مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

زمان مطالعه مطلب: 5 دقیقه

سامسونگ و سونی از جمله برندهای معتبر و خوش نام موجود در بازار میباشند که در میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. بسیاری از مشتریان و کاربران در خرید تلویزیون و بسیاری از کالاهای دیگر نیز با مشکل کیفیت و تنوع برندها مواجه هستند که همین امر سبب دشوار تر شدن خرید از سوی کاربران و مشتریان شده است. چنانچه در خرید تلویزیون سونی و سامسونگ مردد هستید به شما پیشنهاد میکنیم ادامه ی مطلب را از دست ندهید چرا که میخواهیم به مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از تمامی جوانب بپردازیم.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با سونی

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

همانطور که می دانید در تلویزیون ها به تناوب برندها، کارایی و بهره وری از فناوری ها متفاوت است. این موضوع بدان معناست که هر یک از برندها از فناوری های منحصربفرد خود استفاده میکنند و تفاوت ها در استفاده از فناوری ها نمیتواند پیام آور برتری تلویزیون ها بر یک دیگر باشد. البته سطح کیفی بهره وری از فناوری ها در تلویزیون میتواند برتری هایی را ایجاد کند. در این قسمت میخواهیم به تفاوت ها و شباهت های سخت افزاری و نرم افزاری در تلویزیون سونی و سامسونگ بپردازیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.

نوع صفحه نمایش

تلویزیون سونی با صفحه نمایش تخت و با نمایشگر های  LCD , LED , OLED و تلویزیون های سامسونگ نیز با صفحه نمایش های تخت و منحنی و با نمایشگرهای LCD , LED , OLED به بازار عرضه میشوند.

پنل نمایشگر

تلویزیون سامسونگ از پنل VA بهره می برند و سونی نیز از پنل های OLED , VA , IPS بسته به نوع تلویزیون هایی که طراحی میکند از آنها استفاده میکند.

سیستم عامل

سیستم عامل یا رابط کاربری یکی از جذاب ترین قسمت تلویزیون های هوشمند به حساب می آید که میتواند برای کاربر بسیار جذاب و خوشایند باشد. سونی از رابط کاربری اندروید در تلویزیون های بالا رده ی خود و از سیستم عامل لینوکس نیز در تلویزیون های میان رده بهره میگیرد. در مقابل نیز سامسونگ در تلویزیون های خود از رابط کاربری تایزن استفاده میکند و کاربران خود را قادر میسازد که در اوقات فراغت از تلویزیون خود بهره وری بیشتری را داشته باشند.

دستیار صوتی

دستیار صوتی نیز یکی از فناوری های هوشمند و نوینی است که در تلویزیون های هوشمند امروزی به چشم می خورد. دستیار صوتی در جهت دسترسی سریع تر به محتوای تلویزیون و دنیای وب، کاربر را یاری می کند. تلویزیون های سونی به دستیار صوتی گوگل اسیستنت و Alexa و تلویزیون سامسونگ های سامسونگ نیز به فناوری فرمان صوتی Bixbey مجهز شده اند.

تلویزیون سونی یا سامسونگ از نظر طراحی

طراحی یکی از مهم ترین مولفه هایی است که میتواند تاثیر مستقیم را بر روی انتخاب کاربر داشته باشد. طراحی تلویزیون هر قدر زیبا تر باشد، قطعا لذت تماشای تلویزیون نیز برای بیننده از جذابیت بالاتری برخوردار خواهد بود. علاوه براین تلویزیون هایی که از طراحی زیبا تر و جذاب تری برخوردار هستند نیز تاثیر بیشتری را بر دکوراسیون و سیمای خانه و مکان قرار گرفته خواهند گذاشت.

در تلویزیون های سونی و سامسونگ نیز شاهد طراحی های چشم نواز و کاربر پسند هستیم که میتواند برای هر محیط و مکانی افزونه ای مناسب و ایده آل باشند. در بخش طراحی میتوان تلویزیون های سونی را برتر از تلویزیون های سامسونگ دانست. چرا که در بیشتر مدل های ارائه شده از شرکت سونی شاهد ظرافت کاری و طراحی و استایل های جذاب تری به نسبت تلویزیون های سامسونگ هستیم.

مقاله مرتبط: مقایسه تلویزیون ال جی با سونی

از نظر کیفیت تصویر

کیفیت تصویر، اساسی ترین و در واقع مهم ترین بخش هر تلویزیون است که در انتخاب تلویزیون برای کاربر در درجه ی اول قرار دارد. برند های مختلف توانسته اند در مرور زمان در بخش کیفیت تصویر تکامل پیدا کنند و ما نیز شاهد تلویزیون هایی باشیم که امروزه با کیفیت های Full HD , 4K , 8K روانه و به بازار عرضه میشوند. ما در این قسمت سعی داریم، مقایسه ی کلی را از بخش کیفیت تصویر این دو برند باهم داشته باشیم و شما را بیشتر تفاوت کیفیت تصویر این دو برند آشنا سازیم.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی بهتره یا سامسونگ

جواب این سوال نمیتواند بسیار دشوار باشد چرا که در نقطه ی مقابل سامسونگ، سخن از تلویزیون های سونی است. همه ی ما بر این مسئله آگاه و واقف هسیتم که سونی بالاترین کیفیت تصویر را در میان تمامی برندهای معتبر ارائه می کند که همین امر نیز سبب محبوبیت و توجهات بیشتر به برند سونی شده است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که برتری تلویزیون سونی نسبت به سامسونگ بدان معنا نیست که تلویزیون های سامسونگ از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. بلکه مقصود ما از بیان این سخن آنست که تلویزیون های سونی به لطف فناوری های قدرتمندی که دارند میتوانند تصاویر با کیفیت، شفاف و رنگ های غنی تر شده ای را ارائه و نمایش دهند.

همچنین برتری تلویزیون های سونی نسبت به تلویزیون های سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر را فقط میتوان متعلق به مدل های LED دانست. چرا که سامسونگ با ارائه ی تلویزیون های بالا رده ی QLED توانسته به عنوان جدی ترین رقیب تلویزیون های OLED سونی و ال جی شناخته شود و تا حدود زیادی با آنها برابری کند.

برنده : سونی

مقایسه تلویزیون سامسونگ با سونی از نظر کیفیت تصویر

کیفیت صوتی

کیفیت صوتی نیز یکی از مولفه هایی است که کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد چرا که کاربران و مشتریان در هنگام خرید تلویزیون توجه بیشتر خود معطوف طراحی و کیفیت تصویر تلویزیون ساخته اند. سیستم صوتی تلویزیون در کنار طراحی و کیفیت تصویر، از مهم ترین ویژگی های یک تلویزیون به حساب می آید که میتواند تجربه و سطح تماشای بیننده را از تماشای محتوا به سطح بالاتری ببرد. کیفیت صوتی در تلویزیون های سونی و سامسونگ را میتوان یکسان دانست چرا که هر دوی آنها از فناوری صوتی با کیفیت و قدرتمندی بهره می گیرند.

مقاله مرتبط: مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

قیمت کدام یک بهتر است؟

تلویزیون های سامسونگ با توجه به کیفیت و طراحی مجذوب کننده ای که دارند قطعا میتوانند انتخابی ایده آل برای کسانی که بودجه ی بالایی را برای خرید تلویزیون در نظر ندارند، باشد و اما در صورتیکه محدودیت بودجه برای خرید تلویزیون ندارید پیشنهاد می کنیم تلویزیون های سونی را خریداری نمایید چرا که علاوه بر کیفیت بالایی که دارند، قطعات آن نیز نسبت به سایر برندها با دوام تر است. در کل میتوان گفت با توجه به اختلاف قیمت بسیار زیاد میان این دو برند، تلویزیون های سامسونگ بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

مقاله مرتبط: بهترین تلویزیون سامسونگ 2020

سخن آخر

در این مقاله سعی ما بر آن بود که به طور خلاصه و کارآمد تلویزیون های سونی و سامسونگ را از لحاظ طراحی، کیفیت تصویر، کیفیت صوتی و قیمت مورد بررسی قرار دهیم و به یک جمع بندی کامل از این مقایسه برسیم. هر چند که در پایان، تمامی نقاط ضعف و قوت تلویزیون های سونی و سامسونگ را برای شما کاربران و مشتریان گرامی ذکر خواهیم کرد. همچنین برای دریافت راهنمایی و خرید تلویزیون میتوانید از طریق سایت آترین کالا، با فروشنده و کارشناسان ما در ارتباط بوده تا شما را در جهت انجام بهترین خرید یاری رسانند. چنانچه هر گونه نقد و پینشهادی نسبت به این مقاله دارید از شما مشتریان و کاربران گرامی خواهشمندیم که در قسمت نظرات کاربران، نظرات خود را بیان کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

7 دیدگاه در “مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

عالی بود

ممنون عالی بود.
سونی با کیفت تر از هر محصول

بابام ۲تا تلوزیون داشت هم سونی هم سامسونگ جفتش هم زدم ترکوندم یکی ۴۰ سامسونگ بود یکی ۵۵ سونی بعد جفتش که فرستادم هوا بابا رفت یه ۶۵ سونی ۴kخرید العانم کیفش میکنم دستگاه گیم هم پشتیبانی میکنه پیشنهاد میکنم شما هم بزنید بره هوا تلوزیون جدید ۴ k بگیرید .

سلام من ی سوال داشتم،
من تحقیق کردم برای گیم، توی سایت های ایرانی و خارجی
X9000h واقعا توی ریتینگ ی سرو گردن از q70 و nano90 بالاتر بود.حتی ویدیو خارجی دیدم ک جزو گیمینگ های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۱ هست وحتی با q80 مقایسه شده، واسه همین خریدم ، اما وقتی میرم داخل بازی درمقایسه با تلویزیون قبلیم کru7100 هست، قضیه فرق کرد
من هر دو tv رو توی ی آن تست کردم البته فقط توی گیم، ru7100 پر رنگ تر شارپ تر و بدون نویز نشون میده اما سونی ک اینهمه تعریف شده ازش حتی سایت rating, کیفیت و شفافیت ru7100 را نداشت چرا!؟
البته دستگاهم ps4pro هستس، شاید توی ps5 قضیه فرق کنه
Game mode هم ک کلا توی همه ی تی وی ها بد هستش، روی vi

از خریدم پشیمان نیستم همیشه برند سونی محبوبیت زیادی بین مردم داره.. یاد روزهای واقعا پرخیر، بخیر ک همجور جنسی سونی بود…

سونی توی همچی سر هست
برای بازی با ps5 هم تلویزیون kdx9000h را پیشنهاد میکنم.

سونی خوبه ولی گارانتیش آشغاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *