سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی | راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسی

زمان مطالعه مطلب: 7 دقیقه

بهترین سیستم برای برنامه نویسی کدام است؟ اگر دانشجو هستید، یا به عنوان یک برنامه نویس فعالیت می کنید و یا به تازگی شروع به یادگیری کدنویسی کرده اید، تهیه یک سیستم مناسب برنامه نویسی اولین کاری است که باید انجام دهید. لازم است بدانید که هیچ کدام از تولید کنندگان لپ تاپ و کامپیوتر، مدل مخصوص برنامه نویسان را تولید نمی کنند، اما با توجه به نیازهای خود و همچنین زبان برنامه نویسی که با آن کار می کنید، می توانید سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی را پیدا کنید.

از آنجا که زبان های برنامه نویسی زیاد هستند و هر کدام به مشخصات سخت افزاری مختلفی نیاز دارند، بنابراین سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی برای هر کدام از زبان‌ها متفاوت است. در ادامه مشخصات فنی مهم در انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی آورده شده است که به شما کمک می کند تا با در نظر گرفتن حداقل ها بتوانید سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون یا هر زبان دیگری را به آسانی انتخاب کنید.

پردازنده مناسب برای لپ تاپ برنامه نویسی

یک پردازنده قدرتمند در لپ تاپ برنامه نویسی به شما امکان می دهد تا با سرعت و دقت بیشتری کدنویسی کنید. بنابراین اگر می خواهید عملکرد کامپایل کردن کدها سریع انجام شود باید به دنبال پردازنده ای با عملکرد بالا باشید که برای پردازنده اینتل یک CPU چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز یا بالاتر و برای AMD نیز یک پردازنده چهار هسته ای 3.0 گیگاهرتز یا بالاتر حداقل چیزی است که پیشنهاد می شود.

به طور کلی برای مبتدیان که به دنبال حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی هستند، لپ تاپ Core i5 نسل 8 به بالا و یا AMD Ryzen 5 کافی است. البته انتخاب حداقلی پردازنده فقط برای مدتی جوابگوی نیاز شما خواهد بود و بعد از مدتی ناچار به خرید لپ تاپ جدید می شوید، این یعنی بهتر است بیشتر هزینه کنید و پردازنده Core i7 و یا Ryzen 7 را انتخاب کنید. لازم نیست بودجه زیادی برای خرید لپ تاپ رده بالا بپردازید، شما می توانید با خرید لپ تاپ استوک تا حدودی در بودجه خود صرفه جویی کنید.

پردازنده مناسب برای لپ تاپ برنامه نویسی

داشتن لپ تاپ برنامه نویسی با رم کافی

دومین موردی که در انتخاب سیستم مناسب برنامه نویسی باید در نظر داشته باشید حافظه رم است. اگر لپ تاپ شما حافظه رم کافی نداشته باشد، قادر به اجرای برنامه های سنگین و یا اجرای همزمان چندین برنامه نخواهد بود. حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی باید دارای 8 گیگابایت فضای رم باشد و 16 گیگابایت نیز برای کارهای فشرده تر پیشنهاد می شود. به طور کلی بهترین سیستم برای برنامه نویسی باید دارای 16 گیگابایت رم و یا 32 گیگ باشد که مدل های زیادی از لپ تاپ اپن باکس و حتی استوک نیز با این مقدار رم قابل دسترس است و برای صرفه جویی در بودجه می توانید آنها را انتخاب کنید.

حافظه رم کافی برای لپ تاپ برنامه نویسی

حافظه ذخیره سازی

یکی دیگر از مواردی مهم برای انتخاب سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی پایتون و یا هر زبان دیگری که با آن کار می کنید، حافظه ذخیره سازی است. حافظه ذخیره سازی کافی در سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی ضروری است و لپ تاپی که انتخاب می کنید باید حداقل دارای 500 گیگابایت هارد دیسک و یا اگر ssd را انتخاب می کنید می توانید از 256 گیگابایت شروع کنید. پیشنهاد می کنیم حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 500 گیگابایت به بالا را انتخاب کنید که برای آینده با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه نشوید.

خرید ایپد پرو ۲۰۲۴ با کمترین قیمت در آترین کالا.

آیا کارت گرافیک برای سیستم برنامه نویسی ضروری است؟

برای اکثر زبان های برنامه نویسی داشتن لپ تاپی با گرافیک یک‌پارچه کافی است. اگر توسعه دهنده وب هستید به گرافیک مجزا و قدرتمند نیاز ندارید، اما اگر قصد دارید برنامه نویسی فشرده گرافیکی و یا یادگیری ماشین انجام دهید، یک کارت گرافیک اختصاصی برای شما ضروری است. شما می توانید یک لپ تاپ با کارت گرافیک میانرده مانند RTX 3060 و یا RX 6700 انتخاب کنید و اگر به گیم علاقه دارید می توانید با خرید rtx 4060 به عملکرد مورد نطر دست پیدا کنید.

آیا کارت گرافیک برای سیستم برنامه نویسی ضروری است؟

داشتن یک نمایشگر با کیفیت برای برنامه نویسی

نمایشگر با کیفیت بالا از ملزومات سیستم برنامه نویسی است. از آنجا که برنامه نویسان زمان زیادی را برای کد نویسی و یا رفع اشکالات در مقابل نمایشگر قرار می گیرند به همین دلیل نیز لپ تاپ انتخابی شما باید نمایشگر با کیفیتی داشته باشد که برای شروع، رزولوشن FHD 1920 × 1080 کافی است. علاوه براین، نمایشگر بهترین سیستم برای برنامه نویسی باید دارای روشنایی مناسب و پوشش رنگی گسترده ای داشته باشد.

مورد دیگر اینکه، نمایشگر انتخابی شما باید اندازه مناسبی نیز داشته باشد. یک لپ تاپ استوک ۱۶ اینچ انتخاب مناسبی است و صورت انتخاب مدل کوچک‌تر نیز می توانید از نمایشگر دوم برای بالا بردن دید وسیع تر استفاده کنید. اگر به دنبال سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی حرفه ای هستید پیشنهاد می‌کنیم از یک نمایشگر بزرگ و یا چندین نمایشگر در کنار هم استفاده کنید.

نمایشگر با کیفیت برای برنامه نویسی

لپ تاپ برنامه نویسی باید پورت های کافی داشته باشد

یک لپ تاپ برنامه خوب باید دارای پورت های کافی برای اتصال دیوایس های جانبی مانند ماوس، کیبورد و هارد اکسترنال را داشته باشد. همپنین در صورت استفاده از مانیتور خارجی نیز باید لپ تاپ شما دارای خروجی برای نمایشگر را نیز داشته باشد که به طور کلی پورت های USB-C – HDMI و Thunderbolt از جمله پرکاربردترین ها هستند.

شارژدهی و عمر باتری

یک سیستم برنامه نویسی خوب باید عمر باتری مناسبی نیز داشته باشد تا بتوانید حداقل چندین ساعت بدون نیاز به برق با آن کار کنید. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین سیستم برای برنامه نویسی را داشته باشید باید قبل از خرید، مطمئن شوید مدل انتخابی شما شارژردهی و عمر باتری بالایی دارد. مک بوک اپل و نوت های HP و دل عمر باتری مناسبی دارند، اما باید توجه داشته باشید که در صورت خرید لپ تاپ استوک hp یا مدل های دیگر قبل از خرید، باتری آن را تست کنید.

بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

برای برنامه نویسی، ویندوز بهتر است یا مک؟

MacOS یک سیستم مبتنی بر یونیکس و مشابه لینوکس است که این مزیت های خاصی برای برنامه نویسی ایجاد می کند. برای مثال ترمینال و پوسته مک، به سبک یونیکس است که نسبت به ویندوز پیشرفته‌تر بوده و تجربه روان‌تری را در کنترل نسخه، اجرای اسکریپت‌ها و انجام سایر وظایف برنامه‌نویسی به ارمغان می‌آورند. از طرف دیگر MacOS فقط بر روی لپ تاپ های اپل اجرا می‌شود و برای استفاده از این سیستم عامل باید مک بوک و یا imac تهیه کنید. اگر از طرفداران اپل هستید می‌توانید مک بوک استوک را با قیمت کمتری تهیه کنید که از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

اما ویندوز دارای سازگاری بیشتری است و نرم افزارهای بیشتری را در مقایسه با مک اجرا می‌کند. علاوه براین، تنوع مدل در لپ تاپ های ویندوزی زیاد است و انتخاب گسترده تری به شما می دهد. بنابراین اگر برای نرم افزارهای سمت مشتری برنامه نویسی می کنید و نیاز به آزمایش بر روی نرم افزارهای مختلف را دارید بهتر است سیستم ویندوزی را انتخاب کنید.

بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی

بودجه مورد نیاز سیستم مناسب برنامه نویسی

قبل از انتخاب سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید می توانید لپ تاپی با مشخصات سخت افزاری بالا انتخاب کنید اما اگر محدودیت بودجه دارید می توانید با انتخاب حداقل سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی شروع کنید.

بهترین برند لپ تاپ برنامه نویسی کدام است؟

برندهای تولید کننده لپ تاپ زیاد هستند که در میان آنها Dell – Lenovo – HP – ASUS، مایکروسافت و Apple جزو معتبرترین ها هستند. معمولا لپ تاپ برنامه نویسی از این برندها برای شما انتخاب مناسبی است و البته انتخاب برند لپ تاپ برنامه نویسی تا حدودی به سلیقه خود شما نیز بستگی دارد. لازم  به ذکر است، اگرچه هیچ یک از تولیدکنندگان لپ تاپ، مدل مناسب برنامه نویسی را تولید نمی کنند اما باتوجه به موارد مذکور در بالا می توانید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی از هر برندی که بخواهید انتخاب کنید.

بهترین برند لپ تاپ برنامه نویسی

خرید لپ تاپ برنامه نویسی با کمترین قیمت از آترین کالا

چند مدل از لپ‌تاپ‌های پیشنهادی برای برنامه‌نویسی

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شده شما می‌توانید به آسانی بهترین سیستم برای برنامه نویسی را برای خود انتخاب کنید. اگر باز هم به راهنمای بیشتری نیاز دارید؛ در ادامه چند مدل از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما در انتخاب مدل مناسب کمک کند.

  • لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad Lenovo: این لپ‌تاپ‌ها به دلیل دوام بالا، کیبورد راحت و عملکرد قوی، گزینه‌های بسیار خوبی برای برنامه‌نویسان هستند.

برای خرید لپ تاپ ThinkPad Lenovo کلیک کنید.

  • MacBook Pro: این لپ‌تاپ‌ها با سیستم عامل macOS، برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS و macOS بسیار مناسب هستند.

برای خرید مک بوک پرو استوک کلیک کنید.

  • لپ‌تاپ‌های سری XPS Dell: این لپ‌تاپ‌ها طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند و نمایشگر با کیفیت دارند.

برای خرید لپ تاپ دل XPS کلیک کنید.

انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی

به طور کلی انتخاب بهترین لپ تاپ برنامه نویسی با توجه به نیازها و بودجه شما فرق می کند. اینکه با چه زبان برنامه نویسی می کنید و یا می خواهید یاد بگیرید، می‌خواهید چه نوع پروژه هایی را انجام دهید و یا چه نرم افزارهایی را بیشتر استفاده می کنید. به هر حال شما می توانید با توجه به نیازهای خود و نکاتی که در این مقاله ذکر شده می توانید به آسانی سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی را برای خود انتخاب کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *