نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

شیائومی یکی از برندهای قدرتمندی است که در یک دهه اخیر با معرفی متنوع ترین محصولات توانسته محبوبیت بسیاری را در بین کاربران داشته باشد. در بین تولیدات این کمپانی گوشی های شیائومی به دلیل مجهز بودن به پیشرفته ترین فناوری های روز و همچنین قیمت استثنایی که دارند جایگاه ویژه ای را در بین کاربران برای خود کسب کرده اند.
شیائومی همانند دیگر شرکت های رقیب امکانات فوق العاده ای را برای گوشی های خود طراحی کرده است که به موجب آنها کاربران می توانند براحتی آنها را با تلویزیون خود از هر برندی که باشد مَچ کنند. البته این همگام سازی به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه مطلب نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون را کاملاً توضیح خواهیم داد تا شما بتوانید با بهره گیری از این راهکارها گوشی شیائومی خود را به تلویزیون های هوشمند خود متصل کنید. لازم به ذکر است که این اتصال تنها زمانی صورت می گیرد که تلویزیون شما از قابلیت هوش مصنوعی برخوردار باشد؛ گفتنی است که این هوشمند بودن قیمت تلویزیون را تحت تأثیر قرار داده است که قبل از خرید حتماً باید آن را مَد نظر قرار دهید.

1. اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق کابل

یکی از آسان ترین روش های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق کابل HDMI است. در این روش حتماً می بایست تلویزیون شما نیز دارای پورت HDMI  باشد. زمانی که شما گوشی را به تلویزیون از این طریق متصل می کنید پیغامی بر روی نمایشگر ظاهر می شود که در صورت تأیید آن شما می توانید به تمام فیلم ها، عکس ها و برنامه های گوشی خود بر روی نمایشگر دسترسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که اتصال گوشی شیائومی از طریق کابل در تمام مارک ها به یک صورت عمل می کند. به عنوان مثال نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون سونی از طریق کابل هیچ فرقی با اتصال آن به تلویزیون ال جی ندارد.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق کابل

 

2. وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون به صورت وایرلس

شیائومی در گوشی های خود از یک امکان بی سیم برای اتصال به تلویزیون بهره برده است که برای استفاده قبل از هر چیزی باید آن را فعال سازی کنید. در این روش از اتصال ابتدا می بایست وارد قسمت تنظیمات ( Seeting ) شوید، سپس گزینه  Connection/Sharing( اتصال ) را بزنید. اکنون وارد قسمت Wireless Display شوید و آن را فعال سازی کنید. توجه داشته باشید که گوشی شیائومی و همچنین تلویزیون هوشمند شما هر دو به یک وای فای متصل باشند و سپس با پیدا کردن مدل دستگاه و اتصال آن محتوای گوشی خود را به تلویزیون انتقال دهید. بسیاری از کاربران بر این باور غلط هستند که در این روش اتصال باید گوشی و تلویزیون هر دو از یک برند باشند تا بتوان محتوای گوشی را به تلویزیون انتقال داد. اما در واقع چنین چیزی ضرورت ندارد یعنی نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون سامسونگ از طریق وایرلس دقیقاً به همان شیوه است که تلویزیون شیائومی به گوشی متصل می شود.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق وایرلس به تلویزیون از طریق کابل

3. اتصال تلویزیون به موبایل شیائومی از طریق Miracast

از دیگر روش های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون همگام سازی از طریق میراکست است. در این روش از نحوه اتصال باید حتماً گوشی و تلویزیون هر دو از قابلیت Miracast تبعیت کنند که در گوشی های جدید شیائومی و همچنین تلویزیون های نسل جدید این امکان قابل دسترسی است. برای دسترسی به محتوای گوشی خود از این طریق قبل از هر چیزی باید از اتصال وای فای هر دو دستگاه مطمئن باشید. سپس منبع تلویزیون را به گزینه Wireless Screen Mirroring تغییر دهید. اکنون وارد تنظیمات گوشی همراه خود شوید و وارد قسمت Connection/Sharing شوید و گزینه Cast را برای انتقال محتوا و مطالب مورد علاقه بزنید.
اگر از آن دسته افراد هستید که گوشی شما شیائومی است اما قصد خرید تلویزیون ال جی را دارید و دغدغه این را دارید که در نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون ال جی ممکن است با مشکل مواجه شوید؛ لازم به توضیح است که شما بدون هیچ مشکلی می توانید گوشی خود را به تلویزیون خود متصل کنید و تمام محتوای موجود در گوشی را بر روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق میراکست

4. LetsView، روشی برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

LetsView از دیگر برنامه های کاربردی است که برای انتقال محتوای گوشی بر روی تلویزیون های هوشمند می توان از آن بهره برد. این برنامه یک نرم افزار بی سیم و رایگان است که شما می توانید با نصب آن بر روی تلویزیون و گوشی به داده های مورد علاقه خود دست پیدا خواهید کرد. بعد از نصب می بایست حتماً از اتصال گوشی و تلویزیون به وای فای مطمئن شوید. سپس از قسمت تنظیمات تلویزیون وارد گزینه میراکست شده و نرم افزار LetsView را اجرایی کنید. اکنون در گوشی شیائومی نیز گزینه LetsView را باز کرده و مدل تلویزیون خود را که وارد لیست شده پیدا کنید و فیلم، موسیقی و دیگر علاقه مندی های خود را که بر روی گوشی قرار دارد بر روی نمایشگر تلویزیون انتقال دهید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق LESTVIEW

5. نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون از طریق ApowerMirror

از دیگر روش های نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون نرم افزار ApowerMirror است. در ابتدا باید ApowerMirror را در گوشی شیائومی و تلویزیون دانلود کنید. سپس از اتصال وای فای هر دو دستگاه مطمئن شوید و پین کد تلویزیون را وارد گوشی کنید. بعد از وارد کردن رمز گزینه Start Now را بزنید و داده های خود را به تلویزیون انتقال دهید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *