برنامه در صفحه سمت چپ به قسمت برنامه ی من (My Apps) بروید.
  • سپس برنامه ای را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و بر گزینه ظاهر شده UNINSTALL کلیک کنید و سپس تایید را بزنید.

حذف برنامه در تلویزیون سونی

شما می توانید تمامی موارد فوق را که به اختصار بیان کرده ایم را به صورت کامل تر و به اضافه چگونگی آپدیت برنامه ها را در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

مقاله مرتبط: آموزش آپدیت تلویزیون سونی

کلام آخر

شما با این آموزش می توانید بازی های تلویزیون سونی را دانلود و نصب کنید. نصب برنامه در تلویزیون سونی بسیار کار آسانی است و با مشاهده ویدیو بالا براحتی قابل انجام است. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. من چند وقتی میشه که تلویزیون سونی خریدم و حقیقتش نمیدونستم چه جوری میشه با برنامه ها کار کنم، مطلبتون برام خیلی آموزنده بود.

  2. میخواستم در مورد نصب برنامه sibiptv روی تلویزیون سونی بپرسم؟ آیا میشه از طریق فایل apk این نرم افزار رو نصب کرد؟
    سوال دوم اینکه این نرم افزار برای دیدن شبکه های تلویزیون انلاین از طریق اینترنت هستش . ایا با سیستم عامل سونی مشکلی در پخش شبکه های 4k بوجود نمیاد؟

    1. بله، اگه فایل دانلودی شما مربوط نسخه اندروید باشه قطعا مشکلی برای نصب نداره (البته این برنامه ای اشاره کردین باهاش کار نکردیم)
      در جواب سوال دومتون هم باید بگم اگه منظور شما شبکه های داخلیه، بله می تونید. کیفیت تصویر 4K هم بستگی به ساپورت کردن شبکه و اینترنت خودتون داره که شبکه های داخلی هنوز به طور کامل از فول اچ دی هم ساپورت نمی کنند.

  3. با سلام . من تی وی سونی 65X90J دارم اگر میشه لطفا نحوه نصب اپلیکیشن را در این تی وی توضیح بفرمائید . لطفا توجه بفرمائید که منظور من این نیست که این اپلیکیشن هایی که داخل خود تی وی هست و نصب کنیم چونکه این حالت اصلا کاری نداره روش میزنی و نصب میشه – منظور من این هست که مثلا در اینترنت یا پوپل پلی مثلا یک برنامه را سرچ کنیم و پیدا کنیم و اونوقت نصبش کنیم اینو توضیح بفرمائید .

  4. سلام
    من تلویزیون سونیو خریدم اما بعد از ی مدتی که گذشته برنامه ها دانلود نمیشه و میگ درحال انتظار الان مشکل این چطوری رفع میشه

  5. سلام یه تی وی سونی ۵۵ اینچ مدل x90j دارم.هیچ کدوم از برنامه ها رو نمیتونم بروزرسانی و یا برنامه جدید نصب کنم اصلن وارد گوگل پلی نمیشه! از گوگل هم برنامه نصب نمیکنه! این تلویزیون های اندروید بدون گوگل پلی بدرد نمیخوره و یه ایراد دیگه با هر بار روشن و خاموش شدن ساعت و تاریخ تغییر میکنه امروز اتصال رو چه با وای فای چه با هات اسپات گوشی میزنه اتصال محدود تا دیشب هر دو وصل میشد!؟ یه سوال دیگه عزیز آیا میشه کاری کرد که برای یه لحظه هم که شده به گوگل پلی وصل شد تا یک قندشکن نصب کنم رو تی وی یا خیر ایا میشه بوسیله گوشی این کارو کرد هر کاری میکنم نمیشه

  6. انگتر بخاطر فیلتر کردن گوگل پلی در برخی از شهرها دانلود نمیکنه من تهران تست کردم نشد البته قبل از مهرماه میشد ولی ساری تست کردم انجام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا