معرفی و بررسی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

تلویزیون شیائومی یکی از شاخه ها و محصولات لوازم خانگی است که چند مدتی است توانسته به بازار داخل کشور راه پیدا کند اما به سبب آشنا نبودن با چگونگی کیفیت و فناوری های آن سبب شده تا تلویزیون شیائومی برای کاربران ناشناخته باشد. خب ما نیز به همین دلیل آمده ایم تا در این مقاله شما را با بهترین تلویزیون شیائومی آشنا سازیم و ببینیم که مزایا و معایب تلویزیون های شیائومی چه چیزهایی هستند؟ کیفیت تلویزیون شیائومی را بررسی کنیم؛ نکته قابل توجه این است که قیمت تلویزیون شیائومی علیرغم بهره مندی از فناوری ها و قابلیت های روز همچنان بسیار اقتصادی  و مقرون به صرفه است. اکنون می توانید برای اطلاعات بیشتر از تلویزیون های شیائومی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مزایای تلویزیون شیائومی

شیائومی به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات لوازم خانگی آغاز کرده است و زنگ خطر را برای رقیبان اصلی خود به صدا درآورده است. از آنجا که شیائومی محصولات خود را در مدل های متنوع و قیمت مناسب عرضه بازار می کند، می تواند تلنگری برای مدعیان اصلی بازار لوازم خانگی از جمله سامسونگ، ال جی، سونی و سایر برندهای خوش نام باشد که تا به امروز فعالیت داشته اند.

شیائومی همانطور که در بخش ساخت گوشی های باکیفیت، موفق عمل کرد می تواند در زمینه تولید لوازم خانگی و علی الخصوص تلویزیون موفقیت های خود را تکرار کند و به عنوان یکی از بهترین برندها برای خرید تلویزیون به کاربران معرفی شود.

شیائومی که در ابتدای تولید و معرفی تلویزیون های خود قرار دارد، مدل های بسیاری از این برند چینی در بازار موجود نیستند و همین امر سبب می شود تا بررسی تلویزیون شیائومی تا حدودی سخت باشد. اما با وجود این معضل، در این بخش به ویژگی ها و مزایای تلویزیون شیائومی اشاره خواهیم نمود.

1. قیمت مقرون به صرفه تلویزیون Xiaomi

یکی از مواردی که با شرایط اقتصادی اکنون برای کاربران بسیار مهم تلقی می شود، قیمت است. یکی از مزایای تلویزیون شیائومی که سبب محبوبیت آن در بین کاربران شده است قیمت مناسب تلویزیون شیائومی به نسبت سایر مارک های موجود در بازار است. این شرکت علیرغم فناوری ها و امکاناتی که برای محصولات خود در نظر گرفته با بهترین رِنج قیمت بازار تلویزیون های خود را عرضه می کند که برای آن دسته از افراد که هزینه را در نظر می گیرند یکی از بهترین پیشنهادها خواهد بود. اکنون اگر قصد انتخاب تلویزیون با ابعاد بزرگ و همچنین بهترین قیمت را دارید، خرید تلویزیون 55 اینچ شیائومی یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود.

2. دکوراسیون شیک و جذاب با TV Xiaomi

تلویزیون های شیائومی در مدل های مختلف و با سایز بندی و کیفیت تصویرهای متفاوتی تولید می شود تا دست مخاطبان را در انتخاب و خرید تلویزیون باز بگذارد. شیائومی در ساخت تلویزیون های خود به بخش طراحی توجه ویژه ای داشته چرا که بر این مسئله واقف است که طراحی زیبای یک محصول تا چه میزانی می تواند بر انتخاب کاربر اثر گذار باشد که از همین رو شیائومی توانسته به این معیار بسیار مهم حاشیه‌ای توجه داشته باشد و تلویزیون های خود را در فریم های زیبا و بسیار ظریف طراحی کند.

طراحی تلویزیون شیائومی

3. برترین عملکرد با پردازنده Cortex

پردازش تصاویر تلویزیون نیاز به یک پردازشگر قدرتمند دارد تا تصاویر را بدون نویز و با جزئیات کامل به نمایش مخاطب درآورد که از این رو شیائومی از پردازنده قدرتمند Cortex A57 چهار هسته ای 64 بیت برای پردازش تصاویر، در تلویزیون های خود استفاده کرده است و از طرفی برای بهبود سطح تماشای بیننده، از پردازنده گرافیکی Mali نیز بهره می گیرد که فعالیت این دو پردازنده مرکزی و گرافیکی در تلویزیون های شیائومی در کنار هم سبب می شود تا تصاویر با وضوح و جزئیات بالاتری به نمایش مخاطب درآیند و لذت تماشا را برای مخاطب به ارمغان آورند.

پردازنده تلویزیون شیائومی

4. وضوح بهتر با گستردگی زاویه دید Xiaomi

یکی از تجربیات بسیار لذت بخشی که می توان با تلویزیون 4k شیائومی کسب کرد، تماشای راحت و بدون افت کیفیت از زوایای مختلف است که می تواند در نوع جالب توجه باشد. یکی از مزایای تلویزیون های شیائومی ارائه زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه است که در تمامی مدل های شیائومی این امکان فراهم آمده است تا بتوانید از زاویه های بسته نیز بتوانید بدون افت کیفیت به تماشای نمایشگر تلویزیون بپردازید که این امر سبب می شود تا از جمع شدن در مرکز تلویزیون جلوگیری شود.

زاویه دید گسترده تلویزیون شیائومی

5. بهره مندی از جدیدترین سیستم عامل با تلویزیون های شیائومی

شیائومی برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربران خود و دسترسی آسان تر مخاطبان به محتوای مورد نظر خود، از سیستم عامل محبوب اندروید بهره گرفته است. سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل حال حاضر دنیای ارتباطات به حساب می آید که می تواند رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه ای بین کاربر و تلویزیون باشد.

علاوه براین، تلویزیون اسمارت شیائومی دارای بسیاری از برنامه ها و سرگرمی های مختلفی است که شما با توجه به در اختیار داشتن حافظه داخلی ۸ گیگابایت می توانید سرگرمی های مورد علاقه خود را بر روی تلویزیون نصب کنید و اوقات فراغت خود را با شیوه ای متفاوت سپری کنید.

سیستم عامل تلویزیون شیائومی

6. لذت بردن از جذابیت و شکوه یک صوت

کیفیت صوتی از مهم ترین بخش های تلویزیون به شمار می آید که می تواند لذت و هیجانات تماشای فیلم ها و اجرای بازی ها را دو چندان کند. خوشبختانه در تلویزیون های شیائومی شاهد این موضوع بودیم که به بخش صوتی توجه ویژه ای شده و از فناوری های قدرتمند صوتی همچون Dolby Audio , Dolby Atmos و DTS بهره گرفته شده است. به جرات می توان گفت که یکی از درخشان ترین بخش های تلویزیون های شیائومی، کیفیت صوتی است که می تواند در کنار کیفیت تصویر تلویزیون تجربه ای سینمایی را برای شما به ارمغان آورد.

7. دسترسی سریع و آسان با ریموت کنترل هوشمند

شیائومی تلویزیون های هوشمند خود را به ریموت کنترل هوشمند مجهز ساخته است و این بستر را فراهم آورده تا دسترسی سریع تری را به محتوای داخل تلویزیون و دنیای وب داشته باشید. ریموت هوشمند به شما این امکان را می بخشد تا از طریق فرمان صوتی تلویزیون خود را کنترل کنید یا خود به شیوه ای ساده تری به دنیای وب دسترسی پیدا کنید.

کنترل هوشمند تلویزیون شیائومی

8. اتصالات، پورت های ورودی و خروجی TV شیائومی

شیائومی نیز همانند دیگر شرکت های تولید کننده، پورت ها و درگاه هایی را برای ارتقاء کیفیت تصویر و صوت بر روی تلویزیون های خود تعبیه کرده است. طراحی پورت USB موجب شده تا کاربران بتوانند به تمام علاقه مندی های خود اعم از موسیقی، فیلم یا هر محتوای دیگر دسترسی بسیار راحتی داشته باشند.
قرار گرفته شدن تلویزیون های شیائومی به درگاه ارتباطی HDMI از دیگر ویژگی های بارزی است که بعد از اتصال کابل به این پورت، کاربران می توانند کیفیت صوت و تصویر محتوای خود را تا حد بسیار زیادی ارتقاء دهند. از دیگر ورودی و خروجی هایی که تلویزیون شیائومی به آنها مجهز شده است، سوکت شبکه RJ45، ورودی AV، خروجی هدفون و ورودی های آنتن است. با توجه به عملکرد و کارایی هر کدام از این درگاه ها شما می توانید در نهایت با یک خروجی ایدئال و بی نظیر مواجه شوید. یکی از نکاتی که جای دارد در این بخش به آن اشاره کنیم، قاب پشت تلویزیون شیائومی است که مدل بر روی یک برچسب درج شده و می توانید مدل تلویزیون خود را شناسایی کنید. در مقاله چگونه مدل تلویزیون خود را بفهمیم به راه حل های بیشتری برای تشخیص مدل تلویزیون اشاره شده است.

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

معایب تلویزیون شیائومی

تلویزیون های شیائومی به دلیل برخورداری از حداقل امکانات و فناوری وهمچنین قیمت مقرون به صرفه ای که دارند توانسته اند به یکی از خوش فروش ترین ها در میان هم رده های خود تبدیل شوند. اما باید متذکر شویم شیائومی در تعبیه کردن برخی از فناوری ها عملکرد موفقی نداشته و همین امر موجب شده تا این موارد به عیوب تلویزیون شیائومی تبدیل شوند که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح داده ایم.

1. نویز موجود در کیفیت تصویر؛ بزرگترین عیب تلویزیون های شیائومی

شیائومی در بخش کیفیت تصویر تلویزیون های خود آنچنان که انتظار می رفت، قدرتمند ظاهر نشده است چرا که در بخش کیفیت تصویر شاهد هستیم که شیائومی از فناوری های قدرتمندی بهره نگرفته و همین امر خود سبب شده تا تلویزیون های شیائومی آنطور که انتظار می رفت در بخش کیفیت تصویر قدرتمند ظاهر نشوند. البته که باید عنوان کرد شیائومی هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و با گذشت زمان قطعا می تواند در ادامه کار خود حرف های بسیاری برای رقابت با رقبای اصلی این زمینه داشته باشد، به طوری که کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی به یکی از برترین ها در بین تلویزیون ها شناخته شود.

نویز موجود در کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی

2. تأخیر در نرخ بروزرسانی، از دیگر معایب تلویزیون XIAOMI

یکی از معایب چشمگیری که در مدل تلویزیون های شیائومی متوجه آن شدیم، نرخ بروزرسانی صفحه نمایشگر بود. بارها برای شما نیز اتفاق افتاده است که در هنگام تماشای فیلم های اکشن یا خود اجرای بازی های سریع، نمایشگر شما با تاخیر در بروزرسانی تصویر روبرو شده باشد و از شما در مسابقات بازی یک بازنده ساخته باشد. متاسفانه شیائومی در نرخ بروزرسانی تصاویر آنطور که باید و شاید حرفه ای عمل نکرده است و نرخ بروزرسانی صفحه در آنها برابر با ۶۰ هرتز است که عملا برای گیمرها نمی تواند خبر خوشایندی باشد.

نرخ بروزرسانی تصویر در تلویزیون شیائومی

تلویزیون شیائومی بخریم یا نه ؟

در بررسی تلویزیون شیائومی میتوان عنوان کرد که شیائومی در سال های آینده بدون شک به یکی از جدی ترین رقبا در زمینه تولید تلویزیون تبدیل خواهد شد و اما درباره شرایط کنونی تلویزیون های شیائومی می توان گفت که هنوز تکامل پیدا نکرده اند و معایب تلویزیون شیائومی به چشم می آیند. گذشت زمان و ارائه مدل های بیشتر و متنوع تر می تواند منجر به افزایش کیفیت تلویزیون شیائومی و بیشتر جا افتادن این برند چینی شود.

گفتنی است که ما نیز در آترین پلاس گزیده ای از بهترین تلویزیون های شیائومی را برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم، که در صورت تمایل می توانید با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهید. حال نظر شما راجع به بهترین تلویزیون های شیائومی چیست؟ آیا می تواند در بین برترین برندها در زمینه تولید تلویزیون قرار بگیرد یا خیر؟ نظرات و دیدگاه های خود را برای ما و دیگر کاربران بیان کنید.

نوشته های مشابه

21 دیدگاه

  1. من خیلی وقته که از تلویزیون شیائومی استفاده می کنم و خیلی ازش راضی هستم. امکانات خوبی نسبت به قیمتش داره.

  2. من 65 اینچ خریدم نسبت به قیمتش فوق العاده است ،کیفیت ساخت خیلی خوب ، تصویر عالی ، کیفیت صدا خوب ، نرم افزار اندروید عالی ، سرعت نرم افزار عالی ، کنترل خوش دست و باکیفیت ،دارای امکانات زیاد . در کل خیلی عالیه من خیلی دنبال سامسونگ بودم وقتی تصویرش دیدم راضیم کرد.

  3. سلام من در تاریخ ۲۳/ ۱۲/ ۹۹ یک دستگاه ۶۵اینج خریداری کرده ام نصب کردم توسط مسؤل شرکت تمام سیستم عالی ولی کیفت تصویر با وجود ۴کی زیاد جالب نیست شاید ممکن است از من به این صورت باشد ولی باید ذکر کنم در گل به قیمت آن خوب است

  4. سلام من ۵۵ اینچ mi خریدم الان دو ماهه ولی الان روشن میکنم دو تصویر میاد باید ریست کنم بعد خوب میشه دویاره که خاموش میکنم روشن کنم دونصویره چکار کنم یکی کمکم کنه نمایندگی یزد داره ایا اگه کسی میدونه خواهشا پیام بده

  5. سلام خسته نباشید.من تلوزیون شیایومی ۶۵خریدم ولی نمیتونم ریسیور داخلشو راه اندازی کنم میشه راهنناییم کنید .و یکی دیگه هم چطور میتونم گوشیمو وصلش کنم واسه دیدن فیلم یا هر چیزی به تلوزیون وصل بشم

  6. سلام دوستان تی وی من بعد از چند روز اخطار عدم اتصال به اینتر نت در اپ های گوگل رو میده ولی اپ های داخلی مثل فیلیمو رو راحت ران میکنه باید حتما ریست کنم و دوباره اپ ها رو نصب کنم نتم برای مخابراته ولی با سایر شرکت ها هم امتحان کردم البته تی وی کاملا اپدیته خواهشمندم اگه کسی بلده رفع این مشکل رو راهنماییم کنه

    1. سلام، منم دستگاه Q1E دارم، نتونستم رسیورش رو راه بندازم. اگه تونستید راه بندازید ممنون میشم بنده رو هم کمک کنید

  7. تلویزیون‌های رسیور دار فقط میشه به یه دیش معمولی وصلش کرد و دیش موتوردار یا چند ال‌ان‌بی رو نمیشه بهش نصب کرد ،،، یعنی تو سیستمش نداذه این امکان رو

  8. سلام
    نمیتونم به مقاله تون خرده بگیرم چون میدونم این برا یه سال قبل هستش ولی معایب تلویزیون شیائومی با وجود قیمتی که داره واقعا زیاد به چشم نمیاد من به شخصه خرید تلویزیون شیائومی رو به کسانی که به دنبال تلویزیون های باکیفیت و قیمت پایین هستند حتما پیشنهاد میکنم
    البته نظرات در مورد تلویزیون شیائومی متفاوته و تصمیم با خودتونه

  9. سلام.من هم تلویزیون الجی اسمارت داشتم.هم الان شیائومی p1 دارم.حدود چهار سال الجی ۲۰۱۶ داشتم یکبار هنگ نکرد و علی کار میکرد که پنل اش ضربه خورد و تموم.الان یه هفته شیائومی ۲۰۲۱ گرفتم.بنظر من الجی یه سرو گردن بالاتر از شیا ئونی.شیائومی هنگ میکنه و مشکل زیاد داره.تنها مزیت اش اندروید بودنشه.اگه میشد برگردم به یه هفته قبل الجی میگرفتم با وجود اینکه قیمتش از این بالاترع ولی ارزششو داره

  10. من یک دستگاه تلویزیون هوشمند اندروید xiaomi مدل L50M6 در کیش خریدم و بعد از دو هفته استفاده دیگر روشن نشد!! و پانلش سوخت!!
    فروشنده گفت گارانتی نداره و به دلیل رطوبت هوا پانل سوخته است.
    تلویزیون قبلی من ال جی بود که بیشتر از ۱۲ سال در هوای مرطوب کیش استفاده می‌کردم و هیچ مسئله ای نداشت.
    شیایومی مم‌ن است تصویر خوب بدهد ولی کیفیت ساخت بسیا. پایین است و توصیه نمیکنم

  11. با سلام
    من تلویزیون شیائومی 65 4sخریدم اصلا ازش راضی نیستم من الان ۴ ماهه خریدم خود به خود خاموش میشه بعد از یک ساعت ، خودش هم روشن میشه ولی چیزی نشون نمیده باید از پریز بکشم بیرون بعد از ۵دقیقه دوباره روشن کنم، کاش راهنماییم میکردین مشکلش چیهه؟؟

      1. سلام سامسونگ ۵۵ مصری هست که اونم متاسفانه خوب تعریف نمی‌کنند . تی سی ال چطور هست اگر راهنمایی کنید ممنون می شوم

  12. سلام نه آقا جان ۴جهت را میشه با چهار ال ان بی گرفت من ۴ مسیر را تماشا میکنم اگه دقت کرده باشید چهار تا sitlet دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا