افزایش سرعت کامپیوتر در 9 راه عملی

زمان مطالعه مطلب: 6 دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در زمان کار کردن با سیستم کامپیوتری با مشکل هنگ کردن و یا افت سرعت سیستم مواجه شده باشید. پایین آمدن سرعت کامپیوتر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما شما می توانید با به کار بردن چند راهکار ساده و کاربردی این کاهش سرعت را جبران کنید و به نوعی سبب افزایش سرعت کامپیوتر خود شوید. از کار آمدترین راه هایی که می تواند افزایش سرعت ویندوز 10 یا سایر ویندوزهای کامپیوتر را به دنبال داشته باشد، به روز رسانی نرم افزار، آزاد سازی فضای ذخیره سازی، ارتقاء قطعات سخت افزاری، تنظیمات ویندوز و سایر موارد کاربردی است که در ادامه مطلب به طور کامل درباره آنها توضیح خواهیم داد.

افزایش سرعت کامپیوتر با به روز رسانی نرم افزار

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا سرعت کامپیوتر شما کاهش یابد آپدیت نبودن برنامه و سیستم عامل است. با توجه به اینکه به روز رسانی ها می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند و عملکرد سیستم را بهبود بخشد، بهتر است برای افزایش سرعت، سیستم عامل و برنامه ها را به روز رسانی کنید. از آنجایی که بد افزارها و ویروس ها باعث کند شدن عملکرد سیستم می شوند سعی کنید از یک آنتی ویروس قوی بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید. البته گاهی اوقات مشکل کند شدن سرعت کامپیوتر ناشی از پایین بودن ورژن کارت گرافیک است که در چنین حالتی شما می بایست اقدام به خرید کارت گرافیک کنید. اما باید در نظر داشته باشید که هر چه کارت گرافیک شما از ویژگی های جدید و بهتری برخوردار باشد قطعاً قیمت گرافیک کامپیوتر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

افزایش سرعت ویندوز 10 و 11 با آزاد سازی فضای ذخیره سازی

از دیگر راه هایی که می تواند به نوعی افزایش سرعت کامپیوتر را به دنبال داشته باشد آزاد سازی فضایی است که توسط برنامه ها و فایل های ذخیره اشغال شده است. بنابراین شما می توانید با مرتب کردن دیسک سخت و حذف برنامه های غیر ضروری تا حد زیادی سرعت سیستم را افزایش دهید. همچنین شما می توانید با نصب برنانه های کاربردی Disk Cleanup و Defragmenter بر روی سیستم کامپیوتری فایل ها و برنامه های اضافه را پاکسازی کنید. با این حال اگر که قصد انجام بازی و یا فعالیت های سنگین را داشته باشید خرید 4060 ti می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، چرا که یکی از مدل کارت گرافیک های پر طرفدار است که می توانید بدون هیچ گونه مشکلی به اجرایی کردن بازی ها با سرعت قابل ملاحظه ای بپردازید.

افزایش سرعت کامپیوتر

افزایش سرعت کامپیوتر با ارتقاء قطعات سخت افزاری

گاهی اوقات ممکن است سیستم کامپیوتری شما ورژن قدیمی باشد به همین دلیل عملکرد سیستم کمی با کندی انجام خواهد گرفت. بنابراین در چنین حالتی ارتقاء قطعات سخت افزاری می تواند تا حد زیادی افزایش سرعت ویندوز 10 و افزایش سرعت ویندوز 11 را نیز سبب شود. از جمله قطعات سخت افزاری که برای افزایش سرعت سیستم می توانید آنها را ارتقاء دهید می توان اشاره کرد به رم، cpu و هارد دیسک. به عنوان مثال شما با ارتقاء SSD می توانید سرعت بوت شدن و بارگذاری را افزایش دهید.
البته شما می توانید با داشتن rtx 3070 قیمت مناسب که یکی از مدل کارت گرافیک های قوی برای پردازش داده های شما در هنگام بازی و سایر فعالیت ها است، افزایش سرعت کامپیوتر خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

افزایش سرعت سیستم تنظیمات ویندوز

یکی دیگر از مواردی که سبب افزایش سرعت ویندوز 10 و 11 می شود تنظیماتی است که می توان روی ویندوز انجام داد. برای انجام این کار می توانید وارد Control Panel شوید و با کلیک روی گزینه Performance Options تنظیمات لازم را برای افزایش سرعت کامپیوتر انجام دهید. همچنین با غیر فعال کردن جلوه های بصری غیر ضروری همچون Aero و حالت شفافیت شیشه ای باز هم می توانید به نوعی افزایش سرعت ویندوز را انجام دهید. با توجه به اینکه امروزه مدل های متنوعی از کارت گرافیک با برندهای معتبر به بازار عرضه شده است ما به شما برند پلیت مدل 1650 را پیشنهاد می کنیم. زیرا Palit 1650 قیمت بسیار خوبی در مقایسه با سایر برندهای هم رده دارد.

تنظیم ویندوز راهی برای افزایش سرعت کامپیوتر

غیر فعال کردن برنامه های راه اندازی خودکار برای افزایش سرعت سیستم

از آنجایی که یک سری برنامه ها به صورت خودکار و پیش فرض روی سیستم کامپیوتری تعبیه شده اند فعال سازی آنها به صورت خودکار موجب می شود تا سرعت بوت شدن را در کامپیوتر کاهش دهد. برای رفع این مسأله می توانید برنامه های راه اندازی را از قسمت Task Manager پیدا کنید و با غیر فعال کردن آنها افزایش سرعت ویندوز 10 و ویندوز 11 را انجام دهید. با توجه به این موضوع اگر شما حتی یک کارت گرافیک 12 گیگ از بهترین برندها و با امکانات ویژه را هم داشته باشید باز هم فعال بودن خودکار برنام های راه اندازی تا حدودی سبب افت کارایی کامپیوتر می شد.

استفاده از مرورگر سریع برای افزایش سرعت ویندوز 10

برای افزایش سرعت سیستم راهکارهای بسیاری وجود دارد که استفاده از مرورگرهای سریع مانند Mozilla Firefox، Google Chrom یکی از ساده ترین آنها است.  شما می توانید با غیر فعال کردن افزونه های غیر ضروری سرعت سیستم را تا حد زیادی افزایش دهید. همچنین پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر نیز به نوعی سرعت کامپیوتر را افزایش می دهد که نباید نا دیده بگیرید.  نا گفته نماند ورژن و مدل لپتاپ نیز به نوعی در سرعت ویندوز تأثیر دارد، که با توجه به این موضوع ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از لپ تاپ اوپن باکس اورجینال که مدل های جدید و پیشرفته ای را با بهترین کیفیت قطعات دارند انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

استفاده از مرورگر سریع برای افزایش سرعت کامپیوتر

افزایش سرعت کامپیوتر با کنترل دما

یکی از نکاتی که باید برای افزایش سرعت سیستم در نظر بگیرید، کنترل دما است. با توجه به اینکه گرم شدن CPU و GPU عملکرد و کارایی سیستم را کاهش می دهند، سعی کنید از خنک کننده های قوی برای خنک سازی استفاده کنید. همچنین به طور مرتب فن و خنک کننده های دستگاه را تمیز کنید تا خروجی هوا دچار انسداد نشود. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع تا حد امکان از قرار گیری دستگاه در حالت اورکلاک خودداری کنید مگر اینکه سیستم شما قابلیت وارد شدن به حالت اورکلاک را داشته باشد.

افزایش سرعت ویندوز 11 و 10 با تنظیمات BIOS

زمانی که شما سیستم خود را برای اجرایی فعالیت های خود روشن می کنید یک سری عملیات از جمله کارایی سخت افزارها و سایر موارد در چند لحظه انجام می شود که در واقع توسط BIOS انجام می شود. اما برای اینکه سیستم کامپیوتری و یا لپ تاپ شما افت سرعت مواجه نشود بهتر است هر تغییری را که در این قسمت انجام می دهید با احتیاط باشد تا سرعت سیستم شما کاهش پیدا نکند.

بررسی خدمات ویندوز برای جلوگیری از کاهش سرعت سیستم

به طور معمول ویندوزهای طراحی شده بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ ها خدماتی را ارائه می دهند که از منایع سیستم برای اجرایی استفاده می کنند. این خدمات می توانند به نوعی سرعت را کاهش دهند. با این وجود شما می توانید لیست خدمات ویندوز را که در قسمت Control Panel  و Services وجود دارد پیدا کنید و خدمات غیر ضروری را از حالت فعال بودن خارج کنید و تا حد زیادی سرعت کامپیوتر را بالا ببرید.

افزایش سرعت کامپیوتر

خرید آخرین مدل کارت گرافیک با ضمانت اصالت از آترین کالا

تمام راهکارهایی که در این مطلب ذکر شد همگی افزایش سرعت سیستم را برای کاربر به دنبال دارند. اما با توجه به اینکه انتخاب کارت گرافیک با ظرفیت بالا و بهره مند شده آنها به قابلیت های کاربردی می تواند سرعت کامپیوتر را حین اجرای بازی و برنامه ها به طرز چشمگیری افزایش دهد، ما نیز در فروشگاه آترین کالا مجموعه ای از برترین مدل کارت گرافیک های روز را با تضمین اصالت و سلامت، ارسال سریع و بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند خرید خود را از انجام دهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *