واتس‌اپ وب (WhatsApp Web) را چگونه استفاده کنیم؟

زمان مطالعه مطلب: 4 دقیقه

واتساپ وب سریع ترین روش برای دسترسی به برنامه واتساپ بر روی کامپیوتر است. اگر می خواهید بدون نصب نرم افزار واتساپ از قابلیت های این اپلیکیشن بر روی لپ تاپ خود بهره مند شوید بهترین روش استفاده از برنامه واتساپ وب روی مرورگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما است. نصب برنامه واتساپ وب بسیار آسان است و برای استفاده از آن کافی است WhatsApp Web را در مرورگر لپ تاپ اپن باکس یا هر مدلی که دارید جستجو کرده و با به واتساپ گوشی همراه وصل کنید.

در اینجا نحوه دانلود برنامه واتساپ وب برای کامپیوتر را به شما آموزش می دهیم و همچنین چگونگی استفاده از آن را نیز خواهیم گفت. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمی خواهید نسخه دسکتاپ برنامه واتساپ را نصب کنید اما به واتساپ بر روی لپ تاپ خود دسترسی داشته باشید این مقاله مناسب شما است.

اگر گیمر هستید می توانید با کمترین قیمت لپ تاپ گیمینگ استوک را از آترین کالا تهیه کنید.

برای استفاده از WhatsApp Web روی کامپیوتر به چه چیزی نیاز داریم؟

قبل از اینکه بریم سراغ آموزش استفاده از برنامه واتساپ وب روی کامپیوتر یا لپ تاپ ابتدا باید بدانیم برای استفاده از آن به چه چیزهایی نیاز داریم. اگر می خواهید از واتساپ وب روی لپ تاپ hp victus خود یا هر مدل دیگری استفاده کنید باید ابتدا یک اکانت فعال واتساپ بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید و گوشی شما نیز به اینترنت وصل باشد.

همچنین شما به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ با اتصال به اینترنت نیاز دارید که بر روی آن یکی از مرورگرهای محبوب مانند Chrome، Firefox و یا Edge نصب باشد. شایان ذکر است که برنامه واتساپ وب برای کاربران اپل نیز قابل دسترس است و می توانید از WhatsApp Web روی مرورگر Safari بر روی مک بوک و یا آیپد خود نیز استفاده کنید.

برای استفاده از WhatsApp Web روی کامپیوتر به چه چیزی نیاز داریم؟

مراحل استفاده از واتساپ وب روی لپ تاپ

فرقی نمی کند شما یک لپ تاپ گیمینگ اچ پی دارید یا یک مدل معمولی از برندی دیگر و یا از کامپیوتر رومیزی استفاده می کنید، به آسانی می توانید واتساپ وب را روی سیستم خود اجرا کنید. ناگفته نماند برای استفاده از واتساپ وب نیازی به دانلود برنامه ای و یا نصب اپلیکیشن واتساپ وب روی کامپیوتر نیست بلکه کافی است یک مرورگر روی سیستم شما نصب باشد. روی مرورگر کامپیوتر خود به وبسایت WhatsApp Web به آدرس https://web.whatsapp.com/ بروید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه واتساپ را روی گوشی خود اجرا کنید.
  • روی سه نقطه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • گزینه Linked devices را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این گزینه دوربین گوشی شما برای اسکن کد QR فعال می شود.
  • با دوربین گوشی، کد QR نمایش داده شده روی مرورگر را اسکن کنید.
  • پس از اسکن موفقیت آمیز کد QR، واتس‌اپ وب در مرورگر شما باز می شود.

مراحل استفاده از واتساپ وب روی لپ تاپ

حالا شما می توانید از برنامه واتساپ وب روی مرورگر لپ تاپ خود استفاده کنید و با استفاده از آن پیام متنی و پیام صوتی ارسال کنید. واتساپ وب همچنین قابلیت ارسال اسناد، عکس، ویدیو و حتی مخاطبین را نیز دارد و همین ویژگی ها باعث محبوبیت نسخه وب این برنامه شده است.

نکاتی برای استفاده از برنامه واتساپ وب

استفاده از واتساپ وب بسیار آسان است و با استفاده از آموزشی که ارائه شده به آسانی می توانید آن را روی مرورگر وب خود اجرا کنید. مورد دیگر اینکه واتساپ وب بر روی تمامی مرورگرها قابل استفاده است و فرقی نمی کند شما یک لپ تاپ hp zbook دارید و یا یک مک بوک اپل و حتی رو تبلت های ویندوزی و آیپدها نیز اجرا می شود.

به هر حال شما می توانید در هر دیوایسی از واتساپ وب استفاده کنید اما قبل از آن لازم چند نکته مهم را در نظر بگرید که در ادامه آورده شده اند.

  • از یک شبکه Wi-Fi امن برای استفاده از واتس‌اپ وب استفاده کنید.
  • هنگامی که از کامپیوتر عمومی استفاده می کنید، پس از اتمام استفاده، از واتس‌اپ وب خارج شوید.
  • گوشی هوشمند خود را همیشه در نزدیکی کامپیوتر خود نگه دارید تا اعلان ها را به موقع دریافت کنید.
  • می توانید از چند دستگاه (حداکثر 5 دیوایس) به طور همزمان برای استفاده از واتس‌اپ وب استفاده کنید.

استفاده از برنامه واتساپ وب

اگر کاربر آیفون هستید مطالعه مقاله انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حل مشکل عدم اتصال واتساپ وب

با استفاده از آموزشی که در بالا ارائه دادیم به راحتی می توانید از واتساپ وب روی کامپیوتر رومیزی و یا لپ تاپ خود استفاده کنید. اما گاهی اوقات نمی توانید کد QR را اسکن کنید و یا حتی بعد از اجرای برنامه واتساپ وب اسکن کد QR نیز تمام می شود اما برنامه روی مرورگر اجرا نمی شود. در ادامه روش حل مشکلات واتساپ وب آورده شده است.

حل مشکل عدم اتصال واتساپ وب

اگر نمی توانید کد QR را اسکن کنید

  • مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل است.
  • مطمئن شوید که دوربین گوشی شما تمیز و بدون انسداد است.
  • سعی کنید از مرورگر دیگری استفاده کنید.

برای زمانی که واتس‌ آپ وب پس از اسکن کد QR بارگیری نمی شود

  • مطمئن شوید که کامپیوتر شما به اینترنت متصل است.
  • سعی کنید مرورگر وب خود را دوباره راه اندازی کنید.
  • سعی کنید از مرورگر وب دیگری استفاده کنید.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *