مقایسه

مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ

زمانی که شما قصد خرید تلویزیون را دارید و در بین برندهای معتبر دچار تردید شده اید، بدون شک نیازمند اطلاعاتی هستید تا بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید. ما در این مطلب با مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ این امکان را برای شما ایجاد می کنیم تا با شناخت دقیق تری بتوانید خرید تلویزیون سامسونگ و یا شیائومی را انجام دهید.
در ادامه ما تفاوت تلویزیون شیائومی و سامسونگ را از لحاظ طراحی، کیفیت صدا و تصویر، سیستم عامل، پردازنده و قیمت مورد بررسی قرار داده ایم که خالی از لطف نیست تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

1. کیفیت تصویر؛ بزرگترین تفاوت بین تلویزیون های شیائومی و سامسونگ

اگر بخواهیم از لحاظ کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی و سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم، قطعاً تلویزیون سامسونگ برند منتخب خواهد بود؛ چرا که این کمپانی با بهره گیری از فناوری های Digital Clean View، Ultra Clean View، تکنولوژی Dimming، فناوری کریستال، فرمت های HDR، نمایشگرهای QLED و LED و همچنین بهره گیری از کیفیت تصویر 4K در بسیاری از مدل ها، موجب شده تا کاربران در هنگام مشاهدات خود با دنیایی از رنگ های مخملی و با کنتراست بالا مواجه شوند.
در مقابل شیائومی در زمینه کیفیت تصویر تلویزیون های خود با وجود بهره گیری از فناوری های جدید، آنچنان که کاربران انتظار دارند نتوانسته است کیفیت تصویر را ارتقاء دهد که البته شاید یکی از دلایل مناسب بودن قیمت تلویزیون شیائومی به نسبت تلویزیون سامسونگ همین موضوع باشد. به طور کلی تلویزیون های شیائومی از کیفیت تصویر مطلوب و رضایت بخشی برخوردار هستند اما در مقایسه با تلویزیون های سامسونگ باید اذعان داشت که هنوز به کیفیت و فناوری های قدرتمند سامسونگ دست پیدا نکرده اند.

2. کیفیت صدا، پارامتری برای تفکیک تلویزیون شیائومی از سامسونگ

کیفیت صوت یکی از مهم ترین ویژگی های یک تلویزیون است که معمولاً کاربران سعی می کنند هنگام انتخاب تلویزیون مدلی را انتخاب کنند که از توان و قابلیت های صوتی خاصی تبعیت کند. به طور معمول هر کمپانی از قابلیت ها و فناوری های منحصر به فردی برای ارتقاء صوت محصولات خود بهره می برند که در این میان شیائومی و سامسونگ نیز سمهی از بازار فناوری های صوتی را به دست گرفته اند تا بتوانند به نحوی افراد بیشتری را به سمت خود جلب کنند.
توانی که معمولاً سامسونگ برای اکثر تلویزیون ها در نظر گرفته است 20 وات است که در کنار پیروی از فناوری های Q-Samphony، DTS، Object Tracking Sound، توانسته صدایی فوق العاده قدرتمند و عظیم را برای کاربران در هنگام مشاهده یک فیلم سینمایی یا آهنگ منتخب ایجاد کند.
از آنجایی که شیائومی سابقه چندانی در تولید تلویزیون ندارد، اما عملکرد درخشانی را در قسمت صوت این محصولات از خود نشان داده است و از تکنولوژی های پیشرفته ای همچون DTS، Dolby Atmos و Dolby Audio بهره گرفته است که در نهایت توانسته بهترین کیفیت صوت را ایجاد نماید.
اکنون با مقایسه تلویزیون شیائومی و سامسونگ از لحاظ قدرت صوتی می توان گفت تلویزیون شیائومی بازدهی مطلوب تری داشته است که شما می توانید با مطالعه مقاله مقایسه تلویزیون شیائومی با ال جی خواهید دید که کیفیت صدای تلویزیون های این برند دست کمی از دیگر برندهای معروف همچون ال جی نیز ندارد.

کیفیت صدای تلویزیون شیائومی و سامسونگ

3. طراحی؛ برترین دلیل برای مقایسه تلویزیون سامسونگ و شیائومی

توجه کردن به ظاهر و فریم از دیگر نکاتی است که معمولاً کاربران در هنگام خرید تلویزیون آن را مَد نظر قرار می دهند که به همین دلیل کمپانی هایی مانند سامسونگ و شیائومی نیز این مسأله را در نظر گرفته اند.
سامسونگ در طراحی تلویزیون های خود از فریم بسیار نازک و ظریفی بهره برده است به طوری که حاشیه به حداقل رسیده و مخاطبان می توانند از تمام صفحه در مشاهدات خود بهره مند شوند. البته سامسونگ با عرضه مدل های مختلفی از تلویزیون های منحنی و QLED و  LED در طراحی محصولات خود سنگ تمام گذاشته و سعی کرده تا برای هر سبک سلیقه ای مدلی را برای ارائه داشته باشد.
البته شیائومی نیز برای اینکه از قافله جذابیت ها عقب نماند، تا جایی که توانسته فریم تلویزیون ها را باریک و نازک طراحی کرده است تا نه تنها بتواند جلوه دلپسندی را به آنها ببخشد بلکه به نحوی کیفیت تصویر را نیز تحت تأثیر قرار دهد. گفتنی است در مقاله نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ بیشتر این پارامتر را مورد بحث قرار داده ایم.

4. سیستم عامل؛ مهم ترین تفاوت تلویزیون شیائومی با سامسونگ

در گذشته بیشترین انتظارات معطوف به کیفیت تصویر و صوت بود اما به مرور هوشمند بودن تلویزیون نیز به لیست انتظارات کاربران اضافه شد. با توجه به موضوع اسمارت بودن تلویزیون، کمپانی های تولید کننده برای تعامل آسان و راحت کاربران با دستگاه از سیستم عامل منحصری تبعیت کرده اند.
تایزن سیستم عاملی است که سامسونگ برای تلویزیون و همچنین ساعت های هوشمند خود آن را طراحی کرده است و به دلیل محیط راحتی که برای دسترسی افراد به برنامه ها ایجاد می کند، از توجه خاصی برخوردار است. اما در مقابل شیائومی از سیستم عامل اندروید تبعیت کرده است که پردازش داده ها را سرعت می دهد و همچنین دسترسی به برنامه های تحت وب و برنامه های داخلی را نیز بسیار آسان تر برای افراد ممکن می کند.
لازم به ذکر است که برنامه های سیستم عامل اندروید بیشتر از تایزن است. پس با این وجود می توان گفت تلویزیون شیائومی در این زمینه از محصولات سامسونگ یک سر و گردن بالاتر است. با نظر به این توضیحات اگر قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارید و می خواهید بیشتر در مورد سیستم عامل آن اطلاعات داشته باشید ما در مقاله معایب تلویزیون شیائومی بیشتر در مورد آن توضیح داده ایم.

سیستم عامل در تلویزیون سامسونگ و شیائومی

5. تفاوت در پنل ها، برترین مقایسه تلویزیون Xiaomi و Samsung

بدون شک سالن های بزرگ نیازمند تلویزیونی هستند که از زاویه دید گسترده ای برخوردار باشد؛ چرا که تمامی افراد نمی توانند در مرکز تلویزیون قرار بگیرند و از مشاهده محتوا با جزئیات دقیق، لذت واقعی را ببرند. به همین دلیل شرکت های سامسونگ و شیائومی از پنل های متفاوتی برای دید بهتر کاربران در تلویزیون ها استفاده کرده اند.
یکی از نقاط ضعف تلویزیون سامسونگ تعبیه شدن پنل VA است؛ چرا که زاویه دید پایینی دارد، پراکندگی بسیار زیاد نور، حساسیت بسیار زیادی به ضربه دارد و همچنین بهترین دید را در محیط های تاریک دارد. اما در عوض از کنتراست بالایی به نسبت دیگر پنل ها برخوردار است که نباید آن را نا دیده گرفت. باید گفت که در مقاله معایب تلویزیون سامسونگ بیشتر پنل VA را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم که خالی از لطف نیست تا چند دقیقه ای را به مطالعه آن اختصاص دهید.
در عوض تلویزیون شیائومی با دارا بودن پنل منحصر به فرد IPS، زاویه دید گسترده ای را برای کاربران ایجاد می کند به طوری که در هر جای سالن که باشید با کمترین پراکندگی نور می توانید از محتوای در حال نمایش لذت ببرید. همچنین این پنل به نسبت پنل VA، حساسیت بسیار کمتری به ضربه دارد.

6. قیمت، مقایسه ای دیگر بین تلویزیون های سامسونگ و شیائومی

زمانی که شما مدل تلویزیون خود را از بین دو برند شیائومی انتخاب کرده اید و از تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار داده اید، اکنون نوبت قیمت است تا طبق آن بتوانید انتخاب خود را نهایی کنید. عوامل زیادی سبب شده تا قیمت تلویزیون سامسونگ به نسبت شیائومی گران تر  باشد که از جمله آنها می توان به طراحی، تعبیه شدن تکنولوژی ها برای افزایش کیفیت و مهم تراز همه رسیور دار بودن آن اشاره کرد که در مقاله تلویزیون ماهواره دار؛ مزایا و معایب تلویزیون رسیور دار، این موضوع را به طور کامل شرح داده ایم که در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر می توانید آن را مطالعه کنید. اگر می خواهید با حداقل بودجه یک تلویزیون جدید و پیشرفته را در سبد خرید خود داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تلویزیون شیائومی را در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

مقایسه قیمت تلویزیون شیائومی با سامسونگ

تلویزیون شیائومی یا سامسونگ، کدام یک بهتر است؟

با توجه به مطالبی که در مورد تلویزیون شیائومی و سامسونگ در این مقاله گنجانده ایم، اکنون شما می توانید با شناخت بهتری هر مدلی را که بخواهید از این دو برند معتبر انتخاب کنید. البته ما نیز در فروشگاه آنلاین آترین کالا گزیده ای از بهترین محصولات سامسونگ و شیائومی را معرفی کرده ایم تا افراد بتوانند در صورت تمایل با تضمین اصالت، ضمانت بازگشت، گارانتی 18 ماهه، تحویل فوری، تسویه در محل و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.
در صورتی که تجربه خرید تلویزیون از این دو مارک را داشته اید، با درج کامنت می توانید میزان رضایتی را که داشته اید با ما دیگر و کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت هر گونه سؤال یا ابهام در خصوص نحوه خرید و یا مشخصات اجناس از طریق تماس با کادر مجرب ما می توانید پاسخ دهی مطلوب را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. تایزن که نرم افزار کم داره، ایران هم توسط سامسونگ تحریمه! پس هیچ کاربردی نداره، چرا برم پول هوشمندی بدم که برام هیچکاری نمیکنه! ولی شیائومی اندروید داره اونم اندروید خام و رسمی برای شیائومی یه دنیا برنامه داره، کمتر تحریمه و با وی پ ی ا ن میشه تحریمهاشا دور زد. شما q1a را با au8000 مقایسه کن ببین توی یک رنج قیمت چقدر شیائومی سرتره، صدا تصویر زیبایی همه چیز بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا