تفاوت سرفیس و لپ تاپ، کدام یک بهتر است؟

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

سرفیس یا لپ تاپ؟ کدام یکی برای نیازهای شما بهتر است. امروزه به دلیل پیشرفت زیاد فناوری، انواع مدل لپ تاپ ساخته شده است که هر کدام نیازهای مخصوص به کاربر خودش را انجام می دهد. انواع برند لپ تاپ ساخته شده که هر کدام در جایگاهی متفاوت قرار گرفته است، برای انتخاب برند و مدل لپ تاپ باید زمینه کاری و انتظارات خود را ارزیابی کنید. در میان برندهای برتر می رسیم به برند سرفیس که متعلق به شرکت مایکروسافت است، یکی از بهترین لپ تاپ هایی که سیستم عامل Microsoft را به خوبی پردازش می کند Surface است. سرفیس از خوش فروش ترین لپ تاپ های امروز است که با طراحی مدرن و کاربردی که دارد توانسته در هر زمینه ای پیشرفت را برای کاربر فراهم کند. حال اگر می خواهید بدانید که کدام سری از سرفیس برای شما بهتر و مناسب تر است با ما تا آخر توضیحات همراه باشید.

تفاوت سرفیس و لپ تاپ، کدام یک بهتر است؟

شاید بعضی از ویژگی های سری های سرفیس در لپ تاپ های معمولی نیز موجود باشد، اما تفاوت هایی وجود دارد که آن ها را از یک دیگر متمایز می کند. از مهم ترین تفاوت سرفیس و لپ تاپ در مشخصات سخت افزاری است، همچنین کارایی Surface با برندهای دیگر در خیلی از موارد با هم فرق دارند که داشتن اطلاعات در هنگام خرید لپ تاپ مورد نیاز است تا درباره‌ی آن بدانید.

تفاوت Surface با سایر برند ها

مایکروسافت سری های مختلفی از سرفیس را تا به امروز معرفی کرده است که هر سری کارایی متفاوتی دارد و در زمینه مخصوص خود باید استفاده کنید. اما در کل تمامی سری های سرفیس مایکروسافت از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و همچنین طراحی بسیار سبک و زیبایی نیز دارند. قابلیت جدا شدن صفحه نمایش از کیبورد در برخی مدل های آن نیز یک ویژگی دیگر به شمار می رود که استفاده را آسان تر می کند. در اینجا می توانید سری های مختلف لپ تاپ سرفیس را مشاهده کنید.

  • سرفیس لپ تاپ
  • سرفیس بوک
  • سرفیس پرو
  • سرفیس GO
  • سرفیس Studio

سری سرفیس پرو مانند سری Elite برند اچ پی دارای کیبورد مجزا و قلم نوری است. لپ تاپ hp هم در تولید لپ تاپ های تبلت شو سری مخصوص خود را دارد که یکی از برند هایی است که در تولید با مایکروسافت رقابت داشته است. خیلی از برندهای دیگه از جمله ایسوس، دل و لنوو در تولید چنین سری لپ تاپ نقش داشته اند اما به اندازه ای که سرفیس در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است نرسیده اند.

تفاوت Surface با سایر برند ها

مزایا و معایب خرید لپ تاپ سرفیس

حال با اینکه هر سیستم عامل مزایا خودش را دارد در کنار آن نباید از معایب آن هم گذشت که SURFACE هم دقیقا از این ویژگی برخوردار است.

مزایا لپ تاپ سرفیس:

  • صفحه نمایشی با کیفیت: از مهم ترین ویژگی خرید لپ تاپ سرفیس باید به صفحه نمایش آن اشاره کرد که با کیفیت بسیار بالایی طراحی شده و نباید از شفافیت و واضح بودن آن گذشت. از ویژگی های نمایشگر آن به پشتیبانی از SRGB و دقت رنگ باید اشاره کرد که تصاویر و فیلم را واضح تر و واقعی نشان می دهد.
  • اجرای عالی سیستم عامل ویندوز: سرفیس که متعلق به برند Microsoft است در اجرای سیستم عامل ویندوز از بیشتر لپ تاپ ها عملکرد سریع و بهتری داشته است.
  • لمسی بودن: نمایشگر لپ تاپ های سرفیس لمسی است و شما می توانید بدون داشتن موس با آن تعامل داشته باشید.
  • وزن و ضخامت بسیار پایین: لپ تاپ های سری سرفیس به کم وزن بودن و ضخامت کم معروف هستند، وزن برخی از مدل های سرفیس کمتر از 1 کیلوگرم و حتی حدود 500 گرم نیز است. علاوه بر وزن، ضخامت سرفیس نیز نسبت به لپ تاپ های سایر برندهای دیگر کمتر است، این یعنی تفاوت لپ تاپ و تبلت سرفیس هم در وزن و هم در ضخامت و حتی در ویژگی های نرم افزاری نیز است.
  • کیفیت بالای بلندگو:  لپ تاپ های سری سرفیس دارای بلندگوی با کیفیتی هستند که صدای عالی را برای کاربر فراهم می کنند و همچنین دارای حالت استریو هستند.
  • دوربین با کیفیت: همچنین نباید از دوربین با کیفیت آن گذشت که در جلو دارای کیفیت 5 مگاپیکسلی و در عقب 8 مگاپیکسلی است که این برای یک لپ تاپ ویژگی بالایی است.
  • شارژدهی عالی: لپ تاپ های سری سرفیس به شارژدهی بالای خود هم معروف هستند که تا 15 ساعت می توانند شارژ را در خود نگه دارند، برای نمونه اگر برنامه نویس باشید شما بدون نیاز به برق می توانید در هر محیطی به فعالیت های خود ادامه دهید.
  • دارای قلم نوری و کیبورد مجزا: بیشتر لپ تاپ های سرفیس مجهز به قلم و کیبورد مجزا هستند که قلم سرفیس به کاربران حرفه ای و همچنین هنرمندان اجازه این را می دهد که طراحی های خود را به راحتی انجام دهند.

معایب خرید لپ تاپ Surface

برای بررسی کلی نباید از معایب های لپ تاپ سرفیس گذشت، لپ تاپ های سرفیس نیاز به بودجه‌ی بالایی دارند که شاید بعضی از کاربران توانایی تهیه آن را نداشته باشند، همچنین برای تهیه آن باید قلم و کیبورد مجزا بخرید که همین برای بعضی از کاربران مشکل است و بودجه بالایی را می طلبد.

  • قیمت: در هنگام خرید این سوال پیش می آید که تفاوت لپ تاپ و سرفیس در چیست؟ مهم ترین نکته ای که توجه بیشتر کاربران را به این برند جلب می کند قیمت لپ تاپ سرفیس است که شاید بعضی از کاربران توانایی تهیه آن را نداشته باشند.
  • حافظه: معمولا لپ تاپ های سرفیس با حافظه‌ی داخلی کمی تولید و طراحی شده اند.
  • پورت: به دلیل طراحی یکدست و باریک بدنه سرفیس پورت های بسیار کمی در آن استفاده شده که این مورد یکی از دلیل هایی است که باعث می شود بعضی از کاربران نسبت به خریدن آن دلسرد شوند.
  • نداشتن خنک کننده‌ی حرفه ای: لپ تاپ های حرفه ای سری سرفیس به دلیل طراحی یکدست و باریک بدنه مجهز به خنک کننده حرفه ای نیستند و در پروژهای بسیار سنگین شما جوابگو نخواهند بود.

مزایا و معایب خرید لپ تاپ

کدام یکی برای زمینه‌ی فعالیت ما بهتر است؟ سرفیس یا لپ تاپ

برای نمونه اگر داشنجو هستید و همیشه خارج از محیط خود و در حال حرکت هستید نیاز به شارژدهی بالایی دارید که در نتیجه برند سرفیس با توانایی شارژدهی بالایی تا 10 ساعت می تواند برای شما کاربردی تر باشد. بهترین لپ تاپ دانشجویی متعلق به شرکت سرفیس است اما به این معنی نیست برندهای دیگر مورد استفاده نیستند زیرا بعضی از آنها مشخصات سخت افزاری بالایی دارند و توانایی پردازش فعالیت های سنگین را دارند اما شاید مانند سرفیس سبک و باریک و مناسب دانشجو نباشند.

ویژگی های برتر دیگر مایکروسافت سرفیس نسبت به برند های دیگر:

لمسی بودن آن: شاید برای شما سوال باشد که بهترین لپ تاپ لمسی متعلق به کدام برند است؟ دوباره می رسیم به SURFACE که در بین لپ تاپ های لمسی بهترین بوده است زیرا بیشتر لپ تاپ های سرفیس حالتی تبلت شو و لمسی دارند و می توانید در حالت بدون کیبورد و موس با آن تعامل داشته باشید.

سبک بودن و شارژدهی بالا: بعضی از برند های دیگر در تولید لپ تاپ سبک با شارژدهی بالا نقش داشته اند اما مانند Microsoft Surface نتوانسته اند از کیفیت بالایی برخودار باشند. شما با استفاده از سرفیس می توانید به دلیل سبک بودن و شارژدهی بالا در هر محیطی فعالیت انجام دهید. پس چه بهتر اگر برنامه نویس باشید از سرفیس استفاده کنید. لازم به ذکر است که در مقاله لپ تاپ مناسب برنامه نویسیگزینه های بیشتری معرفی شده اند، اگر مشغول برنامه نویسی هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

کدام یکی برای زمینه‌ی فعالیت ما بهتر است؟

لپ تاپ بخریم یا سرفیس

در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت سرفیس با لپ تاپ را از دیدی کلی را بیان کنیم. همچنین شاید برای شما سوال باشد که مزایا و معایب خرید سرفیس یا لپ تاپ چیست؟ پیش از هر چیزی شما باید برای تهیه یکی از این دو بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. اگر بودجه‌ی کافی دارید می توانید سری های سرفیس که از هر نظری پیشرفته و دارای فناوری های مدرن هستند را انتخاب کنید، اما اگر مشخصات سخت افزاری بالا برای شما در اولویت اول است لپ تاپ را انتخاب کنید که می توانید مانند کامپیوتر از آن استفاده نمایید. برای خرید، استعلام و تهیه بهترین سری های سرفیس و لپ تاپ های استوک، اپن باکس همراه با تضمین اصالت کالا می توانید به فروشگاه اینترنتی آترین کالا مراجعه فرمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *