کارت گرافیک برای بازی vr یا بازی واقعیت مجازی

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

بهترین کارت گرافیک برای بازی vr کدام است؟ در چند سال اخیر بازی vr یا واقعیت مجازی رونق زیادی پیدا کرده است و هر روز به طرفداران آن اضافه می شود. همین موضوع نیز باعث شده تا تولید کنندگان کارت گرافیک به دنبال معرفی مدل هایی با بهترین عملکرد در بازی vr باشند و به دنبال این هدف هر ساله بهترین های خود را روانه بازار می کنند. در واقع گرافیک های زیادی در بازار وجود دارند که از بازی واقعیت مجازی پشتیبانی می کنند که برخی از این مدل ها انتخاب های مناسبی برای گیمرها هستند.

همین موضوع نیز باعث شده تا گیمرهای بازی vr در هنگام خرید گرافیک کامپیوتر دچار سردرگمی شوند و در مورد انتخاب مدل مناسب نتوانند به درستی تصمیم بگیرند. به همین دلیل ما در این مقاله نکات مهم در انتخاب بهترین کارت گرافیک برای VR را بررسی می کنیم و همچنین برای کمک به شما بهترین گرافیک ها برای بازی vr را نیز معرفی می کنیم.

حداقل مشخصات برای کارت گرافیک vr

اولین نکته ای که در هنگام خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی vr یا واقعیت مجازی باید در نظر داشته باشید، مشخصات سطح بازی است. شاید بخواهید با یک کارت گرافیک رده پایین شروع کنید اما باید در نظر داشته باشید که برای داشتن یک تجربه واقعی به گرافیکی نیاز دارید که قابلیت ارائه دو تصویر مجزا به صورت همزمان را داشته باشد.

در حال حاضر، rtx 4090 با حافظه 24 گیگ بهترین کارت گرافیک vr است که قابلیت اجرای جدیدترین بازی های واقعیت مجازی با بهترین وضوح را دارد. اما 4090 بسیار گران است و حتی ممکن است کارت گرافیک 16 گیگ نیز برای خیلی از کاربران به صرفه نباشد. به طور کلی اگر بخواهیم حداقل مشخصات کارت گرافیک برای بازی واقعیت مجازی را معرفی کنیم، مدل پیشنهادی ما GTX 1060 و یا AMD Radeon RX 480 است.

مشخصات برای کارت گرافیک vr

توجه به قدرت پردازشی بهترین کارت گرافیک VR

مورد دیگری که برای انتخاب بهترین کارت گرافیک واقعیت مجازی باید در نظر بگیرید قدرت پردازشی است. محیط های VR می توانند پیچیده باشند مخصوصا در بازی های سطح AAA، به همین دلیل باید کارت گرافیکی را انتخاب کنید که توانایی پردازش محیط های پیچیده را داشته باشد. برای اینکه شما یک بازی روان و بدون لگ را تجربه کنید باید گرافیکی با حافظه گرافیکی حداقل 6 گیگابایت را انتخاب کنید.

اما اگر بخواهید در آینده مشکلی نداشته باشید باید بیشتر هزینه کنید و یک مدل 8 و یا 10 گیگایتی را انتخاب کنید. اگرچه قیمت کارت گرافیک 10 گیگ در مقایسه با گرافیک 6 و 8 گیگابایتی گرانتر است اما با این کار شما برای آینده خود سرمایه گذاری خواهید کرد.

قدرت پردازش بهترین کارت گرافیک VR

بهترین برند کارت گرافیک واقعیت مجازی کدام است؟

انویدیا و AMD دو شرکت تولید کننده اصلی کارت گرافیک هستند که هر دو برند، گرافیک هایی با کیفیت و قدرتمندی ارائه می دهند. هر دو شرکت مدل های زیادی کارت گرافیک برای بازی واقعیت مجازی ارائه می دهند که می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند اما برخی از این مدل‌ها انتخاب بهینه تری هستند. برای مثال انویدیا بهترین کارت گرافیک vr را دارد که rtx 4090 است اما قیمت بالایی دارد و شاید بهتر باشد جایگزین آن یعنی 4080 و یا نسل های قبلی همچون کارت گرافیک 3070 را انتخاب کنید.

شرکت amd اما کارت گرافیک های به صرفه تری عرضه می کند که می توانند از نظر بودجه انتخاب ایدئال تری برای شما باشند. برای مثال rx 7900 xtx می تواند بهترین جایگزین برای 4090 انویدیا باشد که با بودجه کمتری می توانید آن را تهیه کنید، اما باید در نظر داشته باشید که هنوز هم بهترین پردازنده گرافیکی از نظر قدرت پردازشی برای شرکت انویدیا است.

بهترین برند کارت گرافیک واقعیت مجازی

بودجه خود را در نظر بگیرید

در هنگام انتخاب بهترین گرافیک برای بازی vr باید بودجه را نیز در نظر داشته باشید. در واقع بودجه شما تعیین می کند کدام مدل کارت گرافیک انتخاب ایدئال تری است، برای مثال اگر بودجه کافی در اختیار دارید گرافیک 24 گیگ بهترین انتخاب است. اما اگر محدودیت بودجه دارید، قیمت کارت گرافیک 24 گیگ برای شما گران است و شاید بهتر باشد به دنبال یک مدل ارزان‌تر مانند rtx 4060 ti و یا rtx 3080 و rtx 3060 برای بودجه کمتر باشید.

برای انتخاب بهترین کارت گرافیک vr نظرات کاربران را بخوانید

برای انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی vr فقط در نظر گرفتن موارد بالا کافی نیست و شما باید نظرات کاربران در این مورد را نیز بخوانید. قبل از خرید کارت گرافیک برای بازی واقعیت مجازی نظر کاربران در مورد مدل انتخابی را نیز مطالعه کنید تا بفهمید کدام کارت گرافیک ها برای vr بهترین عملکرد را دارند.

خرید لپ تاپ ارزان دست دوم در آترین کالا.

بهترین کارت گرافیک برای بازی vr

تا اینجا راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای بازی vr یا واقعیت مجازی را ارائه دادیم و نکات مهم را ذکر کردیم که با توجه به موارد مذکور می توانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. برای کمک به شما در ادامه چند مدل از بهترین کارت گرافیک های vr را معرفی می کنیم که شامل مدل های زیر می شوند.

  • RTX 4090 : بهترین کارت گرافیک برای بازی VR
  • RX 7900 XTX : بهترین کارت گرافیک AMD برای بازی VR و بهترین جایگزین برای 4090 از نظر بودجه.
  • RTX 4070 Ti Super : بهترین کارت گرافیک پیشرفته برای بازی واقعیت مجازی
  • RTX 4070 Super : بهترین کارت گرافیک میانرده برای بازی vr
  • RX 7800 XT : بهترین کارت گرافیک میانرده amd برای بازی vr
  • RTX 4060 : بهترین کارت گرافیک vr از نظر بودجه

بهترین کارت گرافیک برای بازی vr

علاوه بر کارت گرافیک، به موارد زیر نیز برای یک تجربه ی VR خوب نیاز دارید

  • هدست VR: هدست های VR مختلفی در بازار موجود است، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که با نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد.
  • کامپیوتر قدرتمند: برای اجرای بازی ها و برنامه های VR، به یک کامپیوتر با پردازنده ای قدرتمند و حافظه رم بالا نیاز دارید.
  • کنترلرهای VR: کنترلرهای VR برای تعامل با دنیای مجازی استفاده می شوند. انواع مختلفی از کنترلرهای VR در دسترس است، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که برای شما راحت باشد.

با کمی تحقیق، می توانید کارت گرافیک و تجهیزات VR مناسب را برای نیازهای خود پیدا کنید و از یک تجربه ی VR باورنکردنی لذت ببرید!

تجهیرات بازی vr

خرید کارت گرافیک vr با کمترین قیمت از آترین کالا

با انتخاب بهترین کارت گرافیک برای بازی vr می توانید بهترین تجربه بازی واقعیت مجازی را کسب کنید. اما یک خرید مطمئن نیز می تواند خاطره ای خوشایند برای شما ایجاد کند و لذت رسیدن به هدفتان را بیشتر کند. فروشگاه آترین کالا انواع کارت گرافیک کامپیوتر را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد که شامل بهترین مدل های مناسب برای بازی vr نیز هستند. شما می توانید با مراجعه به سایت آترین کالا و با مقایسه مدل های متنوع کارت گرافیک vr، بهترین مدل را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب و با کمترین قیمت تهیه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *