آموزش

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

با جا افتادن لباسشویی ها در خانه ها و شناخته شدن آنها به عنوان وسلیه ای ضروری، سبب شده تا با این ماشین خانگی بیشتر سر و کار داشته باشیم. لباسشویی ها یکی از کارآمدترین لوازمی به حساب می آیند که توانستند به خوبی خود را در دکوراسیون آشپزخانه ها جا کنند اما با گذشت بیش از یک دهه از حضور این ماشین های محبوب، بسیاری از مصرف کنندگان طریقه و شیوه انجام شستشوی درست و کارآمد را نمی دانند اما واقعیت این است که استفاده از لباسشویی ها و نوع شستشوی لباس ها یک مهارت به حساب می آید که فراگیری آن نیز بسیار ساده است. قبل از انجام و شروع فرایند شستشو باید نکاتی را رعایت نمود که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم نمود و نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی را نیز بیان خواهیم کرد.

نکاتی که باید در طی فرایند شستشوی لباس ها به آنها توجه کرد

1- رنگ و جنس لباس ها

همانطور که می دانید همه ی لباس ها و پارچه ها از یک جنس نیستند و آنها نسبت به یک دیگر متفاوت هستند. اولین نکته ای که قبل از شروع شستشو باید رعایت کرد و انجام داد جدا کردن رنگ و جنس لباس ها از یک دیگر می باشد. لباس های روشن را از لباس های تیره جدا سازید؛ بزرگترین اشتباهی که می توانید در طی یک فرایند شستشو انجام دهید مخلوط کردن لباس های روشن با لباس های تیره است چرا که شستشوی این دست از لباس ها در کنار هم سبب می شود تا لباس های رنگی، دیگر لباس های روشن شما را نیز رنگی کند و همچنین لباس های تیره نیز شادابی خود را از دست بدهند. علاوه براین لباس های خود را بر اساس جنس پارچه هایی که ساخته شده اند، از هم جدا سازید برخی از این پارچه ها مانند حوله باید در شستشو های سنگین تر شستشو داده شوند و از پارچه ها و لباس های سبک تر باید جدا شوند.«نحوه شستشوی لباس با ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

2- برچسب پشت لباس ها

شاید تا حالا به برچسب هایی که به پشت لباس ها چسبیده شده اند دقت نکرده باشید و سریعا آنها را به سبب اینکه باعث خارش گردن می شوند، کنده باشید اما واقعیت این است که این برچسب ها برای خارش گردن شما نیست بلکه برای کمک به شما در طی فرایند شستشو است. بر روی این برچسب ها عنوان شده است که لباس و پارچه ساخته شده از چه نوعی می باشند و چگونه باید شستشو داده شوند و همچنین چگونه خشک شوند. تمامی اینها مواردی است که بر روی برچسب لباس ها عنوان شده است و از این پس سعی کنید آنها را مطالعه کنید چرا که راهنمایی بزرگ در طی فرایند شستشو برای شما خواهند بود. «نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

3- تنظیم درجه حرارت آب

ماشین های لباسشویی دارای تنظیم درجه حرارت آب هستند که به شما این امکان را می دهند که بسته به پارچه و لباس های خود آن را تنظیم کنید چرا که شستشوی پارچه ها و رنگ لباس ها نیاز به سطوح متفاوتی از گرما برای انجام بهترین شستشو دارند.

برای شستشوی لباس های روشن از آب گرم استفاده کنید. آب گرم برای شستشوی لباس های روشن و مخصوصا برای لباس های روشنی که کثیف یا بسیار بد بو هستند بهترین انتخاب است و در مقابل نیز برای شستشوی لباس ها تیره از آب سرد استفاده کنید. آب سرد هیچ گونه خطری برای از بین رفتن لباس های رنگی به حساب نمی آید و همچنین آب سرد برای شستشوی لباس های نخی (پنبه ای) نیز به کار گرفته می شود.«نحوه شستشوی لباس با ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

4- میزان بار

تعیین میزان بار گام بعدی است که باید بسته به لباس هایی که در داخل لباسشویی قرار می گیرند اندازه گیری شود. تنظیمات مربوط به اندازه بار بر روی هر لباسشویی قرار دارد که شما می توانید یکی از این گزینه ها را ( کوچک، متوسط، بزرگ) برای فرایند شستشوی خود انتخاب کنید. اگر میزان لباس های شما برای شستشو کم می باشد میزان بار کوچک را انتخاب کنید و اگر لباس های شما می تواند نیمه درام یا همان دیگ لباسشویی را پر کند، گزینه متوسط را انتخاب کنید و در صورتیکه حجم لباس ها و پارچه های شما زیاد است و می تواند فضای درام را پر کند از گزینه High استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تنها سه / چهارم درام را پر کنید چرا که باید فضای کافی را برای جریان آب در نظر گرفت. همچنین قابل ذکر است که بدانید میزان بار، رابطه مستقیم با میزان مصرف آب و برق دارد. «نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

5- انتخاب چرخه شستشو

یکی از اصل های بسیار مهم در یک شستشو، انتخاب چرخه شستشو است. نوع چرخه شستشو تعیین خواهد کرد که لباس های شما چگونه باید شستشو داده شوند. همانطور که دمای لباسشویی قابل تنظیم است، چرخه های شستشو نیز به همین شکل است چرا که لباس ها به سبب تنوع جنس و پارچه ی آنها به سطوح متفاوتی از شستشو نیاز دارند که شما می توانید از این طریق بسته به جنس لباس های خود چرخه شستشو را انتخاب کنید. البته که تنوع انتخاب در چرخه شستشو در لباسشویی ها به تناوب مدل ها مختلف است. «نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

6- اضافه کردن مواد شوینده

گام بعدی تعیین میزان مواد شوینده است. سوال این است که باید چه مقدار مواد شوینده را برای شستشوی لباس ها خود به مخزن اضافه کنیم؟ تعیین مقدار مواد شوینده به میزان بار شما بستگی دارد به این معنی که هر قدر میزان بار شما بالاتر باشد قطعا مواد شوینده بیشتری را می طلبد و بلعکس. از مواد سفید کننده استفاده کنیم؟ چنانچه لباس های شما بسیار کثیف است و یا شما خواهان درخشندگی بیشتر لباس های سفید خود هستید می توانید از سفید کننده استفاده کنید.

در این بخش به شما یک راه حل حذاب برای شستشوی بهتر لباس های خود پیشنهاد می کنیم که برای انجام آن باید طبق دستور العمل زیر عمل کنید.

قبل از اینکه لباس های خود را به فرایند شستشو اضافه کنید. یک / سوم درام را با آب پر کنید و بعد از آن سفید کننده و مواد شوینده را به مخزن اضافه کنید و سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید تا به خوبی مواد شوینده در آب حل شود. بعد از انجام این کار لباس های خود را به چرخه شستشو اضافه کنید و پس از پایان شستشو شاهد نتیجه فوق العاده این فرایند شستشو خواهید بود. البته که در این فرایند اضافه کردن سفیده کننده به دلخواه می باشد و امر ضروری برای انجام این شستشو به حساب نمی آید. «نحوه شستشوی لباس با ماشین لباسشویی»

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا