سشوار چیست و چه کاربردی دارد

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

در این مقاله به پرسش سشوار چیست و سوالات متدوالی که در مورد این دستگاه پرسیده میشوند پاسخ داده خواهد شد و در نهایت تفاوت سشوار AC و DC رو مورد بررسی قرار میدهیم.

شسوار چیست؟

سشوار (Wikipedia) یک وسیله الکتریکی می باشد که از چند دهه اخیر تا کنون بسیار مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. سشوار ها معمولاً از یک موتور دمنده هوا و یک المنت حرارتی ساخته شده اند که می توان با بهره گیری از آنها موها را فشن و حالت دهی نمود، البته مولدهای حرارتی که در بعضی از سشوارها تعبیه شده اند سبب می شود تا مخاطبان امکان سرد و گرم کردن هوای سشوار را داشته باشند.

نا گفته نماند موتوری که هوای سشوار را به بیرون پرتاب می کند در دو نوع سنگین و سبک طراحی شده اند که از طریق دکمه هایی که بر روی سشوار قرار می گیرند قابل تنظیم و کنترل می باشند پس می توان گفت به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود تا با توجه به نوع نیاز خود از هوای سرد و گرم هر کدام را که تمایل دارند فعال سازی کنند.

معمولاً سشوارها در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند که بسته به نوع استفاده خود می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید:

اگر شما از آن دسته مخاطبان هستید که به طور مرتب هر روز موهای خود را سشوار می کنید بی شک نیاز به سشواری که بتواند از موهای شما محافظت کند بسیار ضروری است چرا که بسیاری از سشوارها به دلیل کیفیت نا مطلوبی که دارند سبب می شوند تا موهای شما دچار زبری و یا شکنندگی شوند.

فناوری تولید یون در سشوار چیست؟

فناوری یون از تکنولوژی های بسیار جدیدی است که معمولاً بعضی از مدل سشوار ها و اتو موهایی که امروزه تولید و به بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارا می باشند. از مزایای استفاده از سشوارهایی که این امکان را دارند می توان به خشک شدن سریع موها بدون آنکه آسیبی ببینند اشاره نمود، دلیل این مساله برخورد یون منفی با قطرات آب و شکستن آن می باشد که سبب می شود تا فرایند خشک شدن موها سریع تر انجام شود، البته چون موها سریع تر خشک می شوند آسیب کمتری نیز به طبع خواهند دید.

از دیگر ویژگی های یون سازی زبر نشدن موها بعد از خشک شدن می باشد چرا که بار مثبت موها با بار منفی سشوار به هماهنگی و تعادل خواهند رسید و از زبر شدن و مو خوره گرفتن موها جلوگیری می کند. در آخر می توان به نگه داشتن رطوبت موجود در مو با این قابلیت اشاره کرد زیرا این فناوری اصلاً  باعث از بین رفتن نمناکی مو نخواهد شد پس می توان گفت براق بودن و درخشانی موها کاملاً حفظ خواهد شد. قیمت سشوارهای آیونیک به نسبت سشوارهای معمولی کمی بالاتر می باشد که اگر بودجه را در نظر نگیرید می تواند بهترین انتخاب برای موهای شما به حساب آید.

آیا سشوار ضرر دارد؟

استفاده همیشگی از هر وسیله ای می تواند ضرر و زیان هایی به همراه داشته باشد که قطعاً استفاده مکرر از سشوار نیز نمی تواند از این قاعده مستثنا باشد. بسیاری از افراد با تصور اینکه سشوار کردن موها آسیبی به بافت مو ایجاد نمی کند به طور مداوم این کار را انجام می دهند اما بدون شک موهای شما در اثر سشوار زیاد درخشندگی و طراوت خود را از دست می دهند و در بلند مدت باعث شکنندگی و زبری بیش از حد موها می شود.

برای جلوگیری از آسیب جدی به موها می توان از قدرت پایین دستگاه که همان هوای سرد می باشد برای فرم دهی به موها استفاده نمود. از دیگر راه های جلوگیری از آسیب موها در حین سشوار کشیدن استفاده از یک برس می باشد چرا که شانه کردن موها در هنگام سشوار کردن می تواند موهای شما را سریع تر خشک نماید.

مقاله مرتبط: راهنمای خرید سشوار

به طور کلی نمی توان گفت که سشوار کردن موها به صورت همیشگی آسیبی به مو وارد نمی کند پس برای داشتن موهایی سالم، با نشاط و براق بهتر است هر از چند گاهی به موهای خود استراحت داده و استفاده از سشوار را به حداقل برسانید.

تفاوت موتور سشوار DC و AC

موتور سشوارها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. موتور سبک یا DC که برای سشوارهای خانگی که از توان کمتری برخوردارند مناسب است.
  2. موتور سنگین یا AC که برای سشوارهای حرفه ای و آرایشگاهی مناسب می باشد.

سشوارهایی که موتور AC دارند:

سشوارهایی که موتور AC را دارا هستند بیشتر برای سالن های آرایشگاهی کاربرد دارند چرا که بیشتر عمر می کنند و دیرتر دچار خرابی و سوختگی می شوند. همچنین سرعت پرتاب باد این نوع از سشوارها بسیار قدرتمند تر از سشوارهای عادی می باشد که برای کنترل هوای آن دکمه های جداگانه ای بر روی سشوار تعبیه شده است.

مقاله مرتبط: بهترین مارک سشوار چرخشی

معمولاً سشوارهایی که موتور سنگین دارند هر 6 تا 12 ماه یک بار باید سرویس شوند تا سرعت آنها بالا رود چون این سشوارها دارای زغالی درون موتور می باشند که پس از 2 یا 3 سال باید آن را تعویض کرد تا کارایی دستگاه بالا رود.

سشوارهایی که موتور DC دارند:

در ادامه پاسخ به سوال سشوار چیست میرسیم به نوع دیگری از سشوارها که دارای موتور سبک DC می باشند و تا سال های متوالی می توان از آنها بدون هیچ مشکلی استفاده نمود. این نوع از سشوارها از قدرت کمتری به نسبت دیگر سشوارها برخوردار است که آسیب کمتری نیز به بافت و ساقه مو وارد می کنند. اگر شما یک کاربر خانگی هستید سشوارهایی که موتور DC را دارند بهترین گزینه برای آرایش و فرم دهی موهای شما می تواند باشد چرا که این نوع از سشوارها با قدرت پایینی که دارند اصلاً به موهای شما آسیب وارد نخواهند نمود به طوری که حتی اگر به طور مکرر موهای خود را سشوار نمایید آسیب زیادی را به موهای خود تحمیل نخواهید کرد.

کلام آخر

در مقاله سشوار چیست، ما شما را با معایب و مزایای انواع سشوارهای نیمه حرفه ای و حرفه ای و نوع موتور آنها که از نوع AC و یا DC می باشند و همچنین با فناوری یونیک که در بعضی از سشوارها طراحی شده است آشنا کرده ایم. به طور کلی اگر قصد خرید سشوار را دارید، می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و با کیفیت ترین اجناس را با تضمین اصالت و سلامت دریافت نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *