راهنمای خرید گوشی ارزان و خوب

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

گوشی موبایل از جمله وسایل مورد نیاز و پرکاربردی است که به یک وسیله ضروری و پرکاربرد تبدیل شده است. از زمان اولین گوشی موبایل که در سال 1973 و با وزنی نزدیک به 2 کیلوگرم تولید شد تا الان که گوشی های هوشمند وارد بازار شده اند پیشرفت و تغییرات چشمگیری داشته است. در ابتدا موبایل برای برقراری ارتباط بیسیم مورد استفاده قرار می گرفت و کاربردی غیر از آن نداشت اما امروزه با وارد شدن گوشیهای هوشمند به بازار کاربردهای بیشتری نیز به آن اضافه شده و از یک وسیله ارتباطی به یک وسیله سرگرم کننده برای کاربران تبدیل شده است. برندهای مختلف با قیمت های متفاوتی در بازر است که در این مقاله سعی می کنیم تا در مورد نکاتی که برای انتخاب گوشی و همچنین خرید گوشی ارزان و خوب مهم هستند بحث کنیم.

خرید گوشی ارزان و خوب

همانطور که گفته شد گوشی های موبایل از ابتدای تولید تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته و امکانات بیشتری نیز به آن اضافه شده است و همچنین دارای نسلهای مختلف و برندهای مختلفی هستند از جمله: نوکیا، هواوی، شیائومی، اپل و…

گوشیهایی با برندهای مختلف و با امکانات گوناگونی در بازار موجود هستند و در نتیجه گزینه های مختلفی برای خرید در اختیار ما قرار می گیرند و خرید گوشی موبایل سخت تر شده و مانند گذشته نیست که برندهای کمتری در بازار بود و به آسانی می شد گوشی مورد نظر خود را پیدا و خریداری کرد.

همچنین با افزایش قیمت ارز مشکل دو چندان شده و اگر در خرید گوشی دقت نکنید دچار ضرر خواهید شد. در خرید گوشی ارزان و خوب باید به چند نکته اساسی توجه کرد مانند اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل، باتری، پردازنده، دوربین، حافظه رم و حافظه داخلی که ما این موارد را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش یکی از موارد مهم در انتخاب گوشی خوب است مخصوصا گوشی های هوشمند که بستگی به نوع استفاده کاربر دارد. اگر گوشی صرفا برای برقراری ارتباط استفاده شود اندازه صفحه نمایش زیاد مهم نیست ولی اگر گوشی برای تماشای ویدیو و بازی مورد استفاده قرار بگیرد باید به سایز نمایشگر آن توجه کرد، در نتیجه انتخاب سایز نمایشگر گوشی بستگی به نوع کاربرد آن دارد.

سیستم عامل

سیستم عامل رابطی میان کاربر و سخت افزار است و به واسطه آن می توان برنامه های بر روی دستگاه موبایل را کنترل و مورد استفاده قرار داد. سیستم عاملهای Android و IOS دو سیستم عامل پرکاربرد و پرطرفدار برای گوشیهای هوشمند هستند که در اینجا به طور مختصر و کوتاه به بررسی این دو سیستم عامل می پردازیم.

راهنمای خرید گوشی ارزان

 

سیستم عامل آندروید

سیستم عامل آندروید در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم عامل گوشی همراه است.که یکی از ویژگیهای برتر این سیستم عامل انعطاف پذیری آن است و به کاربر اجازه می دهد تا گوشی خود را به صورت سفارشی و دلخواه مدیریت کند و دیگر ویژگی آن دسترسی آسان به منابع برای نصب برنامه های کاربردی می باشد.

 

 

 

راهنمای خرید گوشی ارزان

سیستم عامل IOS

سیستم عامل IOS یک سیستم عامل همراه ساخته شرکت اپل است که بعد از آندروید دومین سیستم عامل محبوب گوشی های هوشمند است ، فروشگاه مربوط به این سیستم عامل اپ استور است. از ویژگیهای این سیستم عامل می توان به رابط کاربری ساده و کاربر پسندی آن اشاره کرد.

 

باتری

نوع و ظرفیت باتری یکی از موارد مهم در انتخاب گوشی ارزان و خوب است مخصوصا در گوشیهای هوشمند که میزان مصرف انرژی آنها بیشتر است. حجم باتری، قابلیت شارژ سریع، تعویض باتری و … از ویژگیهای مهم باتری گوشی است.

 

 

پردازنده

پردازنده مغز گوشی است که وظیفه پردازش فرایند گوشی را برعهده دارد که هر چه پردازنده قویتر باشد فرایند پردازش سریعتر انجام می گیرد و در نتیجه سرعت گوشی نیز بیشتر است.

 

 

راهنمای خرید گوشی ارزان

دوربین

در مورد دوربین گوشی باید به مواردی همچون رزولوشن، دیافراگم، قابلیتهای فیلمبرداری و عکسبرداری همچون فیلمبرداری آهسته، دید در شب و … توجه کرد.

 

 

 

حافظه رم

رم حافظه ای است که برای نگهداری موقت داده های پردازشی مورد استفاده قرار می گیرد و در نتیجه میزان فضای رم در رابطه با سرعت گوشی بسیار مهم است. در حال حاضر اکثر گوشیهای میان رده به حافظه رم 2 تا 6 گیگابایت مجهز هستند.

 

حافظه داخلی

یکی از موارد مهم در  خرید گوشی خوب و ارزان حافظه داخلی آن است. رشد تکنولوژی و تغیر و تحول در طراحی و ساخت گوشیهای هوشمند باعث شده که امکانات آن نیز بیشتر شود و در نتیجه فضای بیشتری را برای ذخیره داده های خود نیاز دارند همچنین باید فضایی که خود سیستم عامل گوشی مصرف می کند را هم در نظر گرفت.

خرید گوشی خوب و ارزان

در مورد خرید گوشی خوب و همچنین مواردی که برای انتخاب درست و خرید گوشی موبایل مهم است، صحبت کردیم اما شاید نخواهید که پول زیادی را صرف خرید گوشی بکنید و در نظر داشته باشید گوشی ارزان قیمتی و خوب را خریداری کنید. همیشه ارزان بودن به معنای بی کیفیت بودن محصول نیست.

تا چند سال پیش انتخاب گوشی ارزان قیمت با کارایی خوب زیاد مشکل نبود و گزینه های کمتری برای انتخاب داشتید اما جدیدا برندهای مختلفی در حال تولید گوشیهای ارزان قیمت و کاربردی هسند که از میان آنها می توان به شرکتهای چینی همچون شیائومی و هواوی اشاره کرد.

سیاست فروش گوشی ارزان

شرکتهایی همچون شیائومی و هواوی با تولید گوشیهای ارزان قیمت خود توانسته اند به خوبی جای خود را در بازار موبایل جای دهند مخصوصا در آسیا و حتی در اروپا و آمریکا که علاوه برشیائومی شرکتهای دیگری همچون سامسونگ، هواوی نیز این سیاست را دنبال می کنند و در حال تولید گوشیهای میانرده و ارزان قیمت هستند.

برای خرید گوشی تا چه میزان هزینه کنیم؟

وقتی حرف از گوشی ارزان و خوب میشه انتظار دارید قیمت کمتر از یک میلیون را مطرح کنیم اما باید این را هم در نظر داشت که با بالا رفتن قیمت ارز دیگر قیمت هایی کمتر از یک میلیون در بازار نیست و این خود خرید گوشی را مشکل تر می کند و باید با دقت بیشتر برای خرید گوشی اقدام کنید. البته برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که باتوجه به بودجه مورد نظر و هزینه ای که می خواهید برای خرید گوشی صرف کنید می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

اصلی و سالم بودن گوشی از نکات مهم در خرید گوشی خوب است همچنین از خرید گوشیهایی با امکانات کم خودداری کنید چون در آینده و بعد از مدتی دچار ضرر مالی و ندامت می شوید. در حال حاضر شرکتهایی همچون شیائومی و هواوی گوشیهایی با امکانات عالی و مقرون به صرفه را ارائه می دهند که در مقابل کارایی قیمت مناسبی دارند. کمپانی سامسونگ نیز در سال 2019 اقدام به تولید گوشیهای ارزان قیمت کرد و گوشیهای میان رده سری A را ارائه داد

لیستی از چند گوشی ارزان و خوب

در اینجا لیستی از گوشیهای ارزان و خوب از سه برند شیائومی و هواوی و شیاومی که در سال 2019 ارائه شده اند را برای شما آماده کرده ایم که می توانید بر اساس بودجه مورد نظر خود گوشی را انتخاب کنید.

در آخر

لیست بالا حاوی گوشی ارزان و خوب، پرفروش با قیمت مناسب و میان رده سه کمپانی شیائومی، هواوی و سامسونگ هستند که در سال 2019 عرضه شدند و به عنوان خوش فروشترین گوشیهای سال معرفی شده اند. البته شاید این لیست کامل نباشد و مدلهایی هستند که در اینجا از قلم افتاده لذا کاربران عزیز اگر مدلی مدنظرشونه می توانند در قسمت نظرات بیان کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “راهنمای خرید گوشی ارزان و خوب

مقاله تمیزی نوشتید. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *