اسکرین شات از صفحه کامپیوتر | چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم ؟

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

چگونه با لپ تاپ اسکرین شات بگیریم؟ اسکرین شات یک عکس فوری از صفحه نمایش گوشی موبایل، لپ تاپ و یا کامپیوتر رومیزی است که به صورت فایل‌های JPG و یا PNG در دستگاه شما ذخیره می شود. ممکن است به دلایل مختلفی لازم باشد از صفحه نمایش لپ تاپ خود اسکرین شات بگیریم که این کار در گوشی موبایل به آسانی انجام می شود و اکثر کاربران با این کار آشنایی دارند.

شما می توانید به آسانی از صفحه نمایش لپ تاپ خود نیز اسکرین شات بگیرید. روش های مختلفی برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم. فرقی نمی کند که شما یک لپ تاپ اپن باکس و کارکرده داشته باشید یا یک مدل مدرن، با استفاده از روش هایی که در ادامه این مقاله آورده شده اند به آسانی می توانید از صفحه لپ تاپ خود اسکرین شات بگیرید.

1. اسکرین شات لپ تاپ با استفاده از کلیدهای میانبر

آسان ترین روش برای عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر استفاده از کلیدهای میانبر است. کلید Print Screen روی کیبورد به شما امکان می دهد تا یک کپی از صفحه نمایش خود تهیه کنید و از آن در برنامه های ویرایش عکس همچون فتوشاپ استفاده کنید و یا در حافظه دستگاه خود ذخیره کنید. کلید Print Screen معمولا به صورت Prtsc یا PrntScrn و یا PrtScn نوشته می شود و در سمت راست بالای اکثر کیبوردهای لپ تاپ و کامپیوتر موجود است.

معمولا در تمامی برندهای لپ تاپ از ایسوس استوک گرفته تا مدل های جدید این شرکت و شرکت های دیگر، روی کیبورد، کلید PrtScn وجود دارد. Print Screen همچنین در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز قابل دسترس است و برای استفاده از آن کافی است کلیدهای Win+PrtScn را با هم فشار دهید.

بهترین قیمت لپ تاپ hp pavilion core i5 در آترین کالا

1. اسکرین شات لپ تاپ با استفاده از کلیدهای میانبر

گرفتن اسکرین شات از یک بخش خاص از صفحه لپ تاپ

با فشار دادن کلیدهای Win+PrtScn از صفحه لپ تاپ یک کپی تهیه می شود و مستقیماً روی حافظه ذخیره می شود. اگر بخواهید از تمامی قسمت های صفحه لپ تاپ خود اسکرین شات بگیرید این روش برای تمامی نسخه های ویندوز عالی است که البته در برخی لپ تاپ ها باید کلید fn را همراه PrtScn فشار دهید تا اسکرین شات گرفته شود.

اما اگر می خواهید فقط از یک بخش خاص اسکرین شات بگیرید باید کلیدهای Win+Shift+S را باهم فشار دهید. با فشار دادن این سه کلید، صفحه نمایش کم نور می شود و ابزار Snip and Sketch باز شده و نشانگر ماوس را به + تغییر می دهد که می توانید با کشیدن ماوس روی صفحه از قسمت مورد نظر اسکرین شات بگیرید.

گرفتن اسکرین شات از یک بخش خاص از صفحه لپ تاپ

نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با Game Bar

با استفاده از کلیدهای Win+G نیز می توانید اسکرین شات لپ تاپ بگیرید که البته این گزینه برای گیمرها است. اگر گیمر هستید و برای مثال با یک لپ تاپ hp core i7 گیمینگ در حال بازی کردن هستید، برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر در ویندوز 10 و 11 می توانید از کلیدهای ترکیبی Win+G استفاده کنید. با فشار دادن کلیدهای Win+G در بالای صفحه نمایش نوار Game Bar ظاهر می شود که برای اسکرین شات لپ تاپ باید روی نماد دوربین کلیک کنید و یا دکمه های Win+Alt+PrtScn را فشار دهید.

نحوه عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با Game Bar

شایان ذکر است که Win+G برای زمانی که بازی نمی کنید نیز می تواند کاربردی باشد و عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر با آن امکان پذیر است. در این روش فایل اسکرین شات در پوشه Captures که زیر پوشه Videos است به صورت خودکار ذخیره می شود. گفتنی است کسانی که در Steam بازی می کنند می توانند با استفاده از F11 از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرند و در پوشه Steam به آن دسترسی پیدا کنند.

2. استفاده از ابزار Snipping Tool برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر

ابزار Snipping Tool نیز روشی دیگر برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و یا لپ تاپ است. اگر با ویندوز 10 و یا ویندوز 11 کار می کنید می توانید با استفاده از ابزار Snipping Tool به هر صورتی که بخواهید از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید. Snipping Tool به صورت پیشفرض در ویندوز وجود دارد و برای استفاده از این ابزار کافی است آن را در قسمت سرچ منوی Start جستجو کرده و بین حالت‌های مختلف اسکرین شات (تمام صفحه، یک پنجره، انتخابی و یا شکل دلخواه ) یکی را انتخاب کنید.

2. استفاده از ابزار Snipping Tool برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر

برای مشاهده مشخصات و قیمت لپ تاپ core i9 استوک به آترین کالا مراجعه کنید.

دکمه PrtScn را به ابزار Snipping Tool اختصاص دهید

Snipping Tool برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ ابزاری مناسب و کاربردی است که امکان گفتن عکس از صفحه در حالت های مختلف را به شما می دهد. ویژگی برتر دیگر این ابزار این است که می توانید دکمه PrtScn را به Snipping Tool اختصاص دهید و با فشار دادن PrtScn روی کیبورد به این ابزار دسترسی داشته باشید. برای اینکار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • روی منوی Start کلیک کرده و عبارت print screen را جستجو کنید.
  • گزینه Use the print screen Key to open screen capture را انتخاب کنید.
  • در پنجره ای که باز می شود گزینه Use the print screen Key to open screen capture را فعال کنید.

دکمه PrtScn را به ابزار Snipping Tool اختصاص دهید

با انجام مراحل بالا در صورتی که دکمه PrtScn را روی صفحه کلید فشار دهید صفحه نمایش تار می شود و ابزار Snipping Tool بالای صفحه نمایش ظاهر می شود.

اسکرین شات لپ تاپ مک بوک

روش های مذکور برای لپ تاپ های ویندوزی است و اگر مک بوک دارید روش کار متفاوت است. اگر به تازگی یک مدل نو و یا به دلیل قیمت لپ تاپ اپل دست دوم مدل کارکرده مک بوک تهیه کرده اید، ممکن است نیاز داشته باشید که از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید. ساده ترین روش برای اسکرین شات از صفحه کامپیوتر macOS استفاده از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+3 است که یک عکس از کل صفحه نمایش می گیرد.

شایان ذکر است اگر می خواهید از بخش خاصی از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید کافی است کلیدهای Command+Shift+4 را فشار دهید و با کلیدهای Command+Shift+5 نیز می توانید نحوه حالت اسکرین شات را مطابق میل خود تنظیم کنید.

اسکرین شات لپ تاپ مک بوک

اسکرین شات های لپ تاپ کجا ذخیره می شوند؟

در لپ تاپ های ویندوزی با فشار دادن دکمه های Win+PrtScn باهم، از کل صفحه نمایش اسکرین شات می گیرد و به صورت مستقیم در حافظه لپ تاپ ذخیره می شود. شما می توانید اسکرین شات های خود را در پوشه Screenshots که زیر پوشه Pictures است مشاهده کنید. اما اگر می خواهید اسکرین شات به صورت مستقیم در حافظه ذخیره نشود می توانید از روش های دیگر برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر و یا لپ تاپ خود استفاده کنید.

ناگفته نماند می‌توانید از نرم‌افزارهای شخص ثالث همچون Snagit نیز برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید. البته با داشتن ابزاری همچون Snipping Tool نیازی به نصب برنامه های دیگر ندارید، مگر اینکه بخواهید به ابزارهای بیشتری برای ویرایش تصاویر و ویدیوهای گرفته شده از صفحه نمایش دسترسی پیدا کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *