مقایسه

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی

اگر بخواهیم ظرفشویی ای را خریداری کنیم، ال جی و بوش در کنار سامسونگ انتخاب های اول ما خواهند بود. کیفیت محصولات ال جی و بوش توانسته اعتماد حداکثری کاربران را به سوی خود جلب کند به طوریکه بدون توجه به برندهای دیگر به سراغ آنها خواهیم رفت. خب اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش از با کیفیت ترین و کارآمد ترین ظرفشویی های موجود در بازار می باشند که می توانید از بین این دو برند معتبر، بهترین ظرفشویی را خریداری کنید. اما اگر شما نیز در خرید ماشین ظرفشویی مردد هستید و نمی دانید که کدامیک را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم که مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی را تا پایان مطالعه کنید تا بتوانید با تفاوت های ظرفشویی ال جی و بوش آشنایی پیدا کنید.

1. تنوع در مدل، برترین تفاوت ظرفشویی ال جی و سامسونگ

ماشین ظرفشویی ال جی و بوش دارای مدل های مختلفی هستند که سبب شده تا دست کاربران برای انتخاب و خرید باز باشد. اما خب اگر بخواهیم به تنوع بیشتر مدل ها اشاره داشته باشیم قطعا بوش بیشترین مدل تولید شده را در میان تمامی برندهای فعال در زمینه ساخت ظرفشویی دارد. ماشین های ظرفشویی بوش از نظر تنوع مدل برای انتخاب و خرید بر ال جی برتری دارد.

2. طراحی ماشین ظرفشویی LG یا Bosch

طراحی یکی از مولفه هایی است که می توان به آن توجه ویژه ای داشت. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو از طراحی های مدرن و بسیار زیبایی برخوردار هستند که می توانند به جذاب تر جلوه دادن دکوراسیون و دیزاین آشپزخانه های شما کمک شایانی کنند. دسته ها در ماشین های ظرفشویی جدید بوش و ال جی حذف شده و به صورت یک بریدگی بر روی بالای بدنه برای طراحی یکپارچه تر و باز و بسته کردن آسان تر درب ظرفشویی، طراحی شده است. ماشین های ظرفشویی ال جی در سبک های مختلفی تولید می شوند و طراحی در آنها به نسبت مدل ها متفاوت است.

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش

در طراحی ظرفشویی های رده بالای ال جی، تنظیم عملکرد ظرفشویی (برنامه های شستشو، خاموش و روشن کردن) بر روی قسمت بالایی درب طراحی شده است که این سبب می شود تا ظرفشویی شما از یک طراحی یک دست و یکپارچه برخوردار باشد و علاوه براین شما را از بابت عدم تغییر تنظیمات برنامه یا خاموش کردن اتفاقی ظرفشویی توسط کودکان آسوده خاطر سازد. در مورد ماشین های ظرفشویی بوش نیز می توان گفت که با توجه به مدل های مختلفی که تولید شده است، تغییرات چشمیگری به نسبت یک دیگر ندارند اما در کل باید عنوان کرد که ظرفشویی های ال جی و بوش هر دو از نظر طراحی، مدرن و چشم نواز هستند و انتخاب در بین این دو برند به سلیقه شما بستگی دارد.

3. میزان نویز، مقایسه ای برای ظرفشویی های بوش و ال جی 

امروزه ماشین های آشپزخانه ای که تولید می شوند به نسبت ماشین های گذشته، سر و صداهای بسیار کمتری را تولید می کنند که این به امر به سبب بهره وری از موتورهایی است که در آنها به کار گرفته می شوند. ماشین های ظرفشویی با میزان دسی بل 38 تا 45 و نهایتا 48، می توانند آرامش آشپزخانه و محیط شما را تضمین کنند.

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش

ماشین های ظرفشویی بوش و ال جی در این بخش عملکرد نسبتا یکسانی را دارند و البته که این موضوع بسته به مدل های ظرفشویی این دو برند می تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی صدای ماشین ظرفشویی بوش به نسبت برند ال جی بسیار کمتر است، البته این بی صدا بودن دستگاه سبب شده تا قیمت ماشین ظرفشویی بوش با رِنج بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.

4. تنظیم قفسه ها در ماشین ظرفشویی های ال جی و بوش

تنظیم قفسه ها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظروف های بیشتر و اقلام های بزرگ تری را در داخل ظرفشویی بار گذاری کنید. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به این قابلیت مجهز هستند و شما می توانید به میزان 5 سانتی متر قفسه میانی را ارتقا دهید تا فضای کافی برای قفسه پایین و بارگذاری اقلام بزرگ ایجاد شود.

مقایسه ظرفشویی بوش با ال جی

همچنین اهرم های داخل قفسه ها ظرفشویی ال جی و بوش متغیر هستند و شما می توانید برای بارگیری بیشتر ظروف و اقلام، آنها را به شیوه ای تغییر دهید که فضای بیشتری برای بارگذاری ظروف ها ایجاد شود.

6. برنامه های متفاوت شستشو در ظرفشویی های بوش و ال جی 

هر دو ماشین ظرفشویی ال جی و بوش عملکرد بیظیری را در بخش شستشو دارند و شما را از بابت ظروف های تمیز و بهداشتی مطمئن خواهند ساخت. ماشین های ظرفشویی ال جی حداکثر دارای 9 چرخه شستشو و 8 گزینه شستشو هستند و در مقابل نیز ماشین های ظرفشویی بوش دارای حداکثر 7 چرخه شستشو و 7 گزینه برای شستشو هستند. همچنین ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو به برنامه های شستشوی خودکار، شستشوی سریع، شستشوی مراقبتی از ظروف های شیشه ای و شستشوی نیمه بار مجهز هستند. البته اگر قصد خرید ظرفشویی از برند سامسونگ را دارید ما در مقاله مقایسه ماشین ظرفشویی سامسونگ و بوش بیشتر درباره ویژگی های ظرفشویی سامسونگ صحبت کرده ایم که می توانید چند دقیقه ای را برای مطالعه آن اختصاص دهید.

7. شستشو با بخار در ظرفشویی بوش عملکرد بهتری داره یا ال جی

ماشین های ظرفشویی ال جی به فرایند پیش شستشو مجهز هستند که این فرایند به وسیله فناوری TrueSteam انجام می گیرد. ال جی با TrueSteam از بخار برای پیش شستشو و خیساندن ظروف بهره می گیرد و سر سخت ترین لکه ها را از روی ظروف ها به آسانی بر میدارد و ادامه ی فرایند شستشو را با سهولت بیشتری همراه می سازد.

مقایسه ظرفشویی ال جی با بوش

ماشین های ظرفشویی بوش نیز به این قابلیت مجهز هستند اما خب نمی توان کیفیت آن را با فناوری TrueSteam ظرفشویی ال جی قیاس کرد. در ظرفشویی های بوش آب به میزان بالایی گرم می شود تا بخار برای برای لکه گیری ظروف ها فراهم شود.

7. بازو های جت اسپری متفاوت ظرفشویی های ال و بوش

بازو های جت اسپری بخش بسیار مهمی است که در طی فرایند شستشو نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از ماشین های ظرفشویی ال جی که به فناوری QuadWash مجهز هستند به وسیله چهار بازوی جت اسپری و پرتاب آب به صورت عمودی، آب را به تمام نقاط ظرفشویی می رساند و ظروف های شما را به بهترین شیوه ممکن شستشو خواهد داد. ماشین های ظرفشویی بوش نیز از طریق دو بازوی جت اسپری فرایند شستشو را انجام خواهند داد. گفتنی است ما در مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، بیشتر امکانات آن را مورد بررسی قرار داده ایم که برای اطلاعات بیشتر می توانید مروری بر روی آنها داشته باشید.

8. سیستم خشکشویی کدوم رو می پسندید ؟ ال جی یا بوش ؟

فضای داخلی ظرفشویی از عوامل اصلی و بسیار مهم برای خشک شدن ظروف ها و همچنین عمر و ماندگاری بیشتر ظرفشویی ها به حساب می آید. جنس فضای داخلی ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش از نواع استیل ضد زنگ می باشند که این امر کمک می کند تا عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشند و همچنین عمل خشک کردن ظروف ها را با سرعت بیشتری دنبال کنند. علاوه براین ماشین ظرفشویی ال جی برای سریع تر خشک شدن ظروف ها، پس از اتمام شستشو، درب ظرفشویی را به طور خودکار باز می کند تا با برخورد هوای تازه به ظروف ها و همچنین رانده شدن بخار و گرما از داخل ظرفشویی، ظروف ها و اقلام شستشو داده شده در کمترین زمان ممکن خشک شوند.

9. دسترسی هوشمندانه، از دیگر تمایزات ماشین ظرفشویی های Bosch و LG

امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، ماشین های آشپزخانه ای نیز برای دسترسی سریع تر و آسان تر شما به صورت هوشمند طراحی می شوند. ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو دارای مدل های هوشمند هستند که به شما این امکان را می بخشند تا با نصب برنامه (بوش Home conect) (ال جی (SmartThinQ)، عملکرد ظرفشویی را از راه دور کنترل کنید.

مقایسه ظرفشویی بوش با ال جی

10. نوع موتور و صرفه جویی در آب و انرژی

ماشین های ظرفشویی بوش از موتور EcoSlinceDrive و ظرفشویی های ال جی نیز از موتور دایرکت درایو بهره می برند که هر دو آنها اینورتر هستند و از جنبه مصرف انرژی نیز بسیار کم مصرف هستند. ماشین های ظرفشویی ال جی از نظر مصرف آب نیز کم مصرف بوده و برای هر چرخه شستشو به 10 تا 15 لیتر آب نیاز دارند و ظرفشویی های بوش نیز برای هر چرخه شستشو، بیش از 12 لیتر آب مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان مصرف آب ماشین ظرفشویی بوش و ال جی

11. ماندگاری بوش بیشتره یا ال جی

ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش هر دو از عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند اما اگر بخواهیم به ماندگاری بیشتر یکی از این دو برند به نسبت یک دیگر اشاره کنیم، باید ظرفشویی های بوش را از این لحاظ برتر بدانیم چرا که بوش در ظرفشویی ها و سایر محصولات دیگر خود، باکیفیت ترین و با دوام ترین قطعات را در آنها به کار می گیرد و همین امر سبب شده تا ماشین های ظرفشویی بوش به طور میانیگن بیش از 10 سال ماندگاری داشته باشند. از طرفی دیگر ماشین های ظرفشویی ال جی نیز میانگین ماندگاری آنها بین 5 تا 8 سال است. البته که این ارقام در ظرفشویی های رده بالای ال جی بیشتر است و آنها از عمر و ماندگاری بالاتری به نسبت مدل های میان رده خود برخوردار هستند.

12. قیمت ظرفشویی کدوم رو ترجیح میدی ؟ ال جی یا بوش ؟

آخرین پارامتری را که می توانیم برای مقایسه این دو برند در نظر بگیریم قیمت است. قیمت ماشین ظرفشویی ال جی به مراتب به نسبت ماشین های ظرفشویی بوش از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و با توجه به نوآوری ها و فناوری های جدیدی که در ساخت ظرفشویی های جدید خود به کار می گیرد می تواند گزینه و انتخابی مقرون به صرفه تر به نسبت ظرفشویی های بوش باشد. مهم ترین دلیلی که سبب شده تا رِنج قیمت ماشین ظرفشویی بوش به نسبت برند ال جی بیشتر باشد تکنولوژی های پیشرفته ای است که برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از این فناوری ها، قابلیت زئولیت است کهمی تواند در خشک کردن ظروف عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه دهد. اگر می خواهید درباره فناوری زئولیت اطلاعات دقیق تری داشته باشید با مطالعه مطلب زئولیت در ماشین ظرفشویی چیست، می توانید اطلاعات کافی را دریافت کنید.

 

بهترین ماشین ظرفشویی ال جی و بوش رو از کجا میشه خرید ؟

امیدواریم که مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی برای شما مفیده بوده باشد و هنگام خرید ماشین ظرفشویی این نکات و ویژگی ها رو بکار ببرید تا بتوانید یک خرید ایده ال رو تجربه کنید. اگر شما هم از این ظرفشویی ها استفاده می کنید حتما تجربیات خودتان را برای ما در قسمت نظرات ارسال کنید. لازم به ذکر است که ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از بهترین مدل ماشین ظرفشویی های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت، ضمانت برگشت، تسویه در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، خرید خود را به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. کمی مغرضانه !! بوش گارانتی مادام العمر نشتی آب داره و میزان مصرف سری 4 اش هم حتی از 11 لیتر به پایین هست که تو مدل های بالا به 9 لیتر میرسه. اساسا گرون تر بودن بوش بخاطر توجه زیاد به مصرف انرژی و آب هستش

  2. بنده هر دو نمونه رو دارم از نظر کیفت شستشو فرقی ندارن ولی از نظر صدای دستگاه باید بگم صدای دستگاه الجی چندین برابر بوشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا